×

Tweakers Awards 18/19

Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? De Tweakers Awards stembussen zijn nog drie dagen open. Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Bovendien maak je kans op een Sony PlayStation 4 Pro 1TB, GoPro Hero 7 of Sonos One.

Stemmen

50five

323 producten en 385 uitvoeringen

Gebruikers over webshop 50five

Review toevoegen

Algemeen

Snel geleverd en het product (de INNR light strip) voldoet prima. Per e-mail een vraag gesteld en hierop kwam binnen twee uur antwoord. Prijs lag in dit geval beduidend lager dan bij andere webshops, ik zou hier zeker opnieuw bestellen.

Verzending

De INNR light strip voldoet prima en is compatible met mijn Philips Hue bridge. De strip heeft meer leds en lichtopbrengst dan de Philips strip en is voordeliger geprijsd. Het enige dat niet werkt is Hue Entertainment.

Klantenservice

Zeer snel een duidelijk antwoord.

Algemeen

Zeer complete website, ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord (shame on me) Producten worden zeer goed beschreven en ze hebben geweldige scherpe aanbiedingen. Het zoeken en filteren gaat kinderlijk eenvoudig en functioneert gewoon prima.
Ze brengen ook een eigen Smart Start 50five magazine met zeer veel bruikbare tips en artikelen, echt super!

Verzending

Verzending is snel, en zeer goed ingepakt dit is voor mij dan sowieso vijf volle sterren waard! Je wordt van begin tot eind op de hoogte gehouden van je verzending.

Klantenservice

Ze weten waar ze over praten en wat ze in huis hebben, praten je niet gelijk het duurste product aan, maar het product naar je verwachting dat is iets heel anders namelijk, en dat is waarschijnlijk ook hun sterkste punt. Niet het verdienmodel, maar het klantmodel.. Ja, ik kom hier zeker vaker terug..

Algemeen

Bestelling plaatsen was makkelijk en producten waren snel in huis.verpakking was prima. Geen problemen verder website is netjes .

Verzending

Product zat in een nette doos en goede vulling. levering was zoals eerder genoemd dik in orde.

Klantenservice

Helaas bleek een van de lampen defect te zijn( hue start set). Voor het contact opnemen was ik enigszins huiverig door de relatief negatieve reviews hier op Tweakers.

Heb via Facebook een bericht gestuurd en onlangs dat de order niet op mijn naam stond( gehad van Sinterklaas) was er geen probleem. Heb een filmpje gemaakt van het probleem en kreeg vrij vlot een retour zegel om deze via DPD op te sturen en een week later had ik de nieuwe in huis.

Geen enkel probleem ervaren zoals in andere reviews. Nicole, bedankt voor de hulp en graag tot een volgende order!

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Ik had een Nest thermostaat (3e generatie) met installatievoucher (twv 50 euro) gekocht. Eerst nog even nagevraagd of dit mogelijk was bij mij in verband met stadsverwarming. Maar, geen probleem! Installateur kwam vrij snel langs, en was ook weer vrij snel weg. Installatie was niet mogelijk omdat de juiste bedrading niet aanwezig was.
Oke, 50five gebeld en gevraagd wat nu. Nou, ze hadden wel een oplossing voor me. Er kwamen alleen extra kosten bij omdat er ook een zoneklep geinstalleerd moest worden. Prima, geen probleem. Los het maar op. Vier weken later kwam de installateur, en ook die was na 5 minuten weer weg. Tja, die bedrading is niet in orde!
Oh ja, had ik al verteld dat de Nest draadloos kan worden aangesloten? Nou, volgens de installateur moest het toch echt bedraad worden aangesloten!
Maar ja, uiteindelijk het product teruggestuurd. Het aankoopbedrag zou worden vergoed. Wel vreemd dat ik nu ineens ruim 60 euro minder terug krijg dan wat ik heb betaald...Hoezo?
Enfin, direct daarna een ander bedrijf gebeld die bij mij zonder problemen en binnen een week een draadloze thermostaat hebben aangesloten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Dit is echt een van de slechtste zaken waar ik ooit iets heb gekocht.

Verzending

Levering van het product was snel! Eerste installatiepoging was erg snel (met nadruk op poging). Tweede installatiepoging duurde 4 weken, maar daar heb ik begrip voor vanwege de drukke periode.

Klantenservice

Op zich is de klantenservice erg goed bereikbaar. Chapeau! Helaas wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en is de communicatie via tickets niet gebruiksvriendelijk.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 3

Algemeen

Had bij dit bedrijf een sonos beam besteld op 4-10-2018 met betaling achteraf via klarna.
Dit is een service die zij zelf aanbieden en door een hoop webshops wordt gebruikt.
D Sonos beam na 6 dagen geretourneerd volgens de procedure van 50five waar ik trouwens ook 3 keer voor moest bellen omdathet retourlabel maar niet verzonden werd.
Via dpd trackng in de gaten gehouden of deze ook was aangekomen en dit was ook zo.
Op 10-10-2018 is het pakket bij hen retour gekomen, nu kreeg ik echter op 23-10-2018 een mail van klarna en een brief met het verzoek de openstaande rekening te betalen.
Direct contact opgenomen met 50five en, nadat de medewerkstereerst de bestelling niet kon vinden, de belofte gehad dat zij dit uit gingen zoeken en ik mij nergens druk om hoefde te maken.
Zij zouden mij die dag nog hierover berichten.
Na 2 dagen maar weer gebeld en kreeg toen het mooie verhaal dat ik zelf de betalingsverplichting dien af te melden bij klarna! Ik gaf aan dat dit niet zo werkt met daarbij verwijzend naar andere webshops en een eerdere bestelling bij hen zelf?????
Contact opgenomen met klarna en zij bevestigden mijn ervaringen en hebben de betalingsverplichting tijdelijk stopgezet zodat zij een onderzoek kunnen starten.
GA DUS NOOIT MET 50FIVE IN ZEE!!

Verzending

Verzending van bestelling was prima!

Klantenservice

Hoop loze beloftes en niet op de hoogte van hun eigen procedures!

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1

Algemeen

Het is absoluut geen probleem je geld uit te geven bij 50Five. Ze nemen het graag aan.

Verzending

Sturen veel mail dat alles verzonden is maar dit is dus niet zo. Meerdere afleverafspraken worden eenvoudigweg niet nagekomen ondanks beweringen dat er toch echt wordt afgeleverd.

Klantenservice

Mijn eerste bestelling bij 50Five op een vrijdag gedaan. Mail ontvangen van 50Five dat de bestelling was verzonden en zaterdags bezorgd zou worden. In de PostNL app stond echter dat 50Five geen zending had afgegeven en dus op zaterdag geen bezorging.
Hierover gebeld en een uiterst onbehouwen telefoniste die aangaf dat het druk was maar het probleem van "verzonden" en "nog niet bij PostNL ontvangen" kon ze niet uitleggen. Pakketje zou nog wel komen.

Tweede bezorgmelding ontvangen voor dinsdag daarop. Alsnog gebeld met de vraag of het zeker was dat het bezorgd zou worden. Bij hoog en laag werd dit beweerd......maar ook dinsdag niets bezorgd.

Derde bezorgmelding ontvangen, nu was het pakketje wel bij PostNL ontvangen en zou woensdag worden afgeleverd. En dit is dus eindelijk gebeurd.

Hierop een slechte beoordeling afgegeven via Google en daar waren ze wel snel mee, ze hebben getracht me te bellen hierover maar geen gehoor. Vreemd want ik heb geen gesprek gemist en ik ben zelden in gesprek.
Hierop een slechte beoordeling afgegeven via Trustpilot en weer snel een reactie en excuses. Ze zouden me dezelfde dag nog bellen. En alweer geen gehoor.

Kortom, je geld willen ze wel en zodra dat is bijgeschreven kun je het bekijken, veel woorden, veel lucht maar weinig actie. Lekker overslaan deze winkel, die paar euro die ik bespaard heb bij aanschaf zijn in lucht opgegaan door twee dagdelen te wachten op niets......

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 4

Algemeen

Bestellen via de site ging eenvoudig maar iets terugsturen is helaas een drama. Telefonisch kunnen ze me ook niet snel een oplossen aandragen helaas.

Verzending

De levering was wel netjes de volgende werkdag. Helaas is de aftersales niet geweldig.

Klantenservice

Heb 2 sets Innr lampen geretouneerd maar diverse keren moeten bellen voor retourlabel. Nu het al een week geleden alles retour gestuurd maar nog steeds geen bericht dat het is binnen komen en of ik mijn geld terug krijg. Telefonisch geven ze aan dat dit tot 14 dagen kan duren.

Algemeen

Voordat ik de bestelling van een evohome systeem deed, heb ik een aantal keren contact gehad met de klantenservice. Zij handelen de vragen binnen een paar dagen op een goede manier af. Altijd helder en technisch goed onderbouwde antwoorden.

Verzending

De levering was op tijd en netjes verpakt.

Algemeen

Twee Sonos Play:1 speakers besteld en een SUB. Netjes geleverd de volgende dag en producten helemaal in orde voor een mooie prijs. Nu genieten van heerlijk geluid bij de tv in combinatie met de Playbar die ik al had.

Verzending

Bestelling volgende dag geleverd zoals afgesproken.

Algemeen

Goed, om een lang verhaal kort te maken: Ik ben geen installatie-held en kreeg dus een gratis installatie bij een Nest Hello erbij. Niets dan lof.. Snelle service, werd netjes gebeld door 50five voor een afspraak en snelle + strakke installatie.
Bij de installatie is een speciale transformator nodig(!!) Dit zie je nergens terug maar de installateur doet dat wel meteen.

Verzending

De installateur nam het product netjes mee.

Klantenservice

Ik heb contact gehad met de klantenservices omdat ik wat meer wilde weten over het vervangen van de transformator. De dame aan de lijn kende veel technische details. Bij Nest Hello is het zo dat de transformator een hoger voltage nodig heeft dan de standaard deurbellen in Nederland. Niet zo handig van Nest

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Eenvoudig bestelproces waarbij je de mogelijkheid hebt om uit te checken als gast, een account is optioneel. Je wordt goed op de hoogte gebracht van je bestelling (misschien iets te goed, want je ontvangt redelijk veel mailtjes).

Verzending

Bezorging was zoals aangegeven de volgende werkdag per PostNL (geen verzendkosten).

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Het proces van bestellen was eenvoudig. Het was niet nodig een account aan te maken. Betaalwijze PayPal gebruikt en dat ging eenvoudig. Bestelling dezelfde dag verstuurd en de volgende dag in goede orde ontvangen.

Geim Karma 14,3K
Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 4
Algemeen

Had het Netatmo weerstation in de pricewatch staan en deze dook ineens onder de 100 Euro. Heb rechtstreeks vanuit pricewatch de shop bezocht.
Shop is verder niet erg overzichtelijk en artikelen browsen gaat niet erg makkelijk.
Betaling met Paypal gedaan.

Verzending

Snel besteld. Snel geleverd, goed verpakt.

Klantenservice

Blijkt dat 50five "partner" is van Netatmo en dat zij over alle weerdata van van mijn station beschikken. Klantenservice hiermee geconfronteerd en daar werd aangegeven dat dit in de algemene voorwaarden staat. Ik heb dit echter niet terug kunnen vinden.
Omdat ik (buiten Netatmo) zelf wil bepalen wie over mijn data beschikt heb ik de klantenservice gevraagd dit te beëindigen. Doorgeven van serienummer was daarvoor voldoende. Was daarna ook snel geregeld.
Vanwege de dooddoener "het staat in de algemene voorwaarden" een "goed" voor de klantenservice, anders "uitstekend".

Algemeen

Snel en behulpzaam bij vragen over een product (Salus iT500) uit deze webshop, snelle levering.(dag na bestelling geleverd), en goede aftersales nadat ik het product al ontvangen had.

Verzending

binnen een dag geleverd zoals aangegeven

Klantenservice

Na ontvangst van de Salus iT500 had ik, ondanks wat voorwerk van mezelf, toch twijfels over de installatie. Uit voorzorg mijn vragen eerst nagezocht en conclusie meegestuurd om te verificeren (beetje Tweaker leest zich uiteraard eerst in).. kreeg tot mijn verbazing een zeer uitgebreid antwoord retour, helder en duidelijk.

Scorekaart voor 50five

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 3 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie