Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 77, views: 88.464 •

Twee guns tegelijk

Op zich is het schietende deel keurig verzorgd, al moet gezegd dat het geluid van het schiettuig wat magertjes is. Er is genoeg variatie in het wapentuig. In het begin dragen je tegenstanders vooral simpele wapens als pistolen. Verder in het spel tref je beter bewapende tegenstanders met vette shotguns en automatische wapens. Dat zijn tegelijk ook de wapens waar je het zelf mee moet stellen, want je begint de meeste hoofdstukken met enkel je vertrouwde Silverballers. Met geluidsdemper, dat wel. Je kunt bovendien twee pistolen - en daarmee ook beide Silverballers - tegelijk hanteren. Als je meer wilt dan dat, ben je afhankelijk van wat je op het slagveld aantreft. Overigens zit het verhaal zo in elkaar dat Agent 47 het zwaar heeft en dus af en toe van zijn wapens wordt beroofd. Zelfs zijn Silverballers zijn niet heilig en je zult onderweg ook een missie tegenkomen waarin je de beide pistolen terugvindt in de zwaar beveiligde etalage van een wapenhandelaar. Het is uiteraard een uitdaging om ze ongezien terug te jatten.

Niet schieten

Ondanks de variatie in het wapentuig is het veel slimmer om niet te schieten. Het is veel verstandiger om een tegenstander op een onbewaakt moment van achter te besluipen en bewusteloos te maken. Waarbij het minstens zo belangrijk is dat je het lichaam daarna uit het zicht ruimt, om te voorkomen dat je aanwezigheid bekend wordt. Daar zijn gelukkig genoeg mogelijkheden voor. In de meeste levels, zeker aan het begin van de game, vind je overal kisten en kasten waar je maximaal twee tegenstanders in kunt opbergen. Je kunt er ook zelf in schuilen, mits de kist of kast niet vol zit. Uiteraard is ook de optie om je te verkleden terug en dat is nog steeds een erg handig hulpmiddel. De echte Hitman doet zijn werk in een stijlvol zwart pak en haalt zijn neus op voor de kleren van anderen. Voor wie de lat minder hoog legt, biedt de mogelijkheid je te verkleden juist leuke en vooral ook zinvolle afwisseling.

Agent 47 en zijn vermommingen.

Verkleden is nuttig omdat je zo minder aandacht trekt. Als je tenminste op afstand blijft, want als je bij een vijand in de buurt komt, zal die al snel achterdochtig worden en vragen gaan stellen. Gelukkig zie je in een cirkel rond het midden van het beeld vanaf welke kant je wordt waargenomen en hoe verdacht je aanwezigheid wordt gevonden. Dat je opgemerkt wordt kun je ondervangen door te bluffen. Daar verzamel je Instinct voor, waarvan de hoeveelheid zichtbaar is in een metertje. Je vult de meter door Hitman-waardige handelingen te verrichten. Tijdens het bluffen - dat je niet langer dan een seconde of tien vol kunt houden - houd je een hand voor je gezicht, zodat je niet opvalt. Je kunt Instinct ook gebruiken om een soort bullet-time te starten die hier Point Shooting heet. Je kunt er ook de looproute van je tegenstanders mee bekijken. Aan het begin van spel is er meer meer variatie in verkleedopties. In Chicago is de bevolking divers en daarmee ook het aanbod aan kleding. Later in het spel, als de tegenstand groeit, zijn het vooral militaire pakken die je aan kunt trekken. Je hebt nog steeds de mogelijkheid om iets anders aan te trekken, maar de variatie is wat minder. Verkleden blijft door de hele game echter even zinvol.

Lees ook de gebruikersreview

Populaire gebruikersreview

Meer gebruikersreviews over deHitman Absolution


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013