Hofma.nl

391 producten en 492 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Hofma.nl

Review toevoegen

Algemeen

Hoewel dat webshop wat gedateerd oogt prima kunnen vinden wat ik zocht. Product besteld en de zelfde dag verzonden.

Verzending

Dag na bestelling netjes in huis. Goed verpakt. Kan niet anders dan tevreden zijn.

Algemeen

Hoewel telf: slecht bereikbaar goede service na contact en de tv kon ik na een dag al ophalen.

Algemeen

Bestelling geplaats op 23 december voor een LG49SK8500PLA vanwege veel goedkopere prijs dan elders. 27 december toch maar even er achteraan gebeld vanwege de vele slechte reviews die op het internet te vinden zijn. Hier werd mij verteld dat de tv klaar stond voor verzending, deze ook op 28 december geleverd gekregen.

Verzending

geleverd binnen de verwachten tijd en onbeschadigd.

Klantenservice

bereikbaarheid via de telefoon echt een verbeter punt, veel pogingen moeten doen om iemand aan de lijn te krijgen. Bij eenmaal contact vriendelijk en professioneel te woord gestaan.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Ik stelde op 23 december 2018 vragen over de LG49SK8500 via de website van Hofma.nl.
Levering vindt plaats op 28 december 2018 laat in de middag na uitgebreide e-mailcorrespondentie van mijn kant met de heer Paul Dijkstra van Hofma.nl.

Verzending

Na uitblijven van de eerste e-mail hierover tot aan Kerstavond, 24 december 2018, s'-avonds laat!, van de kant van de heer Paul Dijkstra van Hofma.nl, verliep het verdere proces, na veel e-mails van mijn kant, verder goed.

Klantenservice

De heer Paul Dijkstra van Hofma.nl deed zijn best, is mijn inschatting.
Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid is, in mijn definitie, een stapje meer doen dan dat de klant verwacht.
Aan zulke verwachtingen werd door Hofma.nl niet voldaan.
Als je een product via een website aanbiedt en er door een potentiële klant vragen over worden gesteld, heeft deze in principe (aankoop)interesse. Spring daarop dan zo snel mogelijk in, geef ik als advies.

Algemeen

Product dat ik zocht was makkelijk te vinden, de prijs was helder en klopte, bestellen en betalen was makkelijk!

Verzending

Dinsdagmiddag gebeld voor informatie over verzending gelet op enkele slechte reviews, dinsdagavond besteld en betaald, donderdag rond het middaguur bestelling binnen!

Klantenservice

Tot nu toe is alles pico bello: telefoon snel opgenomen, prettig contact, heldere informatie over verzending product, de informatie (toezegging) is waargemaakt! [Zie verzending.]

Algemeen: Score: 1

Algemeen

Betreft aankoop tv (€1000+)
Na bijna 3 weken wachten, en eindeloos de klantenservice bellen die gelijk overging in voice-mail. Een aantal mails gestuurd en dit als reactie gekregen;

“Op 29-11 heeft mijn collega uw voicemail ingesproken, dit betrof de verkrijgbaarheid van het door u bestelde product (de QE55Q7F uit 2017). Helaas was deze laatste partij na black-friday bij ons volledig uitverkocht. Dit model komt helaas ook niet meer binnen.
In de voicemail heeft mijn collega dit als het goed is enigszins uitgelegd, en wij zouden u toch graag van dienst willen zijn door de QE55Q8FN te leveren van dit jaar voor €120,- meer.

Anderzijds zijn wij genoodzaakt uw bestelling te annuleren en het geld terug te storten op uw rekening.

Vriendelijke groet, “

Geen voicemail binnen gekregen?
Een e-mail had ook wel gekunt als het product niet meer beschikbaar was (welke op de site nog gewoon als leverbaar verkrijgbaar was)
Geen excuus voor het lange wachten en het niet duidelijk zijn over de status van de bestelling, maar een dreiging dat ze genoodzaakt zijn de bestelling te annuleren als ik niet een aanbetaling doe voor een upgrade?
Geen compensatie voor het wachten of de slechte service (het andere model is nu eenmaal €120 duurder)

Ik hoef hier geen eindconclusie neer te zetten die kan de lezer vast zelf wel invullen..

NOOIT MEER HOFMA!

Verzending

Geen tijdstip of dagdeel ontvangen wanneer mijn tv geleverd zou worden. Pas na 3 weken zou de tv verstuurd zijn. (Nog niet binnen)

Klantenservice

Ik kan geen terug reageer knop vinden bij deze mijn reactie op de onderstaande reactie van Hofma.

Email contact heeft inderdaad plaatst gevonden uit & door mijn eigen beweging, niet vanuit Hofma. 1x een voice-mailtje inspreken van een klant op een bestelling die niet geleverd kan worden van €1000+ is naar mijn mening niet al te klantgericht.. zeker niet als het na de voicemail 2 weken stil blijft. En bellen naar jullie niet mogelijk is omdat jullie constant in gesprek zijn.

De bestelling is nu inmiddels geleverd, mijn review gaat over het sleche voor traject.

Goedemiddag,

Dank voor uw review. Ik heb u vanmorgen nog een keer extra de TrackTrace gegevens gestuurd. Hierop heb ik van u helaas geen reactie mogen ontvangen.
U gaf zelf al aan dat u gewisseld bent van provider, dus dat dat een reden had kunnen zijn dat u uw voicemail niet gekregen hebt.
Wellicht kun u ons nog even bellen zodat wij nog enige toelichting kunnen geven.

Tevens: om 13.51u is uw tv bezorgd, en om 14.13 schrijft u dat u niets hebt ontvangen...

Jammer dat u dit via Tweakers openbaart, terwijl we volgens mij prima contact hadden per mail.

PS. Als u werkelijk zo ontevreden bent en niets met ons te maken wilt hebben kunt u de tv ook naar ons retourneren... Geen enkel probleem, maar gister leek u anders nogal content met de manier waarop we een voorstel deden. Misschien kunt u uw review nog eens herzien en benoemen wat er wel goed ging...

Algemeen

Dag voor Black Friday de Sony XF90 besteld voor een fantastische prijs. Ik had er al op gerekend dat 't misschien wat langer zou duren dan bij andere webshops, aangezien dit een kleine ondernemer is, maar het duurde uiteindelijk twee weken voor ik hem in huis had en de communicatie vanuit Hofma omtrent dit hele gebeuren was vrij summier, vond ik. Toch geef ik een voldoende omdat deze uitstekende TV uiteindelijk zonder verdere problemen netjes bezorgd is. Ik zou hier ondanks alles toch weer bestellen.

Klantenservice

Zoals ik al aangaf, communicatie vanuit klantenservice moet echt beter. Als je met Ideal vooruit betaald dan wordt je toch wel 'n beetje nerveus wanneer je een dag of drie niets hoort. Je wilt toch graag even weten waar je aan toe bent en wat de status van je bestelling is.

Algemeen

Donderdagavond (dag voor Black Friday) laat een 4K TV besteld. 6 op voorraad. Mail ontvangen met bevestiging order. Vrijdagmiddag laat gebeld. Alles is op. Dinsdag nieuwe lading en dan heb je het woensdag in huis. Woensdag niets. Weer gebeld. Vrijdag nieuwe lading, zaterdag in huis. 99% zeker. Zaterdag weer niets.

Afgelopen dinsdag mail dat de tv is verstuurd. Woensdag ontvangen.

Dit heeft dus bijna 2 weken geduurd. Op de vraag waarom de levertijd op de site nog steeds op 1 dag staat was: 'Ja meneer, we kunnen het toch niet voor elk product gaan aanpassen?'

Verzending

Netjes bezorgd door PostNL.

Klantenservice

Elke keer als ik belde wel iemand gesproken, maar steeds foute informatie. Pro-actief zijn van hun zou enorm helpen. Je koopt er geen pakje boter.

Ik bestel er nooit meer,

Algemeen

De scherpe prijs bij Hofma zorgde ervoor dat ik over ging tot aankoop van een 4K tv. Het aankoopproces verliep vlot en duidelijk.

Verzending

Het bestelde product werd netjes op tijd bezorgd. Doordat het bedrijf op zondag en maandag gesloten is werd het product op woensdag volgens afspraak geleverd.

Klantenservice

Door de drukte van Black Friday iets moeilijker bereikbaar maar buiten deze dagen om telefonisch goed te benaderen en daarbij zeer vriendelijk te woord gestaan door een medewerker.

