Door , , reacties: 52, views: 77.798 •

Alternatieven

De GH3 is het nieuwe topmodel in Panasonics Lumix G-lijn compacte systeemcamera's. Panasonic heeft werk gemaakt van de videomogelijkheden en heeft naast hogere bitrates voor video ook uncompressed hmdi-out mogelijk gemaakt. De camera heeft een oled-zoeker en een draaibaar oled-scherm. Hieronder vergelijken we de Lumix GH3 met een aantal andere camera's met elektronische zoeker.

Score: 4€ 782,-Spiegelreflexcamera's Olympus E-M5 Zwart
Olympus E-M5 Zwart

De E-M5 is het meest geavanceerde m4/3-model van Olympus en heeft als enige camera in de Olympus-line-up een ingebouwde, elektronische zoeker. De camera met retrostyling heeft een beeldsensor afkomstig van Sony en die levert zeer goede prestaties. De lcd van de E-M5 kan naar boven en beneden geklapt worden en de E-M5 is net als de GH3 stof- en spatwaterdicht.

Sony NEX-6 + 16-50mm OSS f/3.5-5.6 Zwart

Vergeleken met de GH3 heeft de NEX-6 van Sony een grotere aps-c-beeldsensor. De NEX-6 is aanmerkelijk kleiner dan de GH3, maar heeft desondanks een goede grip. De NEX-6 kan in 1080/50p schieten, maar hogere bitrates en uncompressed hdmi-out zijn toch echt het domein van de GH3. De NEX-6 heeft verder een kantelbaar scherm, een oled-zoeker en een fysieke modusknop.

Fujifilm FinePix X-E1 + XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS Zwart

De X-E1 is het kleine broertje van de eerder uitgebrachte X-Pro1, maar in plaats van een hybride zoeker, heeft de X-E1 net als de GH3 een zoeker op basis van een oled-paneel. De sensor in de Fujifilm X-E1 is van het type aps-c, maar het Japanse bedrijf heeft deze voorzien van een ander kleurfilter, waardoor het laagdoorlaatfilter kon worden verwijderd. Hierdoor zijn scherpere foto's te maken.

Nikon 1 V2 + 1 Nikkor VR 10-30mm f/3.5-5.6 Wit

De Nikon 1 V2 is een beetje een outsider. De camera beschikt weliswaar net als de GH3 over een ingebouwde evf, maar de 1"-sensor is relatief klein. Wel heeft de V2 voor zijn afmetingen een zeer goede grip en in tegenstelling tot zijn voorganger de V1 heeft het V2-model een ingebouwde flitser. De V2 kan foto's nemen met een snelheid van 15fps met continue autofocus. De prijs is nog aan de hoge kant.

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Google Apple Games Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True