Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 114 reacties, 23.959 views •

Googles eerste Nexus tablet, die in samenwerking met Asus werd ontwikkeld, komt waarschijnlijk in september naar Nederland. Of het om de 8GB- of 16GB-versie gaat is niet nog niet zeker en ook de prijzen zijn nog niet bekend.

De versie van de Nexus 7 die Google eind juni op zijn I/O-ontwikkelaarsconferentie uitdeelde is voorzien van 8GB opslaggeheugen. Deze moet half juli in Amerika - en een selecte groep andere landen - te koop zijn voor 199 dollar. Ook komt er een 16GB-variant die 249 dollar zal gaan kosten. Asus is er nog niet over uit welke van de twee modellen naar Nederland komt, aldus Douwe Klomp van Asus Benelux.

Ook is nog niet bekend wat ze moeten gaan kosten. Volgens Klomp verkoopt Google de 7"-tablet via zijn webwinkel tegen kostprijs, en het is niet zeker of dit bij de door Asus gedistribueerde modellen ook het geval zal zijn.

Of de Nexus 7 ook direct via Google verkocht zal gaan worden is nog niet bekend. Ook is niet bekend wanneer de nieuwe content die samen met de Nexus 7 werd aangekondigd, zoals tijdschriften en tv-series, in de Nederlandse Play Store beschikbaar zal zijn.

Asus zou momenteel nog twijfelen over een mogelijke release van de Memo 370T. Dit is de 7"-tablet die ze in januari op de Consumer Electronics Show toonde en waar de Nexus 7 grotendeels op gebaseerd is. Er werd vermoed dat de plannen voor deze tablet met het uitkomen van de Nexus 7 geschrapt waren, maar dat is volgens Klomp dus nog niet zeker.

Google Nexus 7

Reacties (114)

Reactiefilter:-11140111+153+23+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Op Nu.nl staat inmiddels dat de prijs 250 euro zou bedragen en dat ze alleen het 16Gb model zullen uitbrengen.
Dat las ik ook, maar Asus heeft ons vanochtend nog verteld dat over specifieke uitvoeringen en prijzen nog geen knopen zijn doorgehakt :)
Ik blijf 50 euro voor +8gb van de zotte vinden. Als je zo door gaat rekenen dan zou er een zonder geheugen en alleen micro sd kaart slot, slechts 150 euro kosten. Doet u die maar!

250 euro is daarentegen best een nette prijs voor wat je krijgt. Ik ben benieuwd of wij ook 25 euro tegoed krijgen, of dat we dus feitelijk een stuk betalen dan de amerikanen (inclusief de belasting op de 249 dollar)

[Reactie gewijzigd door dangerousp op 6 juli 2012 10:08]

Die bon zouden we hier ook krijgen geloof ik, juist omdat in de US de zaken in de market wel aardig lopen en hier nog niet, als je eenmaal gewent bent te kunnen betalen in de shop en je geld is op stort je eerder bij dan dat je nog nooit geld hebt uitgegeven denk ik.

Anyway als je hem nu al wilt voor 250 euro op ebay zijn er al te vinden inc de tegoedbon :)

PS misschien is de bon hier wel maar 20 euro ofso immers is 25 dollar geen 25 euro ;)
Prijzen in de VS zijn zonder tax. Doe die erbij en je $25 is in ene wel §25 ;)
Nee want veel apps betaal je geen tax over, alleen de NL-apps :) Immers hoef je geen NL belasting te betalen aan bedrijven in het buitenland!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 6 juli 2012 11:07]

Alleen EU-apps, bedoel je. Je hoeft geen BTW te betalen aan bedrijven buiten de EU. Buiten NL is als je zelf een bedrijf hebt en BTW nummer doorgeeft (buiten NL binnen EU

Overigens zijn de meeste apps volgens mij nog steeds inclusief geprijsd. Zelfde prijs onafhankelijk van land/btw. Het is maar waar de dev voor gekozen heeft.
Volgens mij betaal je ten alle tijden aan google, niet aan de app ontwikkelaar. Google is in dit geval gewoon een Europees bedrijf (gevestigd in Ierland?). Je betaalt dus gewoon BTW over al je aankopen.
Wat de Taarist bedoelt is dat de prijzen die Google vraagt voor de Nexus 7 excl. belasting zijn.

Deze belasting verschilt per staat, maar gemiddeld als je de belasting erop bijtelt dan kom je uit op dollar == euro.
In dit geval vind ik het niet zo erg dat de prijs rechtstreeks over wordt gezet van Dollars naar Euro. De prijs is zo laag dat ze daar wat mij betreft wel mee weg komen, wel vind ik het raar dat ze alleen voor het 16GB model uitbrengen in Nederland omdat ze zo de nadruk leggen op 'cloud-storage'.
zo vreemd is het niet, aangezien de hele google play-store met alle tijdschrijften, boeken, films en muziek grotendeels niet naar Nederland komt. Het is wel fijn dan dat ze de 16gb- versie hierheen laten komen, dan alleen de 8 gb.
Ja lekkere berichtgeving.
Ik zie niet in waarom alleen de 16GB in nederland beschikbaar zou komen.
Bright.TV schijnt de oorsprong te zijn van dit gerucht maar die zijn dan ook erg Apple-minded en zoals we weten gaat er eind van het jaar een iPad mini komen in die prijsklasse.
Ik durf te wedden dat die 8GB er gewoon gaat komen.
Laat de mensen lekker zelf kiezen.
Is het ook mogelijk om meerdere accounts op zo'n tablet in te stellen? Dat lijkt me wel makkelijk, dan kunnen de kinderen gewoon spelletjes op de homescreen zetten en ik weer andere zaken... en kan ik wellicht blokkeren dat ze naar de play store gaan...
Met de scherpe prijs van de Nexus 7 zal het inderdaad moeilijk zijn om nog andere tablets op de markt te brengen, maar laten we hopen dat Asus toch nog ruimte ziet voor de memo 370T. Het gebrek aan een microSD-kaartslot op de Nexus 7 is namelijk wel een behoorlijke beperking.
Is dat niet een beetje "oud denken" met geheugenkaarten als tegenwoordig alles ergens in de cloud kan staan of op je nas?
De cloud is allemaal leuk en aardig, maar mijn mp3-tjes en PDF-jes kunnen ook wel op het interne geheugen, dus daarvoor heb ik de cloud niet nodig.
En zolang ik nog geen film kan streamen(thuis mogelijk wel via een snelle verbinding, alleen dan ga ik niet op een tablet kijken) vanuit de cloud is het daarvoor ook niet geschikt. SD kaart slot zou daarom erg welkom zijn.
handig ding, thanks voor de tip :)
Niet iedereen heeft dingen op de cloud of op een NAS.
Ik wil graag een tablet om op vakantie een filmpje te kijken in het vliegtuig of boeken op te lezen. Dan zou ik graag minimaal 32Gb aan opslag hebben zodat ik een stapel 720p MKV's erop kan zetten en wat boeken.
Boeken zijn minimaal, 8GB aan boeken staan hier, dat is meer dan 10.000 titels.
Dus voor de vakantie 1GB reserveren voor leesplezier, moet kunnen.

Voor beeldmateriaal, kun je tegenwoordig voor de 7" schermpjes best mp4 gebruiken, fullHD is imo zwaar overrated dan
mkv van 6GB of mp4 in nagenoeg dezelfde kwaliteit /resolutie naar ratio beeldscherm, kan je een factor 5 schelen

Wel ben ik het met je eens dat de opslag erg minimaal is, zo zonder 3G ingebouwd.
Komen de wifiharddisks misschien wel eindelijk uit de grens van gadget.
De seagate portable goflex, 250GB en wifidirect wordt dan ineens een leuke opslagmogelijkheid
Eensch, mijn tablet heeft geen 3G alleen WiFi. Hij heeft wel USB host interface, dus ik zet alle films gewoon op een USB stick. Dat is wat goedkoper dan XDHC kaartjes.

Maar een tablet zonder geheugenkaart is per definitie geen optie.
@JAHRASTAFARI: Dat is op zich wel oud denken, maar een 720p-film valt nu eenmaal nog slecht te streamen en 8GB/16GB opslag is dan wel erg weinig.

Dit apparaat kan goed HD speelfilms afspelen, maar dan moet het wel lokaal opgeslagen kunnen worden.

Verder ben ik het met je eens dat je echt geen enorme opslag-capaciteit nodig hebt op een portable device met wifi.
"Oud denken", ik vind de afwezigheid van een (micro) SD kaart slot ook een groot gemis. Lekkere opslag in de 'cloud' als het device niet eens 3G heeft en enkel WIFI. 'Cloud' storage is mijn inziens alleen een oplossing als je ten alle tijde hiermee verbinding kunt hebben, je moet niet doorhebben dat je files ergens anders geparkeerd staan.
Het idee achter opslag in de 'cloud' is geheel verdwenen wanneer je soms wel en soms niet bij je bestanden kunt doordat je geen WIFI tot je beschikking hebt. Kortom echt een gemis aan de NEXUS 7, wat voor de rest een top apparaat betreft.
ik gebruik mijn mobiel wel met bluetooth naar mijn tablet: scheelt weer een sim en een duur data abonnement.
lekkere opslag in de 'cloud' als het device niet eens 3G heeft en enkel WIFI.
Ik ben erg blij dat het ding geen 3G heeft. Op die manier kunnen de kosten gedrukt worden, terwijl ik toch een smartphone heb die kan tetheren.
3G in een tablet betekent (toch hier in BelgiŽ) alweer extra maandelijkse kosten voor die extra SIM.

Nee, erg tevreden dat dat er net niet in zit.
Dat geldt voor jou misschien, maar voor al die miljoenen iPad-bezitters is het kennelijk geen 'behoorlijke beperking' en dat ziet Google nu ook in. Naast het feit dat het de Nexus goedkoper houdt, doet het gros van de consumenten er gewoon weinig mee. En design-technisch ziet het er ook nog eens fraaier uit. :)

Daarnaast kan ik me ook indenken dat Google haar OEM partners niet voor de voeten wil lopen. Als ze wat 'features' over laten voor haar partners krijg je een gevarieerder aanbod tablets.

[Reactie gewijzigd door JanvdVeer op 6 juli 2012 10:20]

Een micro sd kaart lezer is zo'n beetje het goedkoopste component in een tablet.
Dat geldt voor jou misschien, maar voor al die miljoenen iPad-bezitters is het kennelijk geen 'behoorlijke beperking' en dat ziet Google nu ook in
Nu om heel eerlijk te zijn ik ben enorm tevreden van mijn iPad. Het is nu mijn tweede na de 2e te hebben overgeslagen.

Maar ik zou het absoluut niet erg vinden was er een microsd slot aanwezig, want ik moet toch op mijn 16Gb model ook veel goochelen met filmpjes, strips en ebooks.

Omdat ik ook mobiele apps ontwikkel en mij nu ook op tablets wil richten (althans buiten iOS) hield ik de aankondiging ook in de gaten en het gebrek aan een microsd is toch voor mij een groot minpunt.

Aan de andere kant voor 250 euro zijn er weinig tablets met zo'n scherm, IPS, krachtige CPU/GPU dus ik zit wel een beetje in een tweestrijd.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 6 juli 2012 10:53]

Maar ipads zijn verkrijgbaar met grote interne opslag, en deze Nexus7 met slechts 16 gb
Apple gebruikers zijn het ook gewoon geen/minder keuze te hebben tov android gebruikers.
Ach, de N7 is door Asus gemaakt. Als Asus het kan dan kunnen Samsung en andere bedrijven het ook.

Tot nu toe is het altijd Google's doel geweest om een standaard te zetten en niet om haar Android partners onderuit te halen. Ik denk dat Google heel goed weet welke prijs niveaus er eind dit jaar verwacht worden en daar nu alvast een beetje op inspeelt.
Ja, maar die "anderen" willen dan weer hun eigen schilletje rondom Android bouwen, unieke features inbouwen (in software en hardware)... Dat kost allemaal geld. Het zou fijn zijn als ze eens gaan inzien dat de gemiddelde consument met ICS of JB prima uit de voeten kan. Ik vind ICS op mijn Galaxy Nexus zelfs erg mooi, prettig en vloeiend werken.

Als de fabrikanten dat inzien, komt het allemaal wel goed.
Probleem van Samsung is dat ze te veel gefocust zijn op Apple ipv echt hun eigen ding te doen, ook inzake prijszetting. Heb soms het gevoel dat ze niet te veel onder de prijs durven zitten met sommige van hun tablets omdat het dan misschien overkomt als "minderwaardig".

Ik kan mij niet voorstellen dat de zaken die je nu opnoemt die hogere prijs echt kunnen verantwoorden. Het zal in het geval van de Samsung Galaxy 7 nog minder te verantwoorden zijn. Het heeft een tragere cpu, slechter scherm en half de opslagruimte.

Microsd of zelf een frontend camera (die bij veel tablets nu ook niet uitblinken in kwaliteit) zal weinig het verschil maken, zelf met een custom shell.
Het is heel leuk als zaken in de cloud staan als je een Nexus 7 bij je hebt zonder 3G. Ja als ik thuis ben kan ik weer bij mijn documenten ;).

Ik vind het echt heeel jammer dat er geen 3G uitvoering van word uitgebracht. Ik vind een mobiel apparaat zonder 3G gehandicapt. Ik zou nooit een tablet zonder 3G kopen.
Verder vind ik de Nexus 7 echt een super leuk ding, dus jammer dat ie geen 3G heeft.
Ik heb nog nooit behoefte gevoeld aan een micro-sd slot op mn tablet...ik kan me niet voorstellen dat dat voor veel gebruikers echt een probleem is.
Ziet eruit als een leuk apparaat. Maar hoe is dit ding heel anders dan de Samsung Galaxy Tab 2 van 7 inch die nu als te koop is? Voor 230 Euro. Als ze dezelfde prijsstelling hanteren vraag ik me af wat het gaat toevoegen. Als ie veel goedkoper wordt, dan snap ik het. Maar ik denk niet dat dat het geval gaat zijn.
Een van de grote voordelen van en Nexus phone/tablet is dat het software draait die door Google zelf is ontworpen en ook door Google wordt geupdate. Dus geen rare Samsung skin of iets dergelijks. Het draait dus de nieuwste versie van Android (4.1) en het is gemaakt door Asus (Een bedrijf waar ik zelf erg veel vertrouwen in heb). Dat zijn dus allemaal pluspunten waarom het voor mij een aantrekkelijker optie zou zijn.
Ik heb een Samsung Galaxy Nexus telefoon en ik zit nog steeds te wachten tot Samsung de update vrij geeft dus dat zegt ook niks.

Klopt inderdaad dat je geen rare skin hebt maar er zijn ook bedrijven (HTC) die wel een goede skin weten te presenteren.

Komt nog bij dat een heleboel functionaliteit die het apparaat juist zo aantrekkelijk maakt in Europa niet ondersteund worden. (films/muziek/ebooks). En dan moet je er ook nog meer voor betalen?

[Reactie gewijzigd door Ottie op 6 juli 2012 10:18]

Klopt inderdaad dat je geen rare skin hebt maar er zijn ook bedrijven (HTC) die wel een goede skin weten te presenteren.
Een skin waardoor sommige updates er niet doorkomen ivm ruimtegebrek (gecreŽerd door de skin). Nee dat is nooit goed!

Wat ik bij de Nexus 7 begreep is dat die updates altijd door Google worden gepushed itt de Galaxy Nexus waar Samsung dat bij bepaalde 'modellen' deed. Dat heben ze bij de Google I/O aangegeven :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 6 juli 2012 10:19]

Ik heb een Samsung Galaxy Nexus telefoon en ik zit nog steeds te wachten tot Samsung de update vrij geeft dus dat zegt ook niks.
Dat is raar gegaan inderdaad, maar als je even zoekt op yakju op het forum of via Google, weet je meteen waarom dat zo is. Blijkbaar verzorgt Samsung soms ook de updates op Nexus-toestellen. Gelukkig krijg ik de updates van Google zelf :Y)

En ik hoop echt dat Asus niet net zo'n controlfreak blijkt te zijn :X Ik koop een Nexus-apparaat o.a. vanwege de snelle updates en niet om alsnog op de fabrikant te moeten wachten :X
Geen idee op wat voor update je zit te wachten, maar het lijkt me erg vreemd dat die update van Samsung zou moeten komen. Ik heb zelf zowel de Nexus One gehad en de Nexus S en voor beide toestellen kwamen die updates van Google en niet van respectievelijk HTC en Samsung. Als je het over de JellyBean update hebt. Die wordt geleidelijk uitgerold en is net iets van een week geleden gereleased. Dan zou je gebruik van "nog steeds te wachten" wel een beetje vreemd zijn.

OK na het lezen van de andere commentaren hier en wat draadjes op GoT en Xda, is het mij nu duidelijk dat er verschillende builds zijn waarvan sommigen niet rechtstreeks door Google van updates voorzien worden. Ik ga ervan uit dat die situatie zich niet gaat herhalen met de Nexus 7.

[Reactie gewijzigd door rysh op 6 juli 2012 11:34]

Mocht je het wachten zat zijn, in het nexus topic op het forum staat precies hoe je je toesdtel instelt om van Google de updates te krijgen. Super simpel.
Wat dacht je van een lagere resolutie, een langzamere processor en een oudere Android? Ook lijkt de Samsung een gyroscoop te missen. Wel heeft deze dan een extra camera en SD uitbreiding. Voor mij weegt dat niet op tegen de Nexus 7.
Samsung: dualcore, pls tft, android 4.0.X met touchwiz (vreet geheugen).
Nexus: quadcore, ips scherm, android 4.1 zonder touchwiz.
Ik zit erg te twijfelen. De Nexus 7 heeft een hoop voordelen.
Het formaat vind ik mooi. Dat hij een schone Android draait vind ik ook een groot voordeel.
Een Quad-Core Tegra 3 en een mooi scherm voor dat formaat. Maar 16Gb is in mijn ogen echt te weinig. Ik vind het niet erg om een kleine USBstick in de MicroUSB poort te stoppen met verloopjes en daar een stapel films op zetten, maar dat schijnt nog niet helemaal mee te vallen.
ik heb een 32gb iPad en die zit na bijna 2 jaar voor slechts 4gb gevuld. Meeste staat op de NAS of wordt gestreamd.

Ik heb ergens gelezen dat USB host functie wel mogelijk zou moeten zijn. http://mobile.theverge.co...27278/nexus-7-mhl-usb-otg

[Reactie gewijzigd door dangerousp op 6 juli 2012 10:23]

En ik zit 4dagen per week in een hotel, niet altijd met wifi. Dan is mijn 32gb, plus 2x 32 GB microsd wel gewenst en derhalve vol.
Met een beetje knutselen van de knutselaars kunnen ze dus vast er voor zorgen dat je een externe hdd kunt inploppen..
Vast, maar "sleep" liever 2x een kaartje mee dan 1x een hdd.
Zo moeilijk is dat niet hoor. Zoek maar eens naar een USB OTG kabel. Dan staan er genoeg Micro USB naar USB Female kabels tussen die te gebruiken zijn. Als het goed is kan deze Android tablet daar ook mee overweg. Mijn telefoon en tablet doen dit namelijk ook goed. Het enige waarvan ik weet dat ze het niet doen is van Samsung. Of hier heb ik er nog geen werkend op gekregen. PS: Via China zijn deze iets van 2 dollar per stuk. Bestel er dan wel 2, mocht er eentje kapot zijn.
USB OTG is op dit ogenblik enkel mogelijk dmv rooten, Stickmount en vervolgens de files te kopieren naar intern geheugen.

Direct openen van de bestanden op een extern medium lukt nog niet.
Als ik dit lees zijn er toch een hoop mensen positief. Al vind ik de 16Gb toch echt te weinig. Er blijft 13Gb over en een 720p aflvering van Game of Thrones is ongeveer 1,8Gb. Dan kan je sowieso nog geen seizoen kwijt |:(
Je slaat dit toch ook niet op de tablet op lol. Ga streamen!
Niet iedereen heeft overal WiFi?
Maar het gaat hier over een heel seizoen Game of Thrones. 10 x 55 minuten dus. Je gaat me toch niet vertellen dat jij dat hele seizoen in 1 keer uitkijkt zonder tussendoor op een plek te komen met WiFi?
Ik heb het gevoel dat mensen hier scenario's neerzetten die alleen maar gelden voor 0,00001% van alle tablet kopers.

Majha... Je mag echt niet klagen over de prijs. Dan koop je toch gewoon wat duurders?
Het is geen 3G tablet en als ik ff een reisje maak heb ik aan max 3 films genoeg. En laat 16GB nou genoeg zijn voor enkele reizen.

Kijk als je een wereldreis gaat maken is 16GB te weinig. Maar als je daar toch genoeg geld voor hebt... kun je ook wel een duurdere tablet zoals de Transformer T700 kopen met Full HD scherm.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 6 juli 2012 18:52]

Dat is t voordeel van plex.. Ik kan overal waar wifi is mijn films/series kijken
Ik ga deze voor m'n ouders kopen.
Leuk goedkoop instap dingetje, hopelijk worden ze dan ook wat vertrouwder met nieuwe media.
En dan kan ik ze meteen zeggen dat ze de komende jaren niet om verjaardag kado's hoeven te vragen :P
Een van de grootste voordelen van de N7 is de prijs.
Als een 16GB echt meer dan 250,- gaat kosten zal dat klanten gaan kosten.
Ook vind ik het op zich jammer dat er geen 8gb model naar NL komt.
§199,- is een mooi bedrag en voor vele is de 8gb echt wel genoeg.

We wachten nog even af. Maar de 16GB ga ik wel kopen.
Niet alleen de Prijs..

Maar ook Android 4.1 het supermooie scherm wat bovengemiddeld is qua kwaliteit, goede batterij en een snelle SoC.
YES! Precies op tijd voor de verjaardagen...

Ik ben benieuwd welke keus Asus gaat maken. Kiezen ze voor de nexus 7 zoals in amerika. Dus waarschijnlijk zo rond de 250 euro voor 16 gig en stock Android 4.1.

Of kiezen ze ervoor om alsnog hun eigen ding te doen en er een camera en een sd kaart in te stoppenen eigen android schil. Zoals de eerste presentatie. De prijs zal dan wel hoger worden. Denk richting de 350 euro. Voor die prijs kunnen ze niet op tegen samsung en andere 7 inch.
Tevens lijkt het erop dat Amazon in september een winkel gaat openen in nederland. Wie weet dat daar ook een tablet bij gaat horen.

Ik denk dat 16 gb voor de meeste mensen voldoende is. Beetje boeken lezen en wat muziek erop en verder vooral internetten. Lijkt me prima te gaan. Op mijn nexus heb ik nog 10 gb vrij van de 16...

Ik denk dat als Asus ervoor kiest stock android zonder camera achter en zonder sd, ze een tablet op de markt brengen die extreem goed gaat verkopen. 250 euro is voor deze hardware en stock android een scherpe prijs.
Gaan ze hun eigen weg en veranderen ze een hoop word hij duurder en zullen er veel minder verkocht gaan worden.

Vergeet niet dat de Nexus 7 helemaal ontworpen is zonder camera achterop en zonder sd slot. Wil Asus die er wel in dan zullen ze de hele tablet opnieuw moeten ontwerpen. Vraag me af of dat de juiste weg is om te nemen.

Ik denk dat het erg goed voor Android en Asus zal zijn indien Asus de juiste keuze maakt en de Nexus 7 gaat leveren zoals hij bedoeld is. zoals in Amerika.
Verjaardagen? Feestdagen bedoel je zeker?
Ook dat maar misschien is zijn halve vrinedenkring wel in november jarig :P
Idd bij mijn de meesten in september en oktober jarig... En voor de feestdagen vind ik 200 euro aan cadeautje net iets te veel... Voor verjaardag kan het wel.

Tevens kan Asus er ook nog voor kiezen zowel de Nexus 7 als een MeMo uit te brengen. De Nexus 7 puur kaal zoals we hem nu kennen en een MeMo helemaal aangekleed met Camera en SD en 3G en AMOLED. Er zal een behoorlijk prijs verschil zijn. Dus zullen ze elkaar ook niet beconcurreren in hetzelfde markt segment.

Asus kan dan een concurrent van de Galaxcy Tab 7.7 worden.
Statistisch gezien vallen de meeste verjaardagen in en rond september, dus wat dat betreft heeft hij gelijk ;) Je kunt dan ook wel uitrekenen welke de 'gezelligste' maand van het jaar is.

Ook ik ben begin september jarig, dus als er voor die tijd nog geen mooi alternatief op de markt is gekomen weet ik wat ik me ga halen :)

[Reactie gewijzigd door ThePendulum op 6 juli 2012 15:22]

Het enige dat me echt tegenvalt is dat er geen 3G/SIM slot aanwezig is.
Ik zit toch te twijfelen. Ik zou het liefst een goede e-reader/tablet _met_ 3G hebben om zo een extra device uit te kunnen sparen.
Dan is een 7" denk ik meer geschikt dan de gangbare 10" tablets.