Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 6 reacties
Bron: Waržow, submitter: Jogai

War§ow logo (75 pix)Versie 2.0 van War§ow is uitgekomen. War§ow is een gratis 'first-person shooter' voor Windows, Linux en OS X. Het is gebaseerd op de QFusion 3D-engine, die een modificatie is van de Quake 2-engine die onder een gpl-licentie beschikbaar is. War§ow is gemaakt onder het motto 'van gamers, voor gamers', door een team onafhankelijke ontwikkelaars uit alle hoeken van de wereld. Het spel kenmerkt zich door een cartoonachtige visuele stijl en een movement-systeem, waarbij Unreal-achtige walljumps en dodges kunnen worden gecombineerd met strafejumps en bunnyhops uit de Quake-franchise. De belangrijkste verbeteringen die in versie 2.0 zijn aangebracht zijn hieronder voor je op een rijtje gezet.

Warsow 2.0 released

Warsow 2.0 is released after a year and half of continuous development and multiple community betas. Listing individual changes and improvements of over 150 featured in the release would take too much space and time, so here are some most prominent ones:
  • Tutorial level was added to introduce new players to the basics of Warsow gameplay, movement and combat.
  • Majority of Warsow assets are now under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 license. Setting the assets free ensures Warsow doesn't get stuck in proprietary limbo and will remain an important piece of indie gaming in the future too. Players and developers alike are encouraged to innovate with free assets, and contribute more media back to the game! Or just simply use them in their own games if they comfort the license.
  • Many graphical effects such as gibs, hit and stun indicators, Lasergun and Electrobolt beams, were revamped. In addition, the renderer has received numerous optimizations, resulting in 30 to 50% performance improvements depending on the hardware and settings.
  • The spaw algorithm was revamped to favor more distant points in Duel mode. The further from the fragger is the spawn point, the more likely it gets to be picked for the fragged player is to respawn.
  • Weapon parameters were tweaked to improve game balance and hopefully make it more fun to play.
  • The flipped mode was introduced for those who might want to challenge themselves by tricking their brains on otherwise familiar maps!
  • Game maps can now have a color grading profile set to create better mood or improve the aesthetics. The setting can be controlled by map author and can be turned off in the options menu. Here is how the effect is used in one of our maps, which also received an uplifted 3D sky in this version!
  • Two new HUDs by Adem for playing and spectating. The weapon and item icons were redrawn in a modern flat design to provide better visibility for the simple items setting.
  • Pressing and holding Left Shift in Team Deathmatch, Bomb & Defuse, Capture the Flag and CTF: Tactics game modes now brings up contextual voicecomm menu to aid in cooperative gameplay.

Waržow 2.0Waržow 2.0Waržow 2.0Waržow 2.0Waržow 2.0Waržow 2.0

Versienummer:2.0
Releasestatus:Final
Besturingssystemen:Windows 7, Linux, Windows XP, macOS, Windows Vista, Windows 8, Windows 10
Website:Waržow
Download:https://www.warsow.gg/download
Bestandsgrootte:422,97MB
Licentietype:GPL
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (6)

Lijkt zo te zien erg op UT, maar grafisch erg verbetert/anders. :)
Iemand ervaring met de game en de single player? Ik speel namelijk het liefst tegen de CPU.
Is het ongeveer hetzelfde als UT2014 bijvoorbeeld, of kan ik de game daar totaal niet mee vergelijken? :P

[Reactie gewijzigd door archie2012 op 7 december 2015 21:50]

Het is een tijd geleden dat ik het bekeken heb, maar toen was het puur online schietwerk, zonder enig verhaal. Als er al single player mogelijk is, zal dat waarschijnlijk bestaan uit vechten tegen bots op dezelfde maps. Beide interesseren mij ook niet zo, dus ik speel het ook niet meer. Alhoewel het in zijn soort best een aardig spel is.
voor zover ik me herrinner is het spel online-only, echter waren er de laatste keer dat ik speelde slechts 2 servers online die voldoende spelers hadden.
Game is gebaseerd op de Quake 2 engine, wat ik lang heb gespeeld. Het is uiteraard heel veel verbeterd en is vooral gebaseerd op snelle en combinatie van bewegingen waardoor je echt supersnel kunt manuvreren door het spel.

Top spel op LAN parties, maar online is het al jaren bijna dood helaas.

Je kunt zeker tegen bots spelen en die zijn soms erg goed!
Ik speel toch regelmatig een botmatchje om mijn SlackBuild te testen ;)
Volgens mij kun je haast alleen nog maar pickup matches spelen via IRC. In ieder geval dat was een tijdje terug zo. Erg jammer wel, Heb een aantal jaar maps gemaakt voor de game, maar uiteindelijk te druk met school en andere zaken en niet meer echt een machine om goed op te gamen. De game bestaat ook al meer dan 10 jaar dus vindt het ook niet heel raar dat het langzamerhand een beetje dood bloed. het is ook niet bepaald laagdrempelig.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True