Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 77, views: 88.139 •

Hunter and the hunted

In die nieuwe opzet is Agent 47 niet meer alleen de jager, hij is zelf een doelwit, zoals al blijkt uit de titel van één van de hoofdstukken van de game. Die hoofdstukken zijn in Absolution steeds opgedeeld in losse levels die samen een afgerond deel van het verhaal vormen. De losse levels waar de game uit is opgebouwd kunnen echter een uiteenlopende lengte hebben. Soms hoef je 'alleen maar' wat bad guys voorbij te sluipen om de uitgang te vinden, andere levels bestaan uit uitgestrekte stukken land. Waar Agent 47 in de voorgaande delen voornamelijk panden binnen moest zien te sluipen, is de omgeving dit keer veel gevarieerder. Gebouwen zijn er nog steeds, in alle soorten en maten, maar 47 mag ook af en toe buiten spelen. Gezellig naar een kerkhof bijvoorbeeld, of naar een uitgestrekt graanveld waar hij doorheen mag sluipen.

Agent 47 als de ultieme sluipmoordenaar.

Het verhaal speelt zich gedeeltelijk af in het lekker verpauperde Chicago, maar Agent 47 maakt ook een uitstapje naar het gehucht Hope in South Dakota, waar het genoemde graanveld is te vinden. De afwisseling in landschap doet de game goed. Het begin in Chicago is vertrouwd. Agent 47 sluipt gebouwen binnen, wat steeds op verschillende manieren kan. Binnen wemelt het van het personeel dat op zijn best neutraal staat tegenover de aanwezigheid van 47, maar meestal niet van hem gediend is. Het begin van de game is daarmee behoorlijk vertrouwd en dat is een slimme zet van de makers. Later in de game wordt de klassieke formule van 'een pand binnen sluipen en één enkele kill maken' wat losgelaten en wordt Absolution meer een klassieke shooter. Maar dan wel een shooter waarin sluipen een belangrijk onderdeel vormt, en eigenlijk 47's belangrijkste wapen vormt.

Beloning

Je wordt ook beloond voor een voorzichtige speelstijl. Onder de motorkap zit een behoorlijk uitgebreid systeem van upgrades. Er valt van alles te slijpen aan de vaardigheden van Agent 47. Bekende eigenschappen als 'nauwkeuriger schieten', 'stiller sluipen' en 'meer kogels op zak dragen' kun je in diverse stapjes aanscherpen door de missies in het spel succesvol af te ronden. Daarin wordt echter niet alleen bijgehouden of je succesvol bent, maar ook hoe je speelt. Er wordt van alles bijgehouden. Hoe vaak je aanwezigheid wordt opgemerkt, hoe vaak er alarm wordt geslagen, hoeveel personen je hebt neergeslagen hebt, of je de lichamen hebt verborgen, of een lichaam vervolgens is gevonden en uiteraard ook hoeveel doden je op je geweten hebt.

Lees ook de gebruikersreview

Populaire gebruikersreview

Meer gebruikersreviews over deHitman Absolution


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Populair: Tablets Mobiele netwerken Gamecontrollers Smartphones Apple Sony Microsoft Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013