Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 165, views: 59.055 •

Asus en Google starten zaterdag de verkoop van de nieuwe Nexus 7-tablet in Nederland en BelgiŽ. De tablet komt alleen uit in de 32GB-versie; de 16GB-variant verschijnt hier niet. Ook komen er geen 3g-varianten van het apparaat.

De 32GB-versie van de nieuwe Nexus 7 met alleen wifi-ondersteuning krijgt een adviesprijs van 269 euro in de Benelux, zo meldt Asus. Dat is dezelfde prijs als in Duitsland, waar het apparaat sinds 30 augustus te koop is. Eerder verschenen berichten dat de tablet 8 september in België gaat verschijnen, waarbij webshops een prijs van 279 euro noemden.

Google kondigde de nieuwe versie van de Nexus 7 eind juli aan. De fabrikant heeft ten opzichte van de vorige versie de resolutie verhoogd van 1280x800 naar 1920x1200 pixels. Ook is er een veel krachtiger cpu aanwezig: de Tegra 3 is vervangen door een Snapdragon S4 Pro-quadcore. De hoeveelheid ram is 2GB. Asus en Google hebben verder de behuizing kleiner, dunner en lichter gemaakt dan bij de eerste versie van de Nexus 7. De software is gebaseerd op Android 4.3. De huidige Nexus 7 is inmiddels uitgefaseerd en nog maar zeer beperkt beschikbaar. Half augustus publiceerde Tweakers een review van de nieuwe Nexus 7.

Reacties (165)

Reactiefilter:-11650158+1101+211+30
Belachelijk dat de 3g versie hier niet uitkomt.
Gelukkig vorige week in Duitsland meegenomen.
Wat kost de 3G versie in Duitsland?
Als hij bij de medimarkt in duitsland te koop is komt hij meestal ook gewoon in nederland, je kan hem er anders wel bestellen :Y)

duisters kunnen ook via de medimarkt in nederland verboden spellen bestellen :+ "Duitsland blokkeert soms spellen, maarja vrije handel europa" :Y)
Ik heb gekeken, maar Mediamarkt.de verzendt alleen naar Duitse adressen.
Ik heb het over de winkel zelf, niet online ;)
je loopt naar de mediamarkt, je vraag "kunnen julie deze bestellen" en dan kan dat 9 van de 10 keer :z
Gewoon de MM mailen, dan is opsturen geen probleem. MM Nordhorn wou dat met de N4 ook doen.
Ze hebben niet een 3G maar een 4G versie :)
de meeste android toestellen kunnen hun internet delen! als een hotspot. Even met je tablet aanmelden en klaar :)

scheelt toch weer 80euro.
Ik heb in mijn telefoon een goedkoop sim only abonnement en in mijn tablet een prepaid kaartje van t-mobile. Dan kan ik op vakantie relatief goedkoop nog wat internetten (mail lezen, nieuws bij houden etc). Best handig hoor. Heb je via je telefoon betere buitenland data mogelijkheden dan is de hotspot oplossing natuurlijk weer beter.
Ik kan me niet voorstellen dat 2 abo's goedkoper is dan dezelfde mogelijkheden van beide in 1 abo.
In het buitenland wel, daarbij als je alleen whatsappt (bijv.) kan je met 1GB wat prepaid misschien 10 euro is een heel jaar doen...
Prepaid internet is alleen voor in Nederland bedoeld. In het buitenland gaat alles buiten je bundel (wat natuurlijk een kutstreek is, maar zo zij het wel)

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 7 september 2013 21:37]

Ik zit zakelijk doorlopend met klanten, maak notities op m'n tablet, en toon graag even wat voorbeeldsites op internet of zoek informatie op tussendoor. Dan is 80 euro meerprijs en een tientje per maand voor data peanuts, in vergelijking met alle problematiek van continu 3G-sharing aanzetten, en oververhitte telefoon met lege batterijen als gevolg daarvan.

Beetje jammer dat in Nederland je zo ongeveer alleen nog iPads kunt krijgen als je een tablet met 3G wil en bereid bent ervoor te dokken.
Doe het dan via Bluetooth ipv via Wifi. Bluetooth is gemaakt voor tethering.
Ook bluetooth tethering levert een snel leeg gaande accu op. Dat is nou eenmaal inherent aan het gebruik van een telefoonaccu voor het poweren van de hoeveelheid data die een tablet verstookt. Het is beter, maar niet ideaal.

[Reactie gewijzigd door Jasper Janssen op 6 september 2013 18:15]

Mja, het komt uit de lengte of uit de breedte. Wat je telefoon niet hoeft te doen, moet je tablet dan gaan doen. Me dunkt dat BT peanuts is vergeleken met 3G-radio.

En het voelt gewoon zo overbodig om 2 mobiel-abos'bij je te dragen.
Snap ik ook niks van. 3G is voor mij absoluut voorwaarde voor een tablet!
Maar goed, ik loop dan ook niet rond met een mega grote smartphone ŗ la surfboard :P
Heel erg spijtig dat de 3G variant hier niet uitkomt, deze stond anders heel hoog op de shortlist!
Er komt over niet al te lange tijd ook een nieuwe versie van de Asus Fonepad, dat is feitelijk een Nexus 7 + telefoon support (Asus is de fabrikant van de N7).

Edit: de specs zijn idd licht anders, maar overall performance is grofweg vergelijkbaar. N7 iets sneller in games, Fonepad 7 zal iets sneller in de browser zijn. Als je een fijner scherm wilt is er als alternatief de Fonepad 6 FHD.

Tis uiteraard geen *exacte* kopie, maar er zijn nou eenmaal weinig andere tablets met telefonie support.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 6 september 2013 16:50]

Feitelijk zit daar helaas wel een totaal andere processor in (Z2560) in en heeft het scherm een lagere resolutie (1280 x 800), lijkt mij dus niet helemaal vergelijkbaar. Ik zou de n7 dan gewoon in Duitsland bestellen zoals een aantal medetweakers inmiddels heeft gedaan.

[Reactie gewijzigd door edzon op 6 september 2013 14:53]

Klopt, maar die heeft bij lange na niet zulke goede specs (zeker het display).
Wehkamp kost hij 258, in de VS inc importkosten en verzenden 230! Via Amazon. Had hem met 2 dagen thuis
Levert amazon naar BelgiŽ of is dit met een tussendienst?
Amazon.co.uk levert iig naar Nederland.
Amazon.com ook, alleen is er een kans dat de douane tussenbeide komt en onnodig hoge taksen aanrekent.
Amazon.com leverd over de hele wereld alleen zijn sommige producten wel beperkt tot de VSA. De Nexus 7 word met plezier geleverd in BelgiŽ.
Amazon.de levert gratis naar Nederland en BelgiŽ
(zie tweakers bericht uit 2009)
amazon uk ook hoor, met de 'super saver delivery' optie, amazon fr levert ook in belgie.

de: vanaf 20§
uk: vanaf 25§
fr: vanaf 15§
Hoe koop jij dingen via Amazon? Ik dacht dat ze niet naar Nederland verzonden?
http://www.amazon.com/gp/...10_shiprteu?nodeId=596194

Maar je betaald veelmeer verzendkosten.

Wil je minder bestelkosten dan via www.amazon.de naar de site gaan
Amazon.co.uk levert en verzend gewoon naar Nederland, ik had mijn Nexus 7 binnen 3 dagen binnen. Uit de US zul je mogelijk invoerrechten moeten betalen.
Amazon.com verzend de meeste producten die ze zelf verkopen wel naar het buitenland. Sommige producten zijn wel uitgesloten, vooral op vraag van de fabrikant.
En vergeet invoerrechten niet, die heb je zeker niet als je uit de uk besteld...
Ik dacht dat Amazon een vestiging in Nld gingen openen. Vind eigenlijk alleen maar nieuws van vorige jaar.

Nieuws van een jaar geleden: amazon-in-oktober-naar-nederland/
http://androidworld.nl/ni...n-oktober-naar-nederland/

Weet iemand of Amazon nou werkelijk gaat in Nld gaat komen?
En dan (prepaid) SIM kaart erin van willekeurige provider en je hebt internet?

