50five

Gebruikers over webshop 50five

Review toevoegen
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Zeer gemengde ervaring met dit bedrijf van Uitstekend tot ronduit waardeloos
Doordat de facturatie uiteindelijk toch is opgelost en eindoordeel naar een voldoende.

Website
Goede website met veel informatie, vriendelijke uitstraling . Iets te optimistich over wat je nodig hebt bij een Tado' knop installatie, maar over het algemeen goede site [Goed]

Artikelen
Bestellingen gedaan bij 50five, op de site helemaal prima. Snel geleverd snelle prijs keurig verpakt [Goed]

Installatie
Bestelling met onsite installatie was inhoudelijk goed en professioneel. Precies de juiste mix van informeel, en professioneel kundig. (door een partner gedaan van 50five,wel netjes met 50five shirtje aan en uit naam van...
[UITSTEKEND]

facturatie
Maar achteraf een hogere rekening gekregen dan de offerte voor zowel materialen als werk. Terwijl er niets anders geleverd is en on-site geinventariseerd is. Artikelen hadden plots een andere prijs en terwijl er minder tijd besteed is dan in het offerte staduim besproken wordt er meer gefactureerd. Uiteindelijk is na wat heen en weer gemail toch de prijs van de offerte gefactureerd. [Waardeloos]

Klantenservice
Service is langzaam. Ticketafhandeling duurt te lang, je krijgt wel geautomatiseerde mail -dat het langer duurt- met excuses. Telefonisch niet snel bereikbaar [Slecht]

N.B. Deze review is 02-06-2020 aangepast naar aanleiding van afhandeling van de factuur discussie

Verzending

Levering voor alleen artikelen. Artikel in doosje stoppen en opsturen. prima, keurig geleverd en conform specs. Magazine erbij met meer informatie

Klantenservice

Service; langzame reactietijd op hun ticket systeem en e-mail, en slecht bereikbaar per telefoon. Factuur klopt niet.

Algemeen

gemakkelijk en overzichtelijke site , snelle afhandeling en snel geleverd.
Na een paar wat mindere reviews toch bij deze website besteld , Kan niet anders dan positief praten . Ik weeg vakantie reviews ook altijd af , omdat mensen bij een 5*hotel nog te klagen hebben.

50five dikke 10 , Heb 2 Foscam Camera's besteld en ben zeer tevreden.

Verzending

Snel geleverd , discreet en stevig ingepakt, gewoon correct bedrijf.

met klantenservice geen contact gehad , dus kan ik deze ook niet beoordelen

Algemeen

Van bestelling tot installatie van mijn laadpaal een professionele correcte partij. Installatie van een laadpaal is wel de wat complexere dan een gemiddelde installatie. Super dat dit ook direct geregeld is bij de koop. Je hoeft niet zelf weer achter een betrouwbare installateur aan.

Verzending

Mooie compacte laadpaal. Heeft best wat opties. Ook om t vermogen in te stellen en evt facturatie als derden laten.

Klantenservice

Goed advies bij bestellen. Ook nodig tav voorbereiden van de installatie.

Algemeen

Bij bestelling vermelde de website dat het produkt (Google Nest Mini) op voorraad was en er de volgende dag geleverd zou gaan worden. Geen bevestiging van de bestelling ontvangen.
Na twee dagen een mail gestuurd waar het product bleef. Geen antwoord. Volgende dag artikel per mail geannuleerd. Weer geen reactie. Twee dagen later werd het artikel afgeleverd door PostNL.
Tweakers, pas op voor dit bedrijf!!!!

Verzending

Netjes verpakt. PostNL stuurde een track&trace.

Klantenservice

Wordt NIET gereageerd op email (telefonisch niet te bereiken) , zowel niet op de vraag waar het artikel blijft, als later op de annulering.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Scherpe prijzen, prima producten. Jammer van die ene keer dat de "vandaag besteld morgen in huis" niet gelukt is door een vaag communicatie probleem tussen het magazijn en de klantenservice.

Verzending

Het product kwam goed, stevig en veilig verpakt aan. Echter is helaas de "voor 23.59 besteld, morgen in huis" niet gelukt. De bestelling was ruim voor die tijd geplaatst (dus niet een paar minuten voor tijd) maar helaas kreeg ik pas de volgende dag de bevestiging dat de bestelling was geplaatst en kreeg ik 's avonds pas de melding dat de bestelling aan PostNL was overgedragen.

Uiteraard geen ramp maar dan kan het natuurlijk ook geen "Uitstekend" of "5 sterren" worden. Dat de bestelling verlaat was en waarom heb ik helaas geen melding van gehad.

Een dag te laat is dus geen drama, maar zorg dan wel voor duidelijke communicatie. Als het daar mis gaat dan heb je als consument namelijk geen enkel idee wat er aan de hand is.

Klantenservice

Jammer dat de klantenservice er 6 dagen voor nodig had om terug te reageren op mijn mededeling dat de beloofde "besteld voor 23.59, de volgende dag in huis" niet gehaald is.

In het automatisch gegeneerde bericht werd wel vermeld dat het door drukte langer kon duren voor er antwoord zou kunnen komen. Dat is wat mij betreft dan wel weer prima communicatie, je kunt dan als klant een beetje je verwachtingen managen.

Verder was het voor de klantenservice de niet gehaalde belofte ook een beetje teleurstellend en hebben ze de melding verder doorgezet. Daar valt verder weinig op aan te merken.

Algemeen

Ik heb een Evohome Aan/Uit Thermostaat besteld. Een behoorlijke investering dus mooi dat je achteraf betalen kunt kiezen en dus geen risico loopt bij een faillissement van een bedrijf. Wel via de dochtersite een vraag gesteld voor advies, maar na ruim een week geen reactie anders dan dat het druk is. Na de informatie via een ander kanaal te hebben ontvangen besloten toch te bestellen bij 50five.nl vanwege de lage prijs. Er wordt geadverteerd met nu besteld morgen geleverd. Niet dus, de achteraf betaling verloopt via Klarna en zij controleren of je kredietwaardig bent. Prima, maar vermeld het dan even. Dus een dag te laat komt mijn bestelling. Helaas er is een Opentherm installatie verstuurd! Contact kan alleen via Whatsapp, mail of Messenger. "Sorry het is druk". Toch redelijk snel een reactie gehad. Ik kan het Opentherm onderdeel retourneren en dan krijg ik het juiste onderdeel. Wel jammer dat ik daarvoor naar de andere kant van Arnhem moet om de module via een DPD verzendpunt te retourneren. In de beschrijving staat dat ze binnen zes dagen na ontvangst de retour hebben verwerkt! Op mijn vraag of dit voor mijn situatie niet sneller kan heb ik geen antwoord gekregen. Ook na een herhaald bericht met mijn verhaal heb ik niets meer gehoord van ze. Ik heb al spijt dat ik niet een paar Euro meer heb uitgegeven bij een echt bedrijf en ik de boel afgelopen weekend had kunnen plaatsen. 100.00 tevreden klanten, ik vraag me af hoeveel ontevreden klanten er zijn, één ken ik er in ieder geval. Ik ben nu een week verder en weet nog steeds niet wanneer ik de installatie kan starten. Nu na 2 dagen toch een reactie, de retour is ontvangen 2 dagen geleden, maar ze mogen er 7 dagen over doen, daarna kan ik weer contact opnemen. Wat een slechte service!

Verzending

Gewoon het verkeerde product ontvangen, kan gebeuren, maar de ellende daarna!

Klantenservice

Geautomatiseerde berichten over hoe fijn het is dat ik contact opneem. Lang wachten op echte antwoorden, geen oplossingen bieden.

Algemeen

Bestelling van een “Heat pack” van Gigaset. Zou moeten bestaan uit 3 thermostaat kranen en ivm actie een climate sensor. Na 2 dagen pakket ontvangen (door PostNL) met 1 thermostaat kraan en géén climate sensor. Alleen 1 losse kraan en de base unit.
Het whatsapp contact voor de koop verliep vlot en netjes. Maar nu ik een klacht heb blijft een reactie uit.

Update: Nav klacht is er contact opgenomen. Uiteindelijk bleek dat de climate sensor bij Gigaset zelf besteld moet worden. Deze is nog niet geleverd. De thermostaat kranen die ontbraken zijn alsnog vlot nagestuurd. Ik ben gebeld door de klantenservice nav whatsapp berichten. Op mijn verzoek om weer gebeld te worden werd ook positief gereageerd en die afspraak werd uiteindelijk ook nagekomen.
Al met al zou ik zeggen een positieve ervaring. De fout die gemaakt is werd goed opgepakt en adequaat door Renata van de klantenservice opgelost. Waar mensen werken worden fouten gemaakt dat hoort erbij. Hoe ze het vervolgens oppakken was goed.

Verzending

De verzending ging via PostNL. Omdat ik de levering heb aangepast naar een afgiftepunt ipv thuis adres kwam er een dag bij. Dit ligt aan PostNL en kan 50five niks aan doen. Postnl geeft niet duidelijk aan dat een wijziging voor vertraging zorgt.
Update: Levering van de ontbrekende producten ging goed en vlot.

Klantenservice

Tot nu toe alleen maar reacties gehad vóór de koop. Op mijn klacht over de ontbrekende artikelen moeten ze nog reageren.
Het is even wennen dat een bedrijf niet telefonisch bereikbaar is. Maar aan de andere kan snap ik dat ook wel. Call centres zijn duur.
Update: contact via whatsapp. Zat veel tijd tussen maar toen ik aangaf toch echt niet tevreden te zijn werd ik vrijwel meteen gebeld. Er werd aangegeven dat er maar 1 iemand op de service afdeling zat ten tijde van de black friday drukte. Dus dan is het logisch dat reacties langer duren. Kan deze persoon niks aan doen maar is wel een vreemde bedrijfsvoering rond een periode met zoveel aanbiedingen.

Algemeen

Ticwatch besteld ivm de laagste prijs, volgende dag geleverd en netjes verpakt. Tussentijds netjes geupdate dmv statusmeldingen per email.

Verzending

Binnen 1 werkdag geleverd en netjes tracking gekregen.

Algemeen

Ik had bijna 2 jaar geleden een Ring Pro gekocht bij 50Five en er was een barst gekomen in de knop van de deurbel. Na contact te hebben gezocht met de klantenservice kon ik mijn oude Ring Pro terugsturen en kreeg ik meteen een nieuwe toegestuurd. Heel fijn dat dit allemaal nog via de garantie kon. Ik ben heel tevreden over de afhandeling van mijn probleem met de Ring Pro.

Algemeen

Op bedrijfsadres een bestelling gedaan die een dag later werd geleverd. Echter in ontvangst genomen door een niet bekend persoon. Contact met 50five leverde op dat ik maar een kopie van mijn paspoort moet sturen zodat PostNL kan onderzoeken of de handtekeningen wel overeenkomen. Dit kan een week tot weken duren. Ben er klaar mee, gelukkig draait de creditcardmaatschappij mijn betaling terug.

Verzending

Bestelling wordt aan elke willekeurige passant in de buurt van het adres afgegeven.

Klantenservice

Men heeft als mogelijke oplossing het instellen van een onderzoek wat weken kan duren. Met geluk krijg je dan een maand later de apparatuur waar je voor betaald hebt. Waardeloze klantenservice.

Algemeen

Hue start set color (3 lampen) en extra dimmer voor bodem prijs gekocht. Uitstekende levering (goed verpakt). Erg blij mee,

Verzending

In het weekend besteld. Maandag via PostNL geleverd. Er werd duidelijk gecommuniceerd dat er niet op zondag werd geleverd. Nette doos en netjes opgevuld om schade te voorkomen.

Algemeen

Iphone besteld echter door een foutieve prijs besluit het bedrijf niet te leveren.

Allereerst een zeer teleurstellende manier van bedrijfsvoering, waarna de klantenservice alles is behalve een klantenservice.

Er is op geen enkele manier sprake van coulance van het bedrijf richting de klant om enige vorm van compensatie aan te bieden voor een fout die overduidelijk aan hun kant ligt.

Een zeer teleurstellende ervaring! Ik bestel er nooit iets meer!

Verzending

Er wordt niet gelevrd en ze verschuilen zich bij mij en meerdere andere achter voorwaarden. Zorg nu eens dat je je bedrijfsvoering op orde hebt ipv je algemene voorwaarden!

Klantenservice

Er wordt. Iet of nauwelijks gehandeld in het belang van de klant enkel acteren om onder hun eigen fouten uit te komen

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 0

Algemeen

Ik zak bij de google resultaten een Nest Hello voor 249,-- euro, toen ik hierop doorklikte was de prijs op de site 269,--.
Na contact met klantenservice werd mij beloofd dat ik een mailtje of telefoontje zou ontvangen van iemand die mij daarover kon informeren.
Nooit meer iets gehoord.

Dit is m.i. misleiding (tik op google: nest hello in enje ziet de prijs van 249,--

Dit is mijn eerste en waarschijnlijk ook meteen mijn laatste ervaring met dit bedrijf,

Klantenservice

Komen afspraken niet na, zie mijn eerdere toelichting hier boven.

Algemeen: Score: 4

Tegen beloning

Algemeen

Prima webshop zonder poespas. Betaling ging soepel, bevestigingsmails e.d. ook prima op orde. De problemen die ik heb ervaren zijn door de klantenservice onder handen genomen.

Klantenservice

Na enige problemen proactieve houding van klantenservice en het probleem is onder handen genomen.

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Had 2 HUE lichtstrips gekocht, waarvan er 1 helaas DOA was. Doa aangevraagd via de website, ik werd vriendelijk gewezen naar een formulier op de website. Die ingevuld; geen reactie. Ik gebeld, kreeg meteen iemand aan de lijn en die hielp mij met het invullen. Ik krijg een mail met een dat het in behandeling is, en het formulier werd aangemaakt. Geen forumlier... ik weer bellen. Er was iets mis gegaan, er word een nieuw formulier aangemaakt.

Nu kreeg ik wel een formulier, en kon ik het pakket opsturen, ruim 2 weken verder (let op, product was defect binnen gekomen).
Na ongeveer 6 weken nog niets gehoord, ik was de strip bijna vergeten. Ik stuur een mail, en krijg binnen 1 dag reactie terug dat er een goed-nieuwe word opgestuurd. En inderdaad, een dag later; alles is weer goed.

Moraal van het verhaal; meld niets DOA, maar stuur het terug met dat het product je niet bevalt. Krijg je geld terug en kun je meteen een nieuwe kopen.

Verzending

Snel, en goed ingepakt; niets op aan te merken

Klantenservice

Vriendelijk aan de telefoon, maar waardeloze service als er daadwerkelijk iets moet gebeuren

Algemeen

Snelle levering! Ik had een kortingscode gevonden via tweakers voor de Nest protect, deze werkte echter niet maar had toch maar de bestelling geplaatst. Nadat ik hier een berichtje over had gestuurd werd ik gebeld met de mededeling dat het korting bedrag alsnog teruggestort zou worden!

Algemeen

Bestelproces via bol.com verliep niet soepel. Kreeg 1 thermostaat in plaats van de 4 bestelde, daarna dubbel, weer teruggezonden, verwarring alom. Uiteindelijk wel goedgekomen

Verzending

Producten worden netjes verpakt, en komen in goede staat aan.

Klantenservice

Je moet een beetje aanhouden, maar dan lukt het wel.

Algemeen

Snel geleverd en het product (de INNR light strip) voldoet prima. Per e-mail een vraag gesteld en hierop kwam binnen twee uur antwoord. Prijs lag in dit geval beduidend lager dan bij andere webshops, ik zou hier zeker opnieuw bestellen.

Verzending

De INNR light strip voldoet prima en is compatible met mijn Philips Hue bridge. De strip heeft meer leds en lichtopbrengst dan de Philips strip en is voordeliger geprijsd. Het enige dat niet werkt is Hue Entertainment.

Klantenservice

Zeer snel een duidelijk antwoord.

Algemeen

Zeer complete website, ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord (shame on me) Producten worden zeer goed beschreven en ze hebben geweldige scherpe aanbiedingen. Het zoeken en filteren gaat kinderlijk eenvoudig en functioneert gewoon prima.
Ze brengen ook een eigen Smart Start 50five magazine met zeer veel bruikbare tips en artikelen, echt super!

Verzending

Verzending is snel, en zeer goed ingepakt dit is voor mij dan sowieso vijf volle sterren waard! Je wordt van begin tot eind op de hoogte gehouden van je verzending.

Klantenservice

Ze weten waar ze over praten en wat ze in huis hebben, praten je niet gelijk het duurste product aan, maar het product naar je verwachting dat is iets heel anders namelijk, en dat is waarschijnlijk ook hun sterkste punt. Niet het verdienmodel, maar het klantmodel.. Ja, ik kom hier zeker vaker terug..

Algemeen

Bestelling plaatsen was makkelijk en producten waren snel in huis.verpakking was prima. Geen problemen verder website is netjes .

Verzending

Product zat in een nette doos en goede vulling. levering was zoals eerder genoemd dik in orde.

Klantenservice

Helaas bleek een van de lampen defect te zijn( hue start set). Voor het contact opnemen was ik enigszins huiverig door de relatief negatieve reviews hier op Tweakers.

Heb via Facebook een bericht gestuurd en onlangs dat de order niet op mijn naam stond( gehad van Sinterklaas) was er geen probleem. Heb een filmpje gemaakt van het probleem en kreeg vrij vlot een retour zegel om deze via DPD op te sturen en een week later had ik de nieuwe in huis.

Geen enkel probleem ervaren zoals in andere reviews. Nicole, bedankt voor de hulp en graag tot een volgende order!

Scorekaart voor 50five

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 4 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie