Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 13 reacties
Bron: DriverHeaven

De mensen van kX Project hebben een nieuwe versie uitgebracht van kX Audio Drivers. Deze stuurprogramma's zijn bedoeld voor Creative Labs- en E-mu Systems-geluidskaarten die voorzien zijn van een EMU10K1- of EMU10K2-chip. Op deze pagina staan de soundcards die ondersteund worden. De nieuwe 5.10.3538c-release kent ten opzichte van de vorige release een zooi veranderingen. Hieronder is het betreffend changelog geplaats, die gedestilleerd is van de release notes:

the changelog:
  • Re-arranged kX Distributions
  • Added initial support for 6.1 and 7.1 speaker-sets
  • Fixed bug with 'kxctrl -shw 19' option
  • Added '24/96 Router' for P16V hardware mixer (Audigy2 only)
  • Added 'kX Console' menu item
  • Added support for multiple ASIO drivers
  • Improved SoundFont attack issue
  • Improved kX DSP connect/disconnect features (hold 'Alt' button for legacy behaviour)
  • Plugin window position is now saved and restored automatically with the settings
  • Fixed bug with HpSp plugin (invalid channel assignment)
  • Improved Speaker Test applet
  • Changed the default routing for ASIO recording (kX In0/1 is now equal to WinMM Rec path)
  • Improved support for hidden kX DSP effects
  • Improved Power Management / Hibernation support
  • German and Danish translations updated
  • Fixed bug with MX6 mixer automation support
  • Changed default recording level for Wave/Synth sources ('what you hear' is now OFF by default)
  • kX ASIO driver re-written to support 24/96 and other formats (Audigy2 only) (EXPERIMENTAL, not yet functional)
  • Added buttons to copy Hardware Configuration / IO Status to clipboard
  • Improved 24-bit and 32-bit format support (Audigy2)
  • Added custom SoundFont manager (sfman32.dll)
  • Added custom VSTi-based SoundFont manager
  • Added hack to fix Cubase SX patch names issue
  • Fixed minor bug in Dane disassembler
  • Added support for WinRar3-archived skins
  • Added option to minimize / restore kX DSP objects
  • Fixed some CLReverb4-related bugs
  • Crossover, BoobleGum, Vibrato effects added
  • Removed RemoteIR acceleration
  • Fixed several SB22x-related issues
  • Improved SRC DSP effect
  • Initial support for Audigy2 Value added
  • kX Tray icon should be visible after Explorer crashes
  • kX Manager code completely re-written
  • kX Dane: added support for constant registers
  • kX SDK: support for kX Plugin Manager and kX Manager Add-ons added
  • kX SDK License Agreement has been updated to Revision 4
  • kX API revised -- legacy plugins are no longer supported
  • kX API: added support for p16v per-channel volumes
  • kX API Developers: include 'kxcompat.h' file for your legacy code
known issues:
    a lot of code was (re-)written, that's why bugs are expected...
todo before "3538 final" is out:
  • 24/96 asio
  • audigy2 ac3 passthru [fixes some bugs with decoders]
work in progress [might be finished when 3538 final is out]:
  • gsif2-compliant driver
  • soundfont support for >32Mb samples
  • newer hardware support
  • asio latency improvements for SMP/HT and Pentium 2/3 machines
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (13)

Ik heb de vorige driver van Kx geprobeert op mijn Creative Live! kaart. Hij werkt prima en het geluid klinkt zelfs anders. Maar ik vond het geluid bij lange na niet zo mooi als de originele Creative drivers gaven. Dus heb ik de Creative maar weer terug gezet.

Voor mij hoeft die Kx niet zo. En daarnaast was het nog een heel gedoe om die driver er weer af te krijgen. Na de uninstaller gerund te hebben laat ie gewoon de helft staan, totaal verspreid in allerlei Windowsmappen op je PC.
Bij mij werken de Creative drivers niet goed, alleen maar gekraak e.d.

De kX drivers werken perfect, je moet alleen wel een 2 3 tal dingen instellen. Standaard zet hij (bij mij) de setup op 2.1 i.p.v. 5.1. Als je dat veranderd (plus een aantal dingen in hetzelfde scherm, ben de naam kwijt) dan klinkt het prima :)
Je hebt zeker een mobo met een VIA-chippie?

Hiervoor is een Latency-patch beschikbaar:
www.georgebreese.com/net/software/readmes/vlatency_v020b21_readme.HTM

Ik gebruik liever de Creative-drivers. Vind die kX-driver slechte geluidskwaliteit leveren.
Ik snap dat niet hoor. Geluidskwaliteit wordt bepaald door de AD- en DA-converters op de geluidskaart zelf. Drivers kunnen alleen iets aan de geluidkwaliteit doen als ze daadwerkelijk een soort van processing toepassen, maar dat doet geen enkele driver standaard.

Met Creative-software kan je dat natuurlijk wel handmatig doen via AudioHQ, maar dan gaat het eigenlijk alleen maar om reverb en zo.

In elk ander geval zit het niet in je oren, maar er tussen in, vrees ik... :Y)
natuurlijk kan je de hardware wel beter of slechter aansturen ;)
Kijk er zijn wel uitzonderingen, ik gebruik een SB Live! 4.1 oud geval, en deze heeft betere converters voor het 'rear' gedeelte, heel stupide gemaakt. Dus wat KX kan, is het front geluid via de rear uitgang sturen. En dat is prima, want ik gebruik een stereo 'monitor' setup voor het maken van muziek, de kwaliteit is echt top. Voor spelletjes gebruik ik de onboard soundstorm, want deze verbruikt minder CPU en de kwaliteit is goed genoeg voor spellen.
(ik heb het in bijde gevallen wel over analoge aansturing, digitaal is een heel ander verhaal en daar ben ik nog niet mee bezig)
Ook voor het afspelen op mijn woonkamer-setup gebruik ik de SBLive!, gebruikmakend van de rear output. Dus hier bepalen de drivers weldegelijk iets op gebied van kwaliteit. Maar ik weet ook wel zeker dat drivers (alleen de software dus) nogal wat kunnen bepalen op het gebied van geluidskwaliteit, vraag me niet hoe, maar het komt met regelmaat voor bij elke willekeurige geluidskaart. Het lijkt me niet dat ze dan een soort van equalizer gebruiken die in de drivers verwerkt zit en die we niet kunnen zien. Dat zou ik wel een beetje verrot vinden als dat zo was....
Ik heb geen VIA chipset maar een nForce 2 ;).

PCI Latency's veranderen had ik ook al geprobeerd maar dat mocht niet baten
ik had ook problemen met gekraak en zelfs "vastlopend" geluid...

De oplossing was verbazingwekkend genoeg in mijn BIOS te vinden.... ik heb mijn bios nu ingesteld met een dikke NO waar die vraagt of mijn O.S. Plug and Play is...

Deze oplossing heb ik overigens wel gevonden in de Knowledgebase van Creative

SB0090 (Audigy)
Inderdaad een meesterlijk stukkie software. Ik gebruik het voornamelijk om zijn Asio ondersteuning. Latency duikt naar beneden! Mensen zeggen wel eens dat je last krijgt met spellen als je deze driver gebruikt, daar heb ik zelf echter nog nooit iets van gemerkt.

Offtopic misschien, maar voor de mensen die een geluidskaart hebben die niet ondersteund wordt, maar toch een snelle Asio driver willen kunnen eens kijken naar Asio4All (http://www.asio4all.com/). Op dit moment echter ligt die site op z'n gat.
Bij mij doet de link het niet, dus ga via download.kxproject.lugosoft.com/
Dan heb je de oude versie. Zie voor de nieuwe links, mijn posting hierboven. En inderdaad, de link in het artikel klopt niet, dat was de reden dat ik het corrigeerde ;)
@Rachid

Het ligt wel aan mijn oren, maar ik weet dan niet hoe ik het in moet stellen. ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True