Door , , reacties: 45, views: 41.813 •

Geen zorgen

Toch staan gadgets niet centraal in Tomb Raider; het spel draait om het avonturieren. En avonturieren kan volop, in Underworld. Het spel speelt zich af op tot de verbeelding sprekende locaties, overal ter wereld. Het telt slechts zes hoofdstukken, maar ieder hoofdstuk speelt zich af in een volstrekt andere omgeving. De omgevingen zijn goed uitgewerkt en bovendien erg groot, dus over de speelduur hoef je je geen zorgen te maken. Fans van de serie zullen blij zijn dat de focus van het spel dit keer meer op het onderzoeken en puzzelen is gericht. Helaas blijft Underworld hierbij iets teveel trouw aan het origineel, want de puzzels die je tegenkomt zijn wel erg van tien jaar geleden. Knopje hier, sleuteltje daar; veel innovatie op puzzelgebied moet je niet verwachten.

Review Tomb Raider: Underworld

*Opknapbeurt

Een onderdeel waar Underworld weer wel in excelleert zijn de graphics. Het spel ziet er niet alleen beter uit dan Legend, er is ook veel meer tijd besteed aan kleine details. Zo zie je hoe Lara langzaam opdroogt als ze uit het water komt en blijven wonden die ze oploopt enige tijd zichtbaar. Uiteraard heeft Lara zelf ook een opknapbeurt gehad. Behalve dat ze er wederom beter uitziet, is er duidelijk aandacht besteed aan haar animaties. Dit in combinatie met het goede en originele level-ontwerp, zorgt voor een uitdagend geheel waar je je als speler graag in bevindt.

Review Tomb Raider: Underworld

*Probleempjes

Helaas kent Underworld de nodige kleine probleempjes op technisch vlak. Zo komt Lara regelmatig vast te zitten in haar omgeving en lopen haar animaties soms stroef, wat zeer irritant uitpakt als je bijvoorbeeld probeert een nauwkeurige sprong te maken en hierdoor mis springt. Maar het grootste probleem is, ja daar is 'ie weer, de camera. Deze lijkt Lara maar nauwelijks bij te kunnen houden en plaatst haar vaak op zo'n onmogelijk manier in beeld, dat je meer bezig bent met het corrigeren van de camera dan met spelen. In de tijd van de eerste Tomb Raider, ooit de moeder aller 3d-adventures, waren problemen bij dit soort games nog 'normaal', maar door de jaren heen is er toch het nodige verbeterd op dit gebied. Dat Underworld anno 2008 op dit vlak slechter presteert dan de twee voorgaande games van de dezelfde maker is dan ook erg vreemd.

Review Tomb Raider: Underworld

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets