Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 69 reacties

Samsung introduceert in Nederland twee nieuwe uhd-tv's uit de F9000-serie. De tv's hebben een schermdiagonaal van 55" en 65", en zijn geschikt voor de zogenoemde Evolution Kit, waarmee de tv's geŁpgraded kunnen worden.

Samsung logoDe uhd-tv's hebben Precision Black Pro, zoals Samsung het noemt, waardoor volgens de fabrikant betere zwart- en wittinten worden gerealiseerd. Dankzij Micro Dimming Ultimate wordt het scherm in honderden zones verdeeld en wordt het dimmen van de backlight per zone geregeld. Daarnaast zijn de tv's uitgerust met verschillende Samsung Smart TV-toepassingen, waaronder Smart Interaction, waarmee de tv met spraakcommando's en gebaren kan worden bediend.

Later kunnen de tv's eventueel voorzien worden van de Evolution Kit, een plat kastje dat achter het scherm geplaatst kan worden. Eerder dit jaar bracht Samsung de eerste Evolution Kit voor ES7000- en ES8000-modellen uit, waarmee de tv's voorzien worden van een betere processor en nieuwe features.

De televisies zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland, de adviesprijs van het 55"-model bedraagt 5000 euro en het het 65"-model zal 7000 euro kosten.

Samsung F9000 65" voorkant Samsung F9000 65" zijkant Samsung F9000 65" schuinvoor Samsung F9000 65" camera Samsung F9000 65" achterkant

Reacties (69)

Reactiefilter:-169052+133+23+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Van een tv van §5000 verwacht ik dat die reeds met alle toeters en bellen is uitgerust. Waarom dan nog zo'n evolution kit? Dat ding kost blijkbaar 'maar' zo'n §400, waarom integreer je het dan niet onmiddelijk in de tv?
Omdat ze wel de beste huidige chips erin stoppen maar er in de toekomst natuurlijk wel betere komen. Zo kunnen gebruikers ook genieten van de functionalieit die chips in de toekomst kunnen bieden zonder direct een nieuwe tv te kopen.
De reden dat ik geen samsung tv zal kopen, is die afgrijselijke camera! 1: ontzettend lelijk; 2: gevoelig voor misbruik! Zulke TV's zijn vaak verbonden met het internet (Smart TV), en met een camera erop is het ongetwijfeld gevoelig... Slecht pan! 3: wat moet je er mee?!
1: als de camera ingeklapt is, dan zie je deze niet als je voor de tv zit.
2: gevoelig voor misbruik? zoals? zoals in punt 1 benoemd, je kan de camera inklappen zodat ie niets meer ziet dan het plafond..
3: de mogelijkheid om de tv aan te sluiten op internet plus deze camera is evt handig voor Skype. Dat het onhandig in gebruik is achterwege gelaten :)
Ja want we willen natuurlijk allemaal zien wat jij in je huiskamer uitspookt. [/sarcasm]

Ontopic:
Best een mooie tv hoor, leuk dat een smart-tv steeds meer kan. Leuk ook die nieuwe manier van bedienen, met voice en gebaren. Maar denk dat het effectief alleen gebruikt wordt om te laten zien wat het nieuwe speeltje allemaal kan (bijvoorbeeld op een feestje ofzo), maar dat effectief toch vooral de afstandsbediening gebruikt zou worden.

Daarnaast denk ik dat je bepaalde dingen (steeds meer apps op een smart-tv) toch vooral op je pc, tablet of telefoon zult doen, in plaats van op de tv. Je wilt natuurlijk niet dat de kids (kunnen je kinderen, of bijvoorbeeld neefjes of nichtjes) ineens via je zoekgeschiedenis bij allerlei porno komen op je tv.

Andersom kan het wel handig zijn;
Kind: "dat heb ik niet gedaan"
*opent zoekgeschiedenis*
Jij: "en wat is dit dan?"
xD
Ik zou het wel willen. Mijn 46" 7000 is net te klein voor de afstand waarop ik zit (6m), jammer achteraf, maar ja de ene maat groter was gelijk 1200 euro duurder destijds. Liever had ik een serie lager genomen, want al die waardeloze gimmicks die op dit soort TVs zitten kun je missen als kiespijn (die ontzettend slechte webcam bijv. :|, de waardeloze "hand"-besturing, die hele zooi aan volstrekt nutteloze en waardeloze apps in de samung HUB :r . Wat een wanproduct als het daarover gaat)
Over de TV-functionaliteit en beeldkwaliteit natuurlijk NIETS te klagen!

Die Evo-kit lijkt aan de hand van de filmpjes die ik gezien heb zich vooral te richten op dat soort meuk, niet op de functionaliteit van de TV zelf. En dat voor 300 euro, belachelijk. Wellicht als dat ding een keer in prijs gaat zakken dat ik het overweeg.

[Reactie gewijzigd door stefijn op 5 juli 2013 15:33]

Daar ben ik dus helemaal mee eens! Al die "Smart-TV" functionaliteit dat hoeft van mij allemaal niet ... een tv is voor mij nog steeds gewoon een apparaat om beeld te weergeven dat vanaf een andere apparaat komt (Blu-Ray, DVD, etc.).

Enige functionaliteit wat ik wel zal gebruiken is als het OS fatsoenlijk content van een gekoppelde hardeschijf zal afspeelt. Zo'n 55" scherm is prachtig om als een soort "schilderij" te hebben hangen!

Geef ons TV weer zoals het was! Zonder alle, in mijn ogen, nutteloze gimmicks waar ik niet voor wil betalen.

ik heb ook nog een beeldbuis van 21inch staan ;-). de contrast, en de verversings snelheid, adembenemend ...
Ik heb een klein extern HD-tje aan mijn TV hangen. Werkt perfect als recorder of voor timeshift.
je kan je kamer natuurlijk ook anders indelen ;)
Nee, want ik heb ook nog een beamer met 130" beeld... ;)
Voor mij gewoon een kale 65 inch UHDTV met 2 a 3 hdmi aansluitingen, meer niet.
Al die crap hoef ik niet. MediaPortal / XBMC en/of AppleTV doen de rest wel.
Denk maar niet dat die Smart "crap" eruit gaat, dat zit er nu gewoon standaard in, niet zo hinderlijk overigens en je betaalt er eigenlijk niets extra's voor. voor 3D betaal je nog wel aanzienlijk extra, voor de rest zou ik zelf ook stellen dat het hele tv tuner gedeelte eruit mag, en ook alle oppoetstrucage waar ik zelf een hekel aan heb. Vooral bedoeld om het gare analoge signaal op te poetsen. Wat moeten wij daarmee (de mensen die toch rechtsteeks vanaf pc/console) kijken. Als ik zo graag motion estimation wil (zie 600Hz tv's etc.) dan kan ik dat ook op mijn PC door mijn CPU/GPU laten uitrekenen (zie smooth video project).
Hoe dan ook, wij willen eigenlijk een Monitor, geen TV, maar de vraag daarna is tamelijk klein, en je zult zien dat je meer betaalt voor minder. Dus tjah, we moeten die extra's dan maar voor lief nemen, 99% van de mensheid zien die extra's schijnbaar wel graag, en dat resulteert alsnog in relatief goedkope TV's. Zie TV's zonder motion estimation en geen 3D, dat zijn ondermeer tv's waarop staat 100Hz (dit betekend 100Hz backlight en heeft niets met beeldprocessing te maken), hogere frequenties staan meerendeel voor motion estimation.

Daarnaast is het best grappig hoor dat je beetje youtube shit kan kijken en via je smartphone het beeld op je tv kan laten zien. We hoeven het inderaad niet, maar ach ik kan me er ook echt niet aan storen.

[Reactie gewijzigd door BruT@LysT op 5 juli 2013 16:44]

Denk maar niet dat die Smart "crap" eruit gaat, dat zit er nu gewoon standaard in, niet zo hinderlijk overigens en je betaalt er eigenlijk niets extra's voor.
Lijkt me dat zo'n platform opbouwen en ondersteunen aardig wat centen kost. Samsung zal die kosten vast wel in de verkoopprijs mee hebben genomen.
echt hŤ... Wordt helemaal gek van dat alles maar geÔntegreerd en connected moet zijn.... Een TV blijft een TV. Voor de rest is er de telefoon/tablet al. Games doe je maar lekker op je console of PC.
op m'n console kan ik echter niet gamen zonder TV ;)
Monitor kopen :+ Gewoon zo' ouderwettse.. je weet wel zon kei zware jonghu!! :+
Maarja, als al die troep op de tv dat ook gewoon kan draaien, waarom dan een los device eronder die niets meer kan dan de tv zelf al?
Kan me toch niet voorstellen dat er veel mensen zo'n groot toestel willen hebben of uberhaupt kunnen plaatsen. Mooi vind ik het wel, maar krijg me wederhelft vast niet zo gek om weer een andere / nog grotere te nemen :)
Ik heb vorige week een 65inch mogen hangen tegen een wand van 4 bij 2 meter. Hierin verdwijnt de 65inch gewoon en hier kan je zeker wel een 80inch kwijt.
Mijn ervaring is dus dat 65 soms nog niet groot genoeg is.
Ik heb vorige week een 65inch mogen hangen tegen een wand van 4 bij 2 meter. Hierin verdwijnt de 65inch gewoon en hier kan je zeker wel een 80inch kwijt.
Mijn ervaring is dus dat 65 soms nog niet groot genoeg is.
De zit-afstand tot de TV lijkt me dan ook relevanter dan de grootte van de muur erachter?
55 inch is zo groot niet... staat hier prima in mn rijtjeshuis woonkamer....

Sterker nog, voor de kijkafstand (4,5-5m) vind ik m nog altijd te klein hahaha

[Reactie gewijzigd door chimnino op 5 juli 2013 15:54]

Kan me toch niet voorstellen dat er veel mensen zo'n groot toestel willen hebben of uberhaupt kunnen plaatsen. Mooi vind ik het wel, maar krijg me wederhelft vast niet zo gek om weer een andere / nog grotere te nemen :)
In moderne strakke huizen is zo'n tv doodnormaal. Soort schilderij aan muur zeg maar.
Beetje raar, zo'n evolution kit. Voelt een beetje als games waarbij ze nu ook opeens §20 mogen vragen voor een expansion pack met features die vroeger gewoon ingebouwd zaten.

Ok, die evolution kit bevat natuurlijk features die we vroeger niet kenden, maar het is toch een beetje alsof je een TV koopt waar wat uitgehaald is, om het vervolgens tegen betalen weer terug te stoppen.

Want zeg nou zelf, als het gaat om een paar poortjes, zitten daar de kosten niet in. Ze zouden nieuwe features vervolgens via een firmware-update kunnen aanbieden. Maar omdat je nu iets fysieks koopt, is het ineens gedoogd dat het geld kost.
Hardware kun je niet upgraden met firmware, dit jaar is de ES serie te upgraden naar F niveau en daarmee een stuk sneller met de Smart mogelijkheden. Zonder dat je ook weer een nieuw scherm moet kopen, daar zit toch weinig vooruitgang in, dat is de meerwaarde.
De televisies zijn vanaf augustus verkrijgbaar in Nederland, de adviesprijs van het 55"-model bedraagt 5000 euro en het het 65"-model zal 7000 euro kosten.
Als je de prijs van 65" vergelijkt met Amerika dan is de §7000,- wel heel erg duur. In Amerika is de adviesprijs van de 75" namelijk $6.999,- (ca. §5500,-)

Edit @chimino hieronder: Ik weet dat die BTW niet meegerekend zit , maar dan nog. Verschil is echt behoorlijk. De adviesprijs van de 75"! is in dollars net zo duur als de 65" in Euro's.

[Reactie gewijzigd door Amito op 5 juli 2013 16:12]

Dat is ook de 75ES9000, van vorig jaar, met een 1080p scherm. Als het goed is moeten deze tv's in de US voor $5500 en $7500 over de toonbank gaan, dus het valt mee.
In de VS kennen ze geen eens BTW, het zou dus wel heeeeel raar zijn om BTW in de prijs te zien. ;)

Wat men wel kent is sales tax maar dat is een totaal ander systeem dan Belasting op toegevoegde waarde. De winkelier in de VS heeft namelijk al sales tax betaald over zijn inkoop en kan dat niet terug vragen (wat met BTW wel kan). Als je dus wilt vergelijken zul je een schatting moeten maken van de marge van de winkelier in Nederland en enkel dat deel van de BTW wat niet door hem teruggevorderd kan worden van de prijs aftrekken. Met een marge van 20% zou een BTW percentage van 21% grofweg neerkomen op een sales tax van 4%. Net zoals het niet eerlijk is om de prijzen 1 op 1 te vergelijken is het ook totaal onzin om de prijzen ex BTW in Nederland met de winkelprijzen in de VS te vergelijken.

Internationaal prijsvergelijken is en blijft een kunst en er spelen veel zaken mee (garantie, importheffingen, belastingvrijstellingen) die producten in bepaalde landen voor mensen uit bepaalde regio's aantrekkelijker maakt of juist niet. Wat uiteindelijk telt is, wat kost het aan de kassa, wat kost het me om het thuis te krijgen en wat doe ik qua garantie. Daardoor is een prijs in de VS niet echt relevant voor de meeste Nederlanders, maar zoals men nu in AustraliŽ (Adobe producten zijn daar een flink stuk duurden dan in de VS) door heeft wordt daar geregeld misbruik van gemaakt door producenten die kunstmatig de prijzen in 1 land hoog houdt ten opzichte van een ander land. Prijsvergelijken kan dus soms best interessant zijn. En dat je in die prijsvergelijking aanneemt dat je dat product in Delaware aanschaft en de geadverteerde prijs dus inclusief (0%) sales-tax is, is voor een hoop mensen niet onrealistisch. Een 60" televisie neem je lastig mee het vliegtuig in, maar bij een smartphone of andere gadget kan het wel degelijk interessant zijn om het product in de VS aan te (laten) schaffen
|:( het is een advies prijs dus niet vast gesteld en kan dus goedkoper of duurder uitvallen

verder is het meestal 1 dollar = 1 euro juist omdat er nog import btw en andere dingen bij komen


en hou in gedachte dat 1 euro dus meer waard is dan 1 dollar

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 5 juli 2013 16:07]

Dan maar hopen dat het vrijhandelsakkoord er snel komt met de vs!
Hebbe hebbe.....wat een mooie TV. Heb nu 55, maar als deze stuk is wordt het zeker een nog grotere. Voor de lolbroeken, jaja...compensatie!
wow, local dimming! en dat voor deze prijs, toch best wel laag vergeleken met de andere 4K schermen.

neem aan dat het wel een 30Hz scherm is?
Allemaal leuk en aardig die evoluion kit maar het "zuipt" wel extra stroom.
9 van de 10 keer smeren ze je een led tv aan vanwege de zuinigheid...wordt door die evolution kit bij samsung meteen teniet gedaan.
wat een onzin, als je zn tv koopt ga je voor kwaliteit. Anders moet je gewoon een 26" ledje kopen. Je koopt een ferrari toch ook niet voor de 20% bijtelling.

in topic: die 55, staat straks voor 4500 te koop. Dan ook bij mij.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True