Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties
Bron: nVidia, submitter: AnonymousWP

nVidia logo (75 pix)Nvidia heeft nieuwe stabiele GeForce/Ion-drivers uitgebracht. De drivers dragen versienummer 344.48, en zijn geschikt voor Windows Vista en hoger, met zoals gebruikelijk aparte downloads voor 32bit- en 64bit-omgevingen. De nieuwe drivers bieden onder meer ondersteuning voor de spellen Lords of the Fallen, Civilization: Beyond Earth en Elite: Dangerous.

New in GeForce Game Ready Drivers

The new GeForce Game Ready driver, release 344.48 WHQL, allows GeForce owners to continue to have the ultimate gaming experience for the latest new blockbuster titles including Lords of the Fallen, Civilization: Beyond Earth, and Elite: Dangerous.

Gaming Technology
Supports Dynamic Super Resolution (DSR) on Kepler and Fermi-based desktop GPUs.

GeForce GTX 780

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Ruvetuve: Zodra je je GTX 980 binnen hebt gewoon lekker GeForce Experience installeren en dat de drivers laten afhandelen. Werkt ook perfect bij mijn GTX 970 met Windows 8.1 Pro, deze update kreeg ik eergister al binnen.

Die dynamic super resolution heb ik al flink kunnen testen met m'n GTX 970, en het mooie eraan is dat het altijd werkt. Alle games gebruiken weer andere render- en AA-methodes, maar renderen in 4k en downscalen kan bij elke game. Doordat het downscalen gebeurt met behulp van een 13-tap Gaussian filter wordt het niet gewoon 'dom' downgescaled, maar gebruikt het de informatie van veel meer pixels om ook andere resoluties (zoals 2715*1527) mooi te kunnen downscalen naar 1080p. Het is niet altijd de mooiste optie en bijna nooit de efficiëntste, maar het werkt wel altijd en is daarom erg makkelijk, zeker bij oudere games die je toch wel op (erg) hoge framerates draait.

[Reactie gewijzigd door Balance op 24 oktober 2014 14:05]

Het werkt inderdaad en de brightness problemen die je bij bepaalde spellen kan krijgen met de oude supersample methode met het maken van custom resoluties is gefixed hiermee.

Alleen moet ik helaas wel concluderen dat het er minder scherp uitziet, zelfs met de smoothness slider op 0% vergeleken met de oude methode, en het lijkt ook minder aliased via de oude weg, met resoluties van 1440P en 4K naar 1080P, helaas.
Kleine kanttekening is wel dat heel soms bij sommige dingen 4K niet goed werkt via de oude weg en het beeld zwart slaat.

Eventuele tutorial voor de oude weg voor de geïnteresseerde: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=509076
Ik denk dat je niet goed getest hebt of niet met de juiste game getest? Het is namelijk 1 op 1 de zelfde oplossing met het zelfde effect.
http://techreport.com/rev...per-resolution-explored/5

[Reactie gewijzigd door Xenomorf_1979 op 25 oktober 2014 11:28]

Heb het wel goed getest, maar zoals ik al zei is alleen het resultaat op 3840x2160 goed te noemen, de rest is gewoon te wazig ook op de scherpste instelling dat native 1080P er nog gewoon strakker uitziet, de resoluties tussen 1080P en 4K zien er ook domweg korreliger uit, en dat is bij elk spel hetzelfde gebleken.

Het rare is wel dat ik hier geen screenshot vergelijking van kan maken, zo te zien is het filter niet te zien op screenshots waar dus het effect inderdaad 1:1 lijkt, dit is helaas wel een verschil met het direct spelen, bijvoorbeeld als je een spel met FXAA speelt en daar een screenshot van maakt is het ook niet zichtbaar in de screenshots.

FXAA maakt het allemaal wel vrij wazig dus daarvoor gebruik ik vaak SweetFX om met LumaSharpen dat te compenseren zonder al teveel FPS te verliezen, TXAA is helaas nog een heel stuk zwaarder en waziger wat het er niet mooier op maakt naar mijn mening.

En om zeker te zijn dat dit inderdaad het geval was had ik het even bij Just Cause 2 Multiplayer getest, waar de tekst van de menu knoppen bijvoorbeeld korrelige verschuivingen maakte welke niet op te merken waren op screenshots.
Ik heb zelf een veel scherper beeld op 2x 3x en 4x.
Omdat je geen screenshot kun laten zien neem ik en de rest het maar met een korreltje zout.
Ik heb op de volgende pagina de Windows 8.1 64bit driver gevonden:

http://www.nvidia.com/dow...rResults.aspx/78873/en-us

Weet iemand of dit ook werkt op mijn OS: Windows 8.1 64bit Enterprise? Maakt Enterprise een verschil in ondersteuning?

Ik krijg mijn GTX980 pas over een paar weken, dus ik kan het niet zelf testen. Thanks.
Neen dat maakt geen verschil. de Enterprise, Home Premium, Proffesional die bij een Windows versie staan wijzen alleen op de software die meegeleverd word. Zo krijg je bij een Home premium bijvoorbeeld alleen Outlook, terwijl er bij een Ultimate ook MovieMaker opstaat.
Windows Home Premium met Outlook? Die moet ik echt nog tegenkomen hoor. Outlook is van het Office pakket en niet van Windows.
Ik geef maar voorbeelden, maar weetje wat, koop de N versie daar zit niks bij.
De verschillen zitten hem niet in de software maar meer in de functionaliteiten.

Zo heb je niet op alle versies de optie om virtuele machines te maken met b.v. XP Mode... Ook kun je niet alle versies in een domein zetten etc.

Het zijn de features die je mist met de verschillende versies en niet de software. De software kun je namelijk gewoon downloaden en de features zijn gewoon niet beschikbaar.
Ja of Remote desktop, of extra taal pakketten.
Remote Desktop is geen functionaliteit maar software. En ook deze kun je gewoon downloaden en gebruiken :)
Aah dan wil een mens eens iets goed doen. :P
en dan wordt hij op zo'n details nog op z'n kop gekakt :)
Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_8_editions
Eventuele verschillen die er zijn, kan je ook met andere software opvangen.
Waarom denk je dat dat een verschil maakt?

Ook bij de enterprise versie zullen amd of nvidia kaarten geregeld voorkomen.

[Reactie gewijzigd door markvt op 24 oktober 2014 13:53]

Omdat ik het nergens expliciet genoemd zag. Wou het even zeker hebben :)

@maartsen
Thanks, ze hebben het echter alleen over Win7 Enterprise.

Maar ik kan het nu aannemen dat het gaat werken.
Het maakt niks uit of je Enterprise, home of professional hebt. Het zijn allemaal dezelfde Windows 8(.1) versies, echter zitten er wat meer features in de duurdere varianten zoals enterprise. Qua drivers is het volledig gelijk, alleen 32- en 64 bit maken een groot verschil
Mijn World of warcraft word heel wazig als ik hem in de Dynamic Super Resolution modus draai,

iemand ervaringen in andere games?
Probeer de DSR - Smoothness in je Nvidia control panel hoger in te stellen, als goed is staat deze standaard op 33%, probeer die anders op 66% of hoger in te stellen.
Cool :D thanks voor de tip :) zal het thuis proberen :)
Ik heb het zelf net even getest op World of Warcraft, blijkbaar zat ik er flink naast, het is juist scherper wanneer je de DSR - Smoothness lager zet, of beter nog gewoon op 0. :)
Eindelijk de mogelijkheid om gebruik te maken van DSR op mijn 780/560 GTX, ben benieuwd hoe het is om op 4k Res te kunnen gamen. :) Mag ik wel gelijk de DPI van mijn muis aanpassen aangezien de resolutie gelijk dubbel zo groot is.
hopelijk werkt DSR ook op de geforce 500 serie, zodat ik hem ook kan gebruiken op mijn gtx590. want volgens de nvidia site werkt het alleen op de geforce gtx980m, gtx980, gtx970m, gtx970. bron: http://www.geforce.com/ha...nology/dsr/supported-gpus

edit:
DSR hoort te werken op Kepler en Fermi desktop GPU´s. dus het wordt tijd dat nvidia de website bij werkt.

[Reactie gewijzigd door dennisdennis12 op 24 oktober 2014 16:05]

De laatste drivers geven de mogelijkheid ook aan de Fermi/Kepler series, dit is dus 400-500-600-700, hij staat in de Nvidia control panel bij "3D instellingen beheren" in het hoofd menu, dus niet game profiel specifiek.
Gaming Technology
Supports Dynamic Super Resolution (DSR) on Kepler and Fermi-based desktop GPUs.

Staat in het stukje bovenaan.
Dus ja, werkt nu ook op 500 serie kaarten ;)
met zoals gebruikelijk aparte downloads voor 32bit- en 64bit-omgevingen.
HIer staat alléén de 32bit versie. Voor de 64 bit versie zal men zelf even op zoek moeten gaan op de site.
Ik vind het vreemd dat ik nu met deze nieuwste drivers mijn gtx970 standaard alles op 4K gaat renderen via de DSR functionaliteit in games en het niet gevonden krijg om uit te zetten. Settings in confoguratiescherm van Nvidia staat op DSR uit.. Van 100-80FPs naar 30-35FPs is toch een beetje van het goede..
Ik heb de driver gedownload en geinstalleerd. Als ik de automatische "optimale" game settings voor BF4 laat instellen en ik ga vanuit het deployscherm naar de game geeft mij monitor aan dat hij de resolutie niet kan weergeven. Dat betekent dat deze of met een te hoge refreshrate of resolutie (hoger dan HD) uitstuurt.
Iemand een idee?
Inmiddels is er een nieuwe game ready driver uitgebracht door Nvidia.

http://www.geforce.com/wh...4-60-whql-driver-released

New in GeForce Game Ready Drivers

The new GeForce Game Ready driver, release 344.60 WHQL, includes improvements which allows GeForce owners to continue to have the ultimate gaming platform. In addition, this Game Ready WHQL driver ensures you'll have the best possible gaming experience for Call of Duty: Advanced Warfare

Game Ready
Best gaming experience for Call of Duty: Advanced Warfare

Application Profiles

Call of Duty: Advanced Warfare – SLI and stereo profiles added

Windows Vista/Windows 7/Windows 8/Windows 8.1 Fixed Issues

Improve the handling of Out Of Order Map calls with the D3D11_MAP_FLAG_DO_NOT_WAIT flag on staging buffers to prevent stalls when the server thread is busy. [1524767]
344.48: Alien: Isolation hangs when loading a level. Did not occur on 344.11. [1569738]
Apps may hang with the new async staging buffer maps path. [1571464]
Call of Duty: Advanced Warfare needs an SLI profile. [1566082]
Call of Duty: Advanced Warfare needs a stereo profile. [1566886]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True