Hofma.nl

245 producten en 335 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Hofma.nl

Review toevoegen

Algemeen

LG OLED 65 inch wallpaper besteld, en erg tevreden. Ik was eerst wat terughoudend om +3kEUR online te bestellen/betalen, na hier de reviews te hebben gelezen. Maar na contact met Hofma bleek dat voor niks nodig. En terecht.

OK, dit is een kleinere webshop en loopt het wat anders dan via bol of amazon. Maar de afhandeling verliep correct, ook al zie je niet alle details in je online account enzo.

Maar wat me bijzonder tevreden stelde: de TV werd met veel zorg geleverd door een courrier gespecialiseerd in dit soort toch wel prijzige toestellen. En dus weer een zorg minder. Thanks Hofma, en dus een aanrader voor mij.

Verzending

Gespecialiseerde courrier verzorgde de snelle levering

Algemeen

Prima, het bestelde product was zoals omschreven, verwacht en geadverteerd. Op basis van andere reviews had ik mijn bedenkingen, maar concurrenten konden de prijs niet matchen. Achteraf geen spijt!

Verzending

Ik had blijkbaar zelf ophalen geselecteerd tijdens het bestelproces. Foutje, bedankt. Werd na een paar dagen opgebeld met de vraag: wanneer kom je hem halen? Eh. Nooit als het eventjes kan? Geen enkel probleem, werd gewoon verzonden. Toppers.

Toppers.

Algemeen

Erg slechte ervaringen met Hofma drachten.

Ik heb bij Hofma een dure tv gekocht die een defect bleek te hebben.

Hofma Drachten heeft schijt aan Nederlands consumenten recht. Als er ook maar de geringste problemen zijn waar Hofma verantwoordelijk voor is om het ondeugdelijke product te repareren of vervangen zul je je recht bij de rechter moeten halen. Hofma gaat ervan uit dat gedupeerde klanten dat langdurige tijdrovende traject niet willen en past zoals te lezen in vele voorgaande beoordelingen meteen stonewalling toe (weigering van elke vorm van communicatie). Pas op voor de volgende truc: Hofma verwijst vasthoudend door naar de fabrikant. DIT IS ILLEGAAL! Als klant heb je een koopcontract met Hofma en die is als ENIGE aansprakelijk voor vervanging of reparatie. De fabrikant is Hofma zelfs tegemoet gekomen door aan te bieden de helft van de reparatiekosten waar Hofma verantwoordelijk voor was te betalen. Reactie van Hofma => stonewalling. Na 3 maanden heeft de fabrikant van de tv het probleem kosteloos opgelost omdat ze de botte onbeschofte houding van Hofma tn opzichte van mij als klant niet langer konden aanzien en daardoor de goede naam van het merk beschadigd werd.

Wantrouw 5 sterren beoordelingen door eenmalige newbie accounts. Tweakers heeft eerder meerdere uiterst positieve 5 sterren beoordelingen over Hofma verwijderd omdat ze de overall beoordeling tegen de regels in kunstmatig ophoogden. Dit is misleiding en misbruik van het vertrouwen in Tweakers. Hofma heeft een veel lagere score op trustpilot omdat daar minder makkelijk met eenmalige accounts de score te manipuleren is. Hofma heeft dan ook trustpilot al lange tijd niet meer op hun website staan ivm een overvloed aan bar slechte reviews.

Verzending

Pas op voor de volgende verkoop truc die Hofma vaak toepast: op de website staan lage prijzen maar als het product eenmaal is besteld en er is betaald dan krijg je bericht dat het product niet meer geleverd kan worden/beschadigd is aangeleverd/ enz. Dan kan er voor meerprijs een duurder product wel geleverd worden. Omdat al het geld al is betaald en je anders lange tijd je geld kwijt bent en geen product hebt ben je haast gedwongen om akkoord te gaan met het duurdere product. Ik zelf ben hier helaas ook ingetrapt. Gezien de voorgaande beoordelingen past Hofma deze truc vaak toe. De prijzen en het aanbod op de website zijn derhalve vaak misleidend.

Klantenservice

In de algemene voorwaarden van Hofma staat dat ze aangesloten zijn bij een onafhankelijke geschillencommissie. Dit is misleiding: Hofma is aangesloten bij geen enkele geschillencommissie.

Kernwoorden: bot, onbeschoft, schijt aan consumenten recht, illegaal doorverwijzen naar de fabrikant, misleiding, misleiding en misbruik van Tweakers, misleiding, aanbod en prijzen zijn misleidend.

Conclusie: als je jezelf een hele hoop ellende wilt besparen => blijf zover mogelijk weg bij Hofma Drachten.

Algemeen

Ik heb een Bose Soundbar 700 besteld. Ik ben tevreden over de omschrijving van het product. Bij Hofma had ik de beste prijs gekregen voor het product. Ik ben tevreden over de snelle levering en de duidelijke emails over het product en de track en trace informatie.

Verzending

Het product is op zaterdag besteld. Maandag ochtend stond de pakketbezorger klaar met het pakket. Ik vind het fijn om te zien dat er word nagedacht over het verpakkingsmateriaal om zo het risico op beschadiging te voorkomen.

Klantenservice

Top. Reageert snel, duidelijk en vriendelijk.

Algemeen

mijn product ( een koptelefoon van bose) is niet geleverd, ik krijg geen gehoor aan de telefoon, ze reageren niet op mails. echt bedroevend.

Verzending

ik heb nooit iets gezien van de bestelde koptelefoon, ik heb eenmaal iemand aan de lijn gehad, ze gingen zogezegd het terug op zenden maar daar is de communicatie gestopt.

Klantenservice

ik krijg momenteel geen gehoor zowel via telefoon als mail.

Algemeen

Op 30 mei twee offertes opgevraagd voor een LG 65 GX en CX. Nooit meer iets van gehoord, ondanks de ontvangstbevestiging. Voor service hoef je hier dus in ieder geval niet te zijn! Wat een armoede bij Hofma.

Klantenservice

Er is door de klantenservice niet gereageerd op mijn offerte aanvragen. De telefoon werd ook niet opgenomen.

Algemeen

Mijn bestelde tv leek op de website op voorraad te zijn, echter was dit niet het geval.
De telefoon wordt vaker niet opgenomen dan wel.
De tv heb ik toen geannuleerd en het duurde een week voordat ik mijn geld kreeg. Dat is redelijk.
Echter wordt er niet op mailtjes gereageerd. Al met al, als de tv op voorraad is, dan lijkt het allemaal goed te gaan, maar als de tv niet op voorraad is, dan blijkt al snel dat de service ronduit waardeloos is. Misschien is het een idee om personeelsuitbreiding uit te voeren. De gemiddelde tv prijzen zijn wel concurrerend, maar dat vertaalt zich in slechte service.

Klantenservice

Je moet vaker bellen om iemand aan de lijn te krijgen, maar als je iemand aan de lijn krijgt, wordt je wel vriendelijk te woord gestaan.
Helaas weegt dat niet op dat de telefoon vaker niet opgenomen wordt en de mailtjes niet beantwoord worden.

Heel veel is doorgaans op voorraad. Helaas was het door u bestelde type op dat moment net uitverkocht. In dat soort gevallen doen wij dan ook vaak een aantrekkelijk aanbod voor een kleine meerprijs. Op die manier proberen wij dan toch onze klanten tevreden te maken.
In deze tijden is het telefonisch ontzettend druk. Naast een webshop hebben wij ook nog een normale winkel met fysieke klanten waardoor bereikbaarheid af en toe wel eens lastig kan zijn.
Onze excuses voor het ongemak.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2

Algemeen

Na betaling geen bevestiging ontvangen in de mail, achter aan gebeld waar ze wel de bestellingen konden bevestigen.

Verzending

Geen enkele mail ontvangen van Hofma zelf, na vijf keer bellen uiteindelijk een mail van PostNL in de inbox met track and trace.

Vervolgens is de TV blijkbaar bij PostNL van de vrachtwagen gevallen, waarna er een tweede zending is uitgevoerd. Ook hier moesten we achter aan bellen.

Klantenservice

Medewerkers proberen je te helpen, alleen had ik misschien pech. Dan was de TV die ik had besteld niet goed en moest er een ander worden verstuurd, dan wisten ze niet wanneer een nieuwe binnen zou komen. Dan had PostNL een fout gemaakt (klopt ook want heb na 8 weken nog altijd pakket onder staan in de app van PostNL)

Algemeen

Voor de 2 keer een TV gekocht en ben daar tevreden over. Het is kennelijk een klein bedrijf waardoor de reactie op mail en telefoon niet altijd snel of adequaat is. De levering daarentegen is niets op aan te merken. Via post nl verzekerd bezorgd en correct. Prima prijs en ja dan misschien iets minder sales services maar toch erg tevreden.
Vorige tv een Philips smart en nu een LG smart tv

Verzending

via verzekerde verzending en na een paar dagen geleverd

Klantenservice

Mail en bevestiging bestelling alsmede bericht van verzending prima. telefonische bereikbaarheid laat wel te wensen over.

Algemeen

Ook ik op basis van puur prijsvergelijking hier terechtgekomen voor een nieuwe TV, een 65 inch OLED. Zeer, zeer scherpe prijs, ver onder de adviesprijs.
Moest een week of twee wachten dus een keer of twee de verkoper, Jacco, gebeld. Keurig en vriendelijk te woord gestaan over de status van de bestelling.
Je bestelt zeker niet in een grote keten, maar voor deze tijd waar alles momenteel wel een vertraging lijkt te hebben in het bestelproces, echt prima geholpen.
Reden dat ik deze review schrijf is dat er toch wel wat dubieuzere reviews tussen staan waar ik mij niet in kan vinden. Kortom: hier een tevreden klant.

Verzending

Prima ervaring. Na de bestelling een order bevestinging ontvangen, wat uiteindelijk werd opgevolg door een status update van bestelling, dat de order gereed was en door de transporteur telefonisch een afspraak zou worden ingepland om vervolgens een dag later te zijn aangeboden.

Algemeen

Bestellen is eenvoudig en snel, al lijkt de website niet goed huidige voorraad aan te geven. Prijs was uitstekend, was 200 euro onder de concurentie (lg 65 c9)

Verzending

Bestelde tv bleek niet door de leverancier van hofma geleverd te zijn, dit zorgde er uiteindelijk voor dat de tv een paar dagen later binnen was (een week na bestelling, al was er wel besteld op hemelvaartsdag)

Klantenservice

Bijzonder aardige man die netjes contact op nam toen de tv niet geleverd was (bij hofma zelf). Bood opties aan om te up of sidegraden of eventueel geld terug. Uiteindelijk kon hofma toch nog een exemplaar regelen die de volgende werkdag door een electronica koerier netjes geleverd was.

Algemeen

12 mei een televisie besteld, afzijdig van het orderformulier geen bericht gehad. Zoals andere reviews al aantonen, de telefoon nemen ze niet op, op voicemail (2 zelfs) geen reactie en ook niet op emails. Wekenlang geen antwoord.

Misschien via een tech website wel contact.

Verzending

Er is wekenlang niets aangemeld bij PostNL en ook geen bericht omtrent vertraging geweest.

Klantenservice

Reageren nergens op, de telefoon gaat gelijk naar voicemail of bezet.

Beetje overdreven, dit. We hebben vaak genoeg (soms continu, dat is waar) mensen aan de telefoon. En als we bijvoorbeeld met klanten in de winkel in gesprek zijn krijgt men inderdaad ons antwoordapparaat, ook tijdens openingsuren.
Dit type tv is in heel Nederland vrij plotseling heel populair geworden en daardoor tijdelijk niet leverbaar. Gewoonweg "uitverkocht". Volgende week woensdag krijgen we, tenminste is ons beloofd, eindelijk weer een aantal geleverd.
Daarna is de voorraad weer bijgespijkerd en kunnen we ze weer volop leveren.

Algemeen

Correcte prijzen en eenvoudig bestelproces. Voorraad is wel onduidelijk (daar had ik dus over gebeld)

Verzending

De TV is er ondanks de omstandigheden in 2 dagen, geleverd in het weekend. Super en kan ik vanavond weer filmpjes kijken.

Klantenservice

Telefonisch contact gehad over de voorraad. Werd netjes te woord gestaan

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Prima webshop, makkelijk bestellen en doen wat ze beloven - en vaak de goedkoopste! Wel is me onduidelijk wat inloggen met een account voor nut heeft als het enige wat je kan uitloggen is (waarschijnlijk levert het wel een snellere volgende bestelling op).

Verzending

Donderdag besteld en maandag in huis. Kreeg vrijdag een telefoontje om levering af te spreken - daar werd dus maandag voorgesteld. Vervolgens zou ik op maandag voor 8:00 u een mailtje krijgen met een tijdslot. Dit mailtje arriveerde kwart over 9, dat was voor deze dag voor mij geen probleem. Verder netjes afgeleverd aan de deur.

Algemeen

Gewoon standaard bestel proces, betaling met Ideal gedaan. Wel meerdere artikelen voor hetzelfde product met verschillend van prijzen.

Verzending

Niet binnen 24 uur geleverd, maar voor een kleine zaak kan je dat ook niet verwachten. Zaterdag besteld en donderdag binnen. Prima verzekerd verzonden via postNL

Klantenservice

Reageerde vlot op de vraag wanneer deze verzonden ging worden.

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Door een Tweakers price alert bij Hofma terecht gekomen. Bijna een to-good-to-be-true prijs voor de TV die ik had besteld.

Verzending

Keurig geleverd door een specialistische electro transporteur dus ik maakte me geen zorgen over een DOA tv. Een dag eerder geleverd dan verwacht.

Algemeen

Na een geschil met LG over ingebrande logo's buiten de garantieperiode heeft Hofma Electronics dit heel netjes opgelost, en in samenwerking met Electronic Logistics zijn de afspraken perfect nagekomen. Nogmaals dank Paul Dijkstra voor de goede service 👍

Verzending

Levering gebeurde op de gewenste dag, en werd helemaal naar binnen gebracht door de transporteur.

Klantenservice

We hebben 1 keer iets langer op een reactiemail moeten wachten maar voor het merendeel werd er binnen een halve dag gereageerd

Algemeen

Update 2: Hofma geeft in de reactie aan te hebben gebeld maar er zijn geen gemiste oproepen. Ik kan om die reden de contact poging niet serieus nemen, ook omdat van de laatste 3 e-mails (in een week tijd) geen enkele mail is beantwoord. Ik kan om die reden de review niet beter maken dan hij is. Om op de reactie van Hofma over de prijs in te gaan, mij werd de 43UM7450 aangeboden voor 475 euro terwijl deze voor 419 te koop is bij een bekende webwinkel en voor 409 bij een tv discounter. De 43UM7450PLA is in de Tweakers pricewatch 499 en als die was aangeboden was 475 een goede prijs maar in de mail van Hofma werd echter over de 43UM7450 gesproken die wel degelijk elders goedkoper is dan 475. Al met al een teleurstellende ervaring. De leverbaarheid en de prijs zijn daarbij voor mij overigens ondergeschikt aan de communicatie die, na het eerste contact, ronduit belabberd was.

Update 1: LET OP: Verderop in de lijst met reviews staat iemand met dezelfde klacht als ik, het komt dus vaker voor. Houdt daar rekening mee voor je bij Hofma besteld. Check of het product leverbaar is. Ze doen het vast goed als producten leverbaar zijn maar geld terug al ze niet kunnen leveren is blijkbaar heel moeilijk voor ze. Net als mijn voorganger in deze review lijst heb ik inmiddels ook de bank ingeschakeld.

Review: Ik had een TV besteld die wat langer op zich liet wachten. Er werd een vervangende TV aangeboden voor dezelfde prijs maar deze TV bleek bij diverse winkels stukken goedkoper. Ik heb toen aangegeven te willen wachten op de door mij bestelde TV of de aankoop te willen annuleren. Hofma heeft de bestelling toen geannuleerd maar tot op de dag van vandaag (ruim een week later) heb ik mijn vooruitbetaling niet terug ontvangen. Ondanks herhaaldelijk sturen van e-mails en het inspreken van voicemail (ze nemen niet op) heb ik nog niets gehoord. Dat schept bij mij geen vertrouwen op een goede afloop. Mocht ik mijn geld terug krijgen dan zal ik de score aanpassen van 1 ster naar een krappe 3 sterren omdat de communicatie dus duidelijk te wensen overlaat.

Klantenservice

Geen reactie op meerdere e-mails. Nemen de telefoon niet op. Pas reactie op de voicemail na de slechte review, waarbij Hofma aangeeft te hebben gebeld maar er geen gemiste oproepen zijn en geen voicemail.

Na gister meerdere keren telefonisch contact gezocht te hebben geen enkele reactie mogen ontvangen. Geld is inmiddels retour en ons geboden alternatief was verreweg het goedkoopst van de officiële LG dealers.
Een krappe drie sterren hebben we ook nog niet gezien. Blijkbaar een storing in het netwerk.

Algemeen

Hofma zijn klant vriendelijk en geven technisch advies. Komen hun afspraken na.
Ze hebben het zo druk dat ze geen tijd hebben mail te beantwoorden dat is een puntje van aandacht. Telefonisch zijn ze goed bereikbaar.

Verzending

Een speciale vervoerder heeft mijn 65inc tv bezorgd.
Ging allemaal volgens afspraak

Klantenservice

Klant vriendelijk en nemen de tijd voor je.

Algemeen

Ik had bij deze winkel/webshop 1,5 jaar geleden een oled lg 55c7 gekocht en had half november last van inbranden op mijn oled tv. Ik heb deze mensen gebeld en werd keurig geholpen. Zij namen contact op met LG en hier kwamen mensen van om te kijken en kreeg een Nieuwe Oled een LG 55C9 dit was geheel kosteloos dus Hulde aan de service van Hofma Electronics

Klantenservice

Ik ben keurig geholpen en vriendelijk te woord gestaan, ook werd ik constant geüpdatet met hoe het ervoor stond met betrekking tot de klacht en afhandeling.
Dit is een eerlijke en betrouwbare winkel mijn volgende tv zal ik zeker weer hier kopen.

1 2 3 ... 7

Scorekaart voor Hofma.nl

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie