Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Blizzard brengt StarCraft: Cartooned uit

Voor iedereen die zich altijd al afvroeg hoe het zou zijn om de klassieke Starcraft-gameplay te ervaren in combinatie met een grafische cartoonstijl, is er nu StarCraft: Cartooned. Deze add-on voor StarCraft Remastered uit 2017 tovert het spel in feite om tot een cartoon.

Blizzard licht toe dat alle eenheden, gebouwen, speelvelden, menu's en missies in StarCraft: Cartooned grafisch opnieuw zijn gemaakt, conform de stijl van Carbot Animations. Dit zijn de creaties van de Canadese ontwerper Jonathan Burton, die een eigen YouTube-kanaal heeft waarop de nodige video's staan met cartoons met een eigen, specifieke stijl. Conform deze cartoonstijl heeft Burton onder meer StarCrafts gemaakt, een geanimeerde serie korte video's waarin de StarCraft-franchise op de hak wordt genomen.

Er zijn nog wel enkele onderdelen in StarCraft: Cartooned die aan de cartoonbehandeling zijn ontkomen, zoals full motion-video's en bepaalde ontwerpen die aan het begin van elke campagne te zien zijn. De kern van de StarCraft-gameplay blijft verder onveranderd; er is nog altijd een singleplayercampagne en er zijn volledige multiplayeropties.

Om de cartoonachtige herbeleving van StarCraft te kunnen spelen, moeten geïnteresseerden in het bezit zijn van het in 2017 uitgebrachte StarCraft Remastered. StarCraft: Cartooned is voor tien euro aan te schaffen in de internetwinkel van Blizzard.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

10-07-2019 • 11:03

96 Linkedin Google+

Reacties (96)

Wijzig sortering
Ga ik het toch vragen: Zijn er mensen die hier op zitten te wachten?
Ja, maar niet voor 10 euro :)
Het is een leuke gimmick, maar helaas is de franchise de afgelopen jaren wel erg hard de cash-grab-kant op afgegleden. Commanders, Voice packs, skins, ze voegen allemaal niet veel toe, maar worden wel voor een topprijs in de markt gezet.
Waarom is dat een “Cash-grab” en niet goede waar voor je geld? De kwaliteit van de commanders en skins zijn uitstekend. En Blizzard verkoopt geen pay-to-win voordelen.

Daarmee steekt Blizzard met kop en schouders boven de andere game bedrijven uit.
Wacht, dus tien euro voor een reskin van een remaster, waarbij dezelfde skin als gratis(!!!) optie beschikbaar is voor deel 2, vind jij geen cash-grab? Jij vindt dat oprecht, en ik citeer, 'goede waar voor je geld'?

Daarbij, als je serieus denkt dat Blizzard geen pay-to-win voordelen verkoopt, verwijs ik je graag even door naar WoW (Character boost), Hearthstone (packs met kaarten kopen die je direct voordeel geven) of HotS (nieuwe characters kopen, die merkbaar beter zijn dan de standaard beschikbare characters). En dan negeer ik nog even het gehele fiasco van het real money auction house wat ze op Diablo 3 hadden geplakt, waarbij Blizzard gewoon kneiterhard een dikke commissie op iedere transactie pakte en de droprates van goede items zo laag waren gehouden dat je eigenlijk niet knap mee kon komen zonder...

Nee, Blizzard stak vroeger met kop en schouders boven de rest uit. Tegenwoordig, helaas, not so much.

[Reactie gewijzigd door michaelvink op 10 juli 2019 13:12]

Welkom bij Activision Blizzard.
Daarnaast heb ik WoW altijd al een cash grab gevonden. Ik ga gewoon niet een subscription, volledige game én DCL's betalen. Nu zitten er ook nog eens micro-transactions in de vorm van cosmetics in.
Ik snap echt niet dat mensen dit pikken hoor :|
Ik ga gewoon niet een subscription, volledige game én DCL's betalen.
Wat een drama maak je ervan zeg... Er is niks cash grab aan. De game koop je 1 keer, de sub is slechts 13 euro per maand... een gemiddelde smartphone abonnement is al duurder.

Als je nu in de blizzard shop kijkt heb je de World of Warcraft Complete collection met 6 expansion packs behalve Battle for Azeroth voor 50 euro met optioneel de deluxe edition met extra ingame bonus items (bieden geen voordeel in de game), dat is absurd veel content voor een schijntje van wat het had gekost als je vanaf het begin speelde en elke expansion los had gekocht. Blizzard gooit de game ook relatief vaak in de aanbieding.

Nou kun je in de game wel unieke mounts in de shop kopen (bieden geen voordeel in de game), en ja dat loopt aardig op als je alle mounts en pets wil kopen maar ook daar geldt; het ligt aan jou of je het doet of niet. De enige cosmetic items zijn 3 headpiece items (gebaseerd op ijs, vuur en magie). Die zijn ten eerste lelijk en weet ik veel hoe lang geleden geintroduceerd, echt jaren geleden. Sindsdien is er niks meer bijgekomen.
Dus jij zegt dat €50 betalen voor een spel dat gedeeltelijk al 15 jaar oud is en daarbij ook nog eens maandelijks "slechts" €13 per maand afdragen geen cash grab is? Je betaald dus €50 up-front om vervolgens €156 per jaar te betalen voor een oud spel waarbij niet alle content beschikbaar is? Nogmaals, het maakt mij niet uit of het alleen cosmetics zijn, het is content waar ook weer extra betaald voor moet worden (net even gekeken, 25 tot 30 USD voor mounts, 25USD voor race change... nice). Zou dit niet gewoon in de game moeten zitten als je voor 1 jaar €206 betaald?
Godallemachtig, de hemel valt echt naar beneden bij jou he? Ik snap werkelijk niet waarom je zo ontzettend moeilijk doet. Wat heeft die game jou aangedaan? Weet je wat een cashgrab is? Loot boxes. EA Games, elk jaar een nieuwe wegwerp FiFa of Call of Duty game, Bethesda en Fallout 76, het Star Wars Battlefront II debacle... het gaat maar door. WoW past echt niet in dat rijtje, bruh...

Nog een keer, WoW is niks vergeleken met wat jij en ik, wat iedereen maandelijks uitgeeft aan andere dingen. Tel alles waar jij je geld aan uitgeeft bij elkaar op en kom pas terug met je gezeur als dat alles bij elkaar minder kost dan WoW. Een ziektekostenverzekering kost gemiddeld een euro of 100 per maand, 1100 euro per jaar. Ow jeetje wat is WoW toch duur zeg... 156 euro!!11!! Een godsvermogen!! Schandalige cashgrab!!@$

Pro Tip: Wist je dat Mmo's wel vaker een maandelijkse subscription systeem hebben? *HOEST* Allemaal cashgrab games!!! *KUCH* ik bedoel, en er zijn ook gratis mmo's die maandelijks niks kosten, er is voor ieder wat wils! En ze zijn niet allemaal zo oud als WoW, dus dan het je geld wel waard, OMG!!!

Daar is de deur, doei. En dat krijgt nog +2 ook... 8)7
Ik snap niet helemaal waar die felle reactie van jou precies vandaan komt. Ik zeg gewoon wat ik er van vindt en onderbouw het. Laat ik eens in gaan op jouw betoog...

Godallemachtig, de hemel valt echt naar beneden bij jou he? Ik snap werkelijk niet waarom je zo ontzettend moeilijk doet. Wat heeft die game jou aangedaan?
Niks, ik geef alleen aan dat ik vind wat Activision Blizzard doet met de monetisatie van WoW absurd vind. Ik doe niet moeilijk, geef gewoon mijn mening. Vergelijk jouw eigen reactie eens met die van mij en kijk wie er nou eigenlijk zo moeilijk doet. :|

Weet je wat een cashgrab is? Loot boxes. EA Games, elk jaar een nieuwe wegwerp FiFa of Call of Duty game, Bethesda en Fallout 76, het Star Wars Battlefront II debacle... het gaat maar door. WoW past echt niet in dat rijtje, bruh...
Persoonlijk vind ik dat WoW een uitgemolken cashcow is en dat het net zo uitgemolken is als CoD of FIFA. Voor mij past het wel in het rijtje.

Nog een keer, WoW is niks vergeleken met wat jij en ik, wat iedereen maandelijks uitgeeft aan andere dingen. Tel alles waar jij je geld aan uitgeeft bij elkaar op en kom pas terug met je gezeur als dat alles bij elkaar minder kost dan WoW. Een ziektekostenverzekering kost gemiddeld een euro of 100 per maand, 1100 euro per jaar. Ow jeetje wat is WoW toch duur zeg... 156 euro!!11!! Een godsvermogen!! Schandalige cashgrab!!@$
Geen idee wat ik hierop moet zeggen man. Ziektekostenverzekering vergelijken met een WoW subscription. Denk dat dit laat zien hoe veel WoW voor je betekend. Daarnaast wat is er met die overdreven reactie? Rustig maar, activision blizzard heeft zelf al een marketing afdeling hoor.

Pro Tip: Wist je dat Mmo's wel vaker een maandelijkse subscription systeem hebben? *HOEST* Allemaal cashgrab games!!! *KUCH* ik bedoel, en er zijn ook gratis mmo's die maandelijks niks kosten, er is voor ieder wat wils! En ze zijn niet allemaal zo oud als WoW, dus dan het je geld wel waard, OMG!!!
Ja en hier leg je precies mijn punt aan. Waarom moet WoW nog zo duur zijn. De game kwam 23 november 2003 uit, 16 jaar geleden en er wordt nog steeds premium voor betaald. Oke, prima, so be it. Maar waarom moeten er dan ook nog microtransactions in zitten?


Daar is de deur, doei. En dat krijgt nog +2 ook... 8)7
Ja blijkbaar zijn er mensen met mij eens :X

Oh en hier is de rede dat ik niet snap dat jij het allemaal zo hard verdedigt, die hele AAA gamewereld stinkt. Worden miljoenen/miljarden verdient over de rug van de werknemers.
https://www.polygon.com/2...ard-layoffs-february-2019
https://youtu.be/QyCPtrTxU50 (Should Activision Blizzard Be Hiring For Community Managers After Laying Off Community Managers? - Jim Sterling)

[Reactie gewijzigd door Mighty_Mediocre op 17 juli 2019 08:36]

World of Warcraft hoort niet echt thuis in dit rijtje, je subscription zorgt ervoor dat deze game kan worden onderhouden op de schaal waarop het wordt gespeeld. Al helemaal als je terug gaat naar 2004/2005 (release jaren van zowel AUS/NA als EU) toen er nog geen cloud infra aanwezig was en alles in house beheerd moest worden.

Wat betreft micro transactions ben ik het met je eens, maar aan de andere kant is er nog altijd onderscheid tussen micro-transactions die daadwerkelijk ingame power geven en pure cosmetics die alleen wat kleurtjes en/of alternatieve modellen geven aan je cape/hoedje/mount.
ik vind dat er in een subscription based game waar je ook nog eens voor de game zelf betaald dat er geen ruimte is voor microtransaction. Maakt niet uit of het cosmetic is ja of nee.

Edit: zoals je zelf al aangeeft, dit systeem komt uit 2004/2005. De volle pond voor zo'n spel betalen is dan een beetje achterhaald.

[Reactie gewijzigd door Mighty_Mediocre op 10 juli 2019 17:06]

de abbo begreep ik volkomen toen het net uit kwam, servers waren gigantisch duur voor weinig specs en WoW had nogal wat nodig. tegenwoordig is dat echter allang niet meer het geval en mogen de kosten best wel is flink omlaag.
(Laten we eerlijk zijn in 2004 waren servers kwa specs minder dan wat je mobiele telefoon kan nu)
Zo'n zin in Classic. Gewoon weer wow spelen zonder de overduidelijke invloed van Activision.
Wacht... Ik heb serieus even terug moeten lezen en vervolgens op de site van Blizzard moeten gaan controleren, ik was volledig in de veronderstelling dat er bedoeld werd dat je de remaster voor 10 euro kon kopen en dat deze reskin dan gratis was, snapte al niet waar over geklaagd werd. Maar nee inderdaad, op de site kun je voor 10 euro deze reskin kopen met de melding dat je Starcraft remastered al moet hebben. Compleet van de pot gerukt inderdaad...
Als je niet wilt bijdragen aan het StarCraft ecosysteem is dat prima, maar ik heb er een hoop plezier aan :)
Ik moet toch echt opmerken dat bij Hearth of stone je echt geen cent hoeft uit te geven om van het spel te genieten. Daarbij wil ik wel aangeven dat als je 30+ uren er in hebt zetten je er niet echt meer aan om komt maar tegen die tijd waardeer je het spel ook genoeg om wat uit te geven.
Dat is het punt niet. Het punt is dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om pay-to-win transacties te doen binnen Hearthstone, mogelijkheden die er volgens @Delay dus -niet- zouden zijn.

En laten we eerlijk blijven: Als je ook maar een beetje competitief mee wil komen, moet je wel regelmatig kaarten bij blijven kopen, toch?
Competitief spelen is meer dan 50+ uren er in stoppen dus ja.
Dit artikel gaat over StarCraft. Bij Hearthstone kan je met geld versneld kaarten kopen, maar voor een best redelijk bedrag heb je al de beste kaarten die er zijn. Je kan in praktische zin geen “win” kopen.
Helaas kosten de mensen die dit soort skins maken ook geld, helaas is het leven niet gratis.

Wat is er pay to win aan een character boost in wow?
Koop het niet, zou ik zeggen.

[Reactie gewijzigd door windrider62 op 10 juli 2019 16:32]

Vergeet ook niet dat in den beginne van Diablo 3 ze de loottables zo in hadden gesteld dat je meer kans had op een drop voor een ANDERE class dan voor JOU class.. om mensen te 'stimuleren' te traden. ;)
Iemand heeft een cartoon mod gemaakt voor SC2, Blizzard pakt de textures, gooit ze over SC1 heen en huzzah, 10 eur. Goed zo blizz.
Ik denk dat je de markt niet geheel begrijpt. Ik heb al Remastered. Voor 10 EUR kan mijn kind het straks ook spelen.
Ik denk niet dat je mijn berichtje geheel begrijpt. Mijn kind kan mijn originele uitgave, inclusief Brood War, die ik sinds 1999 heb, ook gewoon prima spelen op een moderne machine, hoef ik geen remaster voor te kopen. Wat is je punt? Mijn punt is namelijk niet eens zozeer de remaster zelf, maar het feit dat je NAAST die remaster ook nog eens 10 euro uit zou moeten geven aan deze reskin.
ik denk dat hij doelt op het wat kind vriendelijker uiterlijk.
Exact. En of ik dan 10 of 20 EUR moet betalen, vind ik allebei best.
Ik zat er zeker niet op te wachten. Ik zou het wel willen spelen, het lijkt me best grappig. Maar €10 vind ik veel en veel te veel. Het zou eerder een gratis add-on moeten zijn voor mensen die al SC: Remastered hebben aangeschaft.

Ik heb het spel inmiddels al 2 x gekocht: classic in 1999 ofzo, en remastered 2 jaar geleden. Waardering voor trouwe fans zou niet misstaan.
Ik heb hem ook 2 keer.
Wat ik wel vet vond is dat ik de key uit 1999 gewoon nog kon adden op Battle.net. Idem voor Warcraft 3.

Idd die cartooon addon zal ik wel proberen, maar word er niet warm van.
SC1 is al een tijdje gratis speelbaar, net als SC2 :) Alleen de SC1 Remastered mag je kopen (a 10 euro), en bij SC2 de campaigns en dat soort spul. Voor puur online hoef je geen cent neer te leggen.
Deze cartoon is best geinig, maar soms lastig te herkennen. Of het 4 bier waard is weet ik niet, maar het is in elk geval leuk gemaakt.
Het is een gratis add-on voor de mensen die SC: Remasterd hebben aangeschaft. Zie artikel.

"Om de cartoonachtige herbeleving van StarCraft te kunnen spelen, moeten geïnteresseerden in het bezit zijn van het in 2017 uitgebrachte StarCraft Remastered."

Edit: niet goed gelezen.

[Reactie gewijzigd door PatrickH89 op 10 juli 2019 11:28]

Quote dan even volledig:
Om de cartoonachtige herbeleving van StarCraft te kunnen spelen, moeten geïnteresseerden in het bezit zijn van het in 2017 uitgebrachte StarCraft Remastered. StarCraft: Cartooned is voor tien euro aan te schaffen in de internetwinkel van Blizzard.
Je moet dus én SC: Remastered hebben én €10,- aftikken.
Oh, in dat geval: excuus. Ik las het als dat Remasterd voor 10 euro beschikbaar was. Ik mag hopen dat de meeste opbrengst hiervan naar Jonathan gaat overigens, dan zou ik het er wel voor over hebben. Goeie gast. Zijn werk zou niet gratis hoeven te zijn.
If anything, ja. Maar toch - je maakt nieuwe textures voor een spel uit 1999. Dat doe je uit liefde voor het spel, voor de waardering. Niet omdat het commercieel aantrekkelijk is. Er zijn vele games waarbij mensen uit de community (hele goeie gasten ook) vele duizenden uren werk hebben gestoken in het bouwen van mods of maken van textures, wat allemaal gratis wordt aangeboden. DLC's die meer kosten dan wat het waard is komen over het algemeen alleen van de game-studio's zelf.
Dat er mensen zijn die het gratis aanbieden betekent niet dat je alles dan maar gratis moet krijgen. Waarom zou je dat niet uit liefde voor het spel doen én om ervan te kunnen leven? Ik snap niet waarom dat niet zou mogen. Dat je ontevreden bent met Blizzard in het algemeen mag, maar voor werk mag je gewoon geld vragen en ik denk dat voor de hoeveelheid werk 10 euro per add-on niet overpriced is.
Dat mag natuurlijk. Maar 'ervan willen leven' zit er hoe dan ook niet in voor een spel van 20 (!!!) jaar oud. Ik gun iedereen van harte compensatie voor zijn/haar inspanningen. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit op enig moment een overweging geweest is van deze Jonathan. En mede omdat het een 20-jaar oud spel is wat ik alleen voor de fun/nostalgie af en toe nog eens speel ga ik daar geen €10,- voor betalen. Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen dat wel gaan doen, en daarmee vermoed ik dat Jonathan veel meer eer uit dit werk zou halen als het gratis werd aangeboden.
Hij kan momenteel leven van zijn efforts afaik en als dit eraan bijdraagt vind ik dat prima. Ik denk dat er een significant deel die 10 euro zal uitgeven persoonlijk. Niet alles moet maar gratis. Eer uit zijn werk heeft hij al genoeg denk ik ;)
Eer uit je werk hoeft niet persé af te hangen van het aantal mensen dat het gebruikt. Helemaal niet als je het doet omdat je het zelf leuk vind.
Er zijn ook mensen die net zo blij zijn met 10 gebruikers als met 100000 gebruikers. Vergeet niet: meer gebruikers betekend ook meer negatief commentaar.
En op deze manier helemaal niet van elke nitwit die het installeert omdat het gratis is. Nu krijg je alleen commentaar van echte liefhebbers. (Behalve van de rest die vind dat het gratis moet zijn, maar dat is toch echt aan de mensen die er aan gewerkt hebben en niet aan ons om te bepalen)

Zou wat zijn: kom je bij de slager en dan zeg je dat stukje vlees van de maand zou gratis moeten zijn.

[Reactie gewijzigd door gjmi op 10 juli 2019 13:08]

Omdat niet alles in het leven om geld hoeft te draaien. Game mods zijn nu al decennia lang iets wat de community maakt voor de community. Niemand begint dezer dagen van scratch en veruit elke mod zal wel een tool, skins, texturen, etc. gebruiken waar iemand anders al zijn vrije tijd heeft ingestoken. Uit gratis creatie, komt meer creatie (gratis of niet). Als het doel is om werk van hun hobby te maken, kunnen modders gerust eens bij de uitgever aankloppen en zien of er een jobje beschikbaar is. Het is al erg genoeg dat uitgevers ons een wapen skinnetje aan 5-10€ trachten te verkopen, laat het maar uit dat community content ook achter een paywall gaat. En ik zeg dit niet voor mezelf (gebruik amper mods), maar voor de het welzijn van de PC game gemeenschap.
Werk jij komende week even gratis dan?

Overigens heeft deze mijnheer van zijn hobby zijn werk gemaakt en hij heeft dan ook het volste recht (al is het in dit geval Blizzard die geld vraagt) om geld te vragen. Hij is er ook zelf mee akkoord gegaan dat het achter een paywall gaat. Niemand moet iets gratis aanbieden omdat het beter is voor de PC game 'gemeenschap'.
Werk jij komende week even gratis dan?
Ah, het kleuterargument. Belachelijk vb. dat telkens weer naar boven komt. Ik draag zelf bij in mijn vrij tijd aan open source projecten en vrijwilligerswerk, naast mijn 40u week. Echt niet alles hoeft 100% vd tijd een job of rendabel te zijn.
Overigens heeft deze mijnheer van zijn hobby zijn werk gemaakt en hij heeft dan ook het volste recht (al is het in dit geval Blizzard die geld vraagt) om geld te vragen. Hij is er ook zelf mee akkoord gegaan dat het achter een paywall gaat. Niemand moet iets gratis aanbieden omdat het beter is voor de PC game 'gemeenschap'.
Niemand moet, idd en hij mag er uiteraard mee doen wat hij wilt. Ik hoef het er daarom niet mee eens te zijn.
Kleuterargument? Lekker simpel afgeserveerd weer. Je mag het zeker niet met me eens zijn, dat hoort bij een discussie. Jij geeft hier impliciet aan dat je vindt dat dit werk gratis gedaan had moeten worden, maar ik denk niet dat jij in kan schatten hoeveel tijd het kost om zo'n 'mod' te maken als je hier ziet. CarbotAnimations heeft hier zoveel tijd aan besteed in zo'n korte tijd dat het niet mogelijk is om hier niet betaald voor te krijgen als hij gewoon brood op de plank wil.

Mijn mening hierin is dat het onbehoorlijk is om te vinden dat iets maar gratis moet omdat meer mensen dit doen. Het heeft CarbotAnimations gewoon heel veel tijd en werk gekost en dat mag gewoon geld kosten. Overigens is de SC2 mod in vergelijkbare stijl met crowdfunding opgezet, maar dat is zonder de menu's en mission briefings.

Het is niet nodig om met gestrekt been op mijn post te reageren wat mij betreft, niet erg respectvol.
Hij mag het er voor vragen, tuurlijk. En wij mogen het belachelijk duur vinden. Een reskin even duur als de game zelf 8)7
Ik betwijfel ook dat dit veel verkocht gaat worden.
Niet omdat het commercieel aantrekkelijk is.
FOUT! Blizzard is nog steeds gewoon en commercieel bedrijf met een winst oogmerk.
Natuurlijk. Maar Blizzard heeft dit niet gedaan, maar Jonathan Burton. Blizzard verkoopt dit nu om nog wat geld mee te pikken. Was niet nodig geweest, naar mijn mening.
Zonder hulp van Blizzard had hij dit niet kunnen doen op deze wijze (bijna 100% overhaul). Dit is ook waarin het afwijkt van de mod voor SC2.

