×

Help Tweakers weer winnen!

ROBBshop

283 producten en 330 uitvoeringen

Gebruikers over webshop ROBBshop

Review toevoegen

Algemeen

Had al eerder domotica producten bij Rob gekocht en ben altijd goed geholpen. Rob's winkel zit op loopafstand van mijn huis dus vandaar heel makkelijk. Goed geďnformeerd (voor en nadelen) over de Athom Homey en even de voice control en UI kunnen testen in de winkel. Wat ik zag kwam overeen met de reviews op internet en heb er een gekocht en direct mee kunnen nemen. Afrekenen gedaan met Pin in de winkel.

Klantenservice

Een paar maanden na aanschaf was mijn Homey na een reboot gebricked. Even langs bij Rob en kreeg de keuze om te wachten op reparatie (misschien konden mijn instellingen nog gered worden) of direct een vervangend exemplaar mee te nemen. Zonder Homey werkt een hoop automatische verlichting in mijn huis niet dus heb gekozen voor het vervangend exemplaar.

Algemeen

Uitstekende en overzichtelijke webshop met een groot assortiment. Regelmatig heb ik hier al zaken besteld en wordt deze snel geleverd. Ook bij storingen altijd goed geholpen. Super service dus!!

Verzending

Zoals eerder gezegd. Elke bestelling is snel geleverd. Vandaag besteld is echt morgen in huis in een nette verpakking.

Klantenservice

Een aantal keer gebruik gemaakt van de klantenservice. Vriendelijk personeel die weet waar ze over praten en altijd weer een geschikte oplossing gevonden.

Algemeen

Uitstekende webshop, groot assortiment en super service. Ik heb hier al regelmatig wat besteld en iedere keer weer is de levering snel en naar verwachting. Bij problemen staat het team van ROBBshop altijd klaar om te helpen.

Klantenservice

Top klantenservice, heb een aantal keren contact gehad en meer dan tevreden. Ook retour sturen is geen probleem en wordt prima afgehandeld.

Klantenservice:

Ik melde tijdens een review dat de batterijen welke ik bestelde los verpakt waren en vanwege alle losse verpakkings materiaal ik een batterij verloren was onderin de kliko omdat ik de verpakking opende boven in kliko. Kreeg ik 2 dagen later een nieuwe batterij opgestuurd. Van mij krijgen ze 5 sterren.

Algemeen

Duidelijke webshop en snelle leveringen! De shop heeft veel zwave producten op voorraad die de volgende dag al in huis hebt. Misschien niet altijd de goedkoopste maar wel betere service en aanbod.

Verzending

Producten zijn altijd op tijd geleverd en zijn goed verpakt.

Algemeen

Goede ervaringen met ROBBshop. Zowel webshop, als fysieke winkel en het demo (woon)huis van ROBB zelf. Klantvriendelijk, open voor alternatieven, en nette verzending.

Verzending

Op tijd geleverd, net verpakt

Klantenservice

Een bezoekje aan het demo huis (woonhuis van ROBB) is geen probleem, Rob is vriendelijk en laat je graag alles zien.

Algemeen

Topshop .. in deze shop vind je zo goed als alles en als je vragen hebt kan hier altijd terecht. goede afhandeling en snelle hulp.

Verzending

Producten worden snel verstuurd.

super service .
Heb wel eens een product teveel besteld, deze nemen ze gewoon terug en wordt snel afgehandeld.

Algemeen

Een aantal Z-wave spulletjes besteld. Op de website gevonden, besteld en met iDeal betaald. Keurig mails gehad over de status van de bestelling.

Verzending

De bestelling is op tijd geleverd, precies zoals aangegeven. Fijn dat PakjeGemak een bezorgoptie is, daar heb ik dan ook gebruik van gemaakt. De bestelde spullen kwamen goed verpakt, opgevuld met luchtkussentjes in een klein doosje aan.

Algemeen

Een aantal Zwave producten besteld, makkelijk betalen met iDeal en binnen een werkdag in huis voor een zeer goede prijs. Je krijgt een mail met bevestiging en verzend track en tracé.

Verzending

Levering in 24hr is perfect.

Klantenservice

Van te voren nog even contact gehad omdat de site soms niet altijd een duidelijke handleiding erbij staat. Netjes geholpen

Dank voor de reactie!

ROBBshop

Algemeen

Er staat op de site dat zaken compatible zijn met Domoticz, als je daar vragen over hebt, haalt Robb zijn schouders op...

Verzending

Mijn bestelling is eind 2016 gedaan, ik kreeg een half verkreukend doosje, in elkaar gedrukt, op de module stond dat de productie datum begin 2014 was. Hij heeft me gewoon oude troep op gestuurd. Het aansluit schema op de site was ook verkeerd. Robb had per ongeluk de plus en de min omgedraaid in zijn tekening...

Klantenservice

Bij retour beroep gedaan op de '14 dagen' recht op retour (ivm kopen op afstand). Nou dat werd doodleuk geweigerd. Ze vertelde dat het doosje helemaal stuk was, en dat ik het zo gekregen had moest ik maar bewijzen. Kortom: pruts toko, loop er met een grote boog omheen. Er zijn zat winkels die veel betere service bieden, en nog goedkoper zijn ook...

Algemeen

De prijzen van de producten zijn interessant, maar daar houdt het ook op. Service kennen ze niet.
Een directe betaalmethode (bankkaart/creditcard/PayPal) kan je niet gebruiken zonder een extra % toeslag te betalen. Een overschrijving is wel mogelijk...
Een bewijs van overschrijving accepteren ze niet, dus moet je geduld uitoefenen.

Klantenservice

Ik kreeg geen verzendbevestiging. Ze sturen wel een factuur op. Omdat je garantie gekoppeld is aan de factuurdatum vond ik dit niet kunnen, ik had de producten nog niet ontvangst genomen. Ik vroeg vriendelijk om de factuurdatum aan te passen, maar dit is "niet mogelijk".
Ik heb de bestelling geweigerd aan de deur. Toekomstige bestellingen doe ik wel bij {-concurrenten verwijderd-}

Beste Jenthe Huysmans, jammer dat U er zo over denkt. We hebben aangegeven dat de factuur op 10-01 geregistreerd staat. Dat is de datum waarop het bedrag bij ons is bijgeschreven, dat is een automatisch proces. Daarnaast zijn er aan het betalen met creditcard e.d. nu eenmaal kosten verboden, meerdere webshops berekenen deze kosten door en sommigen ook niet. Wij zijn genoodzaakt dit wel te doen, we hebben de 3% kosten al gereduceerd tot 1,7% dus we dragen al een deel bij.

Jammer dat we u niet hebben kunnen overtuigen van onze goede service en kennis van zaken, wellicht tot ziens

Algemeen

ik heb hier een aantal Z wave producten besteld en ze hebben mij netjes te woord gestaan.
Levertijd was wel iets langer dan ik had verwacht maar dat kwam ook door de leverancier.

Verzending

jammer dat het niet bij de buren kon worden afgeleverd

Algemeen

Bekende webshop, veel producten. Prijzen niet altijd even scherp naar mijn idee, bij andere shops vaak net wat goedkoper. Als je meerdere producten moet hebben tikt dat wel aan. Klantcontact was met mijn laatste order belabberd, moet echt beter kunnen.

Chatfunctie op de site erg handig, zorgt dat je snel antwoord op een vraag hebt.

Webshop mag wat duidelijker, er staan nu veel uitverkochte producten tussen, dit is vervelend als je gewoon even lekker wilt browsen. Zorg voor een filter om deze producten eruit te kunnen filteren als bezoeker, of verwijder ze van de site als je weet dat het product end of life is en nooit meer leverbaar zal worden.

Verzending

Snel verzonden (via PostNL, fijn, want DHL e.d. heb ik een hekel aan) en goed ingepakt. Netjes via de mail op de hoogte gehouden met trackingcode. Verzendkosten 2,95 euro. Ook fijn dat ze 'Pakjegemak' ondersteunen, voor de werkende mens is dat een uitkomst.

Klantenservice

Heb hier twee keer besteld. Eerste keer geen problemen, order snel verwerkt en in huis. Bij de tweede bestelling is er iets misgegaan met het pakket, deze was na bijna een week nog niet afgeleverd, hij leek ergens tussen ROBBshop en het PostNL sorteercentrum te zweven.

Goed, dit kan de beste overkomen, dus hier met ROBBshop contact over gehad. Het viel mij op dat het klantcontact erg vaag/vrijblijvend was. Ik wilde graag weten hoe het er voor stond met de zending en wat de plannen waren, hoe lang ik nog moest wachten bijvoorbeeld.
Ik had via de chatfunctie op de site contact met ene 'Luuk'. Deze zei mij: we gaan het uitzoeken, je hoort van ons via de mail. Vervolgens een ruime dag later nog niks gehoord (nee, ook niet in spamfolder), dus zelf maar weer achteraan gegaan. Toen kreeg ik het antwoord "we hebben het de verzender gevraagd". Inmiddels waren we bijna een week onderweg, ik begon er nu wel een beetje flauw van te worden. Ik wilde een deadline hebben (als de zending op datum- X- nog niet binnen is, dan op datum -Y- een nieuwe zending opsturen). Dit voorgesteld en er werd gezegd: "OK, gaan we doen". Ik had het gevoel dat het balletje constant bij mij lag, terwijl ik juist van de webshop verwacht om hier pro-actief in te zijn en met voorstellen te komen.

Op een gegeven moment veranderde de trackingstatus van het pakket en werd het pakket daadwerkelijk afgeleverd op het (bij bestellen gekozen) ophaalpunt. So far so good. Ik had echter met ROBBshop afgesproken dat ze een nieuwe zending op de post zouden doen. Ik heb gemaild dat ik een zending had ontvangen (de oorspronkelijke volgens mij) en hoe het nu verder ging, was er nog een andere zending onderweg etc? Nooit reactie op gehad. Ook omdat de originele trackingstatus ineens weer doorliep heb ik het gevoel dat m'n zending gewoon is blijven liggen bij ROBBshop o.i.d.

Uiteindelijk werd ik een maand na het bestellen nog gebeld, of ik die nazending nog had ontvangen. Ik wist niet eens dat er daadwerkelijk iets onderweg was (nooit duidelijk vernomen van ROBBshop en ook geen trackingcode gezien). Slordig, je weet als bedrijf toch wat er de deur uit gaat en kunt toch zelf zien via de trackingcode waar het pakket is?
Klantcontact dus erg slordig. Dat het pakket niet op tijd werd geleverd is voor mij niet eens het pijnpunt, maar dat het klantcontact vervolgens zo belabberd verloopt raak je wel klanten mee kwijt.

Uiteindelijk als verzachting een tegoedbon (15 euro) gekregen (een maand na het hele voorval) om in de webshop te besteden. Deze heb ik gebruikt om nog een bewegingssensor aan te schaffen, deze werd netjes de volgende dag bezorgd.
Toch houd ik een vervelende nasmaak over aan het hele aftersales verhaal en zal ik waarschijnlijk niet snel weer bij ROBBshop terug komen denk ik.

Algemeen

Overzichtelijke webshop met alle bekende merken op voorraad.
ROBBshop is een van de weinige die ook schakelmateriaal kan leveren voor een nette prijs.

Verzending

Verzending werkt perfect en wordt diezelfde dag nog verstuurd, mits je voor 16:00 besteld.
Het pakketje zelf kunnen afhalen bij 1 van de PostNL locaties is een groot pluspunt.

Klantenservice

Ik had meerdere vragen mbt een aantal producten en deze werden adequaat beantwoord.
De chatfunctie op de site werkt perfect. Er werd binnen 1 minuut op mijn vraag gereageerd.

Algemeen

De producten kunnen redelijk snel worden gevonden. Bestellen gaat daarna ook snel.
Onder 'mijn account' op de website zijn o.a. details van bestellingen, verlanglijstjes en opties voor het aanvragen van een RMA te vinden.

Op de website is wel wat aan te merken. Zo staat op productpagina's na een korte omschrijving van het product eerst een groot blok met 'Mensen bekeken ook' voordat de productomschrijving en specificaties zijn te beijken. Dat blok, en ook (te) grote plaatjes op de website, vergen wel wat scroll-werk.
Bij Demo & Sale staan producten die niet meer leverbaar zijn onder die voorwaarden. Persoonlijk zou ik die producten dan uit die sectie verwijderen.
Maar er is ook aardig wat achtergrondinformatie over domotica te vinden, zodat een nieuweling zich kan inlezen.

Verzending

De producten zijn voor 16.00 uur besteld en werden de volgende dag bezorgd. Het doosje was goed dichtgetapet en ook opgevuld, zodat de producten niet in het doosje konden schuiven.
De Track & Trace code werd via e-mail ontvangen. Het was even schrikken dat verzending via MyParcel werd gedaan, aangezien MyParcel bij mij onbekend was. Na even op internet gezocht te hebben begreep ik dat de verzending via MyParcel gewoon door PostNL wordt uitgevoerd.
Bij een vervangende zending (zie klantenservice) ontbrak communicatie over Track & Trace. Dat maakt eventueel anticiperen op de komst van de bezorgdienst lastig.

Klantenservice

Een Fibaro Wall plug maakte wel heel veel lawaai bij het uitzetten. Na de RMA-aanvraag ontving ik een RMA-formulier en heb ik deze tussenstekker teruggestuurd. De ontvangst van de RMA werd via e-mail bevestigd. In zowel een e-mail als via mijn account op de website was niet lang daarna te zien dat de RMA afgerond / Klaar was. Maar wat de uitkomst was, geaccepteerd of niet, was niet duidelijk.
Onder 'mijn account' werd later zichtbaar dat ROBBshop een vervangende Wall Plug had verstuurd. Voor die zending heb ik echter geen Track & Trace-code ontvangen, dus het was even de vraag wanneer die bezorgd zou worden. Dat was gelukkig de volgende dag, op een tijdstip dat ik thuis was.
Tijdens een telefoongesprek dat aan de RMA-afhandeling vooraf ging heb ik goede antwoorden gekregen op vragen over de plaatsing van Fibaro rolluik-modules.

Op de website mag in het kader van Klantenservice wat mij betreft beter aandacht besteed worden aan wat de consument aan wettelijke rechten heeft ná de fabrieksgarantie, en hoe ROBBshop daarmee omgaat.
De op verschillende plaatsen op de website te vinden informatie over productgarantie is niet helemaal in lijn met elkaar.
Ook is duidelijkheid gewenst over wie de verzendkosten voor het retour sturen betaalt bij defecten / RMA's binnen de fabrieksgarantietermijn, en de rest van de periode dat de consument wettelijk gezien een goed werkend product mag verwachten.

Algemeen

Goede web shop met prima prijzen. Duidelijke informatie over z-wave, bijvoorbeeld over het uitlezen van de slimme meter.

Klantenservice

Besteld product (dimmer tussenstekker) begon na een paar maanden te haperen. Snelle reactie gekregen met aanbod om hem om te ruilen. Prima afhandeling.

Algemeen

Door mij de verkeerde producten besteld. Dom. Een mailtje naar de klantenservice zorgde ervoor dat eea snel werd gecancelled. Het met iDeal betaalde bedrag werd ook per omgaande terug gestort. Keurig.

Klantenservice

Keurig. Zie algemene beoordeling.

Algemeen

Prima webshop, wordt goed geholpen en krijg duidelijke uitleg over te gebruiken materialen. Goede medewerking over hardware and software.

Verzending

Verzending is prima, wordt op tijd geleverd.

Klantenservice

Had een probleem met een device wat niet naar behoren werkte. Contact gezocht en device terug gestuurd en nieuwe werd gelijk verstuurt, werkt nu prima. Had ook wat vragen over gebruik virtual device, kreeg een example script, later een volledig werkende script. Prima service.

Algemeen

Op zich een prima webshop, ze doen hun best alles te verduidelijken e.d. Echter de aftersales zijn tot nog toe niet aanwezig / geen reactie. Dit valt me erg tegen. Daarnaast zou het handig zijn om bij de schakelaars zonder wippers aan te geven welke wippers compatible zijn. Nu zit ik met een wipper die niet op mijn draadloze ZWAVE schakelaar past. Tot op heden geen reactie op mijn mail (op het moment van schrijven 3 dagen geleden)

Keurig verpakt, geen bijzonderheden

Klantenservice

Op mail tot op heden geen reactie, van een dergelijke webshop had ik meer verwacht.

Klantenservice:

Duidelijke webshop met prima uitleg en voorbeelden. Snelle levering en correcte service.
1 verbeterpuntje wat ik kan bedenken: Snellere website. Het laden van pagina's duurt soms erg lang.

Scorekaart voor ROBBshop

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 3 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie