Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Firmware-update: Ziggo Mediabox XL 3.4.2

Ziggo logo (75 pix)Ziggo heeft details bekend gemaakt van de nieuwe software update voor de Mediabox XL. Deze update heeft versienummer 1-342-173.2.1_H34_S20_200_68.0 gekregen, afgekort naar versie 3.4.2. De update zal zoals gewoonlijk gefaseerd worden uitgerold. Een exacte planning is niet vrijgegeven en het is helaas niet mogelijk om de update zelf te forceren. Hieronder is de lijst met veranderingen en verbeteringen te vinden die met deze update worden doorgevoerd.

Overzichtelijker hoofdmenu
  • De zeven opties zijn nu allemaal direct zichtbaar in het hoofdmenu.
Verbeterde navigatie
  • De navigatiebalk is opnieuw ontworpen. Als je zapt zie je de programma-informatie (mini-EPG, elektronische programmagids). Daarin zie je wat er nu op tv is, wat er straks is, en nog meer details.
  • De hoogte van de navigatiebalk tijdens het vooruit- en terugspoelen is aangepast. Hij neemt nu minder ruimte in beslag waardoor je beter weet waar je bent gebleven.
  • De pijltjestoetsen (omhoog en omlaag) activeren nu ook de navigatiebalk met programma-informatie.
  • In de programmagids kun je met de CH+ en CH- knop op de afstandsbediening door de programma-informatie navigeren.
Opnemen
  • Het is nu eenvoudiger om opnames te verwijderen. Dat kan direct als je naar een zender kijkt met OK, Mijn opnames of Zoekfunctie.
  • Beschermde opnames worden niet meer automatisch verwijderd.
  • Dubbele opnames van geprogrammeerde programma’s komen niet meer voor.
On Demand menu opgefrist
  • Het On Demand menu is nu overzichtelijker en sneller.
  • Je kiest gemakkelijker een genre zoals Films, TV-series, Kids, maar ook Actie, Comedy, of bijvoorbeeld Drama.
  • Je leest in één oogopslag waar een film over gaat.
Wat is er nog meer verbeterd?
  • De stabiliteit en werking van de Mediabox XL zijn verbeterd.
  • Verbeteringen in de Youtube app en het Netflix kanaal.
  • Diverse kleine verbeteringen qua gebruiksgemak.

Versienummer 3.4.2
Releasestatus Final
Website Ziggo
Download https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/software-updates/?ecmp=adi-310-4938&zxuserid=1742413
Licentietype Freeware

Door

Downloads en Best Buy Guide

160 Linkedin Google+

Submitter: Mr. Jinx

Bron: Ziggo

Update-historie

Reacties (160)

Wijzig sortering
Ik vind de snelheid in het menu ver-schrik-kelijk traag en slecht werkend. Hopelijk pakken ze dat ook es aan. Kan sneller via mobiel en chromecast een aflevering terugkijken dan via mediabox.
Overal waar ik kom is hij verschrikkelijk traag in alles. Opstarten duurt bij sommigen soms 10 minuten en moeten het meerdere keren per dag doorstaan.

Ik had dat ook. Totdat hij een keer niks meer deed. Toen kwam er een mannetje van ziggo. Die koppelde zijn laptop eraan en zei dat ie “een kunstje” ging doen. Hij had het over een soort “super reset”. Zijn laptop is een kleine 45 minuten bezig geweest.

Sinds dat moment loopt hij nu al een jaar als een tierelier. Hoef nooit ook maar 1 seconde meer te wachten, nergens. Zelfs na 2 weken offline te zijn geweest startte hij in 1 seconde op.

Geen idee wat hij dus precies gedaan heeft, maar ze hebben dus een kunstje achter de hand die ze normaal niet doen.

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 26 oktober 2017 12:03]

Al wel eens gekeken naar wat het stroomverbruik nu in stand-by is?
Ik heb geen spullen om dat te meten. Al is het verdubbeld, dat heb ik er graag voor over. Die ECO-stand heb ik nooit aan gedaan. Het moet gewoon goed werken, wat het verbruikt vind ik persoonlijk niet belangrijk.
Ben ik met je eens en in de eco stand heb je een opstarttijd van 10 minuten. Maar vanuit het milieu oogpunt is deze box wel verschrikkelijk slecht.
Op standaard stand gebruikt ie iets van 40 watt of zo heb ik gelezen net als of je een lamp hele dag aan hebt staan.
Is toch vreemd dat ze dat niet standaard doen.
Slechte kastjes is een reden om naar de concurrent te gaan. Hoewel die kastjes vaak niet beter zijn.

Ik ben zelf nog blij dat ik een “ouderwetse” pvr op de kabel kan aansluiten. Als je dat smart gedoe niet gebruikt, werkt het ook allemaal veel beter.
Ik heb hem gevraagd wat ie precies had gedaan. Maar hij bleef er vaag over omdat ze het van hoger hand eigenlijk niet mochten doen omdat het te veel tijd kost als ze onsite bij de klant zijn. Ik heb het vermoeden dat ie gewoon een hoop Ziggo/UPC-bloatware heeft verwijderd.

Misschien goed om erbij te zeggen, ik gebruik niet de wifi-functie van Horizon, maar heb een losse modem.

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 26 oktober 2017 12:02]

De wifi-functie van de Horizon box is altijd al slecht geweest. Bij meerdere personen uit mijn vrienden/kennissenkring die ook een Horizon box hebben klagen over constante uitval van internet, trage verbinding etc. Heb het zelf ook meegemaakt toen ik begin dit jaar tijdelijk bij iemand logeerde die ook zo'n Horizon box had. Traag internet, één keer in de twee uur viel de verbinding weg, en nog meer vage issues. Precies het verhaal die de anderen mij ook vertelden.

Op een gegeven moment heb ik op mijn logeeradres alles proberen te configureren wat te configureren viel op die box, maar verbeteren deed het niet. Dat was voor mij ook meteen de reden dat ik, toen ik zelf ook een Ziggo abbo afsloot, om expliciet te vragen naar een aparte modem. En die hebben ze geleverd.

Toen ik alles geïnstalleerd had, de Ziggo router op bridge modus te hebben gezet (eigen routers zijn veel beter!) deed alles het prima. Op telefonie na, want er bleek toch een issue te zijn. Monteur geweest, en die heeft de modem verwisseld. Probleem opgelost. Maar toen ik vertelde over die Horizon box beaamde hij mijn verhaal en zei dat deze Horizon boxen inderdaad van een matige kwaliteit waren en dat met name de modemfunctie in de box erg storingsgevoelig was.

Op dit moment ben ik erg te spreken over de werking van alles. Telefonie goed, TV goed (al moet ik af en toe de box resetten omdat 'ie vast loopt en geen beeld meer geeft). Maar ach, dat is iets dat niet regelmatig hoeft, dus verder vind ik dát niet zo'n probleem.

Voor wat betreft de update: we gaan het zien welke verbeteringen Ziggo heeft doorgevoerd. Ik ben benieuwd.... :)

[Reactie gewijzigd door Qalo op 27 oktober 2017 13:16]

Ik heb begin dit jaar toch maar weer een horizon box genomen (was de voorwaarde om sneller internet te krijgen, moest al het oude apparatuur weer inleveren). Heb de horizonbox destijds als een vd eersten gehad en dat was de grootste ramp ooit. Het is nu flink verbeterd, maar inderdaad is het apparaat nog steeds traag in de menu’s. Gelukkig gebruik ik enkel de tv functionaliteit via pass-through naar mijn xbox dus alle apps draai ik op de xbox (die veeeeeeeeeeel sneller is).

Vreemd genoeg is zelfs een chromecast van een paar tientjes sneller. Hoewel ik blij ben dat ze het internet ervan losgekoppeld hebben. Voorheen als je de box moest resetten kon dat 10 tot 15 minuten duren, en effectief betekende dat ook dat je gedurende die tijd geen internet had (en dit moest zo’n 3x per dag). Allemaal stukken beter nu, maar nog steeds kan het beter en zeker voor de grootste kabelaar vh land. Overigens zie ik op de foto in het artikel dat het om een nieuw design gaat die er een half jaar geleden nog niet was.
Zie mijn eerdere verhaal: de monteur die ik op bezoek had een paar maanden geleden zei al tegen mij dat er binnenkort nieuwe Horizon boxen uit zouden komen die kwalitatief veel beter zijn dan de huidige in omloop zijnde boxen. Ik vermoed dat dit de mediabox is waar hij het over had.
Hm ok, wordt weer naar de winkel dan, vlug van die troep af haha :P
Als de EPG traag is komt dat door een slecht of te sterk signaal.
Schijnt met deze update wel “iets” beter te worden maar verwacht geen wonderen met deze update.
Als de EPG traag is komt dat door een slecht of te sterk signaal.
Schijnt met deze update wel “iets” beter te worden maar verwacht geen wonderen met deze update.
Dat is dus wat Ziggo tegen iedereen zegt maar het is gewoon niet waar
Bij mij heeft een monteur alles (opnieuw) aangelegd en ik toen hij wegging zei hij dat het signaal 100% was en stabiel op die 100% bleef
Toch heb ik nog steeds 5-7 minuten opstarttijd, trage reactie van de box, terugkijken begint ie soms midden in het programma enz.
Het enigste wat mij weerhoud van om een adroid box te kopen is dat ik met 5 tv's zit die erop aangesloten moeten worden en die doen het nu wel goed maar met een android box weet ik het nog zo net niet
Klopt, met name in de tv-gids duurt alles net iets te lang, met daar bovenop nog eens regelmatig een crash..
Dat is toch al zo lang ik kan denken. Ik heb van Ziggo nog nooit een ontvanger gehad die lekker vlot werkte. Hoe meer toeters en bellen er in zaten (opnemen, on-demand, time-shift, etc.), des te trager het apparaat was.

In de tijd die het duurt om de hele boel op te starten vanuit een cold-boot (ik zet altijd alles uit als ik ga werken) had ik mijn media-pc al opgestart, OpenELEC geladen en stond de eerste serie al lang aan.

Niet dat ik wil zeggen dat de ontvangers van concurrenten (Fiber, Tele2, etc.) veel beter zijn. Het is allemaal tergend langzaam.
Gelukkig heb ik inderdaad LibreElec achter de hand, maar Netflix en Uitzending Gemist etc werkt daar net wat minder lekker :-)
Voor Netflix heb ik nog wel een oplossing nodig. Op mijn TV crasht de app steeds. Met mijn telefoon casten gaat helaas niet meer omdat mijn toestel geroot is. Via de losse APK installeren gaat dus ook niet meer.
Heb je geen root-verberg programma's daarvoor via Xposed ofzo?
Ik had nota bene een speciale Magisk kernel geflasht die dit zou moeten regelen, maar toch werkt het niet. Eerlijk gezegd vind ik wel dat dit soort initiatieven van Netflix piraterij in de hand werken. Nu "moet" ik op mijn telefoon gebruik maken van KODI + Exodus om de nieuwe Star Trek serie te bekijken, terwijl ik een account op Netflix heb.

Beetje omgekeerde wereld.
Absurd is het zeker.
“Beetje omgekeerde wereld”
Huh, dus jij flashed een andere ROM in je telefoon om de legale stores te ontwijken en vervolgens werkt een app niet meer die logischerwijs bescherming heeft ingebouwd en het probleem ligt bij Netflix? Prima redenering :+ .

Ik ben wel erg blij met de Netflix ondersteuning op de Horizon. Nu kan ik het kopen van een Smart tv nog even uitstellen :) .
Menu en tv gids zijn traag maar uiteindelijk wen je eraan. Ik heb totaal 3 monteurs binnen gehad maar de laatste loste het echt op, het binnenkomende signaal bleek in mijn nieuwbouw woning niet goed te zijn en ook belangrijk is dat je niets qua netwerk aansluit of gebruikt op die Horizon. Dan gaat het op zich prima.

[Reactie gewijzigd door GeeMoney op 27 oktober 2017 08:42]

Nee, ik flash een andere ROM om van alle onnodige Google- en Samsung troep af te komen. Bovendien houdt Samsung het wel gezien bij Android 6.0.1. voor mijn toestel, terwijl de custom ROM op Android 7.1.2. baseert.

Daarbij heb ik de Play Store en Google Play Services gewoon geïnstalleerd. Ik heb helemaal geen intenties om de legale stores te ontwijken, maar op deze manier wordt je eigenlijk bijna daartoe verplicht.
Hier hetzelfde probleem. Ik begin het ding in zo'n ernstige mate te haten dat ik in staat ben om het ding linea recta te gaan verbranden. Ik zal eens op internet kijken of er oplossingen zijn. Ik heb al een hele tijd dat het geen hardwarematig probleem is, maar dat het ding gewoon ontzettend getrotteld wordt, zoals Dennisdn hieronder al zegt. Ik zal eens kijken of je het ding zelf kunt aanpakken.
Inderdaad, is echt voor geen meter mee te werken. 5 minuten later heb je een opname van gisteren terug gevonden in het programma gids.

Dat doet KPN met hun kleine boxje een stuk beter, terwijl de software daar deels gelijk in.
Ik heb de standaard box met opname functie en mijn ouders de Horizon en die is zo traag dat je een baard hebt als je klaar bent met bedienen. Het is net een smartphone met 1gb werkgeheugen en een armoe chip erin. Vroeger ook de Horizon gehad maar na deze tranen trekkende ervaring weer terug gegaan naar de oude box die veel sneller is en een fatsoenlijk grote a.b. heeft. 3 jaar gelden al via een Horizon verbeterprogramma aangegeven of het in beeld menu korter kon dan de 5 seconden allesbedekkende modus maar er werd gewoon niet geluisterd.
Daar bovenop klinkt het zelfs in stand-by mode als een f16 full-afterburner. Bij mij staat ze inmiddels al een paar maanden helemaal uit. Wat een schandalig apparaat.
Ik test al een aantal maanden met de nieuwe software, menu is echt veel sneller en hij is veel stabieler!
Ook ik ben al geruime tijd tester bij Ziggo, maar tot op heden heb ik nog bijna niets gemerkt van een versnelling van het menu. Nog steeds tenenkrommend langzaam op verouderde hardware hier......

Blijf het vreemd vinden dat de meningen zo verschillen over de HB.
Ik test al een aantal maanden met de nieuwe software, menu is echt veel sneller en hij is veel stabieler!
Dat zou een enorme verademing zijn!
Ook ik ben al geruime tijd tester bij Ziggo, maar tot op heden heb ik nog bijna niets gemerkt van een versnelling van het menu. Nog steeds tenenkrommend langzaam op verouderde hardware hier......

Blijf het vreemd vinden dat de meningen zo verschillen over de HB.
Ow.. Misschien toch niet zo exciting nieuws..

In hoeverre zou dit te maken kunnen hebben met iemands afstand tot server? (als je dat zo mag omschrijven tenminste)

Ik was enorm te spreken over de upgrade in beeldkwaliteit van oude box naar Horizon, maar mannekessss wat is dat ding langzaam. Nog irritanter vind ik het vastlopen. Zet je een programma op een commerciele zender alvast klaar zodat je de pauzes door kunt doorspoelen. Bam, foutmelding. Moet je weer afspelen van het begin. Naja, dan even snel doorspoelen. !! Nee.. mag niet. Fukkitttttt.
Bij Ziggo is iedereen tester, dit apparaat had nog niet op de markt gebracht mogen worden.
Er zijn 2 revisies van de box ik heb de nieuwere nu thuis en die is wel iets sneller als de oude variant.
Ook iets zuiniger trouwens.
Dat is goed nieuws en een frustratie minder. :)
Ik ben benieuwd of ik als slechthorende niet meer 24 x hoef te klikken om ondertiteling te krijgen als ik van een NPO zender naar een BBC zender schakel en andersom.
Voorkeuze voor bijvoorbeeld Nederlands betekent keihard dat je nooit engelse ondertitels krijgt bij BBC.
Ik wacht af.
Stabieler en sneller, daar ben ik natuurlijk we blij mee.
Hoe kan je updaten?

Sorry, gaat gefaseerd lees ik

[Reactie gewijzigd door BasZer op 26 oktober 2017 07:21]

ja dat komt dus omdat het een wifi afstandbediening is.
Dat hoeft niets uit te maken. Kodi bestuur ik ook via WiFi. Gaat razendsnel. Betere hardware zou hopelijk helpen. Als ze nu nog steeds niet de software voor elkaar hebben...
Ik hoop dat ze hickups in de opnames gerepareerd hebben. Soms bevriest beeld een paar sec. Verder reageert de box soms erg traag bij mij.
Niet alleen hickups in de opnames ook tijdens het kijken. Hierdoor valt het geluid bij ons een paar tot 10 seconden weg. Mediabox is aangesloten op een surround systeem, die dan weer een verbinding moet opzetten.
Zet al je netwerk functionaliteiten uit (thuisnetwerk ed). Kan je geen films ed meer van een NAS afspelen, maar ben je wel dat gestotter kwijt. Is een bekend probleem, alleen de helpdesk medewerkers weten het goeddeels niet. Ik heb zelfs nu een apart modem staan. Geen gestotter meer. Zet ik het thuisnetwerk aan op de box, meteeen weer een drama.

Edit:
PS. Er is geen uit-knop voor een thuisnetwerk als je het aan hebt gezet, je moet je box terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan je thuisnetwerk niet aanzetten. 8)7

[Reactie gewijzigd door OldSchoolPhoto op 26 oktober 2017 08:16]

Ik heb thuisnetwerk uit staan, maar bij terugkijken, is het soms een gestotter van het beeld van jewelste, geluid loopt daarentegen wel gewoon door.
Het thuisnetwerk kan storingen geven om de paar seconde, op zowel geluid als beeld, niet soms. De boxen zijn erg gevoelig voor storingen in het sigaanl. Ik heb alle kabels in mijn hele huis vervangen. ZIggo heeft de binnenwerken van tweeboxen in de straat moeten vervangen.
Vraagje:
Als je thuisnetwerk uit zet, kun je dan nog wel chromecasten?
Of is dat dan ook uit?
Thuisnetwerk is de functionaliteit dat je box zelf als mediaspeler fungeert.

Zolang je een losse Chromecast aan je tv hebt hangen (of als het in je tv gebouwd zit) is er niets aan de hand. Je WiFi/bedraad netwerk is wat anders dan de functionaliteit die Ziggo op de Mediabox “thuisnetwerk” noemt
klopt,had het zelfde probleem, modem in de horizon box zelf zorgt voor problemen en vertragingen,sinds ik een apart modem van ziggo gebruik voor internet loopt alles als een zonnetje
binnenkort mijn kastje dan maar weer aanzetten. Ik zet hem tegenwoordig uit omdat wanneer hij in standby modes staat de fans echt vreselijke herrie maken een constant monotoon zoom geluid. Het ergste is nog dat het kastje splinter nieuw is. Dus ik zet hem tegenwoordig helemaal uit met de knop op de achterkant en start hem wel weer eens voor die 2x in het jaar dat ik nog tv kijk.
Even Ziggo bellen, die ruilen ze voor je om hoor..
Wacht. Dat hinderlijk gezoem in de standby modus is dus niet standaard???
Ik betwijfel het. Mijn ouders hebben een zelfde kastje dat net zo'n hinderlijke herrie maakt. Alleen zijn zij al ouder en horen het geluid niet meer.
Nee is niet normaal.
Heb jarenlang een 7400 model gehad en een scherp gehoor, nooit iets gehoord.
Nee, dat is niet standaard. Mijn ouders hebben een Horizon Box en die is stil.
Hij verbruikt ook nog eens veel stroom in standby
Dat doen ze bij beide boxen voor de updates en programmeren toegang via de app.
Ik heb 'm in de eco modus gezet daarvoor. Dan is het ding helemaal stil bij mij, maar het opstarten is dan wel ellendig lang, zo'n 2-3 minuten.
Kabelmodem moet elke keer opnieuw online komen..
Er bestaan blijkbaar 2 varianten, 1 met scartaansluiting en 1 zonder scartaansluiting. Eerst had ik de nieuwe versie zonder scartaansluiting maar dat ding werd zo heet dat het wel een kachel leek. Ook in de stby stand werd hij warm en bleef de ventilator de hele tijd maar staan te loeien. Dat was voor mij de reden om een oud exemplaar te vragen, deze wordt veel minder heet en de ventilator staat niet aan als de box in de stby stand staat. Neemt niet weg dat het een verschrikkelijk traag ding is, mijn Humax is 20 keer zo snel in het opstarten maar ja die heeft weer niet zoveel mogelijkheden.
Als ze nu nog eens iets konden doen aan het standby verbruik. Het apparaat werkt alleen redelijk bij de instelling Hoog. Zet je hem lager dan is de opstart tijd dramatisch om over connectiviteitsproblemen nog maar te zwijgen. Ik vind het idee van het apparaat nog steeds super alleen de uitvoering laat nog steeds te wensen over.
Ik heb naast het langzaam opstarten, wat ik voor lief neem, geen verdere problemen met het energieniveau ‘Eco’. Ja als je de mediabox aanzet moet je even wachten tot de connectie gemaakt is maar dat is bij mij hooguit een paar minuten.

Als ik van huis ga zet de domotica de mediabox (en meer) helemaal uit. De stroom gaat er gewoon vanaf. Als ik thuis kom gaat de boel weer aan. Als ik niet thuis ben en wil via de app wat opnemen kan ik het boeltje ook handmatig met een app aanzetten waardoor je dat ook omzeilt omdat dan de mediabox online moet zijn.

Inderdaad, het mag sneller maar verder werkt het prima.

Ik kijk uit naar de firmware update.
Als je een 2e mediabox in huis hebt is de Eco stand geen optie helaas.
onzin, werkt bij mijn prima
Mijn vriendin heeft boven een extra mediabox en die heeft wel degelijk ECO.
Met welke app kun je opnames inplannen, als de mediabox xl in eco stand of uit staat?

#ai.. beter lezen Luke

[Reactie gewijzigd door Luke Roberts op 26 oktober 2017 11:53]

Als je opnames wil plannen kan dat alleen als de ontvanger in modus “hoog” staat via de Ziggo GO app op je telefoon.

Mijn mediabox staat dan wel in moudus eco maar door hem standaard van de stroom te halen zet ik remote de stroom er weer op via domotica. Dan start hij op en duurt het weer even tot hij daadwerkelijk in eco modus gaat. Die tijd gebruik ik om de opnames dan in te plannen. Werkt prima.
Alleen voor het plannen van remote is dat nodig maar als je de box gewoon thuis aanzet en opname planned kan het wel en opnemen doet die zonder problemen in eco.
Geen, maar @Bolten88 heeft uitgelegd hoe hij het doet.

Daarnaast zijn er weer veel problemen aangekaart, maar veel is weer niet meegenomen.
Ja, een andere (in mijn ogen betere) skin, maar nog sneller? Bij velen gewoon een placebo-affect.

[Reactie gewijzigd door CreativeS op 26 oktober 2017 08:39]

Inderdaad. Dat ding verstookt aardig wat energie naar mijn gevoel. Hij staat bij ons in een (noten hout) tv meubel. Als ik de box gewoon op standby laat staan dan is het echt fors warm in het kastje (kastje heeft aan de achterkant openingen voor kabels dus er is wel iets van ventilatie). Om het verbruik, en de warmte, te verminderen heb ik er een standby switch tussen gezet. Als we niet thuis zijn is dat ding gewoon helemaal uit, samen met de TV.

[Reactie gewijzigd door foekie01 op 26 oktober 2017 07:43]

Indien je in oud Ziggo gebied woon, dan klopt het dat traag/trager is met oprstarten. Dit is iets waar Ziggo mee bezig is heb ik ooit vernomen, toen ik ook belde ermee.

Ik ben vanuit fUPC gebied naar fZiggo gebied verhuisd en doet nu opeens 2x zo lang over...
Hoe wordt je beta tester bij Ziggo ?
Ik heb dat ooit gezegd tegen de telefonische support (jaren geleden) toen ik gefrustreerd was over hoe slecht die dingen presteren. En.. dat ding heeft nu al wel deze update zag ik gisteravond toevallig.. (maar het is te laat, te weinig)

[Reactie gewijzigd door Barryke op 26 oktober 2017 09:33]

Lid worden van de community en ze vragen daar soms om testers
https://community.ziggo.nl/
Gewoon abonnee worden. :+

Ik heb nog niet de nieuwe update gezien, maar vooral nu/straks is iets wat ik in de huidige interface mis. Net als het niet registreren van opzij als je telkens wisselt van nu/straks.

Ik blijf het bijzonder vinden dat een RPi met Kodi zoveel sneller is dan de box van Horizon.
Het blijft wonderlijk dat wij in f****ng 2017 leven en zulke apparaten nogsteeds waardeloos werken. Heb dus ook een CI+ module in de TV. Maar dan ben je afhankelijk van de menu's van het TV merk. En ook dat is meestal geen feest. En on demand van ziggo via een CI+ module is zo langzaam dat je in de tussentijd popcorn kan bakken en bier kan halen bij de buurtsuper. Nog maar te zwijgen over hoe het menu er dan uitziet als het eindelijk is geladen.

Ik kan er gek van worden dat we in dit jaartal zulke shit nog steeds niet goed voor elkaar kunnen hebben.
We?

Is kwestie van prioriteit en vooral geld bij Ziggo. Energie verbruik bij de klant kost Ziggo niets dus waarom zouden ze daar tijd in investeren?

Ben het wel met je eens hoor, dat is de reden waarom dat ding bij mij thuis er niet in komt.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 26 oktober 2017 09:10]

Geld gooien ze er vast wel tegenaan, gewoon slechte mensen. Er zijn tal van onderdelen binnen de menu structuren, layouts en functionaliteiten welke de tekentafel niet hadden mogen verlaten. Blijkt al 5 jaar dat de mensen wie deze boxen onderhouden en ontwikkelen gewoon incompetent hiervoor zijn.
Het blijft wonderlijk dat wij in f****ng 2017 leven en zulke apparaten nogsteeds waardeloos werken. Heb dus ook een CI+ module in de TV. Maar dan ben je afhankelijk van de menu's van het TV merk. En ook dat is meestal geen feest. En on demand van ziggo via een CI+ module is zo langzaam dat je in de tussentijd popcorn kan bakken en bier kan halen bij de buurtsuper. Nog maar te zwijgen over hoe het menu er dan uitziet als het eindelijk is geladen.

Ik kan er gek van worden dat we in dit jaartal zulke shit nog steeds niet goed voor elkaar kunnen hebben.
Het menu vind ik juist in de horizon box een drama. Geef mij maar de interface van de televisie met ziggo on demand onder de rode knop. Ik heb beide maar omdat ik boven ook tv wil kijken leek me de horizonbox wel mooi om te testen. Maar wat een drama dingen. Ik mis geregeld programmas omdat hij langer dan 5 minuten nodig heeft om op te starten. Oud ziggo gebied. Is bekend probleem.

Om nog maar te zwijgen over de verborgen nutteloze Wi-Fi netwerken die dat dung uitzend. Zou volgens ziggo standaard uit staan sinds kort. Maar in werkelijkheid is het alleen maar een verborgen netwerk. Gek hé dat mensen slechte Wi-Fi ontvangst hebben met hun modem
Dus wat is het probleem ?
Het werkt bij mij prima ci+ module en menu's van de eigen tv, zelfs al op mijn 3 jaar oude LG tv.
Ook het ziggo menu waar je movies en series enzo kan kijken, deze is best redelijk snel opgestart en werkt goed.
Ben eindelijk ook af van die klote horizonbox _/-\o_
Heb nu een CI+ module wat een stuk beter werkt.
Kun je daarmee ook alle ondemand en replayTV bekijken? Toen ik de CI’s had kon dat niet. Maar er waren geruchten dat dat wel zou gaan komen.
In oud UPC gebied niet en dat gaat volgens mij ook nooit gebeuren maar in het oude Ziggo gebied wel.
Nee dat werkt dan weer niet. Met de horizon box gebruikte ik die functie al helemaal niet omdat de interface zo traag is dat je meteen al afhaakt.
Via je browser blijft deze functie wel beschikbaar.

Edit: Ik zit in de oude UPC gebied.

[Reactie gewijzigd door com2,1ghz op 26 oktober 2017 09:43]

Wij hebben thuis nog de UPC box. Deze is ver-schrik-ke-lijk traag en crasht met regelmaat. Daarnaast werkt Netflix niet altijd, valt het beeld vaak weg met een 2020 code.

Ben reuze benieuwd naar de update.
Foutcode 2020 geeft aan dat er signaalproblemen zijn, dat gaat de update niet voor je oplossen.
Klopt. Alleen ligt dat de laatste tijd aan Ziggo. Ik heb vorige week contact gehad en er werd toegegeven dat er een probleem in de servers zit, waardoor het signaal wegvalt. Wat helpt is de box uit/aan te zetten via de schakelaar. Leuk als je een film probeert te kijken, want de cold-boot tijd is minuten werk.

Ik ben binnenkort weg bij Ziggo.
Het zou fijn zijn als ze eens een fix uitbrengen waardoor je de MB XL wel gewoon (met kabel) aan je netwerk kan hangen zodat je beeldmateriaal van bijvoorbeeld je nas kunt streamen.

Er staat een uitgebreide manual op de Ziggo site om eea te configureren maar iedere monteur van ze ontraadt het je.
Het zou fijn zijn als ze eens een fix uitbrengen waardoor je de MB XL wel gewoon (met kabel) aan je netwerk kan hangen zodat je beeldmateriaal van bijvoorbeeld je nas kunt streamen.

Er staat een uitgebreide manual op de Ziggo site om eea te configureren maar iedere monteur van ze ontraadt het je.
Heb je ook gevraagd waarom ze het ontraden?
Ik weet het niet precies meer maar volgens mij kon het hele ding op hol en vast slaan.
Had er geloof ik ook iets mee te maken dat de box een ip via de kabel kreeg en dan ook nog via je modem. Het kwam allemaal maar vaag over, zeker omdat het eigenlijk over twee verschillende netwerken gaat.

Overigens wordt het volgens mij op de Ziggo gebruikers community ook afgeraden.
Moet bekennen dat ik de horizon box maar sporadisch gebruik. Voornamelijk Netflix en Plex zijn het bij ons. En dit via de tv zelf. Puur omdat dit sneller is. En persoonlijk vind ik het ook overzichtelijker.

Dus ben benieuwd of de box bonuspunten aan het scoren zal gaan met deze update.
Bij ons precies hetzelfde.. gisteren toevallig iets "live" op de homebox gekeken en ontdekt dat het ding geupdate was, maar meestal doen we dat ook via chromecast. Ik vind de UI verbeteringen helaas in de categorie "DUH" vallen, das jammer.

En de EPG is nog steeds zo rete traag, als je 10 zenders verder wil kijken scrolt dat ding er hooguit 1 per seconde.. |:(
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*