[Reactie gewijzigd door PatrickH89 op 10 juli 2019 14:05]

Ja maar 10 euro vind ik wel veel. 5 was beter geweest.
En 1 euro was nog beter, en 40 euro want schitterend enzo was veel te veel. It'll sell, ongeacht wat wij ervan vinden.
Het is ook relatief. Voor mensen die nog veel SC1 spelen is dit erg leuk en 10 euro voor een reskin van het hele spel is dan niet echt duur.
Zeker niet als je ziet dat 1 unit in SC2 al 3 euro kost. Wil je buildings van 1 ras anders? 20 euro. En de units weer 20 euro in een Sale met 50% korting. Anders is het nog veel duurder. Dan valt 10 euro ineens mee.

Veel games vragen hoge bedragen voor skins blijkbaar verkoopt het want de prijzen worden niet echt lager.
Ik zou het wel erg tof vinden om het zo te spelen :D
Ga ik het toch vragen: Zijn er mensen die hier op zitten te wachten?
Niet totdat ik het zag... ;-)

Maar zoals andere al aangeven, SC #1 heb ik al meerdere malen gekocht, €10 is niet veel om een spel dat je al heb 'kid vriendelijk' te maken, maar ik ren nu ook niet direct naar de winkel mijn monitor om er geld tegenaan te smijten. Maar deze komt zeker op het wens lijstje...
Deze cartoon stijl is al geruime tijd beschikbaar als mod in Starcraft 2.
Aangezien SC2 zelf free to play is en je hier mee bij de arcade mode kan waarbij deze mod ook beschikbaar is (Starcrafts) kan je dus gratis spelen met deze mod.
*Edit
Het klopt dat het in SC2 alleen om een map gaat, deze SC1 variant bevat het volledige spel en ook UI en mission briefing aanpassingen dus is qua omvang (en werk) wel een flink stukje groter
/*
Ok, je speelt dan SC2 in plaats van SC1 maar ik vind het wel raar dat Blizzard dan ineens 10 euro gaat vragen voor een mod op een remastered versie van een spel waar voor ze ook al hebben gecashed.

Daarnaast vraag ik me ook af of de bedenker van de mod en de setting (carbot) hier ook een deel van opstrijkt of dat Blizzard gewoon aan de haal gaat met zijn ideeën
*Edit
De maker van de mod is er duidelijk bij betrokken en is er heel blij mee aangezien hij het zelf ook druk promoot op zijn youtube kanaal waar ik tot nu nog niet eens van af wist.. Zitten wel geinige filmpjes tussen trouwens :*)
*/

*edit

[Reactie gewijzigd door Roharas op 10 juli 2019 15:32]

Blizzard gaat sowieso niet 'aan de haal met zijn ideeën' aangezien hij zelf enthousiast heeft gepresenteerd wat eraan zat te komen in een Youtube video.
Niet alleen dat, volgens mij heeft de bedenker hier ook actief aan meegewerkt.. En zijn juist de meeste animaties door hem zelf (en dus niet Blizzard) gemaakt.
Klopt, hij heeft gewoon zelf alles gemaakt. Ik neem aan dat Blizzard alleen heeft geholpen het ook daadwerkelijk te integreren in de game.
Destijds heeft de bedenker zelf het geld opgehaald om de mod voor SC2 te ontwikkelen. Zie: https://www.indiegogo.com/projects/the-starcrafts-mod--3#/

Hoe dat met deze uitbreiding is weet ik niet.

Het verschil met deze uitbreiding en de mod is dat je de uitbreiding op alle maps kan spelen met de cartoon look. In de SC2 mod kun je alleen specifieke maps spelen met de cartoon tileset.
Niet alleen dat, het verschil is ook dat alles in de cartoon look is. Inclusief menu's/in game cutscenes/ Pre Mission Briefings.
Vind het leuk om te zien en ik heb als SC-fan van het eerste uur ook SC Remastered staan in m'n collectie... Maar ik weet nog niet of ik 10 euro over heb voor... basically een mod. Ik denk het niet. 8)7
Gewoon even uit interesse, hoeveel zou jij wel overhebben voor een erg uitgebreide mod (ook menu's etc zijn vervangen, dus niet enkel wat andere sprites erin geplakt)?

Want ik schat dat de tekenaar toch wel een paar honderd tot duizend uur hierin gestoken heeft, dus gratis zal het niet kunnen zijn.

Ik betwijfel of er nog genoeg actieve SC-players zijn om het via 99 cent uit de kwantiteit te gaan halen.
Iets prijzen blijft lastig, persoonlijk heb ik er wel 10 euro voor over.
Mja idd... niet zoveel, maar die mening is geen waardeoordeel over de tekenaar zijn werk, ik vind het leuk maar essentieel verandert het niks aan een op zichzelf goeie game... Daar heb ik idd. geen 10 euro voor over... maar dat is niks meer dan een mening dus als jouw mening hierop verschilt is dat volledig ok.
Geweldig!

Betekent dit dat de cartoons nu ook canon zijn?
Betekent dit dat de cartoons nu ook canon zijn?
Er zit een kanon op meerdere units in SC...
Ziet eruit als een hele foute browser of mobile game nu :P
Wel tof gedaan.
Doet me denken aan castle crashers voor op de ps3 :)
Kunnen we het uberhaubt nog Blizzard noemen, nu alle kopstukken die Blizzard het bedrijf maakte wat het was vertrokken zijn?

Leuk verzonnen dit hoor, maare RIP Blizzard.
Voor de wat zuurdere reacties, kijk de Carbot Starcrafts cartoons eens, en je kan het een stuk meer waarderen:

https://www.youtube.com/w...nEePRrU-YJfr9Be7&index=32

Zijn erg goed gemaakt!

Het heeft niks met cash-grab of mobile reskin te maken, het is gewoon een eerbetoon aan een geweldige cartoon maker

[Reactie gewijzigd door Goron op 10 juli 2019 14:40]

Games rehashen is waar grote studio's het beste in zijn ;-)
Ik heb StarCraft eigenlijk nooit aantrekkelijk gevonden. Ik weet niet waarom maar rts games trekken mij altijd aan maar hier zag ik het leuke er niet van in. Nu het cartoony is vind ik het toch wel leuk eruit zien en denk ik wel dat ik een 10tje hiervoor neerleg. Ik zie de humor er wel van in.

De rest die op het artikel gereageerd heeft geen tot weinig humor zie ik... Cash-grab, belachelijke prijs etc. wordt genoemd. Terwijl de helft hier al meer dan 10 euro aan koffie op een dag besteed. De andere helft verwacht gratis koffie zie ik!

By the way niemand is verplicht tot aankoop, of was dat onduidelijk?
Wedden dat dit de pitch is om te kijken of het aanslaat, om er vervolgens een mobiele versie van te gaan maken? Ze hebben het succes gezien van Diablo Immortal (ha.. ha..ha..), jammer dat zo'n bedrijf echt een grab&cash is geworden.
Straks Overwatch: Cartooned voor € 25,-
Overwatch: De-Cartooned liever.
Wedden dat dit de pitch is om te kijken of het aanslaat, om er vervolgens een mobiele versie van te gaan maken?
Dat zou absoluut geen slecht idee zijn. Vergeet niet dat PC gamers een kleine minderheid is ivm. de mobile casual gamers.
Wat een onzin. Jonathan Burton heeft al heel veel voor de community gedaan (gratis) en ik denk dat dit vooral community service is. Al hoop ik wel dat de meeste opbrengst gewoon naar hem gaat, dat zou niet meer dan fair zijn.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True