Door , , reacties: 75, views: 37.418 •

Snelle engelenwapens

Toch schemeren er duidelijke Ninja Theory-invloeden door, die ergens in de verte ook een beetje terug doen denken aan Heavenly Sword. Naast Rebellion, je 'gewone' zwaard dat in een van de eerdere games zat, beschik je door de triggers in te houden namelijk over Demon- en Angel-wapens. De snelle, lichtblauwe Engelenwapens komen in de vorm van een zeis en twee werpsterren. Deze zorgen voor relatief weinig schade, maar hebben een groot bereik en brengen vijanden daardoor gemakkelijk uit balans, wat voor minder tegenaanvallen zorgt. De roodgekleurde demonenwapens, een bijl en twee handschoenen, zijn juist zwaar en traag in gebruik, maar brengen veel schade toe en kunnen schilden door midden breken. Een goed beeld van hoeveel schade je nu precies aanricht krijg je echter nooit, daar er geen cijfers over het scherm rollen bij een rake klap. Het verschil is in ieder geval wel merkbaar.

Alle wapens, plus nog twee kettingen die gebruikt worden om vijanden naar Dante en vice versa te trekken, zijn in één vloeiende combinatie met elkaar te gebruiken, mits je de juiste combo's en wapens hebt vrijgespeeld. Het complete arsenaal unlocken duurt overigens zeker de halve game, wat ongeveer neerkomt op 5 tot 6 uur. Dat maakt de totale game dus zo'n 10 tot 12 uur lang. En daarna is er natuurlijk altijd nog een hogere moeilijkheidsgraad.

Lock on

Hoewel het nooit duidelijk wordt aangegeven, bijvoorbeeld met een crosshair boven een geselecteerde vijand, is er wel degelijk een 'lock on'-mechanisme aanwezig om je wilde buttonbashes enige richting te geven. Omdat je hier echter geen expliciete controle over hebt, is het nooit zeker dat de vijand die je wilt raken ook daadwerkelijk wordt getarget. Dit wordt vooral duidelijk bij vliegende vijanden die bommen en speren naar je gooien. Onze ervaring was dat het verstandig is deze als eerste aan te pakken, daar ze het maken van vloeiende combo's ernstig bemoeilijken, maar van de afgevuurde kettingen belandde slechts de helft bij de bedoelde Harpy of bommenwerpende babyvlinder. De rest werd vaak aangetrokken door de vijanden die er toevallig onder of voor stonden.

Pc-trailer van DmC: Devil May Cry.

Populair: Tablets Asus Smartphones Beheer en beveiliging Google Laptops Apple Sony Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True