Onlinekabelshop.nl

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Top service! Klantvriendelijk en snel!
Ik ben heel erg goed geholpen en erg te vreden met de service die zij leveren!

Verzending

De verzending was snel. Had het de volgende dag al in huis.

Klantenservice

De klantenservice is uitstekend! Ik heb 2 producten bij Onlinekabelshop.nl besteld maar 1 van de 2 producten kon hun levrancier helaas niet leveren. Ik werd netjes door Onlinekabelshop.nl opgebeld met het nieuws, en ik heb er zelfs een duurder en beter product voor de zelfde prijs in de plaats gekregen. Ze waren erg vriendelijk en geven een hele goede service! Ik ga daar zeker in de toekomst vaker bestellen!

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Soepel zoals een webshop zou moeten werken. Artikel snel gevonden, mandje werkt goed en ook betaling werkt naar behoren.

Verzending

Gezien andere reviews hier ook melding van maken geef ik 1 ster. De reden is dat de voorraad indicator totaal niet klopt.
Reden voor mijn keuze was het feit dat bezorging de volgende dag zou zijn. Anders was ik wel naar een andere shop gegaan.
Zelfde dag nog ontvang ik een mail dat het artikel niet op voorraad is, en dus eerst nog bij een leverancier bestelt moet worden.
Gezien het feit dat meer mensen hier melding van maken, lijkt het erop dat ze potentiële klanten (bewust) foutief informeren, of dat in ieder geval hun interne voorraad systeem niet klopt.
Jammer/schandalig

Algemeen

Op 14 maart wat superlijm besteld, terwijl de levertijd aangaf dat het de volgende dag in huis zou zijn. Dezelfde dag een mailtje ontvangen dat het artikel toch nog uitverkocht was en ook bij de leverancier.

Verzending

Uiteindelijk was deze pas na twee weken op 27 maart verzonden. Dat vind ik wel vreemd want gedurende al die tijd gaf de website gewoon aan dat het product nog op voorraad was.

Algemeen

Ik was op zoek naar een oplader voor een oud type tablet en Onlinekabelshop.nl had deze op voorraad. Concurrent Kabeldirect had ook een dergelijke oplader voor dezelfde prijs, maar de oplader van Onlinekabelshop zag er iets compacter uit dus deze bestelde ik. Bij ontvangst van het artikel bleek de oplader er anders uit te zien dan op de foto, minder compact. Jammer, maar functioneel werkte de oplader gelukkig prima. Ik ben tevreden over het product.

Klantenservice

Ik ontving een factuur voor een oplader van een ander type tablet. Bovendien zag ik mijn BTW-nummer niet terug op de factuur terwijl ik deze wel had ingevoerd bij het aanmaken van het account. Hierop nam ik contact op met Onlinekabelshop met het verzoek of ze mij een nieuwe factuur wilden opsturen. Ik kreeg toen een e-mail met de vraag of ik wilde bellen. Dit vond ik een beetje vreemd voor iets wat makkelijk administratief afgehandeld kan worden. Maar goed, ik bellen tegen het einde van de middag (ik werk normaliter overdag) maar de betreffende medewerker was al naar huis. Er werd beloofd dat ik zou worden teruggebeld maar dit is niet gebeurd.

Allemaal geen wereldschokkende zaken, maar wel teleurstellend dat een mailtje met een nieuwe factuur in PDF formaat er niet van af kan...

Algemeen

Ik wilde een hele bijzondere kabel, welke bij veel andere webwinkels uberhaupt niet te krijgen was (ook niet bij Conrad). De enige andere had hem niet op voorraad en de kabel was daar te lang. Onlinekabelshop had hem wel op voorraad en een fijne lengte.

Via de website kon ik echter niks in het winkelmandje doen. Diverse keren geprobeerd in verschillende browsers. Uiteindelijk via de chat dat aangegeven. In 18 minuten kreeg ik een net mailtje met wat vragen over VPN etc. Ik zat op dat moment niet op VPN, maar sinds enkele weken is er door onze overijverige IT afdeling heel veel dichtgespijkerd.

Men bood aan om de bestelling via mail af te handelen en dat ging heel vlot, zodat ik de volgende dag de kabel al in de bus zou treffen.

Ik wilde nog vooraf betalen, maar achteraf was geen enkel probleem liet men weten.

Verzending

De kabel was degelijk verpakt en lag inderdaad de middag erop in de bus.

Klantenservice

Snelle reactie na m'n bericht op hun chat. Vriendelijke en duidelijke reacties. Meedenkend.

Algemeen

Prettige en overzichtelijke website waarop de artikelen makkelijk zijn te vinden. Informatie is compleet en duidelijke foto's.

Verzending

Netjes verpakt en prima op tijd geleverd. Niets op aan te merken.

Klantenservice

Ik had 's avonds een bestelling gedaan en kwam er de volgende ochtend achter dat ik nog iets nodig had. Telefonisch contact gehad en het bleek geen enkel probleem om nog iets aan de bestelling toe te voegen.
Daarnaast bleek dat een van de producten niet meer op voorraad was, ik kreeg daarom het aanbod om dezelfde kabel te krijgen maar dan een langere versie. Netjes opgelost en een tevreden klant.

Algemeen

De website is prima, producten zijn goed te vinden met veel filters voor de verschillende kabels en aansluitingen.

Ik had een bestelling geplaatst om in de winkel af te halen, alles lag netjes klaar. Het personeel is vriendelijk en heeft verstand van zaken.

Klantenservice

Een van de gekochte producten ging na een halfuur gebruik kapot. Direct gemaild, het defecte product opgestuurd en twee dagen later al een vervanging in huis. Heel netjes.

Algemeen

Zocht een hdd adapter van 3,5 naar 5,25 gevonden en besteld.
Overzichtelijke site en zeer betrouwbaar.
Snel afgerekend en betaald en keurig een bevestigingsmailtje gekregen.

Verzending

Besteld op 31 december 2014 er stond voor 16:30 besteld volgende de dag verzonden. Ik kreeg helaas pas 2 januari een mailtje dat het product verzonden was. En de volgende de dag in huis.
Opzich kan ik het wel begrijpen als iemand wat besteld op 31 december (ik zou zelf ook zeggen: Lekker laten wachten.)
Alleen misschien wel een verbeter punt om dan neer te zetten: Binnen een w

Algemeen

Naar aanleiding van een defecte kabel die ik 2 jaar geleden gekocht heb ( een 10M HDMI kabel ) waarvan 1 van de connectors los was geraakt heb ik contact opgenomen met de winkel, er zat geen garantie meer op, maar als ik een nieuwe bestelling zou plaatsen ( ze hadden me meteen een ander type, degelijkere kabel aangeraden ) zou het volledige aankoopbedrag van de oude kabel gecrediteerd worden.
uiteindelijk nog een paar extra kabels voor een collega meebesteld, prijzen van de standaard lengte kabels ( tot 5 meter ) zijn iets hoger dan bij de concurrent, de langere kabels hebben ongeveer dezelfde prijzen, echter geven ze hier wel service zoals je niet vaak meer tegenkomt bij online winkels ( na 11 maanden buiten garantie nog een volledige vergoeding voor een product )

Verzending

Het pakketje is zeer goed ingepakt verstuurd via GLS

07-01-2014 ( rond 15:00 ) besteld
09-01-2014 verzendbevestiging met T&T gehad, direct via de website van GLS aangegeven dat het bij mijn buren mag worden bezorgd aangezien ik de 10e moest werken.
10-01-2014 is het pakje zoals afgesproken bij mijn buren afgeleverd.
14-01-2014 refund ontvangen.

is een lange tijd geleden dat ik iets via GLS heb mogen ontvangen, de service vanuit GLS is sinds die tijd flink verbeterd, je kan via de Track&Trace namelijk kiezen voor een afwijkend aflever-adres ( bijv. werk of buren ) of een specifieke datum van bezorging. dit voorkomt dat je het pakje op een depot ergens op een industrieterrein moet afhalen ( zoals vroeger bij GLS het geval was )

Klantenservice

zie ook algemeen, na bijna een jaar uit de garantieperiode toch een complete refund gehad op een kabel waarvan de connector was afgebroken, super service !

Algemeen

Onlinekabelshop.nl is ook bekend onder de naam Safetyparts !

Ik zocht kennelijk iets moeilijks: mini en micro HDMI met een lange kabel aansluiten op een TV, voor mobiel en tablet.
Deze shop had directe kabels, maar ook de zeldzamere(?!) mini+micro+female T-Adapter. Dat scheelt romslomp en kosten.
En daarbij besteld een 3 meter, dunne soepele HDMI kabel, met kleine stekers.

Daarnaast hebben ze ook allerlei andere zaken, bv SD kaarten etc, maar iets minder uitgebreid.

Verzending

Alles in huis, meteen de volgende dag binnen op de mat.
Bestelkosten nul.

Bestelling komt indien mogelijk in een bubbeltjesenveloppe gewoon door de bus. Makkelijk.

Klantenservice

De 3m kabel bleek half defect te zijn. Hierover ge-emailed en meteen lag de volgende dag er al een vervangende op de mat!
Dat was een verrassing, ik moest de oude nog inpakken en terug sturen!

Ook een foutje in de bestelling van mijn kant werd zonder problemen afgehandeld.

Uitstekende zaak.

Algemeen

Goed verzorgde webwinkel, ik heb deze winkel gekozen omdat hij uit Nederland kwam, is altijd handig met retour zending.
Verder wou ik gewoon het complete paket bij 1 leverancier kopen!!!

Verzending

Gewoon normale doos, die onbeschadigd aankwam

Pakket was goed verpakt geen opmerkingen en onderdelen zagen er ook goed uit, was zeker geen rommel uit Vietnam/China.

Klantenservice

Deze man belde me netjes op dat hij 1 onderdeel niet op voorraad had, gaf ook een alternatief aan, en de evt latere levertijd.

Kom ik niet veel tegen.

Ik ben nu nog aan het rommelen thuis met mijn netwerk en kom nog een kabel tekort, deze ga ik zeker weer bij deze winkel kopen.

Algemeen

Was op zoek naar een 3,5mm jack-verlengkabel welke niet heel erg goed vindbaar was op de site, door een wat onduidelijke selectie op de site. Verder bevat de site echter wel juiste informatie. Bestelling de volgende dag meteen bevestigd en verzonden, netjes zoals op de site beloofd werd! Hier kunnen veel andere webshops nog aan tippen! Bereikbaarheid via zowel mail als telefoon is goed, snelle antwoorden en goede technische kennis en behulpzaamheid! Hierover meer bij aftersales.

Verzending

Netjes op tijd verzonden, zoals het hoort! Verder goed verpakt in bubbeltjesenvelop, niets op aan te merken.

Klantenservice

Ik had een drietal kabels besteld, waarvan er één helaas bij aankomst al defect bleek. Hierover gebeld en kreeg meteen een nieuwe toegestuurd.

Nu gingen de kabels echter één voor één alsnog stuk, waarover ik de webshops gemaild had. Werd direct gebeld door de webshop en uiteindelijk na advies van erg behulpzame medewerker geadviseerd om andere kabels te kiezen welke ik met enige bijbetaling op gestuurd krijg. Al met al één van de weinige webshops waar klantvriendelijkheid nog normaal is en men zich ook aan hun afspraken houdt wat betreft verzending en dergelijke, ga zo door!

Algemeen

Deze winkel was de goedkoopste shop voor HDMI kabels van 10 meter, hier dus besteld. levering was op tijd en kabels voelen solide aan en werken goed. beloofde levertijd werd waargemaakt ( iig indien ik thuis had geweest toen PostNL voor de deur stond ).

Verzending

Bestelling werd binnen de beloofde tijd verzonden, kabels zaten keurig in een doosje, je krijgt via de mail een Track&Tracecode van PostNL, de mail hierover komt echter van info@safetyparts.nl, maar dit is mijn inziens niets om over te zaniken.

Algemeen

Ik was op zoek naar een 6p-9p Firewire kabel voor een redelijke prijs. Deze kabels bleken bij mijn gebruikelijke webshops slecht leverbaar en bovendien erg prijzig te zijn. Bij onlinekabelshop was er echter ruimte keuze in verschillende prijsklassen. Ik heb de goedkoopste kabel besteld en deze blijkt zeer degelijk te zijn.

Verzending

De verzending was zeer snel en geschiedde netjes in een bubbelenvelop. Het voordeel van het versturen in een envelop is dat je geen hoge verzendkosten betaald, wat helaas bij sommige winkels nog seteds voorkomt.

Algemeen

Overzichtelijke webshop met redelijke prijzen. Na betaling met ideal kreeg ik een bevestigings email en de volgende dag ook netjes een mailtje dat het was verzonden met de track & trace code

Verzending

Verzending verliep via TNT, en helaas is de kwaliteit daarvan een stuk minder. De dag dat het werd bezorgt was er niemand thuis. De pakketbezorger heeft (om mij onduidelijke redenen) vervolgens het pakketje retour gestuurd met de melding dat de zending was geweigerd?

Klantenservice

De verkoper heeft contact met mij opgenomen om na te vragen waarom ik het pakketje had geweigerd. Toen ik hem had uitgelegd dat er niemand thuis was en het pakketje zeker niet was geweigerd heeft hij het pakketje nogmaals opgestuurd.
De volgende dag werd het pakketje opnieuw aangeboden en dit keer was ik zelf thuis en waren er verder geen problemen.

Algemeen

Website ziet er netjes uit en is overzichtelijk. Had twee hdmi kabels nodig. Hier voor een zeer goede prijs 2 hdmi 1.4 met ethernet kabels besteld.

Verzending

Kabels werden snel geleverd, in een doosje met track en trace code. Kan dus niet anders zeggen dat alles prima is verlopen.

Scorekaart voor Onlinekabelshop.nl

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie