Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 165 reacties, 59.351 views •

Asus en Google starten zaterdag de verkoop van de nieuwe Nexus 7-tablet in Nederland en BelgiŽ. De tablet komt alleen uit in de 32GB-versie; de 16GB-variant verschijnt hier niet. Ook komen er geen 3g-varianten van het apparaat.

De 32GB-versie van de nieuwe Nexus 7 met alleen wifi-ondersteuning krijgt een adviesprijs van 269 euro in de Benelux, zo meldt Asus. Dat is dezelfde prijs als in Duitsland, waar het apparaat sinds 30 augustus te koop is. Eerder verschenen berichten dat de tablet 8 september in België gaat verschijnen, waarbij webshops een prijs van 279 euro noemden.

Google kondigde de nieuwe versie van de Nexus 7 eind juli aan. De fabrikant heeft ten opzichte van de vorige versie de resolutie verhoogd van 1280x800 naar 1920x1200 pixels. Ook is er een veel krachtiger cpu aanwezig: de Tegra 3 is vervangen door een Snapdragon S4 Pro-quadcore. De hoeveelheid ram is 2GB. Asus en Google hebben verder de behuizing kleiner, dunner en lichter gemaakt dan bij de eerste versie van de Nexus 7. De software is gebaseerd op Android 4.3. De huidige Nexus 7 is inmiddels uitgefaseerd en nog maar zeer beperkt beschikbaar. Half augustus publiceerde Tweakers een review van de nieuwe Nexus 7.

Reacties (165)

Reactiefilter:-11650158+1101+211+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
In BelgiŽ vind je de nieuwe Nexus 7 bij Vanden Borre, Fnac, Makro, Excellent IT, Mediamarkt en Saturn. In Nederland kan je terecht bij BCC, Bol.com, Coolblue, Wehkamp, Paradigit, Mediamarkt en Saturn.

http://www.zdnet.be/artic...r-in-belgie-en-nederland/

Wat ervan klopt is wat anders.
Op de website van Van den Borre stond deze idd enkele dagen geleden ten toon , ondertussen is er geen spoor meer van....
Klopt, na het verdwijnen op de website kon je wel nog in de winkels gaan pre-orderen. Levering morgen of maandag.

Ondertussen kan je blijkbaar ook niet meer pre-orderen. Bestelling uitgeput, vermoed ik.
Ik kan hem bij bol.com niet vinden
Thx mate! Dankzij jouw bericht heb ik 'm gisteravond nog net voor 21:00 uur kunnen bestellen.
Heb net de bevestiging ontvangen dat ie vanmorgen tussen 10-12 uur al wordt bezorgd door PostNL! Indrukwekkende service, vind ik.
Dit is me bij twee andere leveranciers niet gelukt (geen telefonisch contact te krijgen, laat staan zo simpel via een website bestellen).
Update: het officiŽle bericht is inmiddels ook binnen. De adviesprijs is § 269 voor de 32GB-versie en is in Nederland verkrijgbaar bij: BCC, Bol.com, Coolblue, Wehkamp, Paradigit, Mediamarkt en Saturn.

In BelgiŽ bij: Vanden Borre, FNAC, Makro, Excellent IT, Mediamarkt en Saturn.
http://androidworld.nl/ni...l-verkrijgbaar-nederland/
Ons zoontje had de Nexus 7 2012 net vorige week tussen de spaken van zijn fiets laten landen. Echt kapot.

Na wat overleg toch maar een nieuwe besteld (2013) Coolblue. Bij Bcc kwam er §6 thuiskopie heffing bij.
Nu nog op zoek naar een fijne slim cover met magneet
DIM schreef dat er in DE een 4G model beschikbaar is, dus ik snap niet goed dat er over een 3G versie (of het gebrek daaraan in NL) wordt gesproken.
http://androidworld.nl/ni...ding-leverbaar-duitsland/

Rare keus trouwens, om het in land A wel te doen en bij de buren niet, zo'n LTE versie. Zou dat met het "soort" 4G netwerk en de ondersteuning te maken hebben?

Update: Ten eerste kan het met de band te maken hebben, de NL banden zijn 3, 7 en 20 en staan ook niet op de lijst van van banden die de Nexus 5 zal supporten: nieuws: Nieuwe details mogelijke 'LG Nexus 5' verschijnen online

Ten tweede, BCC heeft de Nexus vandaag vanaf 13h in de winkel, Coolblue is al uitverkocht.

[Reactie gewijzigd door Ma_rK op 7 september 2013 16:07]

Als Duitsland dezelfde frequenties gebruikt voor LTE ( lijkt me wel? iets met EU en 1 zijn...) dan is het geen probleem lijkt mij. Dan zou ik hem gewoon uit DE bestellen.
Heel erg spijtig dat de 3G variant hier niet uitkomt, deze stond anders heel hoog op de shortlist!
Er komt over niet al te lange tijd ook een nieuwe versie van de Asus Fonepad, dat is feitelijk een Nexus 7 + telefoon support (Asus is de fabrikant van de N7).

Edit: de specs zijn idd licht anders, maar overall performance is grofweg vergelijkbaar. N7 iets sneller in games, Fonepad 7 zal iets sneller in de browser zijn. Als je een fijner scherm wilt is er als alternatief de Fonepad 6 FHD.

Tis uiteraard geen *exacte* kopie, maar er zijn nou eenmaal weinig andere tablets met telefonie support.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 6 september 2013 16:50]

Feitelijk zit daar helaas wel een totaal andere processor in (Z2560) in en heeft het scherm een lagere resolutie (1280 x 800), lijkt mij dus niet helemaal vergelijkbaar. Ik zou de n7 dan gewoon in Duitsland bestellen zoals een aantal medetweakers inmiddels heeft gedaan.

[Reactie gewijzigd door edzon op 6 september 2013 14:53]

Klopt, maar die heeft bij lange na niet zulke goede specs (zeker het display).
Da's mooi.. Ik ga mijn 2012 Nexus 7 32GB vervangen voor de nieuwe hoofdzakelijk vanwege het veel betere scherm wat buiten veel beter afleesbaar is.. Ik wacht alleen nog ff met aanschaf totdat er ook een officieel hoesje/case voor te krijgen is..
Wehkamp kost hij 258, in de VS inc importkosten en verzenden 230! Via Amazon. Had hem met 2 dagen thuis
Dan heb je het dus over het 16GB model (die is namelijk $230), omgerekend 230 euro als je er de verzendkosten en BTW/invoerkosten bij rekent.

De nederlandse prijzen: 269 adviesprijs, 249 bij MyCom, zijn voor het 32GB model.

Ik zou hem gewoon hier kopen: 16GB extra voor 19 euro, en veel makkelijker met garantie.


edit: Als ik overigens bij Amazon kijk dan zit ik voor 230 euro aan 8-10 dagen verzendtijd, met 2-3 dagen wordt de prijs §250 voor het 16GB model.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 6 september 2013 13:22]

249 is voor oude model, ff goed kijken dus
Levert amazon naar BelgiŽ of is dit met een tussendienst?
Amazon.co.uk levert iig naar Nederland.
Amazon.com ook, alleen is er een kans dat de douane tussenbeide komt en onnodig hoge taksen aanrekent.
Amazon.de levert gratis naar Nederland en BelgiŽ
(zie tweakers bericht uit 2009)
amazon uk ook hoor, met de 'super saver delivery' optie, amazon fr levert ook in belgie.

de: vanaf 20§
uk: vanaf 25§
fr: vanaf 15§
Amazon.com leverd over de hele wereld alleen zijn sommige producten wel beperkt tot de VSA. De Nexus 7 word met plezier geleverd in BelgiŽ.
Hoe koop jij dingen via Amazon? Ik dacht dat ze niet naar Nederland verzonden?
Amazon.com verzend de meeste producten die ze zelf verkopen wel naar het buitenland. Sommige producten zijn wel uitgesloten, vooral op vraag van de fabrikant.
En vergeet invoerrechten niet, die heb je zeker niet als je uit de uk besteld...
http://www.amazon.com/gp/...10_shiprteu?nodeId=596194

Maar je betaald veelmeer verzendkosten.

Wil je minder bestelkosten dan via www.amazon.de naar de site gaan
Amazon.co.uk levert en verzend gewoon naar Nederland, ik had mijn Nexus 7 binnen 3 dagen binnen. Uit de US zul je mogelijk invoerrechten moeten betalen.
Ik dacht dat Amazon een vestiging in Nld gingen openen. Vind eigenlijk alleen maar nieuws van vorige jaar.

Nieuws van een jaar geleden: amazon-in-oktober-naar-nederland/
http://androidworld.nl/ni...n-oktober-naar-nederland/

Weet iemand of Amazon nou werkelijk gaat in Nld gaat komen?
En dan (prepaid) SIM kaart erin van willekeurige provider en je hebt internet?

[Reactie gewijzigd door OrangeTux op 6 september 2013 11:23]

Als je de N7 in Amerika koopt, bijvoorbeeld via Amazon, heb je dan wel garantie? Stel hij gaat stuk, waar stuur je hem dan naartoe? En garantie voor 1 of 2 jaar?!!
Alleen jammer dat je geen garantie hebt bij import uit de VS :/
Kun je fijn 50 euro aan verzendkosten terug naar de VS gaan betalen mocht er iets mis mee zijn.
Ik ben zeer tevreden over mijn oude Nexus 7, snel, perfect formaat en met Nova Launcher een geweldige tablet, ik geef die dus mooi aan mijn ouders en koop zelf de nieuwe Nexus 7 :)
vorige nexus haperde echt enorm ten opzichte van mijn ipad, qua product niet te vergelijkn. mocht dat met deze nexus niet het geval zijn dan hebben.ze een mooie prijs kwaliteit verhouding.
vorige nexus haperde echt enorm ten opzichte van mijn ipad, qua product niet te vergelijkn.
Jawel hoor, sterker nog je vergelijkt het zojuist :P

Maar zonder grappen, ja er is af en toe ergens wel is een hapering op mijn Nexus 7 (2012)! Maar is die echt langzamer? Een hapering bij een animatie zegt niet dat de app niet net zo snel opgestart kan zijn als een tablet die die animaties wel vrijwel altijd smooth weergeeft, zegt niet dat de website 2x zo nodig heeft om te laden, zegt niet of het OS verder wel (of niet) fijn werkt, zegt niets over de kwaliteit van het product, zegt niets over de tablet, het zegt dus niks behalve dat een animatie wel is kan stotteren.

Ik heb trouwens alle animaties uitgezet is veel sneller, die animaties zijn er om laadtijden te verbergen, niks meer en niks minder. Op het moment dat de laadtijd korter is dan de animatie zit je dus voor jan lul te wachten. En dat is bij de Nexus iig het geval, bijna alles opent direct (ja er zijn rot apps zoals facebook en andere data/internet afhankelijk apps waar het natuurlijk wel langer kan duren, maar daar zit je na een eventuele animatie ook gewoon te wachten).
Ik zeg fstrim support sinds android 4.3, dus je oude n7 met update is weer zo snel als nieuw
Hier nog iemand die dit kan bevestigen. Hij werd idd na een tijd steeds langzamer. Maar sinds de 4.3 update is hij weer als nieuw en soepel en snel!

Ik hoef geen nieuwe Nexus 7. Het is nog steeds een top ding.
Same here, ze hebben mijn Nexus 7 nu te leen om te kijken of ze het wat vinden, maar m'n moeder is jarig eind van de maand dus ik denk dat ze hem lekker mogen houden...
Is het nou een Snapdragon 600 of een S4 Pro, iedereen schrijft weer wat anders:

http://www.theverge.com/products/nexus-7-2013/7223

Edit: Ik zie dat Tweakers het inmiddels heeft bijgewerkt, maar kan me herinneren dat ze in de review ook zeiden dat het een Snapdragon 600 was en dat zelfs specificeerden.

[Reactie gewijzigd door Th_mas op 6 september 2013 11:41]

De nieuwe nexus 7 heeft:

"...een speciale versie van de Snapdragon S4 Pro die niet over vier Krait 200-kernen maar vier Krait 300-kernen beschikt. Deze kernen worden ook in de nieuwe generatie Snapdragon 600- en Snapdragon 800-processors gebruikt

http://www.tabletsmagazin...t-snapdragon-600-variant/

Is toch een aangename verbetering.

[Reactie gewijzigd door style147 op 6 september 2013 13:18]

Snapdragon 800 heeft Krait 400 cores.
Het ding heeft een S4 Pro en geen 600, maar wel een Adreno 320 GPU dus evengoed is ie best lekker vlot met alles.
Snapdragon 600 is niet veel meer dan een nieuwe stepping van de S4 Pro, het verschil zit 'm voornamelijk in de naam.
Nee dat ben ik zeker niet met je eens. Uit de benchmarks op Tweakers blijkt dat de HTC One en Galaxy S4 (allebei Snapdragon 600) een flinke streep voorhebben op de Nexus 4 en Xperia Z (S4 Pro), kijk de reviews maar na.
Da's voornamelijk vanwege de hogere klok. Corrigeer daarvoor, en je zit feitelijk op S4 Pro niveau.

Overigens vermoed ik dat Google/Asus officieel S4 Pro chips besteld hebben voor de N7, maar Qualcomm de nieuwe stepping ("Snapdragon 600") levert, omdat de oude stepping gewoon niet meer geproduceerd wordt.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 6 september 2013 11:44]

Denk dat beste is om te kijken op de officiele website van Google zelf ( Nederlandse website is nog niet aangepast op de nieuwe Nexus 7 ). Echter is de website van onze vrienden aan de andere kant van de Noordzee wel geupdate.

CPU: Qualcomm Snapdragon S4 Pro, 1.5GHz

bron: http://www.google.co.uk/nexus/7/