YourMacStore

Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Najaar 2020 heb ik een iMac 27” aangeschaft bij YourMacStore. De scherpe prijs was voor mij toen doorslaggevend bij de aankoop. Hier heb ik echter tot op de dag van vandaag spijt van.

In de eerste weken viel mijn iMac spontaan uit, meerdere keren per week. Dit probleem blijft zich sinds die tijd regelmatig voordoen op een apparaat van duizenden euro’s.

Onder garantie heb ik de iMac tweemaal laten repareren. Hieruit kwam meteen naar voren dat er iets in de hardware niet goed zit, maar wat precies is onduidelijk. Het lijkt of er op de gok onderdelen worden vervangen, want het probleem blijft zich voordoen. In beide gevallen ben ik mijn iMac 2-3 weken kwijt geweest. Dit is op z’n zachtst gezegd problematisch als je er ook dagelijks op thuiswerkt.
Na beide reparaties heb ik contact gehad met Apple support. Zij gaven aan dat het een hardware probleem is en er wordt geadviseerd het apparaat bij YourMacStore onder de garantie om te ruilen voor een nieuw exemplaar.
YourMacStore wil hier niets van horen. Ze willen het apparaat voor een derde keer laten repareren. Dit zou betekenen dat ik de iMac dan weer drie weken kwijt ben. Een vervangend apparaat kan YourMacStore niet aanbieden, terwijl dit volgens het consumentenrecht wel aangeboden zou moeten worden wanneer je hinder ondervindt van een reparatie. Ik ben het inmiddels helemaal zat en enorm teleurgesteld over de niet klantgerichte houding van YourMacStore.

YourMacStore’s communicatie verloopt erg traag en alle problemen worden afgeschoven op andere partijen: vertraging bij de levering komt door Apple, vervanging door een nieuw apparaat gaat Apple over, reparatie is de verantwoordelijkheid van Microfix, etc.
Je merkt in alles dat YourMacStore geen enkele moeite doet voor haar klanten en niet meedenkt in oplossingen.

Ik bestel nooit meer iets bij YourMacStore en zou het ook niemand aanraden.

Verzending

product 11 augustus besteld, levering zou binnen een week plaatsvinden, dit werd 4 weken!
uit zichzelf geen communicatie vanuit YourMacStore voor wat betreft vertraging van de levering

Klantenservice

zie algemene beoordeling: reacties traag, gebruiken altijd de 24u die ze toezeggen, vragen je altijd om per mail je vraag opnieuw te stellen, doen via de telefoon geen uitspraak of zetten acties in gang, alles gaat via de mail.
Geen enkel eigen initiatief tot meedenken met de klant.

Goedemiddag,

Allereerst dank voor uw review. Wij waarderen feedback altijd.
Vervelend om te lezen dat u ontevreden bent over ons bedrijf. Ik ben even in uw case gedoken en zie inderdaad dat u bij ons een iMac heeft aangeschaft waaraan u problemen ondervind. Dit is uiteraard super vervelend en ook zeker niet onze wens.

U geeft aan het product inmiddels tweemaal te hebben laten repareren. Wat ik zie is dat de eerste keer niet via ons is gegaan, dit kunnen wij dan ook niet meetellen als reparatiemogelijkheid voor ons als bedrijf. Wij hebben het product dus pas éénmaal laten repareren door onze service partner Microfix. En wij willen onze service partner die door Apple gelicentieerd is dan ook graag nogmaals een check en reparatie uit laten voeren. Wij bieden in deze periode geen vervangend toestel aan en dat zijn we ook niet verplicht aangezien het geen abnormale reparatietijd is, Apple zelf hanteert immers dezelfde periode.

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat u denkt dat wij niet met onze klanten meedenken, dat doen we immers wel. Echter in sommige gevallen kunnen we de wensen van de klant niet direct inwilligen en dit is zo’n geval. We bieden u aan het product te laten repareren maar dit wilt u niet.

Ook vind ik het vervelend dat u niet tevreden bent over onze reactie snelheid. We beantwoorden uw mails telkens de volgende werkdag en doen daarmee wat we kunnen. Telefonisch contact kan altijd maar wanneer we dingen voor u uit moeten zetten, intern moeten overleggen is het beter om de vraag per mail te bevestigen. Op deze manier heeft u ook een antwoord zwart op wit retour.
Betreffende de levering hebben wij dit product met een gemiddelde levertijd van ±10 werkdagen aan u verkocht. Ik zie dat het inderdaad helaas wat langer heeft geduurd om het maatwerk product dat speciaal op aanvraag voor u geproduceerd is aan u te leveren. Onze excuses voor het ongemak.

Al met al vinden wij het een vervelende situatie. We bieden u nogmaals aan het product te laten repareren. Indien u dit toch wenst vernemen we het graag van u.

Met vriendelijke groet,
Kevin
Team YourMacStore

Scorekaart voor YourMacStore

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg