Licentie2GO (downloads)

215 producten en 310 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Licentie2GO (downloads)

Review toevoegen

Algemeen

Prima support geboden om de Windows 10 licentie geïnstalleerd te krijgen op de MacBook Pro

Klantenservice

De hulp via de chat werkte uitstekend!

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Ik heb gemengde gevoelens over Licentie2Go. Dat betreft namelijk de levering van het product en het feit dat het een aantal mailtjes heen en weer kostte om de uiteindelijke licentie te activeren nadat de 3 eerder geleverde licentie codes niet werkten.

Verzending

Licentie2Go schrijft op haar website bij het bestelde product F-Secure Safe, dat deze licentie op voorraad is en direct downloadbaar. Ik heb voor deze licentie betaald en bij het ophalen van de licentie code kreeg ik de melding dat de licentie niet op voorraad was en dat deze na 24 uur beschikbaar was. Dat vind ik opmerkelijk (dat staat m.i. haaks op de informatie op de website.) Overigens was na 48 uur, nog steeds geen licentie beschikbaar. Ik heb toen contact opgenomen met de chat van de helpdesk van Licentie2go.

Gezien de reactie van een andere Tweaker hier, is dit niet de eerste keer dat een licentie niet direct leverbaar is.

Klantenservice

Vriendelijke medewerkers, het probleem van onjuiste licentie codes is uiteindelijk na 5 dagen naar tevredenheid eindelijk opgelost.

Beste xebeche4you,

Dankjewel voor je reactie. Ik vind het vervelend om te lezen dat je gemengde gevoelens hebt omdat je niet de ervaring hebt ontvangen die je van ons mag verwachten. We nemen je feedback mee om onze processen te optimaliseren en we gaan er alles aan doen om je bij een volgende aankoop bij Licentie2GO blij te maken!

Met betrekking tot voorraad het volgende: We hebben bij Licentie2GO koppelingen met alle grote fabrikanten (Microsoft, Adobe, Norton etc.) om software real-time in te kopen en direct uit te leveren. Voor dergelijke koppelingen is onze software ALTIJD direct leverbaar en krijg je je licentie zodra je hem opvraagt via Mijn Licentie2GO.

De voorraadstatus op onze website is juist bedoeld voor “exotische” software van fabrikanten die een dergelijke koppeling niet hebben. F-Secure is zo’n merk waar de inkopen niet via een automatische koppeling lopen. F-Secure licenties kopen we in, plaatsen we in onze eigen beveiligde licentiekluis en leveren we uit zodra de licentie verkocht is. Ik ben het volledig met je eens dat de voorraadstatus moet kloppen met de werkelijke situatie. We hebben onze systemen hierop recentelijk aangepast maar klaarblijkelijk is het nog niet perfect en daarom dank ik je voor je opbouwende feedback.

Nogmaals; 99% van ons aanbod is uit voorraad leverbaar, maar voor F-Secure bestaat er inderdaad geen automatische koppeling en leveren we vanuit onze eigen voorraad. In verband met de kwaliteit en met de ervaring die klanten hierdoor krijgen zijn we dit soort merken aan het afschakelen. Voor F-Secure is het helaas zo dat dit binnenkort niet meer via Licentie2GO verkrijgbaar is omdat we ons puur en alleen willen richten op die merken die een positieve ervaring opleveren voor het aankoop, installatie- en activatie-proces.

Tot slot over de klantenservice; ik ben blij dat we je – in het weekend – hebben kunnen ondersteunen zodat het probleem nu opgelost is. Graag tot ziens bij Licentie2GO.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Licentie2GO

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Licentie vlot besteld voor een goede prijs. Het blijkt later dat licenties niet voorradig kunnen zijn, maar niet te bestellen zijn. In de reactie hieronder wordt gesteld dat dit duidelijk is, maar dat is niet zo. Op meerdere plaatsen op de site en in de en handleiding staat bijvoorbeeld dat je na aankoop direct kan activeren. Ik kan nergens terugvinden dat het niet zou kunnen, ook niet in de bevestigingsmail. Het lijkt nu alsof het aan mij ligt dat dit fout is gegaan. Niet chic.

Slecht is wat teveel van het goede, matig klinkt beter.

Verzending

Snel bevestigingsmail, prima uitleg wat te doen. Het werkte alleen niet.

Licentie niet voorradig na aankoop, kon software dus niet activeren. De beloftes over levering na contact werden niet nagekomen. Na een tweede contact is het wel gelukt.

Onvoldoende dus.

Klantenservice

Lastig om te kiezen tussen select en voldoende. Beide is het niet. Vriendelijk te woord gestaan via de chat. Er was snel iemand die kon helpen. Excuses zijn aangeboden. Jammer is dat afspraken niet nagekomen werden en ik een tweede keer contact moest op nemen.

Beste klant,

Elke webshop waar men producten kan kopen is afhankelijk van de voorraad.
Dat is bij ons niet anders. Wij kopen licentiecodes rechtstreeks in bij de fabrikant. Voor sommige producten kan het voorkomen dat er op dat moment geen voorraad is. Dat kan omdat het product niet vaak wordt verkocht of omdat er juist heel veel van verkocht is. Gelukkig kunnen we licentiecodes zeer snel inkopen en leveren.

Op elke productpagina staat de actuele levertijd. Ook tijdens het afrekenen vertellen we u nogmaals de levertijd van het product. Op die manier doen we er alles aan om u vooraf te informeren en situatie zoals deze te voorkomen.

Graag kom ik met u in contact om deze situatie te bespreken en om van uw negatieve ervaring een positieve te maken.

Zou u onder vermelding van "Review Kieskeurig" en uw bestelnummer ons een mail kunnen sturen? Ons mailadres is: service@licentie2go.com.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Licentie2GO

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Het was makkelijk om de verschillende licenties met elkaar te vergelijken en voor de hele familie in een keer te bestellen. Na de bestelling krijg je een uitgebreide handleiding (voor de meeste Tweakers zal dit niet nodig zijn).

Algemeen

Ik had snel een Windows 10 Home licentie nodig. Dat is prima gelukt via Licentie2GO. Eenvoudig bestelproces en vrijwel direct de registratiecode via de mail.

Verzending

Vrijwel direct na bestelling op de website.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Programma PS Elements snel geleverd na betaling. Helaas veel problemen gehad met de activatie van het (legale) serienummer.

Verzending

Vaak contact gezocht met klantenservice vanwege eerder genoemd probleem. Steeds heel vriendelijke reactie van medewerkers. Vandaag uiteindelijk perfect geholpen online in contact met Adobe om probleem op te lossen, hetgeen gelukt is met dank aan de charmante medewerkster Y!

Klantenservice

Wel vaak contact gehad zonder meteen resultaat te boeken na gegeven tips, maar nu heel goed opgelost!

Algemeen

Goede en naar mijn weten constante prijzen, goede en snelle levering en daarnaast een vriendelijke klantenservice. Mijn vraag werd uitgebreid en duidelijk beantwoordt.

Verzending

Online verzending maar altijd direct. Heb er nog nooit op hoeven wachten.

Klantenservice

Had eens een vraag over een bepaalde licentie en heb uitgebreid en snel antwoord gekregen.

Algemeen

Telefonisch of met chat: altijd vriendelijk en zeer behulpzaam.
goede prijzen, prima after-sales hulp bij Licentie2Go

Verzending

Software via soort kluis 24/7 bereikbaar voor download, met goede download-instructies of begeleiding.

Klantenservice

Recent: door omstandigheden kon ik pas in 2020 mijn software ophalen, die in 2019 gekocht was. Uitstekende hulp van de klantenservice regelde het alsnog vlot en goed. Prima, een voorbeeld van hoe het ook kan. Ik kom graag terug.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Makkelijk te bestellen en licentie en software zijn direct beschikbaar. Wel wat lastig met meerdere codes van Norton Virusscanner om dit geregistreerd en werkend te krijgen.

Tegen beloning

Algemeen

Ook al was het even zoeken naar de juiste versie van Windows 10 om te upgraden vanaf Windows 7 , het bestellen op zich was zeer gemakkelijk .
Alleen zou er meer in de VERF moeten worden gezet dat toch wat technische kennis is vereist . Eens besteld is de online handleiding van Licentie2GO bijzonder handig , mét die vereiste kennis .

Verzending

De licentie werd gewoon in mijn mailbox geleverd ...

Klantenservice

In volle overtuiging dat ik niet over uitgebreide , maar ruim voldoende en gedocumenteerde kennis beschikte om Windows 7 te upgraden naar Windows 10 bestelde ik bij Licentie2GO een legitieme licentie .
Maar al gauw bleek dit niet waar te zijn : ik werkte mezelf technisch steeds meer en meer in nesten met als uiteindelijk gevolg dat ik 4 dagen lang over en weer heb ge-emaild met ROBBIN van de klantendienst .
Alle lof voor deze man , vooral omdat strikt genomen Licentie2GO niet gebonden is om klanten te helpen bij de installatie van software .
Tóch heeft hij enorm veel geduld gehad , uren zitten e-mailen en er alles aan gedaan om mij te helpen . Hij bleef zelfs beheerst vriendelijk toen ik op dag 4 mijn frustraties begon te ventileren omdat gewoon niks wilde lukken !
Uiteindelijk heeft hij mij het advies gegeven een IT-specialist op te zoeken , wat ik dan ook heb gedaan , met als eerste gevolg dat Windows 10 met de licentie op korte tijd was geïnstalleerd , met als tweede gevolg dat ik nogmaals de kosten moest betalen . Minder leuk natuurlijk .
Bleek ook dat het maar een haar heeft gescheeld of wij waren alle 25000 foto's kwijt van de laatste 20 jaar van ons leven , ook al hadden wij een volledige back-up van de PC .
Kortom : er zijn maar weinig klantendiensten zoals deze !

Algemeen

Ik kom hier al tijden voor antivirus licenties. De prijs is voor mij in de meeste gevallen de laagste ten opzichte van de concurrentie. Verder duidelijke instructies over hoe en wat aangaande het gebruik van de aangekochte licentie.

Verzending

Verzending is uiteraard via de mail, en daarmee mooi vlot. Same day delivery.

Algemeen

Via een zoekopdracht bij ze terecht gekomen voor een Adobe licensie. Aanschaf ging snel en ze hebben een handige instructie hoe te activeren. Top!

Verzending: Score: 2

Algemeen

Eenvoudig om te vinden wat je kan kopen, in mijn geval een Windows 10 Pro Retail licentie. Goede uitleg wanneer je welke moet aanschaffen (OEM vs Retail, N vs non-N editie). Minder is de uitleg over het verschil tussen Home en Pro, maar ik kan me voorstellen dat je niet alle verschillen kan laten zien. Mogelijk dat een link naar een uitgebreider artikel over de verschillen tussen Home en Pro het compleet zou maken.

Verzending

Wanneer je de activatiehandleiding openklikt, staan overal teksten over Office, terwijl ik toch echt een Windows 10 Pro Retail Licentie heb aangeschaft, wat ook aangegeven wordt in de eerste zin. Echter alle 'hulpzame' FAQs gaan over... Office. Office, Office en Office.

Stap 1: Hoe bereik ik de Office Klantenservice? Hoe installeer ik Office in een andere taal? Probleem oplossen met Office365 activatie/verlenging. Wat is mijn Microsoft-account (voor office.com)

Stap 2: Moet ik office 32- of 64 bits kiezen? Hoe installeer ik Office in een andere taal? Raak ik bestanden kwijt wanneer ik Office verwijder?

Daarnaast, ik browse hun winkel met een Mac. Krijg ik een link naar een .exe aangeboden om een volledige Windows installer te genereren (Windows Tool, MediaCreationToolx64.exe). Hoe kan ik die uitvoeren? Ik wil namelijk een nieuwe PC inrichten met Windows Pro, maar heb enkel een Mac om de installatiemedia mee te maken...

Algemeen

Goed overzicht van producten, betrouwbaar gevoel door een compacte en volledige uitleg over hun legitimiteit van de licenties en handige handleiding die stap voor stap de Windows installatie toelicht. Ondanks de handleiding, had ik in eerste instantie problemen met het installeren: ik had namelijk de Windows van mijn oude PC overgezet op mijn nieuwe hardware en moest ik (dus) nog activeren. De handleiding zei dat ik een clean install moest doen, maar aangezien er ook een optie was om te updaten (waar niks over was gezegd), heb ik dat gedaan (want hey, ik heb al een Windows toch?). NIET DOEN! De PC wilt een update uitvoeren op een Windows versie die niet wordt herkend, waardoor steeds hetzelfde optiescherm terugkomt. Met hulp van een broer die in de ICT-sector werkt, uiteindelijk de clean install toch nog kunnen doen (en geslaagd). Dus een tip voor License2go om deze optie voor "update" nog even toe te lichten als slechte keus (als je Windows wilt activeren dan).

Algemeen

Goede website met duidelijke beschrijvingen van wat je koopt en vergelijkingen. Makkelijk bestellen, ook met credit card.

Verzending

Downloaden is simpel en snel, duidelijke instructies voor het installeren.

Mooie overzichtelijke winkel.
Ze zijn officieel partner van Microsoft dus je weet zeker dat je productsleutel legitiem is, en niet een oem sleutel die al 100x verkocht is.

Verzending

Levering is digitaal, dus binnen een paar minuten na bestellen was de licentiesleutel al binnen.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Had twijfel door wat matige reviews. Maar op hele standaard process niets aan te merken. (infomatie over levering, track/trace en aflevering).
Prijs verschil voor Norton antivirus was zo groot met eerst volgende aanbieders, dat ik de gok waagde. Dus als het goed is is de Prijs/Kwaliteit voor mij Uitstekend

Klantenservice

Norton heeft 1 maand gratis proef en dan gaat abbo in. Echter bij activeren vraagt Norton opnieuw abonnement af te sluiten en betalen.
Klantenservice heeft direct gereageerd met een keurige handleiding.
Dus ook After service is dan perfect!

Algemeen

Makkelijk bestellen, code direct te gebruiken. Ik kocht hier een Norton Security code voor 1/3e van de prijs die Norton aanbood! Uitstekend.

Algemeen

Prijzen zijn zeer gunstig. Goede communicatie via de mail. Online stappenplan is uitstekend te volgen op de website.

Verzending

Super makkelijk om het product vanaf de website te downloaden.

Algemeen

Vroegtijdige melding om de software te verlengen voor een hele goede prijs. Alles staat duidelijk vermeld op de site met een volledige gebruiksaanwijzing hoe de software geïnstalleerd moet worden en indien nodig bij het installeren is hulp volop aanwezig. (maar dat zal zelden nodig zijn)

Verzending

Bestelling is met een paar minuten geregeld en de installatie kan meteen beginnen.

Klantenservice

Had de klantenservice niet echt nodig, maar regelmatig een melding in het scherm met de mogelijkheid tot hulp.

1 2 3 4 5

Scorekaart voor Licentie2GO (downloads)

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Webshop Keurmerk