Hofma.nl

Review toevoegen
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Je kunt opmerkingen plaatsen... Maar het is helaas niet zo dat hier iets mee gedaan wordt of actie op wordt ondernomen richting de klant!
Update: uiteindelijk contact kunnen krijgen en bleek dat het druk was waardoor er niet gereageerd kon worden. Een reactie dat het te druk is, is ook een reactie en acceptabel.
Update: contact gehad met PostNL nadat de bestelling niet geleverd was op afgesproken tijden. De bezorger had geen tijd meer om te bezorgen waardoor ik het een dag later ontving dan gepland. Hofma kon hier niets aan doen. Feit blijft dat ik de eerste dagen geen reacties kreeg op mijn gestelde vragen. Ik hecht meer waarde aan service en duidelijkheid dan aan snelheid.

Verzending

Voor een bestelling boven de 1500 is het wel prettig dat je contact opneemt met de klant over de verzending; zeker als er ook opmerkingen over geplaatst zijn bij de bestelling.
Update: bericht over de levering is blijkbaar wel aangekomen en gehonoreerd. Echter geen directe terugkoppeling ontvangen dat de zending bewust is tegengehouden. Een reactie is wel aan te raden en wenselijk richting een klant.
Update: ruim 1500 betalen en dan nog een dag langer wachten dan beloofd en besproken. Onverantwoord wat mij betreft. Ben benieuwd naar de kwaliteit van het product na een nacht kou in een bestelbus.
Update: verzending was dus vertraagd door PostNL en niet door Hofma. Echter had ik vragen gesteld over de levering. En daar heb ik geen inhoudelijke reactie op gehad voordat het pakket werd verzonden. Hierdoor hadden mijn opmerkingen bij de bestelling weinig toegevoegde waarde.

Klantenservice

Bellen en mailen leidt helaas niet tot contact met de winkel of klantenservice. Bij een bestelling boven een bepaald bedrag mag je wel wat meer service verwachten. Vandaar de review.
Update: uiteindelijk dus wel in contact gekomen en het e.e.a. besproken. Wellicht is een wachtstatus handig voor wachtende klanten, of meer telefoonlijnen voor meer collega's indien mogelijk. Review aangepast, maar er is nog ruimte voor verbetering.
Update: geen levering. Geen belofte nagekomen/gerealiseerd. Erg vervelend.
Update: Achteraf kreeg ik ineens heel snel reacties op mijn gestelde vragen; 3 reacties in 5 minuten tijd na 23:00uur. Ik had dit graag op voorhand gezien. Mijn geleverde feedback werd niet op waarde geschat en niet inhoudelijk op gereageerd. Wel werd ik herinnerd om de review te herschrijven/updaten.

Beste Trackster,
Dank voor uw bericht. Om wat voor artikel gaat het precies? Wellicht zou u nog eens met ons contact kunnen opnemen zodat we hier samen naar kunnen kijken. Telefonisch zijn wij soms wat lastig bereikbaar, aangezien we maar één vaste lijn in de winkel hebben.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Had een aantal vragen m.b.t. de aankoop van een nieuwe TV. Deze werden snel en correct beantwoord.

Verzending

Snel en correct geleverd. De TV werd netjes met 2 personen uit de bus en in huis gebracht.

Klantenservice

Een week na in gebruik nemen TV een aantal punten van de TV ontdekt die volgens mij niet horen. Formulier op hun website ingevuld (waarbij er geen verzendbevesting per e-mail verstuurd wordt) en wacht nu al een week op antwoord.

Beste Yngwie,

Nog niet zo lang geleden zijn wij gewisseld van webshop. Hierdoor kan het zijn geweest dat de berichten even niet goed aan ons doorgestuurd werden. Ben je inmiddels geholpen met je vraag? Zo niet, dan horen we dat graag nog even!

Algemeen

Een goede prijs, slechts 16 euro meer dan de goedkoopste winkel (op het bedrag dat de tv kostte gering), maar daar durfde ik niet te bestellen (Max ICT).
Zeer tevreden met de tv en de afhandeling. Ik zou er zo weer bestellen.

