123-3D.nl

Gebruikers over webshop 123-3D.nl

Review toevoegen
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

123-3D levert prima service en producten, maar vandaag toch ook een mindere kant ontdekt: De retourprocedure. Zie 'Klantenservice'.

Verzending

Prima, zondag besteld, dinsdag in huis.

Klantenservice

De retourprocedure lijkt er te zijn om de klant te pesten. Ten eerste moet je een RET-nummer aanvragen maar er staat niet hoe en waar.
Daarna moet je allemaal gegevens invullen die ze (allemaal!) allang hebben en dit moet ook nog eens middels een PDF-formulier dat niet standaard ondersteund wordt door de browser. Dan zou je dus Adobe Reader moeten installeren, speciaal hiervoor. Super ouderwets en onnodig, dit.

Ik geef nog een voldoende omdat de mensen goed zijn, maar de procedure moet echt anders.

@123-3D: Dat is precies de procedure waar ik het over heb

Goedendag, goed dat je dit via deze weg aan ons kenbaar maakt. Wij proberen de uitleg over onze retourprocedure zo duidelijk mogelijk uit te leggen via de onderstaande link:

Graag ontvangen wij via webcare@123-3d.nl je klantgegevens, zodat wij je hiermee verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
123-3D

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Altijd zeer tevreden over de bestellingen geweest. Bestel altijd mijn filament en onderdelen voor de printer bij 123. Echter 10 dagen geleden een 3D printer (CR-10s) besteld, en vandaar deze review.

Allereerst was er een probleem met de levering zelf, er was namelijk een onderdeel van de CR-10s gewijzigd en hiervoor waren de gaten niet juist geboord in het frame. Dit heeft 123-3D prima en snel opgelost door wat extra schroeven en slotbouten toe te sturen. Zeer netjes.

Na de printer verder op te kunnen bouwen kon ik de printer gaan gebruiken en kwam er al snel achter dat het opwarmen van het bed erg lang duurt (meer dan 30 minuten) naar de temperatuur die ik wil. Vanwege die reden retour aangevraagd. Zie vervolg bij klantenservice.

Verzending

Levering was zeer snel, zoals ik gewend ben van alle 123 onderdelen.

Klantenservice

Na retour formulier te hebben ingevuld kreeg ik de volgende dag een telefoontje van 123 waarin werd aangegeven dat er wel een waardevermindering zou zijn voor het terugsturen van de printer. Hier ben ik het wel mee eens, want de printer is natuurlijk niet meer nieuw. Echter de waardevermindering was volgens 123-3d maar liefst 50 procent ! Hiermee was (en ben) ik niet akkoord gegaan. Ik heb letterlijk twee keer een print geprobeerd en daardoor zou de printer dus de helft waard zijn.

Misschien heb ik te veel verwacht van de printer (ik probeer niets wat buiten de specificaties valt) , maar deze gang van zaken is volgens mij niet echt netjes. Valt me zeer tegen gezien ik al jaren trouwe klant ben van alle 123 onderdelen. Nu ik voor de eerste keer wat wil retourneren komt voor mij de aap uit de mouw.

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Heb een 3d printer aangeschaft wilde deze niet uit china laten komen ivm duane en garantie. Bij 12-3d.nl besteld op vrijdag rond 20h en inderdaad op zaterdag binnen top verpakt en super snel geleverd onder de indruk !
Puntje voor verbetering 11 voor paypal transactie kosten is toch echt niet meer van deze tijd.

Algemeen

Nog een order gedaan en die wil ik ook gebruiken om nogmaals mijn waardering voor de klantenservice van 123-3D.nl uit te spreken. Dit zie je niet vaak meer.

Verzending

Uitstekend verpakt. Netjes in een klein doosje omdat het een kleine bestelling betreft. Dit scheelt weer vrachtwagens en karton.

Klantenservice

De klantenservice is echt bovengemiddeld goed. Zie mijn review van 12 januari 2018 13:21.

Algemeen

Ik ben behoorlijk onder de indruk van de klantenservice van 123-3D.nl! Ik had wat problemen om het PETG-filament van REAL mooi genoeg te krijgen op mijn 3D-printer. Echter de klantenservice heeft mij met heel veel geduld telefonisch enorm geholpen om dit goed te krijgen. Toen ik aangaf toch nog niet tevreden te zijn, kreeg ik zonder dat ik daar direct naar vroeg een sample-pakket van hun huismerk, flesje wijn en excuses opgestuurd. Dat is al fantastisch, vind ik. Daarna ook weer telefonisch uitgebreid gesproken over de verschillende instellingen en tests die ik kon proberen.

Toen hun eigen huismerk wel beviel, mocht ik zonder problemen mijn nog gesloten rol omruilen voor een van hun huismerk.

Ik weet niet of dit een uitzondering is, maar ik ben echt uitermate tevreden over hoe 123-3D.nl in de wedstrijd staat! Echt een grote aanrader, wat mij betreft!

Verzending

In tegenstelling tot een andere review die ik las, heb ik totaal niks te klagen over de levering. Ik heb zelfs later dan 22:30 besteld en dat werd gewoon de volgende dag afgeleverd. En prima verpakt. Ik heb gezien dat de verpakking op de bestelling wordt aangepast, dus geen megadozen voor een kleine bestelling.

Klantenservice

Zoals beschreven, onbegrijpelijk goede service! Ik ben absoluut onder de indruk hiervan.

Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 0

Algemeen

De voorraad is duidelijk en het winkelen gaat prima, de website oogt wel verouderd maar dat zit het gebruiksgemak niet in de weg.

Verzending

Helaas is het nu meerdere keren gebleken dat een verzending te laat aankwam. ze hanteren het voor 23:59 besteld morgen in huis principe. Maar dit is bij de laatste 3 bestellingen niet gebeurd helaas, vandaar ook mijn review.Ik heb gisterenavond voor 22:00 uur besteld en zelfs die is niet verstuurd, nu zit ik met een kapotte printer die ik vandaag hoopte te repareren, dat zal helaas pas dinsdag worden.

Goedendag Cyw00d,
Goed dat je dit bij ons meldt. Wij doen onze uiterste best bestellingen binnen 24 uur te leveren. Verschillende factoren hebben bij uw laatste 3 orders roet in het eten gegooid. Deze redenen hebben wij u in een apart bericht nog even toegelicht.

Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dit graag via webcare@123-3D.nl

Met vriendelijke groet,
123-3D

Algemeen

Uitstekende shop voor 3D-Print toebehoren, filament, onderdelen en dergelijken. Veel onderdelen zijn goedkoper in china te vinden, maar voor de onderdelen die je vandaag nodig hebt, morgen bezorgd. Top!

Verzending

Altijd goed verpakt. Snel bezorgd. Tot 23:59 bestellen = morgen in huis, heerlijk. Als er onderdelen onverhoopt niet op voorraad zijn dan wordt hier keurig melding van gemaakt.

Klantenservice

Op deze order, (na heel heel veel goede orders) ook gebruik mogen maken van de uitstekende klantenservice van 123-3D. Een ontvangen Arduino werkte niet naar behoren. Zonder blikken of blozen werd mij een nieuwe toegezonden.

Dank 123-3D voor de goede service! Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Algemeen

site is voor sommige punten lichtelijk onoverzichtelijk. Je moet vrij goed weten wat je zoekt, met name als je bij de losse onderdelen komt. In mijn geval (Anet a6 gekocht) waren er ook wat adviezen bij die specifieke productpagina die niet helemaal handig waren. Glasplaat is bv iets te klein, klemmen die erbij staan zijn eigenlijk net te groot. Gezien het hoge 'DIY/Tweakers' gehalte door de grote collectie losse onderdelen mag een advies met iets meer zorg worden uitgezocht op de pagina.

Verzending

leveringen zijn goed. Producten goed verpakt, TnT-code wordt netjes doorgestuurd, alles compleet.

Klantenservice

bij de 3de bestelling een DOA gehad (sensor, was echter een defect wat niet zo eventjes was vast te stellen). Na een telefoontje werd dit goed en kundig gecorrigeerd, kreeg meteen een nieuwe sensor opgestuurd per post, inclusief een klein presentje in de doos ook nog. Dit is voor mij hoe service gedaan moet worden, dikke prima!

Algemeen

Overzichtelijke shop, prima prijzen. Niks op aan te merken. De prijzen zijn voor sommige kleine losse dingen iets aan de hoge kant. Maar ach, haast = duur .

Verzending

Vlotte verzending, met tot laat op de avond mogelijkheid om die ene rol materiaal nog morgen te hebben.

Het communiceren als een product niet morgen geleverd kan worden mag iets beter. Het is me nu 2x gebeurd dat een bestelling niet geleverd wordt omdat er 1 ding niet op voorraad is.

Tot nu toe na contact werd er kosteloos een deelzending gemaakt, dat is helemaal top!

Klantenservice

Vlot contact op vragen over dingen. Meestal binnen 10 minuten antwoorden op gestelde vragen. Helemaal top!

Algemeen

Goede directie service en ook snelle levering. Aangenaam contact bij vragen en zeer snelle levering van de bestelde producten

Echt kwaliteitsproduct

Klantenservice

Directe reactie ook technisch goed onderlegd.

Algemeen

Een van de goedkoopste op het gebied van 3d print onderdelen. Ik heb geen 3d printer, maar voor sommige cnc-hobby-frees onderdelen kun je hier ook terecht. Ik zou willen dat ze nog meer mechanische onderdelen in het assortiment opnemen. Dat is ook voor DIY 3d printer bouwers fijn.

Verzending

Vrij snel een mail dat het een paar dagen langer ging duren, terwijl de website dit al had aan gegeven. Niet nodig, wel gewaardeerd.

Klantenservice

Ik had een onderdeel te weinig besteld. Een minuut later bijbesteld en in de comments vermeld dat het in een zending mocht. Ik kreeg vrij snel reactie dat het bedrag nu boven de grenswaarden van vrije verzending kwam en dat ik dit bedrag tegoed hield (2x).

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 4
Algemeen

Zeer duidelijke site, zeer veel verschillende soorten producten op voorraad, bestel- en betaalproces verloopt vlekkeloos

Verzending

Op donderdag filament besteld en was de volgende dag in huis zoals beloofd.

Klantenservice

Via verschillende kanalen contact gehad met de klantenservice voor advies.
Heel fijn geholpen en ben van plan om voortaan mijn filament en randapparatuur bij 123-3d te bestellen.

Algemeen

Overzichtelijke site. Zeer gemakkelijk om het type filemant te vinden wat ik nodig had. Bestelling plaatsen was makkelijk

Verzending

Levering perfect. Niets op aan te merken. Ze hebben zelfs, op verzoek, vroeger geleverd dan ze normaal hadden moeten doen (zie comment klantenservice)

Klantenservice

Ik had mijn bestelling geplaatst en had hierbij gekozen voor een overboeking. (iDeal is helaas geen optie als Belg). Een paar dagen na de bestelling had ik het voorval dat ik het filament wat eerder nodig zou hebben dan ik origineel had verwacht. Hierbij heb ik een mailtje gestuurd naar de klantenservice, met de vraag of ze me de bestelling niet alvast konden opsturen voordat de betaling bij hen was aangekomen. (Ik had alvast even een kopie van het rekeningafschrift bijgevoegd om te bewijzen dat de betaling onderweg was).

Binnen 30(!) minuten kreeg ik een mailtje dat het in orde was. Het pakketje was ingepakt en is diezelfde avond nog vertrokken. De volgende dag heb ik het dan ook in ontvangst mogen nemen.

Service eerste klas van 123-3d.

Mijn welgemeende dank aan 123-3d en hun klantendienst. Keep up the good work!

Algemeen

Het systeem wat gehanteerd wordt op de website brengt je van je printer naar het juiste filament

Goede en snelle levering

Klantenservice

Goed bereikbaar. Ik had een foutje gemaakt bij het maken van mijn account en dat werd snel hersteld.

Scorekaart voor 123-3D.nl

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 3 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg