Fujitsu-Siemens heeft op zijn downloadsite nieuwe nVidia ForceWare-stuurprogramma's gepost. De drivers zijn voorzien van versienummer 65.73 en werken alleen op Windows 2000- en Windows XP-systemen. De mensen van LaptopVideo2go hebben de stuurprogramma's getweakt zodat deze met de kaarten uit de TNT-, Quadro- en GeForce-series werken. De aangepast ForceWare-versie kan via deze link gedownload worden. Wat de veranderingen zijn van 65.73 is ons helaas niet bekend.
Driver-update: nVidia ForceWare 65.73 beta
| Versienummer | 65.73 beta |
| Besturingssystemen | Windows 2000, Windows XP |
| Website | Fujitsu-Siemens |
| Download | http://www3.fujitsu-siemens.com/services/homepc/video/nvidia_6.5.7.3.exe |
| Bestandsgrootte | 9,92MB |
| Licentietype | Freeware |
Update-historie
| 10-'08 | Nvidia Linux Display Driver 177.80 | 22 |
| 07-'08 | Nvidia Geforce 177.66 bèta | 53 |
| 05-'08 | Nvidia Linux Display Driver 173.14.05 | 39 |
| 01-'08 | nVidia Linux Display Driver 169.09 | 18 |
| 10-'07 | nVidia Linux Display Driver 100.14.23 | 12 |
| 09-'07 | nVidia Linux Display Driver 100.14.19 | 21 |
| 05-'07 | nVidia Linux Display Driver 100.14.06 beta | 33 |
| 05-'07 | nVidia ForceWare 94.24 WHQL | 70 |
| 04-'07 | nVidia ForceWare 158.18 WHQL | 42 |
| 04-'07 | nVidia ForceWare 101.70 beta | 60 |
Lees meer
Reacties (16)
Waar zijn deze drivers in eerste instantie voor bedoeld? Mobiele kaarten oid?De mensen van LaptopVideo2go hebben de stuurprogramma's getweakt zodat deze met de kaarten uit de TNT-, Quadro- en GeForce-series werken
Zo te zien aan het lijstje met ondersteunde kaarten zijn deze drivers bedoeld voor nieuwere kaarten dan GeForce, Quadro en TNT.
Maar de 6800 hoort toch ook nog steeds in de Geforce serie? Misschien had het zo dan toepasselijker geweest:
De mensen van LaptopVideo2go hebben de stuurprogramma's getweakt zodat deze met alle kaarten uit de TNT-, Quadro- en GeForce-series werken
De mensen van LaptopVideo2go hebben de stuurprogramma's getweakt zodat deze met alle kaarten uit de TNT-, Quadro- en GeForce-series werken
Er prettig aan deze drivers is ook dat ie WHQL is. en in tegenstelling tot de 61.76 WHQL driver, DirectX 9.0c ondersteund. Positief nieuws dus voor mensen met een 8600 serie kaart die een unattended disk willen maken.
even een fout corrigeren uit mijn vorige post. Het gaat niet om een kaart uit de 8600 serie, maar natuurlijk om een uit de 6800 serie 
Al had ik natuurlijk graag zo'n Geforce 8 serie kaart gehad
Wat betreft de snelheid heb ik met 3dmark 2003 geen vooruitgang kunnen ontdekken. Mijn score bleef nagenoeg gelijk.
Al had ik natuurlijk graag zo'n Geforce 8 serie kaart gehad
Wat betreft de snelheid heb ik met 3dmark 2003 geen vooruitgang kunnen ontdekken. Mijn score bleef nagenoeg gelijk.
je kan je post ook editen hoor!
hrm jammer ik dacht dat dit een echte setup.exe was, maar dit zijn ook gewoon de losse files. Alleen in een selfextractor.
Als er een .inf-bestand bij zit dan kun je die toch heel makkelijk gebruiken vanuit Apparaatbeerheer?
Waarom zijn ze snel, heb je ze gebenched? Zou je dat willen posten voor ons?Ik heb ze geinstalleerd, must have drivers ! Erg snel en super stabiel
Kan je al zo snel zeggen dat ze stabiel zijn?
nofi hoor
Ook altijd leuk dat mensen roepen, "ERG SNEL,super dit super daar"
Maar misschien even je videokaart erbij zetten? anders hebben we er nog niets aan
Zelf merk ik trouwens weinig tot geen verschil met mijn GF Ti 4680 128mb, in spellen zoals doom3, quake3, en counter strike
Maar misschien even je videokaart erbij zetten? anders hebben we er nog niets aan
Zelf merk ik trouwens weinig tot geen verschil met mijn GF Ti 4680 128mb, in spellen zoals doom3, quake3, en counter strike
Driver is stabiel en ik heb gebenchen.
mijn
P4 1500@1940
GF FX5800 haalde met 61.77 : 4750
met 65.73 : 4885
100 puntjes meer
maar... op mijn P4 3000 met FX5900 presteerd hij bagger
had ik ook met de 61.77, hij presteerd wel weer goed met de 59.72
mijn
P4 1500@1940
GF FX5800 haalde met 61.77 : 4750
met 65.73 : 4885
100 puntjes meer
maar... op mijn P4 3000 met FX5900 presteerd hij bagger
Eh, ik weet dat Nvidia niet de snelste is met updaten, maar op de Nvidia site istie nog niet ge-update tot 65.73, maar goed zal wel zijn omdat het nog een beta is (Erg raar dat ie DAN al een WHQL is....maar goed, maybe it's just meEr prettig aan deze drivers is ook dat ie WHQL is.
Eerst 66.00 beta, en nu 65.73 beta? Wat is het nut om een oudere versie later dan een nieuwere te posten
Ok, ook voor m'n Geforce 4 Ti4200 werken deze drivers erg goed. Ze zijn net iets sneller dan de 61.77 drivers en de beeldkwaliteit is gelijk gebleven
Nou ik weet niet maar toen ik deze drivers met mijn FX5900 lade met Far Cry kreeg ik een Beetje slecht beeld. de ondergront was Wit en de planten haden de juiste kleur Niet een aanrader voor een FX5900 Far Cry speller
Op dit item kan niet meer gereageerd worden.