Cameraisland.nl

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

De website maakt geen gebruik van een beveiligde verbinding op het moment dat je persoonsgegevens in moet vullen.

Klantenservice

De wet op privacy wordt overtreden door klantdata niet veilig te verwerken.

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Duidelijke website. Keuze tussen bestellen en afhalen. Kwam er doorgelinkt vanuit de pricewatch terecht. Verder weinig bijzonderheden, het deed allemaal wat het moest doen.

Verzending

Cameralens besteld. Zat in extra grote doos, netjes opgevuld met bruin pakpapier.

Klantenservice

De zending was vertraagd. Contact gehad met klantenservice. Ik werd dezelfde middag terug gebeld zoals beloofd. Bestelling werd daarna geleverd zoals toegezegd.

Klantenservice:

Goede service en vriendelijk. Ik wilde een bestelling annuleren maar er was iets misgegaan met de communicatie. Na een kort gesprek via email alles netjes opgelost.

Klantenservice:

Prima, netjes de volgende dag in de brievenbus zoals geadverteerd.

(hmm, review moet dus blijkbaar 15 woorden bevatten)

Algemeen

Eenvoudige site waar je je makkelijk door kan navigeren, hebben vaak goede prijzen en hadden het door mij bestelde product zelfs op voorraad (Nikon AF-S DX NIKKOR 18-140 f/3.5-5.6G ED VR). Bestelde dit product 17 november en kreeg hem zoals beloofd inderdaad vrijdag 18 november geleverd via GLS.

Verzending

Het product was op voorraad bij Cameraisland en hierdoor kwamen zij de door hen beloofde levertijd na.(Voor 17:00 besteld, morgen in huis). GLS leverde dit af.

Klantenservice

Ik had voor de aankoop van mijn lens even contact opgenomen met de klantenservice voor wat advies over de lens. Werd keurig geholpen door een vriendelijke man die mij deze lens aanraadde.

Klantenservice:

Snelle en correcte levering . Eenvoudige orderafhandeling en uitmuntende prijzen. Als ik weer memory sticks zoek ga ik zeker ook weer op deze site kijken

Algemeen

Bestelling ging vlot. Levering echter niet. Op 29-07-2016 besteld, op 11-08-2016 pas verzonden. Snelle levering wordt daarmee niet waargemaakt.
Prijs is 1 onderdeel van de selectie criteria. Snelheid van levering de andere.
Ik zal niet snel meer iets bij Camera Island bestellen of ik zal moeten accepteren dat de levering bijna 2 weken kan duren

Verzending

"Snelle levering uit eigen voorraad" en "Voor 17:00 besteld, morgen in huis" worden niet waargemaakt

Algemeen

Een USB stick besteld aangezien de prijs erg aantrekkelijk was. Zelfs met de 3,45 verzendkosten erbij. Netjes besteld en kreeg vlot bericht van betaling en een orderbevestiging. Direct daarop volgend ontving ik een bericht dat het product niet op voorraad was en de bestelling langer ging duren. Ik dacht: "Fijn dat ze dat even laten weten". Nu twee dagen later ineens een verrassing in de brievenbus! De USB stick was binnen... Beetje jammer dat ze me niet hebben laten weten dat het product onderweg was... De reden dat ze een voldoende van me krijgen en geen goed.

Verzending

Zoals ik voorheen aangaf betaalde ik voor verzending 3,45. Nu ik zojuist op de envelop van de stick kijk staat daar doodleuk portokosten 1,30 op... Vind ik toch wel een beetje teleurstellend dat ik voor verzendkosten een x bedrag betaal en dat de verzending goedkoper is dan eerst gedacht... Nu gaat het niet om een groot bedrag maar het is toch het principe... Vandaar dat ik de verzending als "slecht" waardeer. Daarnaast ook geen verzendbevestiging ontvangen wat ook wel jammer is...

Algemeen

Keurige afhandeling van de bestelling en de volgende dag al bezorgd.
Ik had USB-sticks besteld, Elders waren die twee maal zo duur. Doordat de bezorgkosten vrij hoog zijn ( 7,95) is het gunstig als je gelijk een heleboel koopt en niet n product of item.

De levering is snel en goed traceerbaar via internet, via GLS Track & Trace

Klantenservice:

2 stuks snelle Kingston SDCA10/16GB 16GB micro SD kaart UHS-I read 90MB/s write 45 MB/s voor zeer weinig geld en ook nog eens binnen 24 uur geleverd. Zeer tevreden.

Klantenservice:

Ik wilde een Cardreader bestellen voor 21 euro. Om deze te laten verzenden heb je keuze uit 2 opties. Of via dure GLS of standaard via PostNL.
Echter als PostNL wordt gekozen dan moet er een vinkje geplaatst worden bij:

"Ja, ik heb nota genomen van de onverzekerde verzendwijze (100% voor rekening en risico afnemer) en verklaar mij daarmee akkoord (indien u niet akkoord bent, kies dan voor de andere verzendwijze)"

Dit is onwettig (verantwoordelijkheid ligt altijd bij de verzender) en heb dus de bestelling afgebroken.

Algemeen

scherpe prijs en duidelijk in hun communicatie ik moest wachten op het product maar dit was van te voren duidelijk aangegeven.

Verzending

Ok voor de nerds de pakbon is geprint op een matrix printer met papier waar je de randjes af moet scheuren. ik moest het melden, te goed.

Algemeen

Inmiddels al 6x een bestelling geplaatst en over het algemeen de volgende dag correct geleverd, indien niet voorradig wordt je op de hoogte gehouden over de vorderingen van je bestelling, zeer betrouwbaar !!

Goed verpakt.

Klantenservice

Wilde graag wat meer info over een bepaald artikel dus even gebeld, werd goed te woord gestaan en kreeg een duidelijke uitleg.

Klantenservice:

Ik was van plan iets te gaan bestellen maar kwam erachter dat de website GEEN https/versleuteling gebruikt. Alle gegevens die je verstuurt via de website (wachtwoord, adres, bestelling e.d.) gaat dus onversleuteld over de lijn Ik heb mijn bestelling afgebroken. Jammer want de prijzen zijn scherp.

Algemeen

Heerlijk, sobere website zonder schreeuwende onzin, de productinformatie is duidelijk en volledig.

Correcte voorraadweergave, ik bestelde 10 dezelfde USB-sticks.

Verzending

Binnen 24 uur geleverd door GLS. Keurig verpakt in een doosje precies op maat.

Verzendbevestiging met track and trace code ontvangen.

Toppie!

Algemeen

Bestelling verliep simpel, prijzen waren erg scherp. Jammer dat het product dat ik wilde hebben niet voldoende op voorraad was, maar kreeg vlot feedback over de verwachte leverdatum.

Verzending

Direct nadat de spullen op afhaallocatie voorradig waren kreeg ik een belletje. Prima en netjes!

Klantenservice

Een ding dat me wl verbaast: kosten voor het ophalen. 2,95 voor het zlf ophalen van bestelde goederen. Da's een beetje apart wel.

Maar verder: top tent!

Algemeen

Ik heb hier 2x een kingston datatraveler usb stick gekocht voor 3.62 p.s. en 3.50 verzendkosten. Bestellen ging eenvoudig maar ze mogen wel PayPal toevoeven. Zeker gezien de karige hoeveelheid shopreviews, geeft PayPal extra veiligheid.

Verzending

Het werd verzonden in een bubbelenveloppe, nadat ik had gekozen voor verzending met postnl. Echter staat er wel op de website dat ik aansprakelijk ben mocht het pakketje niet aankomen. Dat vind ik onzin want als ik iets bestel, dan moet het ook gewoon binnenkomen. Het kwam echter wel aan, dus dat is mooi.

De verzendkosten die ik moest betalen waren 3.95 of iets in die richting, maar op mijn pakje staat "1.22". Een beetje vreemd dat de verzendkosten dus zo hoog zijn.

Algemeen

Prijzen voordelig, duidelijke website, geen versleutelde verbinding, Bij de betaling optie PayPal toevoegen aub, zou een uitkomst zijn !

Verzending

Zij geven aan het volgende: Quote"Ja, ik heb nota genomen van de onverzekerde verzendwijze (100% voor rekening en risico afnemer) en verklaar mij daarmee akkoord (indien u niet akkoord bent, kies dan voor de andere verzendwijze)." Dit klopt natuurlijk niet als men naar een consument verzend anno 2015 zijn de Europese koop op afstand regels daar duidelijk in, een bedrijf moet altijd het bestelde aan de consument leveren, anders moeten zij deze optie niet aanbieden. Dit zou Cameraisland.nl dus kunnen aanpassen. Aangezien ik hier niet ben om dit prima bedrijf de grond in te stampen wijs ik dus zo hiermee alleen een verbeterpunt aan.

Klantenservice

Onze klantenservice staat elke werkdag van 09:00 tot 17:30 voor u klaar.
Alles in een oogopslag, via de website.

Algemeen

update2: het originele kaartje alsnog ontvangen met herstel geaddresseerde sticker. geen fout van camera island. Het feit dat ze een fout van post nl wilde herstellen geeft veel vertrouwen.

update: net contact gehad met camera island. De verzending wordt opnieuw getekend verzonden. Ik wacht het even af, maar het lijkt een goede oplossing in een vervelende situatie.

Bestelling gedaan, helaas 6 dagen later geen product ontvangen. Ze verschuilen zich achter het eigen risico van de verzending en verwijzen naar de buren (terwijl ik en mijn buren verkeerde post altijd netjes in de juiste brievenbus gooien). Er is verder geen oplossing geboden. En ik heb het vermoeden (gegeven de vorige shopreview) dat er meer aan de hand is bij camera island.

Verzending

Update2: het originele kaartje te laat ontvangen via postnl. Niet de fout van camera island.

Update: Telefonisch overeengekomen dat het getekend wordt verstuurd. Even afwachten.

Verzending nooit aangekomen. Camera Island valt terug op dat post verzending via de standaard post methode eigen risico is.

Klantenservice

Update: Deze ochtend en middag ben ik twee keer gebeld met uitleg, update en oplossing. De communicatie is aanzienlijk verbeterd.

na email en telefoongesprek beloofde de klantenservice terug te bellen. In plaats van bellen, kreeg ik een e-mail met het verzoek om bij mijn buren te controleren of zij het hebben ontvangen. Op de vraag hoe het wordt opgelost als blijkft dat mijn buren niks hebben ontvangen, heb ik geen antwoord gekregen.

Algemeen

Vorige week iets besteld. Vier dagen geleden een mail gekregen dat het is verzonden maar nooit een pakketje gehad. Klanten service gebeld en die zouden het uitzoeken en mij gelijk terug bellen. Er is nog steeds niet gebeld en ik wacht op reactie.

Verzending

Ik heb een mail ontvangen dat het pakket is verzonden maar nooit iets gekregen.

Klantenservice

Ik zou terug gebeld worden maar dat is niet gebeurd.

Scorekaart voor Cameraisland.nl

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 4 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie