Door , , reacties: 77, views: 87.944 •

Bluffen

Wat de gameplay betreft is Absolution dus nog behoorlijk vertrouwd. Verkleden, sluipen, ongezien blijven, geen herrie maken en tegenstanders laten verdwijnen is nog steeds de beste strategie. Schieten kan, knokken ook, maar enkel als laatste redmiddel. Bluffen op basis van Instinct is daarbij een prima toevoeging. Het is ook goed om te merken hoeveel verschil het maakt als de sluipt, loopt of rent. Vooral rennen trekt veel eerder de aandacht, net als rondlopen met getrokken wapentuig. Alleen met Hitmans vertrouwde wurgkoord in de aanslag kun je ongestoord rondlopen.

Leg de lat hoger

De basis van Absolution is daarmee net zo goed als die van de voorgaande delen. Het leuke is nog steeds dat de game een stuk spannender wordt naarmate je de lat voor jezelf hoger legt. Als je het level wilt doorlopen zonder te worden opgemerkt, en zelfs zonder anderen uit te schakelen dan degene die je zoekt, zul je vooral veel geduld moeten hebben. Als je genoegen neemt met 'enkel' ongezien blijven, wordt het al een stuk gemakkelijker. Als je kunt leven met meer doden - en daarmee minder upgrades - wordt het nog eenvoudiger, alhoewel je ook dan nog steeds op moet passen. Wie als een Rambo in de rondte schiet, heeft binnen de kortste keren zwaar bewapende versterkingen op zijn dak.

Sluipen in Hitman: Absolution.

Toch is er dus wel het een en ander veranderd. In Absolution vind je meer afwisseling dan ooit, doordat je wat vaker in de buitenwereld speelt. Verder zijn er veel delen van het spel waarin je niet zozeer een kill moet maken. Zo zijn er levels waarin je achterna gezeten wordt en er enkel voor hoeft te zorgen dat je uit handen moet blijven van achtervolgers. Dat kunnen lange stukken zijn, zoals het deel in en rond een oude bibliotheek in Chicago. Dat bestaat uit verschillende levels en zelfs stukken waarin je al rennend aan een schietende heli dient te ontsnappen. Binnen hetzelfde deel duik je onder in een drugspand waar hippies wiet verbouwen. Hier moet je tussen de planten door aan de politie zien te ontsnappen.

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True