×

Laat je stem gelden!

Dit jaar organiseren we voor de elfde keer de Tweakers Awards! Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Je maakt bovendien kans op een Philips Hue Starter Pack, JBL Charge 3, Call of Duty: WWII of twee vrijkaarten voor de uitreiking op donderdag 1 februari!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gamers gebruiken progressiedroid en elastiek voor credits in Battlefront II

Het progressiesysteem in Battlefront II nodigt knutselaars uit creatief te zijn om credits te verzamelen zonder dat ze daadwerkelijk spelen. Een gamer ontwierp een robot om de controller te bewegen, een ander gebruikt elastiekjes.

Nu Star Wars: Battlefront II even geen microtransacties heeft, moeten spelers credits grinden voor voortgang in het spel, een werkje dat erg tijdrovend kan zijn. Reddit-gebruiker lowberg vond daar iets op: hij ontwierp de Progression Droid. Hij gebruikte hiervoor een Arduino Uno, twee microservo's en wat hout en ijsstokjes. De eerste servo tikt willekeurig de joysticks aan, de ander drukt af en toe op X om een nieuwe game te betreden. De gebruiker claimt de robot als grapje gemaakt te hebben.

Reddit-gebruiker F0ngen claimt dat het plaatsen van twee elastiekjes om de joysticks ook al voldoende is voor beweging om het spel te laten denken dat er daadwerkelijk een speler actief is, al is bij deze truc niet duidelijk hoe 'de speler' zich bij een nieuw spel voegt.


Het gebeurt vaker dat spelers hun toevlucht zoeken tot technische oplossingen om te grinden of levelen zonder dat ze zelf hoeven te spelen, iets wat niet gewaardeerd wordt door andere gamers en wat studio's proberen tegen te gaan.

Door

Nieuwscoördinator

95 Linkedin Google+

Reacties (95)

Wijzig sortering
Ik vraag me af of Disney nog een keer met EA en Dice in zee gaat...
Ik denk dat het voor Disney heel verstandig is om met DICE in zee te gaan. Ze maken prachtige producten. Enige probleem is dat EA de touwtjes daar in handen heeft.
Hopelijk is het ooit mogelijk dat DICE zich los kan koppelen van EA net als IO Interactive dat deed bij Square.
EA gaat dice nooit loslaten, Dice wacht dezelfde lot als talloze studios die hun voor zijn gegaan bij EA.
ahum... Westwood... c&c-reeks... beste rts'en ever .... EA-Westwood... straight downhill met C&C, enkel Generals was nog te doen maar al de rest vuilbakmateriaal en de naam westwood verdween al vrij snel.. nu is westwood al een hele tijd volledig verdwenen, het personeel dito en de c&c reeks is ten einde omdat ze langs alle kanten verkracht is geweest door EA en alle fans van het eerste uur keer op keer een trap in de BalZaq werd gegeven..

ik weet nog altijd hoe cool ik het indertijd vond als een vriend langskwam met z'n pc om simpel weg die installer te laten lopen om op zijn pc ook C&C te zetten zodat we via Serial konden 'netplayen'; je was al meteen volledig gehyped om te spelen voordat je het spel nog maar had opgestart...
ik heb die games nog altijd in hun originele kartonnen dozen (lang voor het dvd-doosjes tijdperk dus)

en nu is Dice wellicht hetzelfde lot beschoren, alleen op een iets trager tempo... maar op den duur zal EA ook die studio volledig ten gronde richten, net zoals ze met elke andere studio al hebben gedaan... voor hun zijn fifa 'jaartal', nba 'jaartal', nhl 'jaartal' en de overige jaarlijkse cashkoeien nog steeds de belangrijkste inkomsten; die kunnen ze elk jaar opnieuw brengen en weer de volle pot vragen voor iets wat niet meer dan een update is. Zijn het Toernooien, dan zullen ze daar nog wel een extra Worldcup / Eurocup editie bijgooien zodat ze toch zeker elke twee jaar nog wat extra zakcentjes kunnen uitdelen aan de aandeelhouders... binnen een paar jaar zullen die games wellicht ook volledig met maandelijkse updates (betalend uiteraard) komen en zal je een abonnement moeten nemen bovenop de full price aankoopprijs van het spel als je online wil spelen, want anders kan je zogezegd niet de juiste 'clubdata en officiele uitslagen' downloaden die uiteraard broodnodig zijn als jij een potje wil spelen tegen je neefje of buurman....
Tja, het is altijd eenvoudig schoppen tegen EA en consorten (managers enzo), maar uiteindelijk is de reden dat ze zoiets doen heel simpel: jij koopt het. En jij niet alleen. EA draait al jaren een goede omzet, uitmelken werkt. We pre-orderen massaal, lezen reviews niet goed genoeg, en gaan daarna heel hard zitten huilen online dat het spel zo kapot is door <whatever>. Zo lang dat doorgaat verandert er niks.

De oplossing: NIKS pre-orderen, en goede reviews lezen voor je ergens 50+ euro in stopt. Nee dan kun je niet op dag 1 aan het powerlevellen beginnen, maar de kans op een miskoop wordt flink veel kleiner.
dat is leuk voor de volwassenen met gezond verstand en waardes maar dan zijn er nog miljoenen kinderen en anderen die het niks boeit/weet/snappen/geen waarde hechten aan het grotere plaatje, die het wel gewoon blijven kopen en pre-orderen.

En dan zijn er ook nog de whales en verslaafden waar EA gewoon rustig een team heeft dat verslavings-onderzoek op doet om het so aantrekkelijk mogelijk te maken
Nou het klinkt stom, maar blijkbaar is de hele heisa op Redit en 9GAG, waar veel van die jongeren zitten, toch iets geweest dat effect had.

Een pre-order heb ik altijd al raar gevonden.
Er zijn geen reviews of iets van de game. Waarom pre-orderen? Heb je alles dat je had uit dan al? Het is dan nog eens massas duurder.
Ik heb zelf nog 2 games in de verpakking liggen die ik gekocht had bij een actie (ie watch dogs 2) maar de rest is bijlange niet uit.
En toen ik student was had ik de tijd maar echt niet het geld voor die pre-orders te betalen. Plus tbh ik speelde altijd dezelfde games :D
Dit is daarom ook een vrij unieke situatie hoor. Dat het ook nog vrij zo lang door gaat...

Want dit soort dingen gebeuren vaker, MTX is niks nieuws, games met matig/weinig content of bugs ook niet, sequels die veel slechter zijn dan prequels ook niet etc...
Al neemt het wellicht nu een toevlucht omdat bedrijven als EA door beginnen te krijgen dat ze er vrij straffeloos steeds mee wegkomen.
En ook voor deze gevallen komt regelmatig een post voorbij op Reddit/Imgur/9gag , soms veranderd het zelfs in een meme en blijft ie even plakken. Maar over het algemeen trekt het toch geen groot publiek en is het allemaal weer vrij snel vergeten.

Die downvoted post op reddit en memes die er op volgde zijn op volle toeren. Nu is er eigenlijk voor het eerst echt serieus aandacht voor en forceert EA ook om actie te ondernemen (het tijdelijk weghalen van mtx). Dit is eigenlijk prachtig, laat zien dat de consument wel degelijk macht heeft. Probleem is hoe consistent dit is, want waarschijnlijk flikt EA dit later gewoon weer en dan is de nieuwigheid van "het schandaal" er af en gaat het terug naar normale af-en-toe geklaag. Als de consument dit nou eens stellig kan volhouden, dan kunnen we die bedrijven echt wel een beetje sturen. Maar ik ben bang dat het toch snel terugvalt naar hoe het was.

Ik las in een reddit post van een ex medewerker dat iets minder als 1% van de playerbase meer dan 50% van mtx opbrengsten genereren. Als dat waar is, dan snap je wel waarom EA geen aars geeft over wat de gemiddelde klant denkt. Zolang die 1% maar bereid is om hun gewoonlijke investeringen te doen (net zoals spam, dat werkt ook nog steeds zolang er een extreem klein percentage op reageert).
je hebt een punt, maar bij mij is EA over de lijn gegaan toch ze origin gestart zijn en daarmee in gegevens van haar klanten is gaan scannen ... ik was echt een battlefield fan en heb echt al een paar keer serieus op m'n tanden moeten bijten... maar ik koop géén games die Origin vereisen. Ik heb wel games in m'n origin account zitten; door bundles die beide versies leveren bvb (steam + origin) enzo, of bundles waar een origin spel bijzit, maar ik heb totnogtoe geen enkele pc gehad waar origin heeft op gestaan, en ik ga dit ook zo houden.
ahum... Westwood... c&c-reeks... beste rts'en ever .... EA-Westwood... straight downhill met C&C,
Westwood, Maxis, Bioware... Studios die door EA over worden genomen hebben de neiging hun glans behoorlijk hard te verliezen.
Vergeet vooral Bullfrog niet. Theme Hospital en Dungeon Keeper..
Ik speel nog elke dag red alert 1 & 2 en vooral Tiberian sun op https://cncnet.org/ :)
Volgens mij is Dice al jaren alleen een merk naampje en zijn vele goede mensen al heel lang vertrokken.
Verschil is dat square enix van io af wou en ea niet van dice, als je ziet dat respawn entertainment al 500 miljoen kostte, moet je eens nagaan hoeveel dice waard is. Zoveel hebben ze daar nooit klaar liggen op zich los te kopen.
Zonde dat DICE zich ooit over heeft laten nemen door EA.
Het begon met beste pinball games ooit.
"ze maken prachtige producten"

Dat is natuurlijk erg persoonlijk, maar in mijn ogen hebben ze sinds ze onderdeel van EA zijn maar weinig goede games uitgebracht.
Alleen maar jaarlijkse Battlefields (als je er 1 koopt, heb je ze eigenlijk allemaal gezien),
Mirrors edge, en de 2 recente Starwars games, die eigenlijk allebei zeer matig zijn (ontvangen).

Hoe ze nog steeds zo populair zijn onder veel gamers.. Is mij een raadsel.
Enige game die mij misschien nog iets van EA laat kopen is de nieuwe Dragon Age of heeel misschien Mass Effect of Fifa. De rest kan mij ook niet meer boeien.

:) dat men nog steeds niet inziet dat EA franchises verneukt, en de kwaliteit steeds minder wordt snap ik ook niet.

Ik wacht liever 4-5 jaar op 1 goede game die ik uren kan spelen, dan elk jaar dezelfde game in een ander hesje. Dan is het puur gewoon de game kopen als het thema je bevalt.


Ubisoft kan er ook wat van
Far Cry b.v

- Nudisten/Oermensen (Primal; al moet ik toegeven dat ik dit wel een van de leukste vond)
- Rednecks schieten (5)
- Een of ander mythische stam (3?4)


En telkens weer dezelfde gameplay, torentje openen... gebiedje unlocken etc etc.

Ik voel niet alsof ik game, ik voel alsof ik plichtmatig een lijst steeds afwerk.

Overigens zie ik steeds vaker games neergesabeld worden als ze geen achievements hebben(op Steam dan). Wat is dat voor rare ontwikkeling dan?

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 24 november 2017 20:26]

Goed, dat hele verhaal beginnen met "wellicht dat ik nog even 150-200 euro aan ze schenk aan franchises die ze compleet verneukt hebben" en vervolgens roepen dat EA franchises verneukt... omdat mensen zoals jij er geld voor blijven geven.
Die ik overweeg te kopen mits hij goed is, zo sla ik Fifa denk ik ook bi-jaarlijks over.
Ik zeg niet dat ik hem al ga kopen, ik bedoel meer dat ik hoop dat ze geleerd hebben van deze fiasco's.

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 25 november 2017 00:14]

dat ik hoop dat ze geleerd hebben van deze fiasco's.
Nee, want dit doen ze al vele jaren zo. En als je een uitgever op z'n donder wil geven, dan koop je wat deze heeft te bieden ook niet meer. Daar kan dan eventueel een leuk spel tussen zitten. Je kunt niet tegen zijn EN ook de games blijven kopen.
Of je laat daarmee zien welke games ze wel goed gemaakt hebben, door alleen die te kopen (als die ertussen zitten dan). Ook dat kan een boodschap zijn, ipv helemaal niets meer kopen.
Voor mij hebben ze overigens niets wat interessant is, of niet al verknald, maar dat staat hier even los van.

Edit: kleine toevoeging, Mijn laatste EA game was Battlefield 1942.

[Reactie gewijzigd door Mud.Starrr op 25 november 2017 01:13]

 Je kunt niet tegen zijn EN ook de games blijven kopen.
Je kunt PRIMA tegen de EA praktijken zijn en ook de games blijven kopen, zelf doe ik dit namelijk ook:

Zodra je EA games 2e hands aanschaft zal er 0,0 euro naar EA gaan.

En juist om die reden en omdat ik Battlefield 2 toch nog een keer ga checken zeg ik dat ik de game nog liever voor ¤20,-- 2e hands aan zal schaffen dan dat ik ¤15,- betaal voor een nieuw exemplaar uit de winkel.

Meer anti EA dan dat, kan bijna niet. ;)
Tweedehands kopen? Hoe dan? Het overgrote merendeel van de licenties hangt aan een Origin account.

Die budgetbak sale opbrengst komt ook bij EA terecht en de grap is ook dat je tegen die tijd tóch 30-35 euro gaat neerleggen ipv 20, want voor dat geld heb je dan de GOTY of alle content van een season pass erbij. Goeie deal! Maar ondertussen zit je nog net zo hard de kas te spekken als een first-day buyer. Denk nou niet dat je slimmer bent...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 november 2017 10:57]

Ik zei juist dat ik nog liever voor duurder een 2e hands versie koop dan een goedkoper exemplaar nieuw uit de rommelbakken.

Zolang er geen sleutel is vereist om de game disc te activeren/gebruiken kun je een 2e hands exemplaar gewoon gebruiken na aanschaf.

Van elke verkochte fysieke game disc gaat er slechts eenmalig een percentage van het aankoopbedrag naar de publisher.

Over de copie die ik van BF2, 2e hands zal aanschaffen heeft EA hun winstpercentage al gepakt toen de eerste eigenaar de game aanschafte.

Van mij krijgt EA dus geen ene euro voor hun games die ik WEL degelijk aanschaf maar wel uitsluitend 2e hands, net zoals een autofabrikant
geen euro van mij ontvangt zodra ik een occasion aanschaf.

Mij is niets bekend over een verplicht account om de game werkend te krijgen en ik schaf 'em toch alleen aan voor het single player gedeelte, online games waarbij de slechtste speler even veel progressie boekt als de beste speler zijn voor mij sowieso ruk, dus heel het online gedeelte van BF2 boeit me dan ook niet.

Je moet bij mij progressie verdienen in een online game aan de hand van hoe goed je het doet en niet voor 100% op het aantal potjes dat je speelt.

Zonder lootboxes wordt het ipv pay to win, invest the most time to win, en ook die progessie formule zint me voor geen meter.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 25 november 2017 11:55]

Dat gaat helaas voor mij niet op, tenzij iemand anders een 'extra key heeft'. Ben en blijf PC gamer in hart en nieren.

Een van de weinige voordelen van Console gaming is inderdaad doorverkoop(mag ook wel met die hoge prijzen). Helaas kan dat bij mij niet :)
Op PC heb jij een veel ruimer game aanbod dan ik op consoles heb.

Denk dat je als diehard PC gamer daardoor makkelijker EA kunt negeren dan de diehard console gamer.

Blijft wel jammer dat PC games geen 2e hands markt hebben. Als ik PC gamer zou zijn had ik EA genegeerd en waar mogelijk hun games illegaal gespeeld.

Piraterij is strafbaar en verwerpelijk maar wat EA betreft krijgt elke PC gamer die EA games speelt zonder hier voor te betalen van mij een dikke pluim!
Bedankt voor de tip! nooit over nagedacht!
Je hebt gelijk, maar games zijn sowieso niet boeiend meer. Ik heb een Xbox One en zou graag weer eens lekker willen gamen, maar er is niets dat mij kan bekoren. Alleen Skyrim SE, maar goed, ik speel Skyrim al jaren en jaren.

De enige spellen die me interesseren zijn PlayStation exclusives en ik heb een Xbox 😕

Misschien ben ik toch mijn interesse in gamen kwijtgeraakt.
Je bevestigt alleen maar je eigen zwakte, vriend... Je zegt in één zin liever 4-5 jaar te wachten en in de volgende zeg je daar eigenlijk geen discipline voor te hebben. Ondertussen blijf je de publisher belonen waar je zelf over klaagt.

Food for thought, lijkt me

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 november 2017 10:53]

Mijn laatste EA Game was DA 3 dus ;o

:z |:(
Top! Hou vol! Dan doe je het overigens beter dan ik, ME:A is er toch in gekomen :P

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 november 2017 11:01]

Heb die ook uitgespeeld, maar geen geld aan uitgegeven. (Daar ik Mass Effect 2/3 minimaal 2x gekocht heb)
Wat een grap, eerst zeggen dat je misschien wel games gaat kopen (zeg maar gerust waarschijnlijk) en dan de boel afkraken.

Is dat nou niet precies wat er mis is? Heel veel mensen zeiken de boel af, maar kopen de spellen alsnog. Tja.
Lees mijn andere reactie. Ik wil ze nog een kans geven, momenteel is mijn laatste game die ik gekocht heb Dragon Age 3. Misschien beter lezen?
Misschien beter schrijven.
Mass Effect zijn ze helaas mee gekapt. EA (Bioware, nog zo’n fantastisch softwarehuis dat de grond in is gedraaid) heeft het spel zelf om zeep geholpen. Daarom is het extreem matig ontvangen, tegenvallende verkopen, etc.

Maar niet de hand in eigen boezem steken. Nee, gewoon de franchise in de koelkast. Ik kan ze wel wurgen.
Mijn ultieme game zou toch kotor 3 zijn.
hehe grappig is dat dat iedereen toch een beetje een andere smaak hebben.
Ik ben vrij verslaafd aan Far Cry, gewoon omdat ik het leuk vind om rond te rennen en een beetje te schieten, afgewisseld met af en toe eens een verhaallijntje te volgen (en liefst niet online, want daarmee is het vaak zo dat zodra je ergens 'wordt gedropt', je door iemand wordt neergeknald, dus dat heb ik na 10 x ook wel gezien).

Wat ik zo leuk vind aan Far Cry, is dat je niet gebonden bent aan 'het standaard pad', waarbij je perse een game af moet lopen op de manier waarop een ontwikkelteam het verzonnen heeft. Binnen dit spel kun je tenminste binnen een bestaande wereld doen waar je zin in hebt en gaan waar je wilt...

Die primal van far cry vind/vond ik echt een verschrikking...zo totaal niet mijn ding en wat mij betreft echt een mislukking...dus ik zal zo bij zijn als far cry 5 uit zal zijn en ik weer gewoon rond kan rennen en kan schieten ^^
Grafisch gezien is het prachtig. Waarom heb je als je 1 Battlefield game koopt ze direct allemaal gezien? Ik kan uit ervaring zeggen dat Battlefield 1 een volledig ander game is dan Battlefield 4 bijvoorbeeld.

En waarom is STBFII matig ontvangen? Inderdaad. Dat heeft alles te maken met de invloed van EA. Zonder dat hele pay2win gebeuren denk ik dat het minimaal een 7.5/8 had kunnen krijgen.
Jaarlijkse Battlefield? Battlefield 4 kwam uit in 2013 en Battlefield 1 eind 2016.
Beide overigens zeer verschillende games.
Precies, en Disney heeft ook genoeg geld om zeker net zo’n mooie en grote game als EA te financieren.

Probleem is wel dat DICE helaas van EA is :(
(edit: verkeerde reply)

[Reactie gewijzigd door Rin op 24 november 2017 19:47]

Ik denk dat er na deze zeperd ook wel andere partijen zijn waar Disney mee kan samen werken. Als ik Disney was zou ik dat serieus overwegen...
Inderdaad. Zoals veel gezegd word: DICE doet dit, en dat verkeert. Terwijl het uiteindelijk toch echt EA is dat de boosdoener is.
DICE = EA al sinds 2006. Het bedrijf heet officieel EA Digital Illusions CE AB.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 24 november 2017 19:30]

Ik denk dat Disney hier ook een groot aandeel in heeft. Aangezien Disney bekend staan om hun onredelijke eisen om uberhaupt gebruik te mogen maken van hun IP's. In dat opzicht proberen ze zo waarschijnlijk de ivnestering terug te verdienen naast dat games developen nu al veel duurder is dan 10 jaar geleden.
Mwa.. denk ik niet. De geruchten gaan juist dat Disney, EA heeft weten te overtuigen om te stoppen met die onzin die ze in hun game hadden gestopt.
Een gerucht! dat door Disney zelf gestart is om zo de verantwoordelijkheid af te schuiven op EA :p
Disney is even schuldig , believe me! Disney heeft het laatste woord , zij geven de licentie! En kunnen die zomaar wegnemen.

Toen Lucas de licentie van Star Wars nog had hebben ze de licentie ingetrokken voor Star Wars Galaxies (sony online), om verschillende redenen (geflopte reboot na geflopte reboot :p , TOR , ...)

Disney heeft zoieso zijn goedkeuring moeten geven voor release , en heeft net als EA $-tekentjes in plaats van ogen.

En als het echt van bovenaf (Disney) zou komen zou het toch officieel zijn en niet een gerucht ? toch ?
Daar moet ik je zeker een punt geven :P

Ik vraag me alleen wel af of ze ook in de details weten wat de consequenties voor de gamers zouden zijn. Misschien wisten ze totaal niet af van het feit dat het pay2win was.

Overigens om op dat laatste statement terug te komen, hoeft dat zeker niet het geval te zijn. Natuurlijk wil Disney hun paadje schoon vegen, maar zodra ze EA een officiele boze blik geven, zal dat ook zeker een gevolg hebben voor de verkopen ed. Nu proberen ze het misschien zo veel mogelijk op de achtergrond te dringen, zodat het in de media snel weer ergens anders over gaat.
Ik denk dat Disney wel wist wat het verdienmodel was van ea. Daarmee wisten ze misschien tot op welke graad dat was, maar ze zullen zeker de grote lijnen er van hebben geweten.
Daar naast denk ik dat tot op een bepaald punt Disney had kunnen zeggen van we stoppen er mee, maar dat ze niet een dag voor de release dat nog hadden kunnen doen. Ik denk dat ze tot de alpa, misschien net daarvoor bij de tijd hadden om te beslissen, met een bepaalde clausule die zegt dat Disney ea moet betalen op het moment dat Disney cancelled. Vanwege de tijd en geld die er al ingestoken was
Prachtige producten vol met hackers..
Ik neem aan dat de battlefront games in samenwerking met disney/lucasarts zijn gemaakt en ze hebben de praktijken blijkbaar in eerste instantie goedgekeurd.
Ik vraag me af of Disney nog een keer met EA en Dice in zee gaat...
Disney heeft een contract met EA voor Star Wars, die loopt nog zes jaar...
Denk het wel. EA heeft veel betaald voor de licentie. Denk niet dat er veel uitgevers zijn die zoveel kunnen neerleggen.

Zou beste zijn als Disney stopt om de rechten volledig aan 1 party te geven.
En zelf studios inschakelt van game tot game
Maar dat leverd ze vast minder $ op.......op de relatief korte termijn, en vooruit denken en zien dat ze de franchise om zeep kunnen helpen is moeilijk als er een berg $ in je ogen staan.
Het is jammer dat mensen het spel überhaupt kopen. Elke sale is een goedkeuring voor de praktijken van EA. En daarmee een stap in de verkeerde richting voor de gehele gamingindustrie.

Mensen moeten gewoon inzien dat EA zich niet inzet voor gamers maar bestaat om een paar rijke investeerders/aandeelhouders nog rijker te maken. Elk bedrijf wil geld verdienen maar ik ken er maar weinig die zo ver gaan als EA.
Dat geld vrijwel elk groot software huis deze dagen.

IK vind het vervelend maar ik vind het onterecht dat alleen EA hier gezeur over krijgt. Ubisoft verdient meer aan zijn micro transacties dan digitale game verkopen bijvoorbeeld.

https://www.techpowerup.c...l-games-sales-in-earnings
Lekker misleidende titel, want normale dlc valt er ook onder.
Begin maar vast met haten op Rockstar dan.
Mijn afkeer tegen EA is al van ver voordat ze met lootboxes begonnen. Als ik alleen al kijk hoeveel van mijn favoriete studios ze gewoon kapot hebben gemaakt. Westwood, kapot. Maxis, kapot. Bullfrog, kapot. Bioware op het randje van de afgrond en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Nee als er één publisher is die alle haat verdient dan is het EA wel. De lootboxes is werkelijk maar een klein deel van alles wat mis is met EA games...
Dat is niet de schuld van EA, een hoop van die studios waren al op hun retour. Westwood ging al minder met tiberium sun in vergelijking met de concurrentie bijvoorbeeld.
Omdat EA zich overal mee bemoeit ja.
Omdat EA zich ermee bemoeit.

Nogmaals.

Mischien dat er een paar studios niet gered hadden, maar de meeste vinden zichzelf opnieuw uit.

Ipv investeren /herbouwen. Zijn ze gewoon een IP-patent troll.

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 26 november 2017 11:52]

Kom maar met bronnen dan.

Westwood ging namelijk met tiberium sun als de mist in en dat was voor de overname van westwood. Dat terwijl RA2 tijdens de EA dagen wel erg geliefd.

Bullfrog ging onderuit met dungeon keeper 2 wat ook al voor EA in ontwikkeling was.

Dan heb ik het nog niet over de gefaalde producten van peter molyneaux waar EA ook geen vinger in de pap had nog. Neemt niet weg dat ze een aantal keren wel misstappen hebben gezet. Maar een hoop van de studios waren al op hun retour en lagen toen voor het oprapen.

Maar aan je nickname\jaartal te zien was je toen vrij jong om dat allemaal mee te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Rin op 26 november 2017 22:44]

Kom maar met bronnen dan.

Westwood ging namelijk met tiberium sun als de mist in en dat was voor de overname van westwood. Dat terwijl RA2 tijdens de EA dagen wel erg geliefd.

Bullfrog ging onderuit met dungeon keeper 2 wat ook al voor EA in ontwikkeling was.

Dan heb ik het nog niet over de gefaalde producten van peter molyneaux waar EA ook geen vinger in de pap had nog. Neemt niet weg dat ze een aantal keren wel misstappen hebben gezet. Maar een hoop van de studios waren al op hun retour en lagen toen voor het oprapen.

Maar aan je nickname\jaartal te zien was je toen vrij jong om dat allemaal mee te krijgen.
Juist, want ik heb die games nooit gespeeld en er geen plezier aan beleefd. Ik game al sinds 1992/1993 (ja ben letterlijk met een MSX toetsenbord in de mond opgegroeid).

Ook al maken studios miststappen, dat gebeurd wel vaker(en inderdaad het bekende Molyneux effect). DAt betekend niet dat er nu geen oren zijn naar een vervolg! (Kijk naar Dungeons 2/3 en War of the Overworld, keeperRL) of mensen die Startopia 2.0 aan het maken zijn.


Het zou mij overigens niks verbazen als EA had gezegd bij latere CC games dat men meer van hetzelfde moest maken ipv te innoveren.

Je gaat mij niet vertellen dat de c.q 20 studios die EA heeft gesloten, of bezig is met te verkloten(binnen enkele jaren BioWare aangezien CD Project Red hun makkelijk van de troon stoot). Ze allemaal als reden hadden op hun retour.

EA geeft de studios geen mogelijkheid zichzelf heruitevinden maar sluit gewoon studios, en doet vervolgens niks met enkele belangrijke IPs.

Kijk naar andere games zoals Warhammer die 2 geweldige RTS uitbracht en nu met de derde ineens een towerdefense game. Iedereen zat te wachten op een vervolg en dan brengen ze dat uit, dat kan toch geen keuze zijn van een developer als de audience duidelijk meer van hetzelfde wilt.(ik weet het is geen EA, maar dit soort zaken killen franchises)


Durf te wedden als er een Dungeon Keeper 3 of Theme Hospital 2 komt mits goeduitgevoerd het sowieso een hit zal zijn. Alleen EA Denkt aan Microtransacties, en is nog net niet over de lijn gegaan om je geld gewoon te stelen, want EA heeft totaal geen moraliteit of ethiek. Hun enige levensfilosofie is, hoe kan ik met de minste moeite games maken, waar je voor elke pixel moet betalen.

EA maakt teveel verkeerde keuzes, dus nee ik leg alle schuld bij EA want zij willen geen goede games maken als bedrijf, alleen maar zoveel mogelijk winst.

Als de keuze is tussen 10% minder 'winst' maar een legendarische status game, zal EA altijd voor die 10% meer winst gaan.

Z'n bedrijven support ik niet, en ik geloof 0,0 meer in hun, of het nu de studios zijn ofniet. EA mag van mij omvallen zodat kleinere devs die IPs kunnen overkopen

Dat is niks anders dan wat een patenttrol doet, dus nee ben het totaal niet eens met wat jij zegt.

Overigens vond ik Generals zelf een van de slechste Command And Conquers.

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 27 november 2017 13:02]

Er zullen altijd oren zijn naar een vervolg, maar wegen de kosten van het bouwen van de game nog op tegen de omvang van de doelgroep?

De game industrie was toen vele malen kleiner dan dat het nu is, publiek is groter en zo ook de kosten. Gaming is nu mainstream geworden en waar toen vooral betreft PC gaming strategie spellen 1 van de populairste genres waren jaren lang is dat nu bij verre niet meer het geval en dit heeft naar mijn analyse (want hier wordt eigenlijk naar mijn mening te weinig aandacht aan besteed) mede deze studios de das omgedraaid. Westwood heeft voor mij een aantal van de beste games ooit geproduceerd met RA1 en 2 als hoogtepunt maar parels als Blade Runner mogen er ook zijn, maar deze games zijn nu gewoon niet van het genre dat populair is terwijl het produceren hiervan nu fors meer geld kost.

Hetzelfde geld voor Bullfrog, Theme hospital is bij de oude PC garde 1 van de beste games ooit maar is daar nu nog markt voor.

EA heeft dan alsnog pogingen gedaan nieuwe franchises op te bouwen maar al deze verkochten gewoon niet genoeg voor wat het kostte. Dead Space en Mirror's Edge zijn daar 2 van. Zij hebben echt wel pogingen gedaan maar deze zijn verlies lijdend gebleken. Geen bedrijf van dat formaat blijft er dan mee doorgaan. Ik vind niet dat je daar EA teveel op kan afrekenen. Je hebt het over Dungeon Keeper 3 maar 2 was gewoon een ramp financieel gezien (Zelf toch veel gespeeld) het proberen met een deeltje 3 is gewoon zelfmoord voor een bedrijf. Tuurlijk kan je een game uit passie maken en dat doen een aantal developers ook. Maar winstgevend zijn zij niet en EA wilt dat laatste wel blijven.

EA een patent troll noemen vind ik helemaal ver gaan want ze brengen jaarlijks constant nieuwe games uit uit en teren niet op oud succes. Je kan ze niet betichten van geen moeite in hun games te steken naar mijn mening.

Ik reken het meer de industrie aan dat er constant gefocused wordt op meer geld verdienen door middel van micro transacties en lootboxes. EA gaat daar in mee maar zo ook Activision, Ubisoft eta en zij moeten daar als 1 geheel op aangesproken worden.
15 jarige kiddos die shit pre-orderen en ouders en verkopers die lak hebben aan de leeftijdscode op de doos doen dit soort praktijken nooit stoppen.
Kan het niet gewoon met toetsenbordmacro's? En dan met een XIM4 het toetsenbord op de console aansluiten?

Verder zie ik de humor van de robot wel in. Maar ben ik heel erg tegen AFK farming. Het verpest namelijk games. Je wilt dat de mensen die op dezelfde server zijn actief bijdragen aan het spel, dan is het namelijk leuk. Zitten er AFK farmers tussen dan is het niet meer leuk spelen. Detectie van AFK farming hoort dan ook tot een (tijdelijke of permanente) ban te leiden, naar mijn mening. Het is niet zo erg als hacken, maar wel bijna.
Je moet niet op de farmers klagen maar op EA en Dice, dat ze z'n grind systemen inbouwen.

Maak gewoon een shooter zoals vroeger, Quake/COD1/2/MOH:AA

Meer plezier mee gehad dan met de meeste moderne shooters, en dit izjn ook no-nonsense shooters.

Jij+Geweer+Skill = good game
Ik kan me goed voorstellen dat er wellicht een algoritme is dat er op toeziet dat spelers obv statistieken worden gematched. Zo kan het kaf van het koren worden gescheiden.

Van de slechtst presterende gebruikers zou dan middels sreekproef in die servers gecontroleerd kunnen worden of er onmenselijke gedragingen plaatsvinden.

Het kan natuurlijk nog veel verder gaan door naar inputs te kijken en direct gedragingen te analyseren en langdurige afwijkingen tijdelijk te bannen.

Enfin, ik denk dat er van alles mogelijk en zou niet verbaast zijn als er al maatregelen worden getroffen. Zou wel fijn zijn om te weten.
Vast wel, is gewoon grappiger met een elastiek.

Het game-design zit gewoon mis. Vroeger had je ook AFK battleground farmers in WoW. Dat krijg je nu eenmaal als je xp krijgt om niks te doen. Fix is simpel: gewoon xp geven als je daadwerkelijk helpt. Een punt voor healing, kills, ammo uitdelen etc.
We hebben een nieuwe rating uitgevonden:
`Hoeveel behoefte lokt een spel uit om te botten?`
een tot vijf sterren...
Dit werd bij Battlefield 1 ook al regelmatig gedaan. Daar kon je aan het eind van de ronde battlepacks krijgen met skins voor wapens. Dit werd echter volstrekt willekeurig uitgedeeld, minder dan een vijfde van de spelers kreeg er eentje per ronde en je hoefde enkel de ronde te hebben voltooid. Score of speeltijd maakte niks uit.
Je zag dus veel AFK spelers die gewoon aanwezig bleven in de ronde en via scripts of andere methoden activiteit simuleerden.
Ik snap niet dat ze niet gewoon het systeem van Battlefield 1 hebben overgenomen, zoals het daar nu werkt. Daar loont het niet meer om AFK te zijn, je krijgt er geen battlepacks voor en geen XP of credits. Ik vind het daar persoonlijk nu prima werken.
Man man man als je gewoon speelt krijg je enorm veel credits door bepaalde objectives te halen. Mensen die dit doen verpesten het spel.
Ze zouden een manier moeten vinden om ze te bannen. Speel gewoon het spel, het is leuk zat en je hebt alles zo vrijgespeeld.

Instant gratification generatie
Wat triest dat je dit spel op deze manier gaat spelen. Ik snap de hele heisa rond het spel helemaal maar je gaat toch geen 80+ euro betalen om vervolgens je controller aan elastiekjes te hangen?
Deinstalleer dan het spel en kijk er nooit meer naar om.
Jammer, want dan zit je dus in een game met allemaal gasten die niet meedoen bovenop de n00bs die het niet kunnen...
En zo zie je maar weer dat een slecht systeem voor een slecht spel zorgt :)
Aan de andere kant, de tegenstander zit met hetzelfde probleem...
Maar is dit nu nieuwswaardig? Er zijn tal van games waaarbij dit eerder werd gedaan. AFK grinden vind je op bijna ieder gaming platform.
Liever in news topics plaatsen dan (te) grote invloed hebben op game reviews. Zie de laatste games die hier voorbij zijn gekomen.

De recensenten hier hechten veel waarde aan het onderwerp. Zelf doe ik dat absoluut niet. Een game moet leuk voor me zijn, het grootste deel dat ik het speel. Ik werk en heb ook andere dingen die ik doe, dus tijdslimitatie is een objectief waardeonderdeel wat ik wel heb tov dit onderwerp. Als een game ontwerp me onnodig lang laat spelen om een te kopen upgrade vrij te spelen, is dat een element wat meespeelt.
De manier waarop een spel word opgebouwd wil ik toch echt liever terugzien in de reviews, en op basis daarvan geef ik de spellen van EA al jaren geen aandacht(ik ken dit hele spel niet).
Ik denk dat grinden, dus een activiteit herhalen zonder positieve bijdrage aan het plezier, ook in games zonder microtransactes een probleem Is.

Als je de grind dan zo simpel maakt dat een elastiek afdoende Is...ga je de gamers bestraffen?

Ik speel dat spel dus ook niet
Functionele fixatie. Een menselijke eigenschap om de uitersten van het kader wat een game wereld schept te onderzoeken. Met racegames afsnijden, met schietgames door muren proberen te lopen...etc.

Dus je kan dit verwachten als een game dit mogelijk maakt in zijn geschepte werkelijkheid.
Ja bij voorkeur bouwen ze een leuk spel zonder stom gedoe met credits :*)
Nee hoor, ook jij pakt niet op de normale manier je credits. De manier die EA ingebakken heeft in zijn game(s) is namelijk überhaupt al niet normaal.
Dat mensen dit nodig vinden is een design fail in het product zelf.
Heel simpel, geen 'kut' game maken.

Daar is EA heer en meester in de laatste paar games.

@WittiW
Dit soort games zijn niet games te noemen, maar gewoon wie het langste de bullshit kan accepteren.

Ik vind dit niks aparts, je krijgt evenveel credits voor participatie als dat je geweldig speelt. Waarom zolang spelen, voor je het spel pas echt kunt spelen (met alle upgrades etc).

EA vraagt er zelf om en studios willen er wat aan doen om meer winst te maken, niet omdat het oneerlijk is. Het hele systeem zelf os oneerlijk.

Denk b.v aan dat je een manier gevonden hebt (legaal) om in het casino bijna altijd te winnen, dat mag toch? Aangezien Battlefield een online casino is moet je daar ook lekker misbruik van maken.

Greed creates bad games.

Overigens is dit niks anders dan de vele bots op PC :)

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 24 november 2017 20:20]

Nee dat mag niet, als jij elke keer wint in r casino zal je al snel verzocht worden om te wieberen. En nee botten kan je niet goedpraten, zielige cheaters blijven zielige cheaters. Bf1 is geen casino, vindt juist een leuke toevoeging die lootboxes, met skins voor van alles. Mijn gouden tank skin rules ;)
Hoop dat je sarcastisch bent.

Waarom zou je legaal niet constsnt mogen winnen?

Ik heb een schijthekel aan grinden zonder doel. Speel een game voor mijn plezier.

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 26 november 2017 11:27]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*