Verzending

De tv werd verzonden via een speciaal transportbedrijf. Ik ben van te voren ook gebeld om alle gegevens nog even te dubbelchecken en te bespreken of het levertijdstip uitkomt enzo. Heel netjes. Het enige puntje is dat de verzending niet gelijk de volgende dag gebeurde, maar een paar dagen op zich nam.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Keurige website, nette prijs, communicatie per mail over aflevering goed en attent, vriendelijk, maar :.....

Verzending

.... koelkast kwam wat later als verwacht/gehoopt, aflevering was bijna bot, chauffeur moet veel te hard werken of zo, ik weet dat niet, maar hij was chagerijnig terwijl ik mijn koelkast van bijna 1000 euro krijg en blij ben / zou moeten zijn. Niet ok dus.

Spijtig te horen dat de verzending niet verlopen is zoals dat hoort te gaan. Wij ontvangen hier eigenlijk nooit klachten over. We zullen dit opnemen met de vervoersmaatschappij. Helaas woonde u niet bij ons in de buurt, anders hadden wij uiteraard de aflevering zelf verzorgd.
Het spijt me in elk geval te horen dat dit uw ervaring is.

Algemeen

Onlangs mijn Samsung QE65Q8FN QLED TV gekocht bij Hofma. Dit is nou typisch een webwinkel die professionele adviezen geeft en ook over vakkennis beschikt. Daarnaast je als potentiële klant ook echt verder willen helpen. Aanvankelijk had ik een ander Samsung model voor ogen, maar deze was niet meer leverbaar. Als uitstekende alternatief en door de superscherpe prijs van Hofma werd mij dit model aangeboden. Dit noemen wij excellente service en bovendien zijn m.i. dergelijke webwinkels bijzonder schaars. Alle lof voor Jacko die ook echt over vakkennis beschikt en je het gevoel geeft om je te willen helpen voor de aanschaf van een dergelijk product.

Woensdagmiddag besteld en vrijdag keurig geleverd. Even voor de beeldvorming: superscherpe prijs en dan bedoel ik ook echt een prijs die ver onder de adviesprijs ligt met deze service is uitzonderlijk en bijzonder uniek. Mensen die hier niet slagen zullen nergens slagen. De negatieve berichten die hier geplaatst zijn kan ik absoluut niet plaatsen en zegt misschien veel meer over de persoon zelf en wellicht ook iets over de misplaatste verwachting van een webwinkel. Kortom: wil je een superdeal en professioneel advies, neem dan eerst telefonisch contact alvorens je online gaat bestellen!

Algemeen

Zowel het plaatsen van de bestelling als de betaling was makkelijk. Heb een koptelefoon besteld en deze werd snel geleverd.

Verzending

Prima verpakt, ook geen beschadigingen aan de doos van het product zelf.

Algemeen

Bij Hofma een smart tv besteld. Je moet een paar dagen langer wachten voordat deze wordt geleverd maar je betaalt wel de scherpste prijs. Helaas was de geleverde Philips niet goed. Binnen 1 week nieuwe smart tv ontvangen en de oude zou ik terugsturen zodra de nieuwe er is. De nieuwe werkt goed en ben er blij mee. Kortom als je de scherpste prijs wil en niet perse de volgende dag de TV wilt hebben, dan moet je bij Hofma zijn. De service is ook prima. D

Verzending

1e TV niet goed, 2e TV was goed.

Algemeen

LG 55EG9A7V OLED TV besteld op woensdagavond 23.30.
Het is de dag erna niet gelukt om de TV gereed te zetten voor transport dus op vrijdagochtend was het vervoersbedrijf 's morgens al vertrokken voordat de TV meekon.
Op zaterdag werkt het vervoersbedrijf (Electronics Logistics) niet en 's maandags is Hofma Electronics op haar beurt gesloten.
Conclusie: de TV is dinsdagochtend bij Hofma opgehaald en de dag erna op woensdag bij mij bezorgd. Al met al dus een week van bestelling tot levering.
De moraal: je moet geen haast hebben met je bestelling en er staat daarbij ook een héle scherpe prijs tegenover, bijna ¤100,- goedkoper dan alle andere aanbieders.
Nog gevraagd of het geen outlet betrof maar TV is nieuw geleverd zoals ook was toegezegd.

Over de OLED-TV zelf kan ik kort zijn... wat een geweldige ervaring is het om zo TV te kijken, over OLED is inderdaad niks teveel gezegd.
Zwart is écht diepzwart en het contrast is waanzinnig.
Het geluid is meer dan voldoende en op meerdere manieren aan je smaak en de omgeving aan te passen. Ik had hiervoor een Samsung met een bijbehorende soundbar maar die soundbar heb ik niet eens meer teruggeplaatst...

Als er dan toch nog minpunten genoemd kunnen worden:
Het is een model van mei 2017 maar met WebOS 2.0 die ik online een kleine update heb kunnen geven naar versie 2.2, maar dus geen update naar WebOS 3.0 of 3.5.
Wat ook wel teleurstellend is, is dat in de specificaties van de TV staat dat deze over Bluetooth beschikt maar helaas is die niet in het TV-instellingenmenu terug te vinden.
Als je zoals ik met een Bluetooth headphone wil luisteren zal je dus een optical audio Bluetooth transmitter moeten kopen en die aansluiten op de optical audio OUT Toslink-aansluiting, want een analoge audio en headphone OUT zit helaas niet op deze TV.

Verzending

Zoals hierboven al gezegd, Electronics Logistics is in het weekend gesloten dus hou rekening met een wat langere leveringstijd, mede omdat Hofma zelf ook op maandag gesloten is en dan dus ook geen goederen overgedragen worden aan de vervoerder.
Bezorging verliep uiterst correct door een goedgemutste chauffeur.

Klantenservice

Het contact is geheel via e-mail verlopen en op vragen werd snel, vriendelijk en duidelijk antwoord gegeven.

Algemeen

In eerste instantie een Bose Wireless Free gekocht. Deze heb ik besteld en had ik binnen een aantal dagen binnen. Aangezien de geluidskwaliteit mij tegen viel heb ik gebeld en gevraagd wat de mogelijkheden waren om deze terug te sturen en te gaan voor een QC35II.
Dit was allemaal geen probleem. Een mailtje met tekst en uitleg volstond, en voordat ik het wist was het pakket al op de post gedaan zonder dat ik betaald had of überhaupt het oude product retour had gestuurd.
Middels een betaallink in een mailtje het restbedrag voldaan van het prijsverschil. De QC35II thuis getest, helemaal happy! De oude kan ik retouren in de doos van de nieuwe. Een retourlabel was al toegevoegd in de doos! Super!

Ik ben keurig geholpen en steeds op de hoogte gehouden van statuswijzigingen en verzending. Helemaal blij met de topservice! Snelle reactie via telefoon of mail. Goeie prijzen en vlotte levering!

Volgende keer ga ii zëker weer hier bestellen!

Verzending

Via PostNL eerste en tweede bestelling toegestuurd gekregen. Netjes op tijd en via de PostNL app kun je alles volgen en krijg je pushnotificaties wanneer een bedrijf je pakketje heeft aangemeld voor levering.

Klantenservice

Telefonisch contact gehad met een medewerker van Hofma. Prettig gesprek, luisterend oor voor je uitleg, perfecte oplossing om de oortjes om te ruilen voor een over ear set van Bose.
Ben helemaal tevreden over dat alles zo vlot is geregeld en op basis van vertrouwen spullen worden toegezonden direct na contact.

Algemeen

Na het rond kijken voor een nieuwe geluidsinstallatie uit komen bij Hofma.
Hier goed geadviseerd en zo tot de aankoop van een boze sound Touch 300.
Wat een geluid hebben we nu dit dankzij de adviezen en tips van de Hofma verkoper.
Deze weet waar hij over spreekt en deed ons tot een goed besluit komen.

Verzending

Hier geen info daar we het in de winkel hebben gekocht en mee genomen.

Klantenservice

De gekochte systeem was niet in zijn geheel voorradig
In de winkel, ik maar de verkoper heeft zeer goed zijn best gedaan dat wij tot binnen een paar dagen de gehele set in huis hadden staan.

Algemeen

Kwam een outlet model van de OLED55C7V tegen voor ¤ 1.395. Er stond op de productpagina dat ze geen outletmodellen meer hadden, dus dat ze gesealde modellen verkochten voor dezelfde prijs. Ik had de tv binnen drie werkdagen, en jawel, in een gesealde doos

Verzending

Had tussen 18.00 en 22.00u aangegeven bij Dynalogic. Ze stonden om 18.15 al voor de deur

Klantenservice

Zeer vriendelijk en snel gereageerd op mijn mailtjes.

Algemeen

Na een mail gestuurd te hebben over de bezorging en ophanging van Sony KD-75XE9405 keurig via de mail geholpen, uiteindelijk voor 3.245 voor de TV en 195 voor bezorgen en ophangen betaald.

Verzending

De TV werd persoonlijk door de mannen van Hofma gebracht, nieuwe tv keurig opgehangen, helaas paste mijn Dali Zensor 5 speakers niet meer onder de TV. Toen stelde ze voor om de Zensors mee te nemen en dan voor kleine meerprijs Dali Opticon 2 te versturen. Al met al heel tevreden!

Algemeen

Vooraf geïnformeerd of het product in voorraad was. Kreeg hierop een snelle reactie via mail. Na bestelling producten 's avonds, direct een bevestiging van de bestelling en betaling. De volgende dag keurig een mail dat de bestelling aangeboden was aan post.nl voor verzending. Super snelle mailwisseling en keurige opvolging na gedane betaling.

Verzending

Na bestelling, direct een bevestiging van de bestelling en betaling. Volgende dag een keurige mail dat de bestelling was aangeboden aan post.nl inclusief track and trace. Levering verder conform afspraak.

Klantenservice

Snelle reactie, zowel per mail als telefonisch.

Algemeen

Eenvoudige maar prima werkende website. Prijzen en aanbod wisselt per dag, met zeer scherpe aanbiedingen. Persoonlijke benadering, is geen enorme webwinkel.

Verzending

10:30 besteld en 16:20 geleverd, beter wordt het niet. Woon op een half uurtje rijden en had aangegeven dat ik die dag thuis was, dus belden ze of ze hem meteen mochten brengen!

Fijn om te horen dat u tevreden bent! We hopen dat u nog veel plezier gaat beleven aan het product!

Algemeen

Ik had nog nooit van Hofman gehoord, en na wat reviews gelezen te hebben hier toch maar besteld. De Marantz NR1508 was hier op 1 na het goedkoopste. Levertijd was volgens tweakers 3 dagen, op hun site zag ik 1 dag staan. Veel haast had ik niet dus 1 of 3 dagen zou niet uitmaken. Besteld om 16:20 en om 16:28 een mail met "status verzonden", en inderdaad de volgende dag gewoon in huis. Niets te klagen.

Verzending

De Marantz werd wel in de originele doos verzonden, dus zonder omdoos. Ook geen dik post/pakpapier erom. Vandaar 1 ster minder.

Dank voor uw review :-) Fijn om te horen dat u tevreden bent. Aangezien wij alles onder verhoogde aansprakelijkheid verzenden pakken wij dergelijke goed verpakte artikelen niet nog apart in met postpapier of een extra doos.
We hopen dat u nog erg veel plezier gaat hebben van de Marantz NR1508.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Eén dag na mijn betaling ontving ik via mail reeds de bestelbevestiging met de afleverdatum door de transporteur (Electronic Logistics) waarvan het telefoonnummer stond vermeld.

Verzending

Op het telefoonnummer van de transporteur kreeg ik 2 keer geen antwoord en had ik ook niet de mogelijkheid om een boodschap in te spreken. Ik heb vervolgens de transporteur via email trachten te contacteren maar daar kreeg ik ook geen reactie. Uiteindelijk werd op de aangegeven afleverdatum het product niet afgeleverd. Ik heb naar Hofma een mail gestuurd met het probleem i.v.m. met mijn bestelling en de vraag of men mij meer informatie kon geven omtrent de levering. Ook hier echter kreeg ik geen reactie.

Klantenservice

Omdat ik geen enkele reactie heb gekregen omtrent mijn bestelling heb ik Hofma de schriftelijke vraag verstuurd om mijn bestelling te annuleren, maar ook daarop heb ik vandaag (25/01) nog steeds geen antwoord op gekregen.

Van de transporteur kreeg ik uiteindelijk wel een reactie en de vraag om op een ander moment af te leveren, maar ik heb hierop geantwoord dat ik de bestelling wens te annuleren.

UPDATE:
Hofma heeft me de volgende dag telefonisch gecontacteerd en er bleek inderdaad een probleem te zijn met enkele leveringen in België. De persoon aan de lijn was heel vriendelijk en was duidelijk verveeld met de situatie en vond het ook niet kunnen dat ik initieel geen enkele feedback van de transporteur kreeg. Ik kon zonder probleem mijn bestelling annuleren.
Dit werd me uiteindelijk ook via email bevestigd door een medewerker van Hofma en wat betreft de klantenservice ben ik best tevreden.

UPDATE:
Op 1/03/2018 werd mijn geannuleerd order nog steeds niet terugbetaald. Ik heb een mail verstuurd met het verzoek om dit zo snel als mogelijk in orde te brengen.

Algemeen

TV besteld, was niet op voorraad, ander model voor een meerprijs maar minder dan normale prijs, levering was snel, prettig contact gehad.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 1

Niet zo super.

Bestelling van 16-12-2016 is betaald, maar niets ontvangen. Bedrijf reageert niet op emails.

Klantenservice

Geen levering na 2 weken. Hofma reageert in het geheel niet.
Uiteindelijk na 3 weken geleverd.

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

order geplaatst, betaald en bevestigd op 17-12. vervolgens na een week zelf maar contact opgenomen (geprobeerd) omdat ik nog geen verzendbericht kreeg. Helaas geen response op mijn mail. Uiteindelijk toch reactie dat er wat vertraging was door grote belangstelling en product bijbesteld moest worden.

Verzending

Verzending uiteindelijk snel plaatsgevonden na mailcontact met hofma,toen was het allemaal zoals het hoorde.

Klantenservice

Na herhaaldelijk mailen nog nooit wat gehoord van dit bedrijf. Meerdere malen pogingen gedaan om te bellen maar hun lijn is altijd bezet. Geen idee hoe ik hen verder kan bereiken, hoop dat ze iets van zich laten horen. Toen er reactie kwam was de medewerker vriendelijk en begripvol. Daarom voldoende.

Algemeen

Had hier een LG OLED B6 gekocht op 25 november . Op het eerste gezicht kreeg ik geen orderbevestiging . Deze kreeg ik binnen in mijn SPAM mail. Dus als je iets koopt bij deze winkel (Orderbevestiging komt via gmail in je spam terecht ) Een paar uur later kreeg ik een mail van Hofma dat de B6 van LG niet meer op voorraad was en dat ze een (Exclusieve aanbieding voor mij hadden , en dat was dat ik voor 150,00 extra een LG OLED C7 kon krijgen, De 2017 model. Te mooi om waard te zijn . Uiteindelijk toch akkoord gegaan met de bijbetaling . Heb dus het LG OLED C7 model voor 1645 gekocht nieuwprijs is nog steeds 1999,00 !

Ik heb dus een mail terug gestuurd dat ik een bijbetaling wilt doen van 150,00 . Ik kreeg maar geen mail terug , dus toen maar gebeld. Ze zeiden dat ze de link om de betaling te doen zouden sturen. Dit gebeurde 5 minuutjes nadat ik de telefoon had opgehangen. En ik kreeg ook meteen de factuur/garantie voor de tv.

Betaling gedaan en daarna werd het weer eventjes stil. Heb een paar keer gebeld met ze om te vragen hoe het zit met levering etc. (Aardige meneer aan de telefoon trouwens ). Zij hadden het heel druk want black friday was bezig en ze hadden heel veel tv´s verkocht dat weekend. Dit was te begrijpen dus gewoon geduld hebben.

Op 4 december kreeg ik een mail van Euronics dat mijn bestelling was verzonden en diezelfde dag kreeg ik nog een mail van Dynalogic dat ze de tv kwamen brengen op 5 december .

Al met al een positieve ervaring met HOFMA.

Verzending

Verzending is niet helemaal gegaan zoals bedoeld. Want de koerier had pech gekegen met zijn busje. Dit is totaal te begrijpen .

Ze kwamen een half uur later dan de tijdvak die zij hadden aangegeven.

Klantenservice

Klantenservice is helemaal top. Je word heel vriendelijk te woord gestaan en er word geluisterd je.

Scorekaart voor Hofma.nl

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie