ComputerPirates

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 1
Algemeen

Voor aanschaf had ik per mail gevraagd hoe lang de levertijd zou zijn, hiervan werd aangegeven dat dit 2 werkdagen zou zijn omdat het product in voorraad was bij de leverancier. Het zou dus dinsdag leverbaar zijn.

Nadat ik het product binnen 1,5 uur na deze bevesting had besteld, bleek het product toch een langere levertijd te hebben: het was pas na 4 werkdagen leverbaar. Op zich niet zo'n ramp, maar daar de levertijd van doorslaggevend belang was in de keuze voor deze webshop, was ik hier niet blij mee. Temeer daar dit product hier ¤ 175 kostte, ipv de gebruikelijke ¤ 150 bij een van de andere grotere webshops.

Ik heb het product opgehaald en hoewel in eerste instantie gevraagd werd om een kopie van m'n ID-bewijs, bleek dit toch niet nodig (wordt vanuit de overheid natuurlijk ook sterk afgeraden om een kopie af te geven).

Klantenservice

Als ik 0 sterren kon geven, zou ik dat doen.

Na 3 uur gebruik gaf de tablet een foutmelding die ik niet wegkreeg. Een simpele google-tocht leerde me dat deze tablet die foutmelding vaker gaf en dat dit op te lossen was via 'n factory-reset. Omdat het me niet lukte die reset uit te voeren, heb ik contact gezocht met de webshop.

Deze verwezen direct naar Asus en gaven me het telefoonnummer van de Asus-servicedesk. De webshop was in 't geheel niet geïnteresseerd in de foutmelding.

De Asus-servicedesk wist me, na controle van het serienummer, te vertellen dat mijn tablet een Duits model was, waarop ze in Nederland geen garantie geven. Dit was me op geen enkel moment tijdens het aankoopproces verteld door de webshop, dus kwam als een zeer onaangename verrassing.

Tevens lukte het ook niet om met behulp van de servicedesk de tablet een factory-reset te geven. De medewerker van Asus vermoedde dat mijn tablet een hard-ware-fout had.

Uiteindelijk lukte het me de foutmelding weg te krijgen, hoewel hij wel steeds terug kwam.

Hierp heb ik besloten om de koop onder de wet Koop op afstand te ontbinden: ik had de tablet net 5 dagen in ontvangst genomen, en slechts een paar uur uitgeprobeerd, waarvan het grootste deel nog besteeds is aan het proberen te resetten om de foutmelding kwijt te raken.

In eerste instantie wilde de webshop weten waarom ik de koop wilde ontbinden, maar dit hoef ik helemaal niet op te geven. Pas na aandringen wilden ze het adres geven waarnaar het toe opgestuurd kon worden. Wel gaven ze aan dat er geen vingerafdrukken op mochten zitten, noch enige hardware-instelling veranderd, dat er een factory-reset uitgevoerd moest zijn en dat hij volledig onbeschadigd zijn.

De tablet is keurig ingepakt teruggestuurd en ik heb op het moment van verzending foto's gemaakt van het toestel.

De webshop weigert tot ontbinding over te gaan omdat, zo zeggen ze, er krassen op de achterkant zitten. Ondanks mijn protest en het wijzen op de wet dat schade géén reden is om de koop niet ongedaan te maken, bleven ze bij hun weigering. Ze verlangden van mij dat ik de verzendkosten naar hen overmaakte, voordat ze mij de tablet opnieuw zouden toesturen.

Wat betreft schade: in principe gaat de wet ervan uit dat iedere schade ontstaan in de eerste 6 maanden geacht wordt al aanwezig te zijn bij levering. Daarnaast is niet vast komen te staan wanneer de vermeende schade is ontstaan: het bedrijf heeft de tablet schoongemaakt en als de tablet al krast van een paar uur gebruik, dan wil ik niet weten hoe snel hij krast van schoonmaken.

Ik heb zelfs nog aan hen aangeboden om de kosten van de vermeende schade te delen, maar hier hebben ze in het geheel niet op gereageerd.

Ondanks dat ik nogmaals heb aangegeven dat ze tot ontbinding moeten overgaan omdat de wet hier erg duidelijk over is, hebben ze de tablet zonder mijn toestemming toch aan mij toe gestuurd.

Hierna kreeg ik nogmaals het verzoek om de verzendkosten aan hen over te maken.

De webwinkel heeft duidelijk laten weten dat er geen minnelijke oplossing mogelijk is: mijn laatste mogelijkheden zijn dus een rechtzaak aanspannen of dit aanbrengen bij een geschillencommissie.

Scorekaart voor ComputerPirates

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Webshop Keurmerk