Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: ChessBrain

Er is sinds gisteren een nieuwe client beschikbaar voor het ChessBrain project. Hiermee proberen ze de snelste en slimste schaak spelende 'computer' te maken. Lees dit document door om het hoe en wat te achterhalen. In het kort wordt het project als volgt beschreven:

What if we could link computers throughout the Internet to form a massive chess computer? A global Chess Brain... How strong could such a program become?

The ChessBrain project is dedicated to creating the worlds largest chess computer by utilizing the combined processing power of interconnected machines throughout the Internet.[break]De volgende downloads zijn beschikbaar:

* MS Windows (GUI Client)

* MS Windows (Command line)
* Linux (Command line)
* LInux Static Lib (Command line)
* MacOS X (Command line)
Besturingssystemen:Windows 9x, Windows NT, Windows 2000, Windows XP, Linux x86, macOS
Website:ChessBrain
Download:http://www.chessbrain.net/downloads.html
Licentietype:Freeware
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Volgens mij kunnen ze zich beter aansluiten bij distributed.net en vragen of ze een paar procentjes van hun graaskracht mogen gebruiken voor hun eigen programma.

Het lijkt me niet handig als iedereen die gedistribueerde rekenkracht wil, steeds een nieuw systeem moet schrijven. Samenwerken in een algemeen distributed computing system lijkt me veel beter.

\[futuroloog-modus]misschien kunnen we Quake 10 ook wel spelen mbv distributed CPU-kracht ;)\[/futuroloog-modus]
wow ja daar zeg je me wat cools :)... had ik nog nooit aan gedacht... spelen wij hier op de computers v/d amerikanen en kunnen hun 's nachts de onze gebruiken :)...

met de internetverbindingen van dan moet het kunnen.... maar ik gok dat een computer het dan ook wel mooi genoeg kan maarach :P...

hoe mooier hoe beter :*)
Ik denk eerlijk gezegd dat de latency altijd veelste hoog zal blijven om real-time 3D graphics vloeiend te renderen.
Zo werkt het uiteraard niet want dan zou je dat beeldje ergens tussen enkele duizenden tigabytes op moeten zoeken en dat zou meer tijd kosten.

Ennehh, 2048*1536=3145728 beeldpunten. 32 bits per kleur is 4294967295 kleurtinten per pixel.

Heb een poging gedaan om uit te rekenen hoe veel mogelijkheden er zijn bij die resolutie en kleurdiepte en ik kan je vertellen dat als ik het resultaat hier post, dat ik dan een OW krijg dat ik de layout heb vernaggeld B-)

Zijn nogal wat mogelijkheden dus ;)
Als de rekenkracht dan toch zo krachtig is kun je toch meteen alles wat mogelijk is laten renderen ?
Enfin je hebt net twee zetten gedaan en de computer zegt dat hij je tenminste binnen 37 zetten mat heeft , ongeacht welke zet je doet .

Arme Kasparov :+
Chessbrain tegen Kasparov is vast een koekje voor het Chessbrain.

DPC Chessbrain team tegen Anandtech Chessbrain team lijkt me wel interresant :)
Tof project! Ik ben nu aan het meerekenen. Een gedistribueerde Go client lijkt me eigenlijk nog leuker :)
zou het niet eens opnemen tegen zo'n computer :) weet toch al dat ik verliest :) ik weet trouwens een aantal moves waarmee je in 3zetten mat kan staan. ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True