Amazon.de

42.314 producten en 50.245 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Amazon.de

Review toevoegen

Algemeen

Zo'n ellendige ervaring met online winkelen heb ik zelden meegemaakt.

Het begint met het zoeken van het product. Op de overzichtspagina is het bijvoorbeeld niet zichtbaar of het product bij Amazon zelf op voorraad is. Je moet dan doorklikken via de winkelwagen om de voorraadstatus te kunnen zien.

Eenmaal het product afrekenen kun je alleen betalen met creditcard. Hier speciaal aan creditcard voor aangevraagd. Het product is nou eenmaal alleen daar te krijgen.
Ongeveer een week later de betaling eindelijk kunnen gaan afronden. Ik hoef alleen het cc nummer en valid thru datum op te geven. Dit vond ik zelf wel een beetje vreemd, maar het wordt geaccepteerd en op internet lees ik dat grote bedrijven het wordt toegestaan op deze manier af te schrijven door de creditcard maatschappijen. Het zal wel goed zijn dan denk ik.
Eén dag later ontvang ik een e-mail met het verzoek een zogenaamd creditcard statement naar Amazon te faxen. Allereerst, waarom heeft dit een dag nodig? Ten tweede, faxen... serieus? Ik had verwacht dat een bedrijf als Amazon toch inmiddels wel het jaar 2016 binnen gekomen was?

Klantenservice

Amazon gaf in de e-mail die ik ontvangen had aan dat ik contact op kon nemen met een bepaald e-mail adres.
Omdat deze gang van zaken mij nieuw en onduidelijk was wilde ik dus contact opnemen met het betreffende adres. Helaas voor mij werd de e-mail dus direct onbestelbaar gebounced...

Dan maar via het support doolhof op amazon.de contact opnemen. In de hoop dat via deze weg de e-mail wel aankomt ben ik nog in afwachting van een reactie.

Algemeen

Gemakkelijk om de bestelling te plaatsen, helaas alleen mogelijk met een credit card te betalen.

Verzending

Op de website stond een levertijd van drie tot zes weken was blij verrast toen ik een email kreeg waarin stond dat na 2 weken ik thuis een levering kon verwachten.

Klantenservice

Amazon heeft uitstekende klantenservice! In mijn review van de Acer XB271HU heb ik het product een enkele keer moeten ruilen en waren er enkele issues met het product maar dit kon goed afgehandeld worden met de telefonische klantenservice! Ook is communicatie in het Engels geen enkel probleem zowel telefonisch als per e-mail.

Algemeen

Amazon heeft een 1 click buy functie je voegd je creditcard toe en met 1 knop koop je je product

Verzending

Levering vanaf duitsland binnen 1 dag koste me 15 euro extra vanaf duitsland naar nederland binnen 1 dag dus 5/5 voor levering. zelfs van nederland naar nederland duurt het meestal 2 dagen

Klantenservice

Klanten service geen experience mee.

Algemeen

Met de translate functie van chrome is een bestelling prima te doen. Nadeel is betaling met creditcard. PayPal zou een uitkomst zijn.

Verzending

Prima levering, binnen 2 werkdagen geleverd.

Algemeen

De afgelopen paar jaar meer dan tien keer hier iets besteld. Is allemaal prima verlopen. Regelmatig ruim binnen de verzend termijn ontvangen.
Geen klachten.

Verzending

Meestal alles ruim binnen de termijn ontvangen. Normaal goed verpakt.
Snellere verzending kost redelijk wat.. Dus dan maar geen haast hebben.

Algemeen

Vanuit de pricewatch direct bij het juiste artikel terecht gekomen. Meteen kunnen bestellen en gewoon, zoals verwacht, met creditcard kunnen afrekenen. Wat jammer is is dat alleen de langste/eenvoudigste bezorgmethode gratis is.

Verzending

Ondanks dat de bestelling pas op maandag gedaan was en de bezorging op vrijdag zou zijn kwam het bestelde product al op donderdag binnen. Netjes met de post zonder poespas.

Algemeen

Mooie webshop en alles lijkt goed te gaan totdat het op betalen aankomt. Alles wordt geaccepteerd (credit card) maar een paar dagen later krijg je helaas het bericht dat de betaling niet is geaccepteerd. Ook al een ander account aangemaakt met andere creditcard, zelfde resultaat. Anders betalen kan ik niet, tenminste, ik wil niet met een of andere vage prepaid constructie gaan werken. Vanuit Amazon.de geen enkele poging verder of toelichting om de betaling alsnog te laten slagen...

Verzending

Ik heb nog niets kunnen bestellen omdat de betaling telkens niet lukt.

Klantenservice

Geen enkele reactie van de klantenservice ondanks meerdere bestel/betaalpogingen. Waardeloos dus.

Algemeen

Bestellen is gemakkelijk, als is het in vergelijking met Nederlandse wegshops wel even zoeken.
Helaas blijkt na ruim een week wachten om mijn bestelling dat deze geannuleerd is. Nooit een bericht van ontvangen

Verzending

'Gratis verzending' moet je ruim - of liever 'smal' - zien; Alleen de allerlaagste bezorging is gratis, alles wat enigszins sneller is, is meteen stevig aan te prijs.
Mijn bestelling is op zaterdag 26 december geplaatst en zou volgens Amazon's schatting op dinsdag 30 of woensdag 31 december geleverd worden, dus hebben wij ervoor gezorgd dat er die dagen en zaterdag 2 januari iemand overdag thuis was.
Nu is het zondag 3 januari, ruim een week na het plaatsen van de bestelling, dus toch maar even de status van mijn bestelling bekeken: Blijk hij geannuleerd te zijn!

Klantenservice

Waardeloos. De eerste pagina's van Customer Support proberen je af te poeieren of te ontmoedigen met standaard antwoorden op standaard vragen en andere irrelevante self support tools. Diep verborgen is een link naar een buitenlands telefoonnummer, een uitgeschakelde link naar chat en een knop met 'email', dat een wegformulier blijkt te zijn.
Mijn vraag via het wegformulier werd snel beantwoord: blijkbaar kon mijn betaling niet verwerkt worden. Amazon vind het 'jammer' dat ik geen bericht gekregen heb van de annulering, maar legt de schuld bij mijn bank; Volgens Amazon had mijn bank mij moeten informeren.

Algemeen

Ik heb hier een Microsoft Lumia 640 orange besteld. Goede prijs. Makkelijk betalen en snel ontvangen. Super!

Verzending

Netjes zoals beloofd na 3-4 werkdagen ontvangen! Het pakketje was helemaal te volgen.

Algemeen

Geen problemen, vlot besteld, betaald en geleverd binnen vermelde termijn. Niks op aan te merken, zat eveneens goed verpakt.

Verzending

Binnen vermelde termijn + goed verpakt

Algemeen

Ik heb de laatste 3 jaren gemiddeld 15 tot 20 transactie per jaar via Amazon gedaan. Prakties alle transakties verliepen keurig volgens de aangegeven bevestigingen. Heel vaak waren leveringen eerder ontvangen dan aangegeven. Ook de leveringen van derden verliepen prima. De kwaliteit van met name kleine computerzaken was verrassend goed, alsook de sortering. Het betrof ook vaak zaken die je in Nederland weinig of niet zag. Het enige minpuntje is het feit dat ik geen duitse e-boeken kan kopen. Gewone boeken wel maar E-boeken niet (onderonsje van de boeken uitgevers) In Nederland zijn die boeken echter ook niet te koop als e-boek. Engelse e-boeken zijn b.v via Amazon.com wel gewoon te koop. Lang leve de EEG! Betaling gaat wel meestal via credit-card. Ik maak veel gebruik van een, waar vooraf op gestort moet worden, maar ik gebruik ook wel een gewone. Ik heb tot nu toe met geen van de produkten een probleem gehad.

Verzending

Goed en niet uitstekend, want DHL is administratief nog wel eens slordig. Terwijl de bezorgers MEESTAL er alles aan doen om de zaak goed te laten verlopen, worden er vreemde fouten op de website van DHL gemaakt en bij het ophalen, waardoor zendingen soms moeilijk te traceren zijn. Soms krijg je een mail - Kom tussen 14 en 18 uur en dan staan ze om 10 uur op de stoep? Bovendien houdt DHL er 3 verschillende track en trace mogelijkheden op na..............Via post NL verloopt de zaak echter prima.

Klantenservice

Al er iets fout gaat, b.v. een zending via DHL verdwijnt, is mij in 3 jaar dus 2 keer overkomen, heb je de keus het opnieuw uitgeleverd te krijgen (het geen dan verassend snel gaat) of je geld terug te ontvangen. De reactie is meestal snel, soms wordt er zelfs gebeld, maar ook de e-mail reacties zijn snel. Ik heb verder geen enkel probleem met het functioneren van een van de produkten gehad, waarbij o.a. hard disks, waren, een super groot LG beeldcherm, switches van 9 tot 24 poorten, maar ook usb kabels en handige usb3 poortuitbreidingen met netwerk aansluiting zodat je 2 netwerken kunt benaderen, handig bij instellen van netwerk zaken. Boeken, sportschoenen, cat 6 koppelingen, handige inbouw behuizingen, waarin je een sata disk van buiten kunt inschuiven en weer ontkoppelen. Voedingen en nog een hele boel zaken meer. De verzending duurt soms iets langer dan in Nederland, maar is bij handig kopen gratis.

Algemeen

Perfecte bestelling en levering, toestel was op voorraad en een promotie met gratis afstandsbediening. Voor herhaling vatbaar

Verzending

Op tijd geleverd op zaterdag

Klantenservice:

De Kingston SSDNow V300 480GB voor 110 euro kunnen kopen. Geen idee of het een gewone deal of een prijsfout was, maar ik heb hem ontvangen. Voor de rest is het allemaal perfect verlopen. De SSD zou donderdag of vrijdag geleverd worden, maar zat dinsdag al in de brievenbus (normaal moest je bij betalen voor de snelle levering op dinsdag).

Op 20 september 2015 een horloge besteld bij Amazon.de
Het horloge was een Bürgneister montana BM 306-622.
Er zat een korting op van 50%!!
In de tweede week van oktober bleef het horloge stil staan en toen Amazon.de gemaild.
Op mijn mail kreeg ik na 2 minuten!!! een reactie die mij zeer tevreden stemde.
Ik kreeg de keuze voor een nieuw vervangend horloge of mijn geld terug (199 euro).
Ik he gekozen voor vervanging en inderdaad na 3 dagen kreeg ik een nieuw horloge thuisgestuurd.
Ik heb 30 dagen de tijd om het defecte horloge terug te sturen.
Voorwaar een zeer goede service. Hulde!!!

Zeer snel geleverd

Klantenservice

Vanuit de klantenservice alle hulp gekregen bij de oplossing van het probleem van mijn horloge

Algemeen

Tot nu toe zeer tevreden met alle bestellingen bij Amazon.de.
Een bestelling verloopt altijd soepel.

Verzending

Verzending is in orde, zou wel een dagje sneller mogen van mij.

Algemeen

Tegenwoordig is de site ook in het Engels beschikbaar, wat het juist weer een tikje gemakkelijker maakt.

Verzending

Prime maakt het bestellen geweldig. Snelle levering

Algemeen

Mijn laatste aankopen waren via blitzangebote. Dan worden de vaak al goedkoopste producten uit de pricewatch, nog goedkoper.
Verzenden is boven de ¤29 gratis als ze door Amazon geleverd worden (bij de dagelijkse aanbieding is dat natuurlijk zo).
Helaas waren mijn laatste aankopen (SSD's en USB sticks), niet zo netjes ingepakt. Gewoon kartonnen envelop om de product heen en vaak door de brievenbus gegooid.
Je wordt wel netjes op de hoogte gehouden van de bestelling.
Heb nog geen aftersales nodig gehad en kan dit hierdoor niet beoordelen.

Verzending

Ze verzenden snel (niet dezelfde dag, maar voor mij hoeft dat ook niet) en je wordt op de hoogte gehouden van de verzending.
De producten worden vaak met maar een kartonnen envelopje eromheen (bij grote producten zoals een HTS, alleen de standaard productdoos) opgestuurd. Dit ook bij producten van meer dan ¤100.
Dit kan beter.

Algemeen

Tot op heden zijn de twee SanDisk Ultra 32GB USB-Flash-Laufwerk USB 3.0 (bis zu 100MB/s lesen) aangekomen. dus hier nog geen mening over.

Verzending

De eerste keer zijn de twee SanDisk Ultra 32GB USB-Flash-Laufwerk USB 3.0 (bis zu 100MB/s lesen) bij de status 'Unterwegs' bljven hangen. Amazon.de heb ik gemaild, ze hebben kosteloos 2 nieuwe opgestuurd. Ook deze hangen nu weer bij 'Unterwegs'.

Klantenservice

Tot nu toe heel goed. Ik heb al heel veel en vele malen duurdere items bij Amazon.de besteld en dit ging altijd goed. Tot nog toe hebben ze na een e-mail mijn laatste bestelling opnieuw verzonden. Ik heb alweer contact opgenomen, omdat ze gepronotiseerd op 10 september zouden aankomen, tot op heden weer niets en ook weer status 'Unterwegs'. IK moet nu wachten tot en met 18-09-15 en dan weer contact opnemen.

Algemeen

Overzichtelijke website met duidelijk beschrijving van het artikel, betaal- en verzendmogelijkheden. Ook de levertijd staat correct aangegeven.

Verzending

De levering duurde enkele dagen, maar dat was ook vantevoren netjes aangegeven. Hier kunnen andere shops nog van leren.
Artikel was netjes verpakt in originele (stevige) doos.

1 ... 4 5 6

Scorekaart voor Amazon.de

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie