ROBBshop

Gebruikers over webshop ROBBshop

Review toevoegen
Algemeen: Score: 3

Algemeen

Wel wat duurder dan andere webshops maar wat ik erger vind en in geval van RobShop zels mateloos irriteert: veel artikelen zijn niet op voorraad. Wel positief is de avondbezorging! Telefonisch advies gevraagd, dat is in orde.

Algemeen

Ik ben zeer goed geholpen in de winkel van Robbshop!
Ook hun website is duidelijk ingericht en zeer informatief en de prijzen zijn OK!

Super bedrijf! Ga zo door Rob en collega's!

Klantenservice

Heb 3 rookmelders en een CO melder aangeschaft en ben zeer goed geholpen qua informatie en mogelijkheden.

Avvd Karma 27,6K
Algemeen: Score: 2

Algemeen

Uitgebreid assortiment en producten worden geleverd. Klantservice is echter ronduit slecht, nauwelijks reactie of heel kort waardoor je er eigenlijk nog niets aan hebt.

Klantenservice

Traag reactie, geen antwoorden op je vraag, er wordt enkel geschreven dat het druk is en dan het antwoord kort is. Dusdanig kort dat je er niks aan hebt, je wordt dus eigenlijk simpel niet geholpen.

Algemeen

Ik was vandaag in de fysieke shop en dat was leuk. Best wat aanbod en test opstellingen. Qua online is dit een super winkel, altijd snel bezorgd en nooit een issue gehad als er een probleem was: of een goede uitleg gekregen of het apparaat probleemloos ruilen of terug sturen. Gewoon klasse.

Verzending

Altijd snel verzonden, Prima verpakt en goed geprijsd.

Klantenservice

Deskundige helpdesk en zijn zelf ook actief bezig met de spullen die ze verkopen. Probeer bijvoorbeeld maar eens Zwave instellingen problemen voor te leggen bij Amazon. Succes daarmee, Robbshop.nl kan je (meestal) telefonisch helpen en zo niet dan kan je naar de winkel komen. Leggen ze het gewoon uit.

Algemeen: Score: 1

Algemeen

Ik doe een “elders goedkoper” aanvraag op 2-01 en die wordt 4-01 goedgekeurd. Die aanvraag is een persoonlijke code die enkel komijn account werkt. Ik wil mijn bestelling plaatsen maar kan niet inloggen, ik steur een 2de mail en 3 dagen later zeggen ze dat er inlogproblemen zijn. Dit lossen ze op en ik kan terug inloggen maar de persoonlijke kortingscode is vervallen. Dus een 3de mail als ze deze terug kunnen activeren.
Weten ze plots van niets en vinden ze niks meer terug van mijn aanvraag terwijl ik de mail van goedkeuring nog heb.
Ondertussen zijn we bijna 2 weken verder en heb ik nog niets, het ergste is dat de promotie bij de andere shop ook weg is en ik dus ook nog eens volle prijs moet betalen omdat hun het druk hebben.

Zeer slechte service (vroeger was dit niet) door hun eigen succes, jammer

Klantenservice

Ik heb letterlijk een afscheping gehad na 3 dagen dat ze het druk hebben met de eindejaarsperiode. Goed voor hun maar klantvriendelijk is anders

Algemeen

Het is een snelle website. Vooral de eigen beoordeling van producten op de website zijn een flink pluspunt.

Verzending

De verzending is prima. De producten zijn goed ingepakt. De dozen zijn niet groter dan nodig, wat ook fijn is.

Klantenservice

Een van de producten ging na een half jaar kapot. Ik kreeg direct gegevens voor (gratis) terugsturen en direct een vervangend product. Geen gedoe, fantastische service.

Algemeen

Al jaren klant voor diverse domotica hardware. Goed en eerlijk advies als je belt en voor zakelijke toepassing hebben zij ons ook een goede installateur gewezen.

Het bedrijf maakt een goede indruk. Je wordt als klant echt geholpen. Zelfs een keer bij foutieve levering, 's avonds na 20.00 nog netjes gebeld door iemand, gewoon vanaf zijn mobiel.

Exact zoals beloofd.

Klantenservice

Direct geholpen met concrete antwoorden en vragen. Duidelijk eigen mensen met verstand van zaken.

Algemeen

Duidelijke website met veel informatie, daarnaast gewoon schappelijke prijzen en verzendkosten. Producten die ze op de site hebben staan is ook daadwerkelijk wat ze leveren.

Verzending

De dimmer bypasses zaten netjes in een ruime doos verpakt maar wel goed aangevuld met van die vulwokkels, dus gewoon lekker veilig

Klantenservice

Het was wat onbekend of de Vision dimmer bypass ging werken met de Fibaro Dimmer v1. Dat stond niet op de website, en ook de helpdesk wist het niet. Maar daar was een perfecte oplossing voor: Bestel maar en als het niet werkt gewoon weer terug.

Algemeen

Fijne winkel met behulpzame mensen. Ik woon toevallig ook in Oss en dan is het fijn dat je je spullen op kan komen halen. Ze denken ook met je mee en of er misschien een betere oplossing voor je probleem is.

Klantenservice

Ik heb een keer eerder hier iets gekocht wat niet voldeed aan mijn verwachtingen. Dat werd zonder problemen opgelost. Product werd teruggenomen en ik kreeg mijn geld terug.

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Kundig bedrijf met veel kennis in huis. Ben het eerst met Robbshop in aanraking gekomen door het volgen van de beginner en gevorderden cursus van Fibaro (die door Comfortica wordt gegeven). Enkele keren wat gekocht wat altijd super geregeld is. Fijne (web)winkel waar je veel informatie kan vinden over domotica en producten.

Verzending

Vandaag besteld morgen in huis, als je maar voor de vermelde tijd besteld. Verder ligt het dan in de handen van PostNL

Klantenservice

Bij het stellen van vragen antwoorden ze kort maar krachtig. Soms iets te kort waardoor je nog een paar keer op en neer moet mailen. Daarnaast hebben ze een chatfunctie op de site al zie ik dat die al een tjd niet actief is, of ik kijk op de verkeerde tijdstippen (tijdewens werktijden)

Algemeen

3x bestelling gedaan, alle keren zonder problemen product de volgende dag in huis. Goed assortiment domotica apparatuur waaronder losse sensoren.

Verzending

Snel geleverd, economisch verpakt in klein doosje met weinig “luchtverpakking”

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Op Black Friday aan het einde van de ochtend een aantal producten besteld die op voorraad waren en het zou nog op zaterdag geleverd worden.
Nu zijn weer meer dan een week verder en heb ik mijn producten nog steeds niet zelfs na 5x gebeld te hebben.

Verzending

Ik heb nog geen producten en volgens de verschillende track en traces heb ik het vermoeden dat de verzending ook nog niet is aangeboden.

Klantenservice

Per mail werd ik op vrijdag/zaterdag op de hoogte gehouden alleen verschoof de afleverdatum van Zaterdag naar Maandag (nou ja BF daar kan ik inkomen het is jammer maar daar heb ik begrip voor).
Echter op maandag verschoof de verwachte leverdatum weer naar afgelopen zaterdag.
Op dinsdag heb ik gebeld de persoon aan de telefoon ging iets doen, dus nou ja ik denk prima dan komt het woensdag.
Woensdag weer niks, weer gebeld de persoon die ik toen aan de lijn had gaf aan dat ie een case ging aanmaken nog steeds kon ik mij verplaatsen in het feit dat het erg druk was alhoewel ik het wel jammer vond dat ik zelf achter mijn bestelling aan moest.
op vrijdag had ik nog niks toen maar weer gebeld nadat ik eerst 10minuten in de wachtstond werd de verbinding verbroken (dit hielp niet bij mijn irritatie) toen maar weer gebeld en optie 1 gekozen in het menu en toen kreeg ik tenminste wel direct iemand aan de lijn.
Deze persoon vond het erg vervelend en zou de bestelling direct in orde maken en versturen zodat ik zaterdag mijn producten zou hebben.
Op de site van PostNL, zag ik zaterdag al dat het product nog niet bij Post NL was.
Toen om 16:45 maar weer gebeld (ik zie nu net toevallig dat de openingstijden tot 15u zijn op zaterdag) kreeg even goed Rob (gok de eigenaar) aan de lijn hij zat in de auto maar ging wat in beweging zetten en mij nog een appje of sms sturen. Inmiddels is het zondag en heb ik nog niks gehoord.

Erg jammer ik vond de website overzichtelijk beter dan die van de concurrenten maar als je na 5x bellen nog steeds geen beweging in je order ziet vraag ik mij af of ik hier ooit nog terug kom.

Edit: nu op zondag lijkt het product eindelijk bij PostNL te zijn en lijkt het maandag binnen te komen..

Algemeen

Aantal producten besteld bij deze webshop. Levering was wat later dan verwacht maar wel keurig een mailtje gehad dat er vertraging was.
Ook een snelle servicedesk en goed advies over wat vragen die ik had.

Verzending

Levering was later dan verwacht maar wel een mailtje gehad met de melding van de vertraging.

Klantenservice

Snelle reactie via de chat op de website en goed advies.

Algemeen

Prima webshop, goed aanbod en goede prijzen. Veel extra informatie & uitleg te vinden op de website, erg handig.

Verzending

Verzending was snel, vrijdag besteld & zaterdagochtend binnen. Stevig verpakt met voldoende bescherming.

Klantenservice

Prima service, via de chat contact opgenomen voor een product dat niet op voorraad was, de volgende ochtend teruggebeld met het aanbod van een Demo-model voor ruim €100 onder de nieuwprijs. Nadat de bestelling al afgerond was nog gevraagd of er een P1-kabel bij kon, ook dit kon ondanks dat deze in nieuwstaat niet meer op voorraad waren, gratis zelfs. Goede service!

Product was ondanks dat het een demo-model was netjes compleet & in de verpakking, en teruggezet naar fabrieksinstelllingen.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 3

Algemeen

December 2017 besloten te beginnen met Domotica op basis van Zwave. Ik was mijzelf al een tijdje aan het orienteren en kwam ROBBshop vaak tegen en ook dankzij de goede revieuws besloten om hier mijn eerste onderdelen te bestellen. Mijn grootste teleurstelling was het contact met de klantenservice na de levering.

De Zwave stick was niet op voorraad en zou eind december leverbaar zijn, dit stond netjes op de website vermeld. De producten kwam niet eind december, echter had ik geen haast dus besloten af te wachten (wel apart dat hier niet even over gecommuniceerd werd). De spullen werden 11 januari geleverd, verder prima.

Verzending

Verzending prima, wel te laat geleverd. Dit is opzich geen probleem echter de communicatie hierover had beter gekund.

Klantenservice

In het begin had ik wat uitdagingen met de rookmelder (hij ging niet af). Gebeld met ROBBshop en er werd zeker niet de tijd genomen om te kijken waar het probleem echt zat. Wel werd er aangegeven dat ik een RMA moest aanmaken en dat ze het zouden omruilen. Nadat ik de RMA had aangemaakt duurde het drie dagen voordat ik de bevestiging kreeg. Toevallig had ik die dag nog een test gedaan (langer vuur bij de melder) en kreeg ik wel een melding. Meteen even gebeld om de RMA te annueleren. Weer zeer kortaf te woord gestaan en helemaal niet behulpzaam om de werking te bespreken. In beide gesprekken werd ik zeer onbeleefd en onvriendelijk behandeld.

ROBBshop is naar mijn mening wel betrouwbaar (ze leveren immers, echter niet op tijd) alleen de communicatie en de wil om advies en support te geven is er niet naar mijn mening. Op de site komt het over of je ook kan bellen maar ik werd simpelweg naar de handleiding en forums verwezen (daar had ik uiteraard al uren op gezocht/gelezen).

Algemeen

Had al eerder domotica producten bij Rob gekocht en ben altijd goed geholpen. Rob's winkel zit op loopafstand van mijn huis dus vandaar heel makkelijk. Goed geïnformeerd (voor en nadelen) over de Athom Homey en even de voice control en UI kunnen testen in de winkel. Wat ik zag kwam overeen met de reviews op internet en heb er een gekocht en direct mee kunnen nemen. Afrekenen gedaan met Pin in de winkel.

Klantenservice

Een paar maanden na aanschaf was mijn Homey na een reboot gebricked. Even langs bij Rob en kreeg de keuze om te wachten op reparatie (misschien konden mijn instellingen nog gered worden) of direct een vervangend exemplaar mee te nemen. Zonder Homey werkt een hoop automatische verlichting in mijn huis niet dus heb gekozen voor het vervangend exemplaar.

Algemeen

Uitstekende en overzichtelijke webshop met een groot assortiment. Regelmatig heb ik hier al zaken besteld en wordt deze snel geleverd. Ook bij storingen altijd goed geholpen. Super service dus!!

Verzending

Zoals eerder gezegd. Elke bestelling is snel geleverd. Vandaag besteld is echt morgen in huis in een nette verpakking.

Klantenservice

Een aantal keer gebruik gemaakt van de klantenservice. Vriendelijk personeel die weet waar ze over praten en altijd weer een geschikte oplossing gevonden.

Algemeen

Uitstekende webshop, groot assortiment en super service. Ik heb hier al regelmatig wat besteld en iedere keer weer is de levering snel en naar verwachting. Bij problemen staat het team van ROBBshop altijd klaar om te helpen.

Klantenservice

Top klantenservice, heb een aantal keren contact gehad en meer dan tevreden. Ook retour sturen is geen probleem en wordt prima afgehandeld.

Klantenservice: Score: 5

Ik melde tijdens een review dat de batterijen welke ik bestelde los verpakt waren en vanwege alle losse verpakkings materiaal ik een batterij verloren was onderin de kliko omdat ik de verpakking opende boven in kliko. Kreeg ik 2 dagen later een nieuwe batterij opgestuurd. Van mij krijgen ze 5 sterren.

Algemeen

Duidelijke webshop en snelle leveringen! De shop heeft veel zwave producten op voorraad die de volgende dag al in huis hebt. Misschien niet altijd de goedkoopste maar wel betere service en aanbod.

Verzending

Producten zijn altijd op tijd geleverd en zijn goed verpakt.

Scorekaart voor ROBBshop

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie