123-3D.nl

Gebruikers over webshop 123-3D.nl

Review toevoegen
Algemeen: Score: 2

Algemeen

Op basis van een herhalend patroon schrijf ik dan maar deze review. Je besteld er iets dat nog "beperkt op voorraad" is en het is gewoon niet op voorraad. Je krijgt een mailtje dat de levertijd verzet is maar het feit dat ze beweerden een product op voorraad te hebben was m'n enige reden dat ik er iets bestel, het was nml duurder dan bij andere winkeliers.
Uiteraard kan dat gebeuren maar vervolgens op hun website zijn ze nogsteeds aan het order-baiten met de opmerking het "beperkt op voorraad" is.
Ik vermoed dat het beleid is. Helaas reden genoeg voor mij om een negatief rating te geven.

Algemeen

Ik heb een Ender 3 V2 besteld, samen met wat extra filament en een digitale schuifmaat. Ondanks dat de website wat gedateerd oogt gaat het bestellen prima. Enige minpuntje is dat je niet zonder account een bestelling kan plaatsen.

Verzending

Mijn bestelling was een dag na bestellen in huis. Spullen waren prima verpakt.

Klantenservice

De klantenservice hoop ik nooit nodig te hebben, nu was dat helaas wel het geval. Gelukkig ben ik uitstekend door ze geholpen.
De glasplaat die bij mijn Ender 3 V2 geleverd werd bleek na een ruime week prutsen (het is mijn eerste 3D printer) niet vlak.
Probleem voorgelegd aan de klantenservice en inderdaad tot de conclusie gekomen dat de plaat niet vlak is. Een dag later had ik een nieuwe plaat in huis, waarmee het probleem inderdaad verholpen was!

Algemeen

Ik heb hier een Ender 3 V2 besteld. Keurig de volgende dag geleverd.
Vragen voor en na de levering gaan per e-mail en worden keurig (maar niet super snel) beantwoord.

Verzending

Zending werd geleverd in 2 dozen (en in 1 keer), de doos van de printer zelf en de doos met bijbestelde spullen. Vond het wel netjes op deze manier.

Klantenservice

Beantwoorden mail best vlot, een kwartiertje met vragen over een bestelling en in een dag met after sales.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Bestelling verliep eenvoudig, RPi 4 was op voorraad, ook voeding mee besteld. Duidelijke info en scherpe prijzen.

Verzending

Na bestelling een bevestiging van de order ontvangen, levering zou volgende dag zijn. Paar uur later echter mail met bericht dat bestelde producten niet op voorraad zijn en pas over 2 weken geleverd kunnen worden. Site is wat dat betreft dus misleidend.

Klantenservice

Beklag gedaan over levering. Ter compensatie werd een gratis verzending voor een volgende bestelling op mijn account geplaatst. Niet echt een logische als je net een waardeloze ervaring hebt gehad met een bedrijf voor de levering van je bestelling.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Al verschillende keren wat besteld bij deze webshop. Tot nu toe alleen rollen Filament besteld. kwaliteit van het huismerk bevalt prima

Verzending

rollen Filament zijn goed verpakt en komen heel aan. En vaak de volgende werkdag in huis.

Algemeen

Let er WEL administratie en verzend kosten bij komen,
de prijs in de Pricewatch (Tweakers.net) is NIET de totaal prijs.
(in mijn geval € 3,95 extra)
Ik heb hier best begrip voor..., maar het klopt niet

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Op 1 februari heb ik een 3D-printer besteld (Ender 3V2) en kreeg ik redelijk snel te horen dat deze wat leverproblemen had (keurig gemeld). Op 3 februari kreeg ik te horen dat ze de levering binnen hadden, maar dat er problemen waren met de kwaliteit van de printers. Er werden verschillende voorstellen op het probleem te verhelpen (wederom keurig).

Hierop heb ik dezelfde dag gereageerd. Geen reactie (terwijl de website aangeeft binnen een dag een antwoord te hebben). Ik heb op 5 februari (ochtends) wederom een email gestuurd (wederom een dag later geen reactie). Het telefoonnummer is buiten gebruik gesteld (staat niet aangegeven op de website) vanwege het thuiswerken van het personeel tijdens de lock-down.

Verzending

Op dit moment nog niets geleverd. Inclusief niet de andere producten die ik gelijk besteld had op 1 februari. Binnen 24 uur geleverd. Op dit moment zijn er al vijf dagen verstreken.

Klantenservice

De communicatie is redelijk. Keurig gemeld van problemen en uitstekende kwaliteitscontrole - en weigeren om te producten beneden de standaard te verkopen. De bereikbaarheid is beroerd. Niet reageren op emails (ondanks de belofte van 24 uur) op verschillende dagen en telefonisch niet bereikbaar (staat niet op de website).

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Redelijk compleet assortiment, variërend van filament tot onderdelen voor je printer tot toebehoren voor bijv een drybox.

Verzending

Bestellingen geplaatst voor 23:59 worden helaas niet altijd, zoals beloofd, dezelfde dag verstuurd. Ook niet als alles op voorraad staat. In principe geen wereldramp, maar ik heb liever dat een bedrijf beloftes nakomt. Underpromise en overdeliver!

Anderzijds heb ik meegemaakt dat iets achteraf niet op voorraad bleek waarna het netjes kosteloos werd nagezonden, zonder dat de rest van de bestelling daar op moest wachten. Dat was heel fijn!

Klantenservice

Eventuele retouren worden prima en tijdig verwerkt. Proces is wel wat complex, met een PDF-formulier dat je in moet vullen en dan moet mailen. Dat kan natuurlijk prima met een online formulier. Desondanks worden retouren dus prima afgehandeld.

Algemeen

Bestelling met beetje voorraad probleem, 1 van de vier rollen was niet op voorraad, na contact met de klantenservice goed geholpen.

Verzending

Levering is snel, en deden ze extra hun best om toch de goede rollen (niet hun fout) naar mij te sturen.

Klantenservice

Een aantal rollen besteld, waarvan mijn bestelling niet geheel direct leverbaar was, maar na contact werd kosteloos de eerste rollen al gestuurd, dat ik al aan het werk kon, en de rest nagestuurd.
Nu bleken die rollen materiaal transparanter te zijn dan ik gedacht had, en weer na contact kon ik de ongeopende rollen retour zenden, en werden de vervangende rollen al direct verstuurd, en kan ik later de verkeerde rollen retour sturen.
Super service

Algemeen

Groot aanbod 3D printers voordelig en direct beschikbaar. Ik heb de nieuwe Ender 3 V2 besteld en deze shop was absoluut de goedkoopste. Geen extra kosten en alles komt uit hun eigen magazijn.

Verzending

In de avond besteld en de volgende dag had ik mijn nieuwe printer met filament in huis. Duidelijke mails over de verzending en goed verpakt.

Klantenservice

Voor aankoop toch even gebeld met 123-3D.nl of alles op voorraad was want bij sommige 3D shops lijkt het goedkoop maar komt het pakket uit het buitenland en moet je nog invoerrechten betalen... Heel vriendelijk te woord gestaan en alles komt bij 123-3D uit eigen magazijn en inderdaad: de volgende dag met PostNL in huis. Super!

Bedankt voor je uitgebreide review en voor de positieve beoordeling. Wat fijn dat alles naar wens is verlopen. Daar doen wij het voor en wij zien je graag terug voor een volgende bestelling. Groetjes, het team van 123-3D.

Algemeen

Ik zie dat deze pagina meer een klaagmuur is geworden voor mensen met barweinig positieve ervaringen. Ik vind het een uitstekende en duidelijke site met een goed huismerk PLA. Razensnelle levering en en gigantisch assortiment. Met de klantenservice heb ik geen ervaring, maar de rest van het bestelproces verliep prima. Ik ben blij met mijn product en ik had de dag daarna al meer filament besteld. Er is wel een kleine puntje over de manier waarop de filament verpakt is. Het zou handiger zijn als de verpakking hersluitbaar was, nu is het alleen een open kartonnen doos.

Verzending

Zondags rond 22:00 mijn Ender 3 en een aantal rollen PLA besteld, de volgende dag al binnen.

Beste Winduss, wat fijn dat je de moeite hebt genomen om een positieve review achter te laten. Hier doen wij het voor. Groetjes, het team van 123-3D.

Algemeen

Hier een 3D printer besteld op achteraf betalen .
Word op zondag gebeld en zie ineens een mail in me box dat ik maar eerst de factuur mag voldoen.

Bied dan geen achteraf betalen aan al met al slechte service

Bedankt voor je review. Wij kijken graag met je mee. Graag ontvangen wij van jou je klantnummer of postcode en huisnummer per email. De email mag je sturen naar webcare@123inkt.nl. Groetjes, het team van 123-3D.

Algemeen

De website voldoet prima ondanks zijn gedateerde uiterlijk. Dat is eigenlijk het enige positieve dat ik te melden heb.

Klantenservice

Na een hele tijd allerlei wazige problemen met m'n Ender 3 te hebben gehad kwam ik erachter dat het frame zo scheef is als maar redelijkerwijs mogelijk is. Uitgebreid mailtje gestuurd naar de klantenservice met de vraag of zij hier een oplossing voor kunnen aandragen. Krijg alleen maar passief aggresieve reacties:
- waarbij ze er van uit gaan dat ik iets gratis wil, terwijl ik advies vraag?!?
- ik zou het zelf wel gedaan hebben.
- de garantie is al lang verlopen (ik doe helemaal geen beroep op garantie)
- ze kunnen geen reserveonderdelen leveren.
- het is een goedkope printer dus ik mag er geen verwachtingen van hebben.

Daarnaast zijn ze erg slecht in begrijpend lezen en/of lezen ze de mails maar half en blijven ze al beantwoorden vragen stellen.

Ik heb sinds de aanschaf van de printer al mijn filament en upgrades bij hun besteld. Er is helemaal niets te merken van enige klantwaardering.

Ik doe nooit weer zaken met ze.

Beste Douwe, goed dat je dit kenbaar maakt. Wij kijken graag met je mee. Graag ontvangen wij van jou je klantnummer of postcode en huisnummer per email. De mail mag je sturen naar webcare@123inkt.nl. Groetjes, het team van 123-3D.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Wist wat ik wilde hebben,
en door de duidelijke website de spullen makkelijk gevonden,
Bestelling werd zonder probleem gesplitst omdat er iets niet op voorraad was.

Verzending

Alle spullen waren goed verpakt

Klantenservice

Meerdere keren gebeld naar status van de order,
Steeds geen duidelijk antwoord wanneer er geleverd kon worden.

Wordt niet op de hoogte gehouden als leverdatum verschuift.
(uitleg van de helpdesk was geen tijd te druk om iedereen op de hoogte te brengen)

Algemeen

Op zondag 24 Mei een 3D printer besteld. Verzending binnen 24 uur en op voorraad dus had einde maandag een track&trace code verwacht.

Woensdag nog niks dus de klantenservice gebeld. Bleek dat ondanks dat er op de website stond dat de printer op voorraad was en verzending binnen 24 uur zou plaatsvinden deze pas een maand later geleverd kon worden. In overleg met de klantenservice besloten een gelijkwaardig model te bestellen, levertijd zou geen 24 uur zijn omdat dit model per pallet geleverd zou worden.

Dezelfde dag een track&trace code gehad maar de bezorging bleef steeds een dag opschuiven. Zaterdag contact met PostNL gehad en ze hebben nog niks ontvangen van 123-3D. Dus ondanks dat ik twee keer een artikel heb gepoogd te bestellen (waarvan de eerste met 24 uur levertijd) heb ik een week later nog niks in huis.

Update 4-6: Op 2 juni weer moeten bellen aangezien de printer nog niet afgeleverd was. Blijkt de gemailde track&trace code niet te kloppen en dat de printer nog niet verzonden was. Printer zou nu met spoed verzonden worden en als goedmakertje krijg ik een extra rol filament. Die rol filament is op 3 juni binnengekomen (dus wel binnen 24h) maar de printer is op 3 juni pas rond 6 uur 's avonds bij PostNL afgegeven. Levertijd is verder afhankelijk van PostNL maar 123-3D heeft hier echt steken laten vallen.

Verzending

Nog niet geleverd dus uitermate teleurstellend. Beloftes over levertijd niet nagekomen.

Klantenservice

Niet proactief, bij bestellen van een product wat niet op voorraad blijkt te zijn zou het wel zo goed zijn om even contact met je klant op te nemen. Als dan een ander product aangeraden word wat wel op voorraad zou moeten zijn en deze wederom niet geleverd word is dat zeer teleurstellend.

Algemeen

De website heeft een iets ouderwets design maar de zoekfunctie werkt prima. De producten die je ontvangt zijn van prima kwaliteit. Alleen de verzending bij dit bedrijf valt iedere keer tegen.

Verzending

Op de website van 123 staat vermeld betaald met iDeal en besteld voor 23.59 dan is je bestelling de volgende dag nog in huis. Besteld een betaald om 23:50 volgens de orderbevestiging helaas, pas de volgende ochtend rond 09:30 de verzendbevestiging. Een week later weer wat besteld nu rond 23:40, helaas weer pas de volgende ochtend verzonden. Prima als het later komt maar pas de verwachting aan en beloof niet voor 23.59 besteld de volgende dag in huis.

Klantenservice

Bovenstaande na de 2e bestelling toch maar eens aan de klantenservice voorgelegd. Dan krijg je een onzin verhaal door corona haalt PostNL niet voldoende op, onzin want track&trace is pas de ochtend aangemaakt en aangemeld.

Algemeen

Meerdere betalingsopties, mis enkel de optie creditcard.
Helaas is dat ook het gene waarmee ik de meeste online aankopen doe.

Qua prijs zeker niet altijd de goedkoopste (ook als je het buitenland buiten beschouwing laat), maar wel helder.

Verzending

Aantal bestelde artikelen staat tot nu toe ergens op 18 en loopt met de maand op.
Zowel vooraf selecteren op post afhaal locatie mogelijk als normale levering.
Nog geen 1x problemen mee gehad.

Voorraad staat netjes aangegeven.
En het word ook daadwerkelijk de volgende werkdag geleverd, enige keer dat dat met een artikel niet mogelijk was, netjes contact opgenomen en gevraagd was gewenst was.

Klantenservice

Tot nu toe pas 2x mee te maken gehad.
1e keer mbt het niet kunnen leveren of vertraagd leveren van een bestelling. (ca jaar geleden)
2e keer mbt een net geleverde Buldog Extruder. Deze zonder mitsen of maren retour na aangeven wat het probleem is. (zat minieme speling op waardoor die niet goed extruded) RMA direct aangemaakt incl antwoordnummer.
Ook gelijk advies wat een goed (goedkoper) alternatief is.

Algemeen

De bestelling werd zonder problemen of bijzonderheden afgehandeld. Voortgang van de bestelling wordt duidelijk weergegeven.

Klantenservice

Een paar maanden later kwam ik er achter dat mijn bestelde sensor toch niet zo goed werkte. Na wat mails met advies werd een RMA gemaakt. Met die RMA stuurde ik maandag mijn sensor terug, dinsdag kwam het pakket bij 123-3d aan en een paar uur later had ik een credit nota in de mail, die vriijdag op mijn rekening was bijgeschreven.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

MK2B Heatbed besteld. Aldus productomschrijving "De nominale weerstand ligt tussen de 1,3 tot 2 ohm." Na ontvangst heatbed gemeten en blijkt 2.8 en 5.5 Ohm. Hierop is een MK3 toegestuurd met zelfde productomschrijving. Dit bed meet 2.7 en 4.9 Ohm. Heatbed kwam beschadigd binnen, koper zichtbaar en een hoek uitgebroken. Hier hielt de 'service' op, ze hadden er 100 van verkocht en ik was de enige met deze problemen. 123-3D verwijst zelf naar een externe website bij de producten waar deze problemen bekend zijn en benoemt worden. Erg jammer dit.

Verzending

MK2B heatbed zat in een plasticzakje met wat propjes papier in een doos.
MK3 heatbed los zonder bescherming in een laagje bubbelplastic.

Niet echt een manier om elektronica te versturen.
De gebroken hoek had men bij het inpakken kunnen zien, naar mijn mening.

Klantenservice

2 multimeters gebruikt om probleem aan te tonen, foto's en video gemaakt en toegestuurd. video wordt niet gedownload en bekeken.
100 van verkocht, zegt men, dus ik ben het probleem.

Algemeen

Al verschillende bestellingen bij deze webshop gedaan. Er tevreden over de prijs van de meeste producten, snelle bezorging en uitstekende klantenservice.

Verzending

De bestellingen komen heel snel (de dag erna) en betrouwbaar aan, ik heb al verschillende bestellingen gedaan.

Klantenservice

Super snelle reacties vanuit de klantenservice, na een paar berichtjes heen en weer (op een dag) werd ik op een gegeven moment zelfs gebeld zodat ze het snel konden afhandelen. Reserve onderdeel gekregen bij een defect in mijn 3d printer. Ook bij het navragen van extra informatie over een bepaald filament kreeg ik dezelfde dag nog bericht terug.

Scorekaart voor 123-3D.nl

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg