Door , , reacties: 66, views: 84.453 •

Pionnen en joysticks

Standaard zijn er ook apps voor het maken van muziek en tekeningen. Lenovo zegt de komende tijd met meer apps te komen om de mogelijkheden uit te breiden en ook stimuleert het bedrijf naar eigen zeggen het ontwikkelen van apps van derde partijen. Het bedrijf heeft een eigen App Shop, die opgetrokken is rond Intels AppUp-initiatief. Naarmate er meer vergelijkbare all-in-ones komen, zou het aantal apps ervoor gaan toenemen, maar hopenlijk ontstaat er niet teveel fragmentatie waarbij elke fabrikant apps exclusief in zijn eigen app-winkel aanbiedt.

De leukste bezigheid op de Horizon Table PC is het spelen van spelletjes. Lenovo levert een paar games mee die de oude traditie van bordspellen naar de pc brengen, zoals monopolie. Net als bij bordspellen kan iedereen zo om de tafel zitten en zijn eigen pion verzetten, virtuele kaartjes van stapels pakken enzovoorts. Lenovo levert verder FishingJoyRaiding CompanyDraw Race 2 HD en King of the Opera en wat eigen games als Lenovo Tycoon mee. Onder andere Electronic Arts, FableVision en Ubisoft zouden bezig zijn om nieuwe titels die geoptimaliseerd zijn voor dit soort systemen te ontwikkelen. Het laat zich raden dat veel oude bordspellen zo hun weg kunnen vinden naar de pc, maar ook zijn genoeg nieuwe toepassingen te verzinnen.

Lenovo Horizon Table PC

Lenovo ziet in ieder geval duidelijk een gat in markt en gaat speciale accessoires voor het spelen van games meeleveren. Op de CES toonde het bedrijf speciale pionnetjes die herkend worden door de software. Hiermee is het bijvoorbeeld mogelijk om airhockey te spelen. Het is verbazingwekkend hoe snel je het idee hebt echt tegen een puck te stoten met je pion, al verdwijnt dit wat bij snel spel, waarbij het systeem met een kleine vertraging reageert.

Lenovo Table PC CES 2013

Lenovo toonde ook een speciale dobbelsteen en een pion die met een zuignap vastgezet kan worden zodat deze als joystick is te gebruiken. Het bedrijf demonstreerde zelfs een speciale speeltafel op wieltjes waar de Horizon opgelegd kan worden en die een extra opbergvak heeft voor de accessoires. Onduidelijk is nog of Lenovo deze ook daadwerkelijk op de markt wil brengen.

Lenovo Ideapad Horizon Table PC CES 2013

Door Olaf van Miltenburg

- Nieuwsco÷rdinator

Olaf werkt sinds begin 2007 bij Tweakers en snapt als geen ander wat nieuws is. Hij heeft een voorliefde voor computers, internet, wetenschap en techniek en gebruikt die kennis sinds 2008 dan ook in zijn rol als nieuwsco÷rdinator. Ook test Olaf nog regelmatig zelf laptops en bezoekt hij internationale beurzen om op de hoogte te blijven.

Volg Olaf op Twitter

Populair: Samsung Gamecontrollers Smartphones Processors Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht