Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 231, views: 44.037 •

Microsoft zou naar verluidt in de zomer de laatste aanpassingen aan Windows 8 doen, waarna het nieuwe besturingssysteem rond oktober daadwerkelijk te koop moet zijn. Bronnen die bekend zijn met de plannen melden dit aan Bloomberg.

Windows 8 is de eerste consumentenversie van een Microsoft-besturingssysteem die niet alleen x86-hardware ondersteunt, maar ook op het ARM-platform kan draaien. Microsoft wil Windows op deze wijze een betere uitgangspositie geven op de snelgroeiende tabletmarkt, waar ARM-chips de dienst uitmaken.

Volgens Bloomberg zullen er meteen in de eerste fase na de introductie van Windows 8 ook al Intel- en ARM-apparaten met Windows 8 beschikbaar zijn. Het zou hierbij gaan om maximaal vier ARM-apparaten en ruim veertig Intel-devices. Drie van de ARM-apparaten waarover de bronnen van Bloomberg spreken, zouden tablets zijn.

De beschikbaarheid van Windows 8 is volgens het persbureau essentieel voor de softwaremaker. Als het nieuwe besturingssysteem te laat beschikbaar komt, kan er niet of nauwelijks worden geprofiteerd van de verwachte verkooppiek voor de feestdagen. Woordvoerders van zowel Microsoft als de drie ARM-chipfabrikanten Nvidia, Texas Instruments en Qualcomm wilden het persbureau niet inhoudelijk te woord staan.

Eind februari gaf Microsoft op het Mobile World Congress in Barcelona de Consumer Preview van Windows 8 vrij. Deze Consumer Preview van Windows 8, beschikbaar in het Engels, Chinees, Frans, Duits en Japans, is verkrijgbaar in een 32bit- en 64bit-versie. De iso-images zijn respectievelijk 2,5 en 3,3GB groot en kunnen zowel op een dvd als een usb-drive geplaatst worden. Tweakers.net publiceerde toen ook een uitgebreide hands-on.

Reacties (231)

Reactiefilter:-12310212+1115+211+30
1 2 3 ... 6
ik ben echt benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, de developer en consumer preview zagen er iig goed uit.
Tussen de consumer preview en de uiteindelijke release verwacht ik niet veel veranderingen.
Wellicht worden wat bugs gefixt en crashes voorkomen, maar de features en look zal denk ik hetzelfde blijven.
Hmmm ik vind het wel snel, ik snap wel dat ze willen aanhaken op de tablet markt, maar windows XP is in 2001 op de markt gekomen en Vista 2007, windows 7 2009 en windows 8 in 2012, dat is maar 3 jaar (en de prijs is ook niet zo goedkoop voor de normale consument) dat je snel overgaat op een nieuwe versie
Je moet niet over natuurlijk. De meeste consumenten zullen pas overgaan als ze een nieuwe laptop/tablet kopen...
Ik denk dat je helemaal niet over hoeft te gaan. w8 is toch vooral gericht op tablets, dus als je een tablet koopt zal w8 pas interresant worden.

Ik ben zelf ook nog niet van plan om op w8 over te stappen voor me vaste desktop. ik heb w7 pas een jaar, en dat bevalt me nog prima
Ik ben een redelijk visueel ingesteld persoon, en de metro interface trekt mij daarom wel (ik heb nu ook heel mijn bureaublad volstaan met shortcuts en andere dingen waar ik mee bezig ben, tot verbazing van sommige collega's van mij).

Het is wel heel erg wennen omdat het weer anders denken is. Windows was natuurlijk al redelijk lang zo ongeveer hetzelfde voor wat betreft de explorer e.d.

Ik vind W8 ook wel zodanig qua interface verschillen van W7 dat ik het niet eens zo gek vind dat (als het product af is) nu al op de markt wordt gezet. Zoals sommigen hier zelf al aangeven is W7 op zich ook nog prima en kunnen ze mooi naast elkaar gevoerd worden waar het beiden voordelen heeft.
"Het is wel heel erg wennen omdat het weer anders denken is."

Als MS het goed heeft gedaan hoef je niet meer te denken natuurlijk, dan werkt het allemaal intuitief. Mijn 70-jarige moeder is altijd bang geweest voor computers, maar nu ze een iPad heeft doet ze alles zonder problemen (en zonder mij lastig te vallen met vragen over hoe iets werkt). Dat zou je met W8 ook moeten hebben.
Serieus, doet je 70 jarige moeder alles intuitief op een Ipad? Heb je haar ook uitgelegd dat alle applicaties die je gebruikt op de achtergrond open blijven staan? Dat je.. om die te sluiten.. eerst twee keer snel de home button in moet drukken en dan de applicatie zelf lang vasthouden en dan op het minnetje drukken?
Wat maakt het een 70 jarige vrouw nou uit of een app op de achtergrond door blijft draaien? Die gebruiken toch vaak wat standaard apps zoals Safari en Mail e.d.

Dit is de typische "windows" manier van denken. Alle apps moeten helemaal dicht terwijl een app op pauze zetten voor veel mensen meer dan voldoende is.

De meeste apps gebruiken geen accu als ze op de achtergrond op pauze staan. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals navigatie apps e.d., maar die zie ik een 70 jarige niet zo snel gebruiken.
Het punt was, dat het helemaal niet altijd even instinctief is. De basis handelingen wel, maar veel van de "gevorderden" aspecten zijn opeens heel veel lastiger.

Andere OSsen kiezen daar weer een middenweg in, maar Apple's keuze hoeft niet voor iedereen de beste te zijn. Ik persoonlijk snap de ballen van Apples' OS, er irriteer me eraan dat ze veel dingen nÚt andersom doen.

Op diezelfde manier heb ik voor de senioren juist Fedora Linux ge´nstalleerd staan.
Apple was eerder met zijn OS dan Linux/Windows dus die doen het andersom :Y)

Het OS van Apple zit juist veel logischer dan Windows en Linux in elkaar maar om eraan te wennen dien je er een tijd mee gewerkt te hebben. In het begin is het altijd even vreemd. Maar na een half jaar dan merk je echt wel de voordelen ervan en na een jaar intensief gebruik dan prijs je ze ervoor en wil je niet meer terug.
Jij vindt dat het logischer in elkaar steekt ;) Ik werk zelf al een aantal jaar regelmatig met Apple (iMac's, Mac Pro's, heb zelfs nog met de gekleurde Mac's gewerkt) en heb de systeem ook intensief gebruikt (grafisch) maar tˇch zit ik nog op Windows, omdat ik het persoonlijk prettiger vind werken en ik meer vrijheid heb (ik stel oa m'n eigen systemen samen).

Dus nee, niet iedereen blijft bij OSX na intensief gebruik.
De gemiddelde gebruiker wil ermee werken en helemaal niet met hardware bezighouden en software ook niet.

Het feit is dat onder OSX zowel de software van Apple als van derden vaak naadloos op elkaar aansluiten ook met data uitwisseling. Dat is bij windows niet zo doordacht.

Net als het maken van Backups, volledige systeem encryptie, remote desktop.
Dat werkt bij Apple veel en veel vloeiender.

Windows laat daar op allerlei fronten steekjes vallen.

En betreft vrijheid? als je werkelijk onder OSX zo uitzinnig hebt gewerkt dan hoor je te weten daar geen beperking is. Niet voor niks gebruiken wetenschappers Apple om maatwerk software. Daar zitten geen beperkingen.

[Reactie gewijzigd door BoringDay op 20 maart 2012 16:27]

Ik ben werkzaam bij een Apple Premium Reseller, en wij merken echt wel dat ons cliŰnteel veroudert. We hebben een echte senioren-fanclub. De meeste ouderen zijn echt wel vlug weg met het hele tablet gebeuren. Alles is lekker visueel.
Uiteraard kom je de standaard problemen wel tegen, zoals bv. de mail juist instellen. (Telenet e-mail weigert zichzelf automatisch juist in te stellen)

Jan Met De Pet zonder computer ervaring heeft evenveel problemen met die dingen als ouderen.

Wij volgen Windows 8 op de voet. Al zijn de meeste van ons van mening dat het meer marktaandeel van Android gaat afsnoepen, dan van iOS. We zullen zien.
Er zijn zat ouderen die met computers gewerkt hebben hun hele carriŔre en ook met Apple computers. DTP/Video en dergelijke is niet alleen van onze generatie dat bestaat al jaren net als drukkerijen.

En sommige ouderen weten soms verbazingwekkend veel.

Degene die aannemen ouderen minder handig met computers zijn kunnen daar wel eens flink ernaast zitten. Denk maar aan hoeveel van deze generatie Assembly taal begrijpen of hoe ze een PLC moeten bedienen.
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt hoe het multitasking werkt in iOS. De moeder van GJvdZ hoeft zich helemaal geen zorgen te maken om deze iconen in de taskbar van de iPad.

Lees dit maar eens goed door.
Dat is leuk en aardig maar in de praktijk als je iets van 20 Apps in de background hebt is het wel degelijk nog verneembaar. Vergeet niet dat in het OS objecten worden gecreŰerd en weer vrijgegeven moeten worden. Deze worden pas vrijgegeven als de applicatie hiervoor een opdracht krijgt door bijvoorbeeld een tabblad te sluiten van Safari of als er een hele Applicatie afgesloten wordt. Ook bij programmeer fouten als het niet vrijgeven van gereserveerd geheugen lijd tot memory leaks. En dit soort fouten komen met regelmaat voor.
Ten eerste is dat nu precies het punt wat Apple heeft aangepakt, je hoeft je geen zorgen te maken over apps die op de achtergrond draaien... de meeste worden gepauzeerd, sommige diensten draaien door en al met al geeft dat dus weinig tot geen probleem. Moeders hoeft zich daar dus helemaal geen zorgen over te maken. Natuurlijk valt er altijd een optie uit te lichten die net wat minder intuitief is, punt is dat men simpelweg makkelijk wilt browsen, mailen en misschien beeldbellen met de kinders... werkt allemaal super simpel en dat is precies wat de meeste consumenten nu zo aantrekt aan het geheel, het werkt simpel. Wat niet betekent dat je er geen hele ingewikkelde zaken mee kan doen overigens, dat is dan altijd weer een mis-conceptie van Tweakers.
De app gaat op pauze, met deze pauze worden alle apps zoals deze in het geheugenstaan opgeslagen en draaien niet meer Push Notifications gaan via de apple servers. Daarvoor hoeft een app niet opente staan.. De app is dus volledig afgesloten enige wat in het geheugen blijft staan zijn welke apps je als laatst heb gebruikt. In tegenstelling tot Windows blijft de app wel actief draaien.

Alleen apps die GPS gebruiken draaien nog even door.. Maar vaak ook niet langer dan xx minuten tot de GPS zich zelf uitschakelt..

[Reactie gewijzigd door To_Tall op 20 maart 2012 13:43]

Hangt er een beetje vanaf wat je ermee doet. Windows 8 is gewoon vele malen uitgebreider omdat je echte programma's kan runnen en niet alleen wat appjes. Hierdoor zal het niet zo "makkelijk" zijn dan iOS op een ipad.
Hij bedoeld op de desktop. Niet op een tablet.
De ervaring met een iPad moet je met full Metro vergelijken ie Windows 8 op ARM. En dan werkt het naar mijn ervaring nog intuitiever.
Ze hoeven zelfs vaak iets niet eens te open door de live tiles. En door snelkoppelingen die direct naar een doel leiden ipv eerst de app te moeten openen. Op de achtergrond draaiende apps hoef je ook niet meer op te letten.
70 jarige moeder proof.
3 jaar is in OS land een halve eeuw. Kijk naar mac en linux; of zelfs smartphone besturingssystemen..
3 jaar is geen halve eeuw. Bij linux heb je wel nieuwere versies maar dit zijn uiteindelijk voor 99% patches. Echte vernieuwingen die op een heel systeem ingrijpen zul je niet zo snel zien.

Bij mac heb je wel nieuwe versies maar ook daar veel patches en die zijn vergelijkbaar met de windows service packs.

De smartphone markt is een extreme groeimarkt en daar zie je idd heel veel ontwikkelingen die elkaar snel opvolgen. Echter ook daar zal dat een keer langzamer worden.
als je de ontwikkelingen op linux gebied wilt afdoen als 99% patches, bestaat W7 eigenlijk ook voornamelijk uit een hoop servicepacks voor windows 3.11 :+
Echte vernieuwingen die op een heel systeem ingrijpen zul je niet zo snel zien
al eens met unity gewerkt? of gnome3? kde? Gisteren gelezen over android-delen die nu ook in de linux kernel terecht zijn gekomen?
Dat zijn functionaliteit die er bij komen. Dat is wat anders dan wat W8 is. Geheel vernieuwde interface, en gebruikers comfort is daadwerkelijk wel een ingrijpende aanpassing in het systeem.

Elke dag komen er wel updates uit voor Linux, maar of deze daadwerkelijk ook allemaal vernieuwingen mee brengen zoals W7 naar W8 is mij te betwijfelen.

Toch vind ik het te kortzichtig van MS om W8 zo snel na W7 te gaan inzetten. W8 is mooie Tablet interface met desktop like feeling. Maar voor zakelijk gebruik zal ik niet zo snel een metro achtinge of iOS achtige interfaces willen gebruiken. Desktop, is dan wel al een oude interface. Maar ik zie niet in hoe dit zo makkelijk kan worden opgevuld door Metro.. Toch zijn er verschillende GUI's die gebruikt worden en erg van elkaar verschillen zie OS X en Windows alleen al..
Voor een heleboel dingen waar nu bij veel bedrijven een IE6 web applicatie wordt gebruikt zou een Metro versie gemaakt kunnen worden. Dit zal waarschijnlijk minder tijd kosten dan het ontwikkelen van een stand-alone applicatie.

Verder is metro ook heel geschikt voor programma's die veel met formulieren e.d. werken etc.
Zelfs voor het bedienen van machines zou het kunnen werken, helemaal als er met een touchscreen gewerkt wordt.

Voor dingen als spreadsheets is de klassieke desktop beter geschikt, alhoewel dat ook wel zou kunnen werken in een metro omgeving.
De overgang van Ubuntu 10.10/11.04 naar Ubuntu 11.10 met Unity/Gnome 3 lijkt mij toch qua principe niet veel verschillen met de overgang van Windows 7 naar Windows 8 met Metro? Beide een compleet nieuwe interface.

Waarom is het bij Windows dan wel een daadwerkelijke vernieuwing, maar bij Ubuntu slechts een 'nieuwe functionaliteit'?
De verkoper wil ons doen geloven dat het een halve eeuw is......

De realiteit is, dat windows 7 zelfs op de standaard pc's in veel bedrijven nog niet geinstalleerd is.
Consumenten gaan gewoon over als ze een nieuwe pc of tablet komen.

De bulk markt zijn nog steeds bedrijven en die gaan helaas ook niet bij nieuwe hardware zo maar over. Hele systemen zijn gebaseerd op 1 os. Dat was xp en men in nu langzaam bij window 7. Als je ziet dat xp bijna 10 jaar is meegegaan en windows 7 pas nu echt meer gebruikt wordt dan mag het duidelijk zijn dat veel bedrijven de komende jaren lekker op windows 7 zullen blijven zitten.
MS heeft altijd een release strategie gehad van 2,5 a 3 jaar voor een OS, alleen de tijd tussen XP en Vista was uitzonderlijk lang. Spijtig genoeg zijn vele mensen die vandaag met de computer werken ingestapt in het XP tijdperk en hebben de periode ervoor nooit echt gekend.

En niet zo goedkoop? Dat valt eigenlijk reuze mee voor een stuk software dat je bijna dagelijks gebruikt,
Niet goedkoop als je bedenkt dat het ook voor noppes kan :)
Ik draai mint, arch en win7, ze bevallen alle drie op hun eigen manier. Maar opnieuw betalen voor een licentie...nee dank U.
idd.. Als ik 20 euro zou betalen voor een OS dat 2 jaar mee gaat zal ik deze eerder elke keer een nieuwe release kopen dan dat elke 2 jaar een OS uitkomt voor 200 Euro
de Three Year Cycle is altijd hun doel geweest (voor de consumenten versies). Dat houdt/hield de inkomsten goed op peil en maakt ook het stoppen van de ondersteuning voor oudere versies (ik neem aan dat einde nu Vista in zicht is) beter uit te leggen, ook al dwing je zo bepaalde gebruikers/bedrijven om naar iets nieuwers over te stappen.
En daar voor?
1.0 '85
2.0 '87
3.0 '90
3.1/3.11 '92/93
95 '95
98 '98
ME 2K

Alleen XP is lang gebleven.
Ubuntu released ieder half jaar een nieuwe versie.
Apple iedere 1 a 2 jaar.

Dus 3 jaar vind ik nog niet zo heel gek.
En W7 blijft nog wel even in de support cyclus dus je kunt die nog blijven gebruiken.
En XP is niet lang gebleven omdat ze het wel prima vonden bij MS, maar domweg omdat het ze niet lukte om Vista van de grond te krijgen.
Dat XP nog zo lang leverbaar bleef had ook te maken met de populariteit van de netbooks in die jaren. Netbooks draaiden niet op Vista, dus toen moest Microsoft XP wel blijven leveren.
Ik ben in ieder geval benieuwd of Windows 8 een succes wordt en wat de systeemeisen zijn.

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 20 maart 2012 10:50]

De voornaamste reden voor het uitstellen van Windows 'Longhorn' Vista was een massale uitbraak van 2 grote wormen (Blaster en Sasser als ik het me goed herinner). Deze wormen maakten gebruik van kritieke kwetsbaarheden in vrijwel alle in gebruik genomen Windows versies van dat moment (2002-2003).

Het probleem was dat beveiliging ineens een groot issue werd met de groei van het internet. En dat Windows, ook voor thuisgebruikers, volledig vertrouwde op third party firewalls en antivirus.

Daarom moest Microsoft wel ingrijpen, en brachten ze voor Vista bedoelde beveiligingsfeatures, zoals Windows Firewall, vervroegd uit in de vorm van XP Service Pack 2.

Oorspronkelijk moest Vista de grote release worden, en XP maar een tussenversie. Netbook-ondersteuning is dus eigenlijk meer oorzaak van een oorzaak.
De consumer versies die jij noemt zijn allemaal Windows versies gebaseerd op MS-DOS.

XP is het eerste consumer OS gebaseerd op de NT Kernel van Microsoft.

De roadmap/cyclus van die client os'en is:

NT 3.1 '93
NT 3.5 '94
NT 3.51 '95
NT 4.0 '96
NT 5.0 '00 (Windows 2000)
NT 5.1 '01 (Windows XP)
NT 6.0 '07 (Windows Vista)
NT 6.1 '09 (Windows 7)
En laat dat nu niet kloppen.
Windows NT is gebaseerd op OS/2.
Maar M$ heeft de ontwikkeling van OS/2 gestopt omdat Windows 3.x zo'n vlucht nam, die trouwens ook gebaseerd was op OS/2 PMShell.
Microsoft heeft domweg ruzie met IBM gemaakt en heeft de code meegenomen en hernoemd.
Eigenlijk is Windows totaal gestolen van OS/2 en omgedoopt.
De eerste NT beta versies gaven zelfs OS/2 foutmeldingen.
Microsoft ontwikkelde OS/2 initieel samen met IBM. Na de ruzie zijn ze beiden doorgegaan met hun eigen "fork". Microsoft heeft net zo min iets "gestolen" van IBM als andersom.

Is OS X dan ook "gestolen" van NeXT?
De look mag dan OS/2 achtig zijn, onder de moterkap leek NT sterk op Vax VMS. En dat is ook logisch gezien David Cutler, een van de ontwerpers van VAX VMS naar MS ging (en zijn team meenam) om daar het project windows NT leiding te geven.
Hij heeft zelfs de naam soort van meegenomen...

V+1 = W
M+1 = N
S+1 = T

Het blijft nog steeds de vraag of NT dus uit 'New Technology' is ontstaan....of dat ze er iets bij hebben gezocht!
Je weet dat Windows Vista een uitzondering was? Windows Longhorn _/-\o_ moest eigenlijk al eind 2003 beschikbaar zijn.. Als we vervolgens kijken naar vorige consumer versies:
  • Windows 3.1 (april 1992)
  • Windows 95 (aug 1995)
  • Windows 98 (jun 1998)
  • Windows Me (sep 2000)
  • Windows XP (aug 2001)
Wel grappig dat Windows XP binnen jaar naar Me kwam, maar het langste gebruikte besturingssysteem ooit is.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 20 maart 2012 09:47]

XP was dan ook meer op Windows 2000 gestoeld dan op de voorgaande versie (ME), en gelukkig maar. Ik gok dat ME het slechtste OS is wat Microsoft ooit heeft uitgebracht.
ME was bedoeld voor thuisgebruikers als 'upgrade' voor het achterlopende Windows 98. Omdat Windows 2000 op NT gabaseerd was gaf dit problemen met programma's die nog van de aanwezigheid van DOS uitgingen.

ME gaf wat nieuwe features zoals USB flash drive support en system restore, maar werkte instabiel. Ook was real-mode DOS eruit gesloopt, wat het voor de geavanceerde gebruiker ook niet meer interessant maakte als volledige DOS+WIN oplossing.
Me was eigenlijk ook een vergissing he.
Tja daar kan ik eigenlijk niet over oordelen.
Ik heb op 4 computers iets van 40 pogingen gedaan om het te installeren en het is me nooit gelukt om het installatie proces af te ronden.
Dus heb geen ervaring met Me :+
Ik heb juist op ÚÚn PC wel 40 installaties van ME uitgevoerd: Ik kon het OS niet langer dan 3 a 4 weken werkend houden.

Binnen de kortste keren was het instabiel of traag geworden.
Vergeet niet Win 95, 98, ME, 2000 en XP zat een veel kortere tijd tussen. Tussen XP en Vista zat veel meer tijd dan de overige versies.
Hmmm ik vind het wel snel, ik snap wel dat ze willen aanhaken op de tablet markt, maar windows XP is in 2001 op de markt gekomen en Vista 2007, windows 7 2009 en windows 8 in 2012, dat is maar 3 jaar (en de prijs is ook niet zo goedkoop voor de normale consument) dat je snel overgaat op een nieuwe versie
Daar is dit non-argument weer. Alsof de lange levensduur van XP opeens de regel is. Het is juist de uitzondering. Daarvoor kwam er ook om de 2/3 jaar een nieuwe windows versie uit.
XP is er inderdaad lang geweest, en vista is redelijk snel vervangen. Maar dat komt mede doordat Win7 eigenlijk is wat Vista had moeten zijn. Daarnaast 3 jaar vind ik zo snel, het eerste jaar zul je zien dat alleen mensen met een nieuwe laptop/PC windows 8 zullen draaien, na een jaar zijn de meeste irritant bugs eruit en dan gaat de massa pas overstappen als ze al upgraden.
Daarnaast zijn de kosten te drukken door een upgrade versie te kopen, kost nog steeds een hoop geld maar genoeg mensen op deze site kopen ook games van 50-60 euro die in minder als 12 uur uitgespeeld zijn, als men 2-3 games minder haalt kan er een legale windows versie worden ge´nstalleerd waarvan minstens 3 jaar dagelijks meerdere uren gebruik gaat worden.

En ja ik draai zelf een legale windows versie, Vista heb ik overgeslagen. Maar heb wel een XP licentie (OEM) en Windows 7 licentie (ultimate, met korting via het werk). Ik game wel amper waardoor dat niet zoveel geld kost, koop maximaal 2 games per jaar soms eentje extra als er echt een goede game uitkomt.

Ik zie Win8 ook meer als een update voor Win7, waarbij er voornamelijk ondersteuning voor mobile devices is toegevoegd. Waarschijnlijk sla ik deze over of ik moet hem net als Win7 voor een leuke prijs moeten kunnen kopen, zoniet dan koop ik Win9 wel zodra die komt.
3 jaar is eigenlijk een doodnormaal tempo als het om software gaat. Je klaagt toch ook niet over het feit dat Apple ieder jaar met een upgrade voor zijn besturingssysteem wilt kopen (waarbij je trouwens nog de vorige versie moet aanschaffen om te upgraden naar de nieuwste als je al 2 versies achterloopt!). Ubuntu krijgt iedere jaar 2 upgrades. Dus Windows doet het nog relatief kalm aan. Daarbij mag je niet vergeten dat Vista in januari uitkwam en 7 in oktober dat dus ook weer 3 jaar is en geen 2 jaar (zo lijkt het als je enkel een jaartal geeft).

Voor Windows Vista was die upgrade naar Windows 7 dan ook echt nodig voordat het imago nog verder beschadigt werd van Windows. Windows 8 is op zijn beurd weer snel nodig om ook de tabletmarkt ook te kunnen bedienen.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 20 maart 2012 12:43]

Die 3 jaar is normaal. Voor de meeste mensen geld inderdaad dat ze pas overgaan als de nieuwe versie voorge´nstalleerd staat op de nieuw aangeschafte hardware.
Slechts een enkele enthousiast koopt een upgrade en verder zijn er nog kopers die een OS-loos systeem kopen of samenstellen en daar dan Windows bijkopen. De verkoop van volledige versies is helemaal te verwaarlozen, hetgeen eigenlijk heel vreemd is.

Dat er tegen kerst een run zal zijn op tablets met windows 8 is te verwachten, er zijn diverse Windows-liefhebbers die er met smart op zitten te wachten. Anderzijds zijn er ook een hoop mensen die huiverig staan tegenover de getoonde versie als die op notebook en desktop gebruikt moet worden.
De geschiedenis wijst juist dat tussen XP en Vista het tergend LANG duurde... denk maar aan windows 98, windows 2000, windows xp... Ik meen ook te herinneren ergens ooit gelezen te hebben -dus dont hold me to this one- dat het doel van MS is om elke 2/3 jaar een nieuwe OS uit te brengen.

3 Jaar is een prima tijd en je HOEFT inderdaad niet over te stappen. De klanten komen toch wel, al is het alleen al vanwege de verkoop van nieuwe systemen met het OS voor geinstalleerd. Ik draai bijvoorbeeld nog steeds XP. Windows 7 was voor mij de eerste echte serieuze opvolg kandidaat.

Ik weet het niet trouwens met die nieuwe interface. Ik heb Windows Phone 7.5 op de lumia geprobeerd en het is wel grappig...maar ik werd er op een gegeven moment toch wel een beetje kriechel van. Maar goed, veranderingen en yveZ gaan niet altijd even goed samen ;)
omdat je straks geen W7 meer kunt kopen...
als je nu W7 hebt dan zie ik idd ook geen reden om enkel vanwege het OS over te stappen.(upgraden)
Er zijn voor mij persoonlijk heel veel redenen om over te stappen, maar de belangrijkste zijn

- Hyper-V 3.0 Eindelijk, Windows 8 is een zeer goede Hyper-V host, ik draai verschillende VM's op m'n laptop en dit is echt een verademing
- vhdx is een zalig medium, ik draai nu verschillende versies, allemaal op vhdx en merk geen verschil whatsoever. Boottijd op vhdx tov Win7 op vhd is ruim 3x sneller
- Draait beter dan windows 7 op low end hardware (Draait ongeveer zo goed als Windows Thin PC)
- Als je eenmaal de snel toetsen kent (Win-C & Win-W &...) Werkt Windows 8 zeer intu´tief en zelfs "beter" dan Win 7

Ik was eerst ook zeer huiverig, maar heb de CP op m'n werk-laptop ge´nstalleerd, 1 week door de zure appel heen gebeten, Metro wat aan m'n hand getweaked en moet nu toegeven dat ik eigenlijk niet meer boot in Windows 7 tenzij als het ECHT moet (Domain policies enz...)

Ja er zijn nog enkele (irritante) bugs [Zoals het verliezen van m'n netwerk als de laptop in sleep gaat] maar ik ga zeker over naar Windows 8 op al m'n machines. Na een tijdje zie je dat het echt goed gaat.

Hoeveel mensen die nu zitten te bashen op Metro, hebben het effectief een kans gegeven en langer dan een week gebruikt? Ok out of the box is het niet helemaal m'n ding maar Sneltoetsen zijn de way om de limitaties van kbd en muis te doen vergeten.

Metro werkt zalig op een tablet, maar met sneltoetsen kan ik even (en soms zelfs efficiŰnter) werken op m'n laptop dan op m'n tablet.
Volledig met u eens, het is even wennen en zoeken in W8 maar dan ontdek je iets heel moois.
Overschot van gelijk. Het probleem is dat tegenwoordig niemand meer tijd en geduld heeft.

Maar als je ergens een Win8 pc hebt (met andere GUI dus) en het voelt de eerste 5 minuten wat onhandig dan wordt het meteen afgeschreven als slecht.

Alleen kan MS hiet niks aan doen natuurlijk. Er zijn volgens mij geen dingen wat je met windows 2000 + wat third party software niet kon dat met windows 7 wel gaat, dus met die instelling mag iedereen zijn 2k cd'tje opnieuw bovenhalen denk ik zo.

Net hetzelfde als bij facebook: iedereen schreeuwt moord en brand over die timeline, awel ik geef je op een blaadje mee dat na 2 weken niemand er nog maar een seconde aan denkt. Zelfde toen die nieuwe theater fotoviewer er kwam, was allemaal oerslecht, na een week niks meer van gehoord.

Hoeveel mensen zijn er trouwens ook nu nog die als je "vista" zegt zich haast verslikken omdat ze denken dat ze stervens als ze niet binnen de miliseconde "brak OS, brakke MS" hebben uitgeschreeuwd. Doe nu eens een verse install met SP2, recente drivers en zet er alle software op die je nodig hebt. Veel ernstige problemen ga je niet meer tegenkomen.

[Reactie gewijzigd door Stannieman op 20 maart 2012 12:11]

Ik denk niet dat je hoeft te proberen om op een Windows 2000 machine de games en software van tegenwoordig te draaien :').

Anyway, je hebt wel gelijk. Ergst van al is dat ik erop zou kunnen wedden dat als Google of Apple waren gekomen met Metro, dat iedereen zou zeggen: "Waauw", "Geweldig", etc.
De veranderingen met Metro zijn toch wel wat diepgaander. Het hele concept van hoe de pc te bedienen is veranderd. De computer presenteert zich nu als een appliance, a la een tablet of een smartphone. Ik snap wel dat de voorhoede dat wel ziet zitten, maar Piet op kantoor zit hier helemaal niet op te wachten.

Piet is al 20 jaar gewend aan het desktop paradigma. Die raakt in de war als ie geen apps kan sluiten, de uitknop niet kan vinden en zich afvraagt waar de startknop nu is.
Ik voorspel dat bedrijven massaal win8 negeren.
Je zegt het zelf al: Windows 8 werkt pas goed als je de sneltoetsen kent.
Kijk, er is al zoveel kritiek van experienced users (zoals op deze site). Dan is het toch duidelijk dat MS het anders moet aanpakken?
Novice users gaan nog meer last hebben dan ons. De publiek opinie zal volgens mij even slecht zijn als met Win Vista. Marks my words...

Men wil echt geen sneltoetsen leren om iets goed te gebruiken. Laat staan een besturingssysteem, een stuk software dat je dagelijks moet gebruiken!

Bizar dat zoveel mensen het eens zijn met de weg die MS hier inslaat. Want ze snappen er niets van. Sinds wanneer mag je software ontwikkelen voor verschillende input devices. Normaal maak je software specifiek voor touch devices, en idem voor non-touch.

Nu maakt MS expres een 1-op-1 visuele kopie van de versie voor tablets! Kijk naar het systeem met de 4 verborgen hoekknoppen. Ik snap niet dat mensen dit "leuk" vinden.

Ik weet niets van GUI design, maar het kleinste kind ziet toch in dat dit niet strookt met GUI design principles? Je mag gewoon niet veronderstellen dat, bij kopiŰren van GUI's, de beide groepen gebruikers (touch vs non-touch) alles initu´tief en gebruiksvriendelijk vinden.

Daarnaast nog het probleem van inconsistentie: de Metro UI en dan de gewone desktop lijken totaal verschillende applicaties. Dat zijn ze ook.
En daarnaast is het gedrag van apps zelfs anders! In Metro kan je geen apps afsluiten, in de gewone desktop wel.
Daarnaast kan je Metro zelfs niet uitschakelen! Het startmenu IS nu dat Metro overzicht. Ook zaken als het opvragen van je internetverbinding info wordt getoond in een Metro UI en kan je niet anders bekijken!

Er werd duidelijk niet goed nagedacht over wat ze wilden creŰren.

[Reactie gewijzigd door Asgaro op 20 maart 2012 22:49]

Ik ben benieuwd hoe low-end de specs mogen zijn? Kun je bijvoorbeeld W8 draaien op een oude Pentium 4 native Windows XP?
Als je windows 7 dan nog zou moeten kopen, heb je hem dus nog niet. Dan stap je dus feitelijk gezien niet over vanaf windows 7, maar vanaf een oudere variant. Dan is het tijd argument ook niet meer van toepassing.
Ooit met windows 7 op een touchscreen gewerkt zonder pennetje?
Ooit met Windows 8 zonder touchscreen gewerkt ? Het is behelpen met die gesture handel.

Dit verhaal beschrijft de problemen met een touchbased Windows 8 op een desktop uitvoerig.
Ja dat heb ik. Ik doelde er dan ook op dat Windows 8 echt een touchscreen OS is.
Ik niet. Helaas (?) zit ik met een traditionele monitor en tobo + muis. Tot dusver is het mij ook totaal niet duidelijk waarom ik zou moeten overstappen naar een OS dat, zoals je zelf al zegt, vrijwel uitsluitend lijkt geoptimaliseerd voor touch-achtige omgevingen. Als MS kan aantonen dat powerusen prima gaat op Metro, prima, maar tot dusver kan ik me niet voorstellen dat gebruikers die ook echt iets met een pc moeten graag zouden overstappen naar W8.

Toegegeven, voor de massa is het waarschijnlijk een goede stap. Van mezelf weet ik iig dat ik liever een laptop of smartphone (en wsch ook tablet) pak als ik enkel een beetje wil browsen. Maar ik dacht juist dat MS het vooral moet hebben van het bedrijfsleven. Iedere huisgebruiker wordt door Android en iOS (en linux, OSX) juist steeds minder afhankelijk van MS.

Ik begrijp het dus nog niet, maar we zullen zien.
Op de desktops en laptops kun je ook gewoon de klassieke layout kiezen dus metro is niet verplicht ofzo, zou ook niet erg logisch klinken omdat ze dan hunzelf weer een doorn in het oog steken omdat het niet functioneerd.
Waar is de Start knop dan? En ik bedoel niet dat debiele ding om naar Metro om te schakelen en daar alles te gaan regelen.

Enige manier hoe ik een beetje kan werken met de desktop GUI van 8 is gebruik maken van toetsencombinaties
Links onder in de hoek, nog altijd, zoals iedere andere versie van Windows (tenzij je je taakbalk naar een andere zijde verschuift. En wat Metro betreft: simpel weg een fullscreen startmenu waar nu ook programma's in kunnen draaien.
Uhm, in de developer preview ben ik nog niet tegengekomen hoe je de metro-interface compleet kunt uitzetten, ja je kunt overschakelen naar de desktop, maar bij wisselen van applicatie springtie weer naar die irritante 'startscreen'..
Ja Windows 8 lijkt me geweldig om te gebruiken op een tablet, Nee windows 8 zuigt voor gebruik op een desktop pc..
En juist in de developer preview kon je metro geheel uitschakelen, in de consumer preview is dit niet meer mogelijk.
Helemaal niet. Het enige verschil is dat je een fullscreen startmenu hebt. Je kan er nog steeds hetzelfde mee.
In de dev preview kon dit inderdaad. Maar in de consumer preview niet meer, althans mij is het niet gelukt.

Lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch dat er een optie komt waarmee je het aan en uit kan zetten. Zeker in de wat duurdere (lees: professional of hoger) zal deze optie zitten, gok ik.
Dit gaat gewoon in de uiteindelijke versie zitten. De dev's van Win8 hebben dit gewoon vermeld. De CP van Win8 bevat lang niet alle opties.

edit: never mind. Kan de bron niet eens meer vinden.

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 20 maart 2012 10:43]

waarom zou je bij windows een touch screen nodig hebben. Die mannen hebben toch kinect ? Gewoon een kinect module op je pc aansluiten, en je kunt in de lucht je gestures en aanrakingen doen.
Ik heb de Consumer Preview nu geinstalleerd op mijn pc. en jammer dat Crossfire nog niet werkt, maar verder lijkt het veel sneller dan Windows 7.

Dus het feit dat W8 sneller is dan W7 (en W7 is sneller dan Vista) lijkt me al een goede reden om te upgraden.

Daarnaast blijf je niet in het verleden hangen ;)
kan me niet voorstellen dat het idd ook merkabaar sneller is(als je een versie instalie van een OS is altijd sneller in het begin ja, moet je rekening mee houden)

[Reactie gewijzigd door dakka op 20 maart 2012 09:18]

Met een zwakke CPU & traditionele HDD inclusief bios tijd binnen 20 seconden opstarten vindt ik wel prima en lukt me op dat gebakje zeker niet met Windows 7 of voorgangers die minimaal het dubbele nodig hebben...
En ik vind dat wel een verschil maken tussen "ff" de pc aan te zetten om wat op te zoeken.
Daarnaast blijft de userinterface altijd net even vlotter reageren. Het is vast niet te benchmarken, maar je zult het gewoon een keer moeten ervaren...... en dan weer terug stappen :)
Het is ook handig dat windows 8 weer minder geheugen gebruikt dan vorige versie. Zodat als je 4GB geheugen hebt spellen net iets sneller werken vooral spellen die wat meer geheugen gebruiken.
weet dus nog steeds niet warom ik naar W8 moet overstappen uit W7

(en off topic?! zijn jullie lijp ofzo O.o
edit weggemod zelfs!, leer eens de modFAQ te lezen!!)
weet dus nog steeds niet warom ik naar W8 moet overstappen uit W7

(en off topic?! zijn jullie lijp ofzo O.o
edit weggemod zelfs!, leer eens de modFAQ te lezen!!)
Niemand dwingt je om Windows 8 te nemen. Windows 7 krijgt nog heel lang ondersteuning en tegen die tijd is Windows 9 er al lang ;-)

OT: Ik vind Windows 8 eerlijk gezegd erg fijn. Zelfs de Metro interface kan mijn goedkeuring wel wegdragen.
nee maar ik probeer er achter te komen waarom ze W8 voor desktop hebben gemaakt, wat is het verkoop punt, hoe baat ik erbij als desktop gebruiker, wat is het voordeel tegenover W7

[Reactie gewijzigd door dakka op 20 maart 2012 09:30]

ENig voordeel is dat je ook metrostyle apps kunt draaien, verder zijn er voor desktopgebruik (in iedergeval voor mensen die wat meer 'controle' willen) geen voordelen aan..
Het is makkelijker om te bedienen als normale gebruiker
het ziet er voor de normale gebruiker mooier uit
op de tiles heb je gelijk informatie wat ide normale gebruiker leuk vind

de info van hierboven is bij mijn familie en opschool getest

ik heb het idee dat heelveel mensen maar wat roepen en met de menigte mee doet ik heb zelf het Os draaien sinds de release en met enkle toetsen combo's werkt het fijner als windows 7
Hoe is het makkelijker om te bedienen? Alles is fullscreen, er zijn nauwelijks tot geen UI-elementen aanwezig. Windows 7 is nog vrij duidelijk, startknop onderin, kruisje rechtsboven. Alles kan met de muis. Bij W8 niets van dat alles.
Niet alles is fullscreen. Alleen de Metro-apps zijn fullscreen.
Het startmenu is veel makkelijker te bedienen omdat je alle applicaties netjes kan indelen in categorieŰn is alles veel sneller te vinden.
Uhm, dat kan nu toch ook, zelfs nog een stuk beter.. (ja, het wordt nog makkelijker als je het classic menu (of die van XP) pakt, dan is het gewoon muis erboven en hij popt netjes op, in tegenstelling tot de irritante startmenu van windows 7 (en vista) waar alles in 1 klein 'blokje' blijft waarbij je de hele tijd moet doorklikken..
Ja het classic menu van XP is echt veel handiger ja. |:(

Ik zie dat veel vastgeroeste gebruikers dat aanzetten maar je kunt jezelf echt geen poweruser noemen als je liever door een diepe menuboom bladert om een programma te starten dan gewoon 3 letters in het zoekvakje van het vernieuwde menu te typen en op enter te rammen.

Dat vernieuwde Start menu is in zijn eentje al reden genoeg om van XP naar Vista (!) te upgraden. Alle problemen met Vista zijn inmiddels opgelost en het werkt prima nu.

Jullie kritiek klopt gewoon niet. Gewone gebruikers vinden het juist fijn dat er minder GUI elementen in beeld staan en dat apps full-screen draaien e.d. en power users gebruiken juist veel shortcuts en weten anders de weg naar de classic desktop modus echt wel te vinden.

Maar ach ja, mensen zijn tegen verandering. Dat is van alle tijden. Probeer een fabriek te bouwen en iedereen is tegen. Probeer hem 50 jaar latr weer af te breken en iedereen is ... tegen. Is misschien wel terecht ook. Verandering is kostbaar en moet dus duidelijk meerwaarde bieden. We gaan het zien wat Windows 8 gaat doen...
je kan het zowel op een tablet (touch-metro) gebruiken als op een desktop pc met de traditionele desktop.
Voor gebruik op een tablet snap ik waarom ik zou moeten overstappen. Voor een vaste PC zouden het uiteindelijk alleen nog de updates zijn die een overstap zinvol maken. Ik vond de Metro UI niet lekker werken op een desktop PC... Op een Windows Phone werkt het trouwens wel geweldig. Evenals op een tablet als Windows 8 straks uitkomt.
Het lijkt wel een Social Media OS :s
Ach z'n beetje alles draait om dat klote Facebook en Twitter tegenwoordig |:(
En datzelfde geldt dan niet voor een google login?
Maar daarom niet noodzakelijk slechter.
hoezo zou het internet er heel anders uit zien? mijn startpagina wordt dan gewoon BING-nieuws ipv Google-nieuws, en ik gebruik dan default BING ipv Google voor zoeken, verder zal er weinig veranderen aan het internet voor mij..
Waarom "klote" facebook en twitter? Je hoeft het niet te gebruiken toch? De tiles zijn weg te halen of misschien zelfs wel te deinstalleren.

Ik vind het juist prachtig, die integraties. Ik ben dan ook nog jong en ben er eigenlijk zo'n beetje mee opgegroeid.

En, zeg eerlijk, heel erg veel mensen gebruiken hun pc ook voor het socialiseren. Makkelijk middel en ook veel mensen te bereiken via daar.

Maar buiten dat, is windows 8 ook nog prima als werkcomputer te gebruiken. Wat je in windows 7 op je bureaublad zet, staat nu in de metro omgeving en ook nog eens gegroepeerd.

Daarnaast is je bureaublad ook nog te gebruiken zoals in windows 7 (lang leve windows toets + D). Dus echt niet alles draait ineens om facebook of twitter.
"socialisen" doe ik op straat en op mijn werk met echte mensen....
Socialisen via een pc. Ik blijf het grappig vinden.

Probeer het eens buiten de deur.
Brieven schrijf ik nog met pen en papier! En rekenen doe ik met een telraam!
Waarom proberen als ik het al doe buiten de deur. Ik vind facebook en vooral twitter een zeer leuke aanvulling. Facebook om op de hoogte te blijven je vrienden die je ook in "real life" spreekt.

En twitter leer je mensen kennen, die je anders niet had leren kennen. Op die manier kan je kennis wisselen en uitdelen.

Echter, het echte leven zal het nooit kunnen vervangen. Niet voor mij in ieder geval.
Maar buiten dat, is windows 8 ook nog prima als werkcomputer te gebruiken. Wat je in windows 7 op je bureaublad zet, staat nu in de metro omgeving en ook nog eens gegroepeerd.
Eh, daar staat alleen mijn achtergrond. Niet 1 icoon. Ever.
Dus daar heb ik geen Metro voor nodig.

Gelukkig zal er wel een tooltje komen om de Metro interface uit te zetten. Op mijn telefoon vindt ik het prima werken, maar op de desktop is het een heel ander verhaal. Vooral met het horizontale scrollen, dat is helemaal een ramp.
En ja, het draait soepel op oudere hardware, ik heb hem op mijn laptop gehad, maar zelfs met de beste wil kon ik er niets aan vinden.

Ik betwijfel trouwens of de zakelijke wereld wel zal overstappen, iets dat wel zal moeten will win8 een succes worden.
Tja, de wereld wordt meer internet minded. En Social media is daar een logisch vervolg op. Dus is het niet vreemd dat je dit op je computer terugziet.
Of dat een voordeel is is ook maar de vraag. Ik ben opgebroeid met internet, maar toch blijf je afhankelijk van dat kastje van je ISP.
Iedereen kijkt tegenwoordig fils op internet, en muziek gaat via youtube en spotify.
Ik heb toch nog bijna al mijn muziek thuis op HDD staan, en ook films download ik (jaja mag niet...) ipv te streamen.
Mocht er iets misgaan kan ik toch nog muziek luisteren.
Heel het cloud gebeurin is idd makkelijk want je kan overal altijd bij, tot je modem eens stuk gaat en dan kan je letterlijk niks meer met je pc omdat je net iets teveel in die wolk vertrouwt.
Ik heb al mn muziek in iTunes in the Cloud (iTunes Match) en daar een backup van op mijn PC en MacBook. Dus Cloud en lokaal gaat best goed samen ;)
Omdat er sociale apps op kunnen worden gebruikt is iets direct een Social Media OS? Dan is Apple al verder afgedwaalt.
Na de consumer prevriew moet er nog veel gesleuteld worden en de snelheid valt een beetje tegen op sommige momenten. Maar ik hebt tot nu toe best prettig gewerkt met windows 8.

Mij hoor je in ieder geval niet klagen en zal dan ook overwegen tot aanschaf ervan, voor zowel een PC als eventueel een tablet.

Ook het samenwerken tussen verschillende pc's lijkt me wel leuk. Dat je de instellingen enzovoorts meeneemt!
Je hoeft ook geen w8 te nemen ipv w7. Voor je laptop zonder touch zal de toegevoegde waarde wat lager liggen.
Totdat de eerste applicaties verschijnen die W8 vereisen....
Dit is natuurlijk waar, maar voorlopig nog geen issue. Applicaties die nu uitkomen werken bijna nog altijd onder Win XP SP3. Zolang er een grote markt voor andere Windows is, zullen applicatiemakers kiezen dit te blijven ondersteunen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat je binnen 2-3 jaar over zou moeten en dan kan er zelfs in WIndows 8 alweer een hoop veranderd zijn, mochten er echt heel veel mensen klagen.

Dit geldt natuurlijk niet voor specifieke metro applicaties, maar als je de Metro interface niet wilt gebruiken, wil je die applicaties toch eigenlijk ook niet gebruiken.
Ik ben benieuwd of Asus ook met een Prime met W8 komt, dat zou pas een tablet zijn met kracht. Al zie ik wel liever een quadcore van Qualcomm erin, dan maar geen idle stand... Ik wil power voor windows 8 applicaties.
Asus heeft al aangegeven dat ze met een Windows 8 "Prime" komen.
http://www.theverge.com/2...ws-8-arm-tablet-late-2012
Dat is heel fijn maar ik kan het op mijn AMD pc nog steeds niet installeren. BSOD(int blauw ofc) met AMDSBS.sys error doordat er blijkbaar een verkeerde driver in de setup zit.
vreemd werkt hier prima op mijn "oude" AMD processor..
AMD phenom II x4 920

met welke AMD processor heb je dan problemen ?
een x4 955 . Maar voordat iedereen het ongewenst vind hier is een link naar het probleem dat toch wel reeel is voor sommige mensen! http://answers.microsoft....ac-45ba-a104-210c78852db0 . Er is dus wel een workaround maar dat zou niet mogen zijn met een iso file..
Heb het op 2 AMD "systemen" ge´nstalleerd. Fusion C-50 en X3-720.
Alle 2 als een zonnetje.
Dat ligt dan aan je kassa-app denk ik?
Er is nog helemaal geen app op ge´nstalleerd. Alleen w8 staat er op om te ervaring hoe dat nou werkt met touch screen.
Ok, wel apart, ik vind het prima werken op mijn tablet.
Preview, geen eindproduct ;)


edit; Huge spaceout

[Reactie gewijzigd door DheeradjS op 20 maart 2012 10:46]

Ik vermoed dat een touchscreen kassa geen multi touch is, dus dan zal dit lastig werken waarschijnlijk?
Klopt, maar dat staat los van bijvoorbeeld zoeken naar de Uitschakel-optie. Je moet bijvoorbeeld vooraf minimaal enige kennis hebben van Metro voordat je weet hoe je de computer uit kunt zetten. Dat noem ik niet intu´tief.
Zelfde geld natuurlijk voor het klassieke startmenu. Maar omdat we dat nu bijna 17 jaar gebruiken kennen we dat gewoon goed.
Hibernate is het nieuwe uitzetten eigenlijk in windows 8, daarom 'vestopt' ms het in de CP. De meeste 'echte' tweakers gebruiken eigenlijk hibernate al lang. :9
Misschien hebben ze het bij Microsoft zelf ook niet zo goed getest op kassa's... :P
Ziet er tof uit :)
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSalaris

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste website van het jaar 2014