[Reactie gewijzigd door OrangeTux op 6 september 2013 11:23]

Als je de N7 in Amerika koopt, bijvoorbeeld via Amazon, heb je dan wel garantie? Stel hij gaat stuk, waar stuur je hem dan naartoe? En garantie voor 1 of 2 jaar?!!
Alleen jammer dat je geen garantie hebt bij import uit de VS :/
Kun je fijn 50 euro aan verzendkosten terug naar de VS gaan betalen mocht er iets mis mee zijn.
Dan heb je het dus over het 16GB model (die is namelijk $230), omgerekend 230 euro als je er de verzendkosten en BTW/invoerkosten bij rekent.

De nederlandse prijzen: 269 adviesprijs, 249 bij MyCom, zijn voor het 32GB model.

Ik zou hem gewoon hier kopen: 16GB extra voor 19 euro, en veel makkelijker met garantie.


edit: Als ik overigens bij Amazon kijk dan zit ik voor 230 euro aan 8-10 dagen verzendtijd, met 2-3 dagen wordt de prijs §250 voor het 16GB model.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 6 september 2013 13:22]

249 is voor oude model, ff goed kijken dus
Advies prijs 269, wvp 249 euro? Dat is niet duur voor zo'n snelle en goede tablet. Misschien toch maar eens aanschaffen :).

[Reactie gewijzigd door MeltedForest op 6 september 2013 11:19]

Is het nou een Snapdragon 600 of een S4 Pro, iedereen schrijft weer wat anders:

http://www.theverge.com/products/nexus-7-2013/7223

Edit: Ik zie dat Tweakers het inmiddels heeft bijgewerkt, maar kan me herinneren dat ze in de review ook zeiden dat het een Snapdragon 600 was en dat zelfs specificeerden.

[Reactie gewijzigd door Th_mas op 6 september 2013 11:41]

Denk dat beste is om te kijken op de officiele website van Google zelf ( Nederlandse website is nog niet aangepast op de nieuwe Nexus 7 ). Echter is de website van onze vrienden aan de andere kant van de Noordzee wel geupdate.

CPU: Qualcomm Snapdragon S4 Pro, 1.5GHz

bron: http://www.google.co.uk/nexus/7/
Snapdragon 600 is niet veel meer dan een nieuwe stepping van de S4 Pro, het verschil zit 'm voornamelijk in de naam.
Nee dat ben ik zeker niet met je eens. Uit de benchmarks op Tweakers blijkt dat de HTC One en Galaxy S4 (allebei Snapdragon 600) een flinke streep voorhebben op de Nexus 4 en Xperia Z (S4 Pro), kijk de reviews maar na.
Da's voornamelijk vanwege de hogere klok. Corrigeer daarvoor, en je zit feitelijk op S4 Pro niveau.

Overigens vermoed ik dat Google/Asus officieel S4 Pro chips besteld hebben voor de N7, maar Qualcomm de nieuwe stepping ("Snapdragon 600") levert, omdat de oude stepping gewoon niet meer geproduceerd wordt.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 6 september 2013 11:44]

De nieuwe nexus 7 heeft:

"...een speciale versie van de Snapdragon S4 Pro die niet over vier Krait 200-kernen maar vier Krait 300-kernen beschikt. Deze kernen worden ook in de nieuwe generatie Snapdragon 600- en Snapdragon 800-processors gebruikt

http://www.tabletsmagazin...t-snapdragon-600-variant/

Is toch een aangename verbetering.

[Reactie gewijzigd door style147 op 6 september 2013 13:18]

Snapdragon 800 heeft Krait 400 cores.
Het ding heeft een S4 Pro en geen 600, maar wel een Adreno 320 GPU dus evengoed is ie best lekker vlot met alles.
NICE !!!!!

Toch sneller dan verwacht. zo zonder vooraankondiging :)

[Reactie gewijzigd door JopB op 6 september 2013 11:20]

Wat is de beste manier om er eentje in BelgiŽ te krijgen?
Gewoon naar Vandenborre gaan en eentje ophalen? :+

[Reactie gewijzigd door ScSi op 6 september 2013 11:24]

niet meer beschikbaar bij vandenborre,enkel de oude nexus
Ik zou normaal Coolblue aanraden, maar die hebben het nieuwe model nog niet aangekondigd.
Thanks !! n.a.v. dit twitter bericht heb ik m net besteld bij Cool Blue.. morgen komt ie aan :)
Mediamarkt en saturn hebben hem alvast nog niet hier in Antwerpen. En konden me ook geen datum geven wanneer wel..
Uit de video review:

>Ik ken bijvoorbeeld geen mensen die foto's maken met hun tablet
Ik denk niet dat de Tweakers redactie erg representatief is voor de gehele tablet-gebruikers groep. Zie het vaak genoeg gebeuren.
Hele volksstammen toeristen zie ik het dagelijks doen.

WiFi only.... Okay, ik was toch van plan om hem aan mijn Lumia te koppelen in de trein. Laat de Kerst maar komen! (Dan krijg ik hem.)
Dat was het eerste wat ik dacht. Sterker nog, voor mijn gevoel wordt het enorm veel gebruikt.
Vooral binnenshuis, maar er zijn zelfs mensen die een tablet meenemen op reis en het als 'volwaardige' camera gebruiken.
Was in juni in Pisa en Florence.
Je hebt geen idee hoeveel mensen daar stonden te fotograferen met hun (10") tablet, voor het grootste deel aziaten.
Ik ken die mensen ook niet, maar inmiddels wel overtuigd dat heel veel mensen er geen probleem mee hebben om zo'n 10" tablet de hele dag mee te zeulen ťn te gebruiken.
ik was in Brussel vorige week, hordes met japanners staan daar met tablets te filmen/fotograferen..

en het ziet er zo belabberd uit haha..
Eerder verschenen berichten dat de tablet 8 september in BelgiŽ gaat verschenen, waarbij webshops een prijs van 279 euro noemden.
De prijs in BelgiŽ is bij Vanden Borre §269. Ik heb deze vorig weekend voorbesteld aan deze prijs.
Het toestel zou sinds gisteren in het hoofddepot moeten liggen, en ik verwacht het toestel morgen of maandag op te halen. Dit is wat ze mij vorige week vertelden.

Bij bestelling wisten ze me ook te vertellen dat er "meer dan 50 binnenkomen" (landelijk) en ik was bestelling nummer 49. Dus indien het er niet veel meer dan 50 zijn zouden ze wel eens heel snel uitgeput kunnen zijn.


Kleine opmerking:
De software is gebaseerd op Android 4.3.
Wat wordt bedoeld met "gebaseerd op" Android 4.3? Is het niet gewoon Android 4.3?

[Reactie gewijzigd door MatthiasDS op 6 september 2013 11:25]

Welja, de software wordt altijd wat aangepast om te werken op de specifieke hardware. Zo zal 4.3 op de N7 lichtelijk anders zijn dan op de N4, bijvoorbeeld. Ik weet niet zeker of ze dit bedoelen, maar ik denk wel dat het klopt wat ik zeg. :+
Juist gebeld naar Vandeborre en levert geen nieuwe Nexus 7 2013 versie meer.
Ik ben erg benieuwd naar de reden erachter om hem alleen als 32GB exemplaar uit te leveren. Verder wel erg fijn dat hij zo relatief snel ook in Nederland te koop komt. Ik ben erg benieuwd welke winkels hem allemaal gaan aanbieden. Als ik het bericht zo lees dan zou ik hem alleen eerst verwachten in Google's Nederlandse PlayStore, maar zo'n hardware variant van de PlayStore hebben wij hier niet in Nederland voor zover ik weet.

[Reactie gewijzigd door Perkouw op 6 september 2013 11:27]

Google verkoopt niet eens hardware via Google Play in Nederland.
Vandaar dat ik ook afsluit met ...maar zo'n hardware variant van de PlayStore hebben wij hier niet in Nederland voor zover ik weet... ;)