Algemeen: Score: 1

Algemeen

Net als de andere reviews hier op Tweakers naar aanleiding van Black Friday/Cyber Monday sales: de bestelling van mijn TV is bevestigd maar heb nog niks gehoord over wanneer hij bezorgd gaat worden.

Verzending

Je klant up-to-date houden over het verzendproces (of het nou gekkenhuis is of niet) zou de zorgen voor de klant wellicht verzachten. Ik hoop dat ik snel iets hoor anders ga ik mijn bestelling annuleren.

Klantenservice

Geen chat op de website en op de email wordt niet binnen 24 uur geantwoord. Bij bellen krijg je een in gesprek toon.

Algemeen

Vrijdag tv besteld. verder hoor ik niets van ze, geen reactie op mail, telefoon hele dag in gesprek. Geen idee of ik mi)n TV wel ga ontvangen?

Verzending

Tot op heden niets ontvangen, laat staan een reactie. Wat nu?

Klantenservice

Welke klantenservice, er is niemand ? moet ik angstvallig af blijven wachten?

Update 28 nov: de telefoon gaat over, maar er neemt niemand op. Geen mail. Alleen het berichtje hieronder.

Het is na het black-friday weekend inderdaad bijzonder druk. Maar we krijgen de hele dag telefoontjes dus...
We verwachten uw tv in de loop van de week te kunnen leveren. Preciezer kunnen we het op dit moment niet zeggen, aangezien iedereen "last" heeft van het Black Friday effect. Het is overal druk, de term gekkenhuis komt regelmatig voorbij.
Wellicht kunt u de moeite nemen ons nog even te bellen (het is nu rustig), dan kunnen we een en ander toelichten.
Alvast bedankt!

Verzending: Score: 2

Algemeen

Ik was aan het kijken op internet voor een nieuwe tv aangezien de black friday acties nu al actief zijn. Echter kwam hofma nog 100 euro goedkoper naar voren met de Samsung QE55Q6F dan de andere aanbieders. Bestellen ging dan ook snel en makkelijk online. Jammer genoeg werd het daarna een klein beetje vaag.. ik heb wel een mail ter bevestiging ontvangen, maar daar is het tot nu toe bij gebleven. Ik heb nu al meerdere malen gebeld maar de telefoon gaat niet over. Afwachten wanneer ik bericht krijg.

Verzending

Product nog niet ontvangen. Meer duidelijkheid over ontvangstdatum zou prettig zijn.

Klantenservice

Ik heb meerdere keren gebeld. Er wordt niet op gereageerd.

Algemeen

Je kunt opmerkingen plaatsen... Maar het is helaas niet zo dat hier iets mee gedaan wordt of actie op wordt ondernomen richting de klant!
Update: uiteindelijk contact kunnen krijgen en bleek dat het druk was waardoor er niet gereageerd kon worden. Een reactie dat het te druk is, is ook een reactie en acceptabel.
Update: contact gehad met PostNL nadat de bestelling niet geleverd was op afgesproken tijden. De bezorger had geen tijd meer om te bezorgen waardoor ik het een dag later ontving dan gepland. Hofma kon hier niets aan doen. Feit blijft dat ik de eerste dagen geen reacties kreeg op mijn gestelde vragen. Ik hecht meer waarde aan service en duidelijkheid dan aan snelheid.

Verzending

Voor een bestelling boven de 1500 is het wel prettig dat je contact opneemt met de klant over de verzending; zeker als er ook opmerkingen over geplaatst zijn bij de bestelling.
Update: bericht over de levering is blijkbaar wel aangekomen en gehonoreerd. Echter geen directe terugkoppeling ontvangen dat de zending bewust is tegengehouden. Een reactie is wel aan te raden en wenselijk richting een klant.
Update: ruim 1500 betalen en dan nog een dag langer wachten dan beloofd en besproken. Onverantwoord wat mij betreft. Ben benieuwd naar de kwaliteit van het product na een nacht kou in een bestelbus.
Update: verzending was dus vertraagd door PostNL en niet door Hofma. Echter had ik vragen gesteld over de levering. En daar heb ik geen inhoudelijke reactie op gehad voordat het pakket werd verzonden. Hierdoor hadden mijn opmerkingen bij de bestelling weinig toegevoegde waarde.

Klantenservice

Bellen en mailen leidt helaas niet tot contact met de winkel of klantenservice. Bij een bestelling boven een bepaald bedrag mag je wel wat meer service verwachten. Vandaar de review.
Update: uiteindelijk dus wel in contact gekomen en het e.e.a. besproken. Wellicht is een wachtstatus handig voor wachtende klanten, of meer telefoonlijnen voor meer collega's indien mogelijk. Review aangepast, maar er is nog ruimte voor verbetering.
Update: geen levering. Geen belofte nagekomen/gerealiseerd. Erg vervelend.
Update: Achteraf kreeg ik ineens heel snel reacties op mijn gestelde vragen; 3 reacties in 5 minuten tijd na 23:00uur. Ik had dit graag op voorhand gezien. Mijn geleverde feedback werd niet op waarde geschat en niet inhoudelijk op gereageerd. Wel werd ik herinnerd om de review te herschrijven/updaten.

Beste Trackster,
Dank voor uw bericht. Om wat voor artikel gaat het precies? Wellicht zou u nog eens met ons contact kunnen opnemen zodat we hier samen naar kunnen kijken. Telefonisch zijn wij soms wat lastig bereikbaar, aangezien we maar één vaste lijn in de winkel hebben.

Algemeen

Had een aantal vragen m.b.t. de aankoop van een nieuwe TV. Deze werden snel en correct beantwoord.

Verzending

Snel en correct geleverd. De TV werd netjes met 2 personen uit de bus en in huis gebracht.

Klantenservice

Een week na in gebruik nemen TV een aantal punten van de TV ontdekt die volgens mij niet horen. Formulier op hun website ingevuld (waarbij er geen verzendbevesting per e-mail verstuurd wordt) en wacht nu al een week op antwoord.

Beste Yngwie,

Nog niet zo lang geleden zijn wij gewisseld van webshop. Hierdoor kan het zijn geweest dat de berichten even niet goed aan ons doorgestuurd werden. Ben je inmiddels geholpen met je vraag? Zo niet, dan horen we dat graag nog even!

Algemeen

Een goede prijs, slechts 16 euro meer dan de goedkoopste winkel (op het bedrag dat de tv kostte gering), maar daar durfde ik niet te bestellen (Max ICT).
Zeer tevreden met de tv en de afhandeling. Ik zou er zo weer bestellen.

Verzending

De tv werd verzonden via een speciaal transportbedrijf. Ik ben van te voren ook gebeld om alle gegevens nog even te dubbelchecken en te bespreken of het levertijdstip uitkomt enzo. Heel netjes. Het enige puntje is dat de verzending niet gelijk de volgende dag gebeurde, maar een paar dagen op zich nam.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Keurige website, nette prijs, communicatie per mail over aflevering goed en attent, vriendelijk, maar :.....

Verzending

.... koelkast kwam wat later als verwacht/gehoopt, aflevering was bijna bot, chauffeur moet veel te hard werken of zo, ik weet dat niet, maar hij was chagerijnig terwijl ik mijn koelkast van bijna 1000 euro krijg en blij ben / zou moeten zijn. Niet ok dus.

Spijtig te horen dat de verzending niet verlopen is zoals dat hoort te gaan. Wij ontvangen hier eigenlijk nooit klachten over. We zullen dit opnemen met de vervoersmaatschappij. Helaas woonde u niet bij ons in de buurt, anders hadden wij uiteraard de aflevering zelf verzorgd.
Het spijt me in elk geval te horen dat dit uw ervaring is.

Algemeen

Onlangs mijn Samsung QE65Q8FN QLED TV gekocht bij Hofma. Dit is nou typisch een webwinkel die professionele adviezen geeft en ook over vakkennis beschikt. Daarnaast je als potentiële klant ook echt verder willen helpen. Aanvankelijk had ik een ander Samsung model voor ogen, maar deze was niet meer leverbaar. Als uitstekende alternatief en door de superscherpe prijs van Hofma werd mij dit model aangeboden. Dit noemen wij excellente service en bovendien zijn m.i. dergelijke webwinkels bijzonder schaars. Alle lof voor Jacko die ook echt over vakkennis beschikt en je het gevoel geeft om je te willen helpen voor de aanschaf van een dergelijk product.

Woensdagmiddag besteld en vrijdag keurig geleverd. Even voor de beeldvorming: superscherpe prijs en dan bedoel ik ook echt een prijs die ver onder de adviesprijs ligt met deze service is uitzonderlijk en bijzonder uniek. Mensen die hier niet slagen zullen nergens slagen. De negatieve berichten die hier geplaatst zijn kan ik absoluut niet plaatsen en zegt misschien veel meer over de persoon zelf en wellicht ook iets over de misplaatste verwachting van een webwinkel. Kortom: wil je een superdeal en professioneel advies, neem dan eerst telefonisch contact alvorens je online gaat bestellen!

Algemeen

Zowel het plaatsen van de bestelling als de betaling was makkelijk. Heb een koptelefoon besteld en deze werd snel geleverd.

Verzending

Prima verpakt, ook geen beschadigingen aan de doos van het product zelf.

Algemeen

Bij Hofma een smart tv besteld. Je moet een paar dagen langer wachten voordat deze wordt geleverd maar je betaalt wel de scherpste prijs. Helaas was de geleverde Philips niet goed. Binnen 1 week nieuwe smart tv ontvangen en de oude zou ik terugsturen zodra de nieuwe er is. De nieuwe werkt goed en ben er blij mee. Kortom als je de scherpste prijs wil en niet perse de volgende dag de TV wilt hebben, dan moet je bij Hofma zijn. De service is ook prima. D

Verzending

1e TV niet goed, 2e TV was goed.

Algemeen

LG 55EG9A7V OLED TV besteld op woensdagavond 23.30.
Het is de dag erna niet gelukt om de TV gereed te zetten voor transport dus op vrijdagochtend was het vervoersbedrijf 's morgens al vertrokken voordat de TV meekon.
Op zaterdag werkt het vervoersbedrijf (Electronics Logistics) niet en 's maandags is Hofma Electronics op haar beurt gesloten.
Conclusie: de TV is dinsdagochtend bij Hofma opgehaald en de dag erna op woensdag bij mij bezorgd. Al met al dus een week van bestelling tot levering.
De moraal: je moet geen haast hebben met je bestelling en er staat daarbij ook een héle scherpe prijs tegenover, bijna €100,- goedkoper dan alle andere aanbieders.
Nog gevraagd of het geen outlet betrof maar TV is nieuw geleverd zoals ook was toegezegd.

Over de OLED-TV zelf kan ik kort zijn... wat een geweldige ervaring is het om zo TV te kijken, over OLED is inderdaad niks teveel gezegd.
Zwart is écht diepzwart en het contrast is waanzinnig.
Het geluid is meer dan voldoende en op meerdere manieren aan je smaak en de omgeving aan te passen. Ik had hiervoor een Samsung met een bijbehorende soundbar maar die soundbar heb ik niet eens meer teruggeplaatst...

Als er dan toch nog minpunten genoemd kunnen worden:
Het is een model van mei 2017 maar met WebOS 2.0 die ik online een kleine update heb kunnen geven naar versie 2.2, maar dus geen update naar WebOS 3.0 of 3.5.
Wat ook wel teleurstellend is, is dat in de specificaties van de TV staat dat deze over Bluetooth beschikt maar helaas is die niet in het TV-instellingenmenu terug te vinden.
Als je zoals ik met een Bluetooth headphone wil luisteren zal je dus een optical audio Bluetooth transmitter moeten kopen en die aansluiten op de optical audio OUT Toslink-aansluiting, want een analoge audio en headphone OUT zit helaas niet op deze TV.

Verzending

Zoals hierboven al gezegd, Electronics Logistics is in het weekend gesloten dus hou rekening met een wat langere leveringstijd, mede omdat Hofma zelf ook op maandag gesloten is en dan dus ook geen goederen overgedragen worden aan de vervoerder.
Bezorging verliep uiterst correct door een goedgemutste chauffeur.

Klantenservice

Het contact is geheel via e-mail verlopen en op vragen werd snel, vriendelijk en duidelijk antwoord gegeven.

1 2 3 4 5

Scorekaart voor Hofma.nl

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie