DataIO

220 producten en 449 uitvoeringen

Gebruikers over webshop DataIO

Review toevoegen

Algemeen

Bestel al jaren hier mijn geheugenkaartjes en USB sticks. De prijzen hier zijn over het algemeen het beste en ik vertrouw de kwaliteit (echtheid van producten) die door deze winkel word geleverd. De website is makkelijk te navigeren en het bestelproces loopt soepel.

Verzending

Ik heb de laatste keer voor tracking betaald en kreeg netjes updates van PostNL op mijn email over de bezorging. Alles is netjes ingepakt ontvangen.

Algemeen

De DataIO webshop komt vaak als goedkoopste naar boven, maar levert toch altijd prima kwaliteit.

Verzending

Verzending via briefpost zonder tracering is gratis. Ik heb (per toeval) net na de cut-off tijd van 17:00 uur besteld, maar het is alsnog dezelfde dag verzonden èn de volgende dag bezorgd!

Algemeen

Beste prijs en de volgende dag correct en goed verpakt geleverd.
Product werkt ook goed.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Groot assortiment, scherpe prijzen en mooie aanbiedingen. De bestelde producten werden netjes de volgende (werk)dag geleverd. Bezorgen per post is gratis, ik heb wel voor de track&trace optie van €1,99 gekozen.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 0

Algemeen

Inmiddels twee keer achter elkaar als ik een enkele usb stick bestel, krijg ik een belletje dat deze helaas niet leverbaar is. Of ik genoegen nemen wil met een andere.
De vorige keer is mij dat slecht bevallen, zit ik met een onhandig ding dat een verkeerde aansluiting heeft, dus deze keer maar bedankt voor het aanbod

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Prijs/kwaliteit vind ik bij DataIO erg goed. Ik bestel er bijna altijd mijn geheugenkaartjes. In het verleden regelmatig gehad dat indien het door mij bestelde product onverhoopt toch niet op voorraad bleek, ik een beter alternatief kreeg toegestuurd. Eén van de redenen waarom ik DataIO van harte zou aanbevelen.

Verzending

In tegenstelling tot eerdere ervaringen liep de verzending van mijn bestelling een beetje mis. Door een DDoS op de banken op het moment van bestellen, koos ik voor handmatig overboeken. Ik kreeg hiervoor een iDeal link toegestuurd, welke ik, toen de DDoS voorbij was, heb voldaan. Helaas werd deze betaling vervolgens niet goed/automatisch door het systeem verwerkt.

Klantenservice

Contact opgenomen met de klantenservice, initieel via Facebook, echter wegens uitblijven van reactie (enkele dagen) toch maar er achteraan gebeld. Toen was het vlot opgelost. Via Facebook is het nog altijd wachten op een reactie/bevestiging dat ze het hebben gelezen. Deze ronde scoren ze er helaas niet super mee.

Algemeen

Ik bestel mijn USB sticks en MicroSD kaartjes al jaren bij DataIO. DataIO is betrouwbaar, levert snel en heeft scherpe prijzen. Ja, je kan soms een euro goedkoper bestellen bij Amazon, maar daarmee sponsor je ook de teneergang van Nederlandse webshops en steun je de beruchte werkomstandigheden in Amazon magazijnen.

Verzending

Verzenden kan gratis of met track & trace voor 2 euro. Bestel je overdag is mijn ervaring dat de bestelling nog dezelfde dag wordt verzonden. Levering is door PostNL als briefpost, wat soms tot vertraging kan leiden. Tegenwoordig kies ik voor verzending met track & trace. Deze worden wel netjes de volgende dag bezorgd. T&T is dus aan te raden.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Dit is altijd een betrouwbare shop geweest met soms scherpe aanbiedingen. De vele combinatie aanbiedingen maken het soms onoverzichtelijk, dan moet je ineens je rekenmachine erbij gaan pakken. :-( Verder niks op aan te merken.

Verzending

Snelle verzendingen en goed verpakt.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Niet het juiste- en een goedkoper product geleverd en extra betalen om je (brievenbus) product te kunnen volgen.

Klantenservice

Ondanks mail aan de klantenservice geen reactie op verkeerd (en goedkoper) bezorgd product

Algemeen

Bestelling eenvoudig geplaatst. In het verleden hier vaker geheugenkaartjes besteld vanwege de goede service, snelle verzending en lage prijzen. Helaas was mijn oude account reeds verlopen sinds ze waren overgegaan op een nieuw systeem, maar een account is eenvoudig gemaakt.

Verzending

Geheugenkaartjes netjes verpakt in een brievenbuspakketje. Middels actietarief was deze als traceerbaar pakketje verzonden, waar ik ook erg blij mee was.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Bestelling geplaatst en laten leveren zonder track en trace. Deze mogelijkheid is interessant voor goederen met een lage waarde (zoals een MicroSD kaart) zodat de verzendkosten in verhouding zijn met de waarde van de bestelling.

Bestelling 6 dagen later geleverd

Klantenservice

Navraag gedaan omdat andere bestellingen per briefpost wel snel geleverd werden. Volgens Data.io zat daar verschil in, ze zagen flinke vertragingen bij PostNL vanwege COVID. Werd netjes uitgelegd in een uitgebreide email.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 0

Algemeen

Ronduit onbeschofte en aanvallende ‘service’ van DataIO na het niet hebben ontvangen van mijn bestelling.

Nadat mijn bestelling na twee weken nog niet bezorgd was, heb ik contact opgenomen. Reactie was dat ik moest wachten en anders over 1-2 weken nog een keer contact op moest nemen. Dit heb ik gedaan. Er zou een onderzoek worden gestart bij PostNL. Ik ben nooit op de hoogte gesteld van het resultaat en moest zelf opnieuw contact opnemen. Wat bleek: er is helemaal geen onderzoek gestart. Er werd aangegeven dat briefpost niet zomaar kan verdwijnen en dat aangifte gedaan moet worden. Hiervoor zou ik allerlei formulieren in moeten vullen. Volgens mij is de afzender verantwoordelijk, niet ik.. Daarbij werd geïnsinueerd dat ik de bestelling (van net aan €25...) mogelijk probeer achter te houden.. Een dergelijke aanvallende houding heb ik nog nooit meegemaakt.

Mijn advies is om producten voortaan elders te kopen waar ze weten wat klantvriendelijkheid is.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Goede en snelle levering, personeel heel vriendelijk. Goede prijs voor de goede producten!! Top serves!

Verzending

Bestelling paar dagen geleden al ontvangen. Voor de rest een top serves!

Heel vriendelijk!

Algemeen

Klantenservice is goed bereikbaar en hebben verstand van zaken. Ik heb heel vaak spullen gekocht bij deze lui en altijd naar volle tevredenheid.

Verzending

Standaard wordt je pakketje binnen 2 of 3 werkdagen afgeleverd maar ik heb mijn spullen vaak al de volgende dag in huis. Betalen voor snelle(re) levering is naar mijn inziens dus niet nodig.

Klantenservice

Altijd goed en duidelijk antwoord gehad. Alle informatie staat ook op de site.

Algemeen

Koop al jaren alle kaartjes bij DATAIO, altijd een scherpe prijs en altijd snel geleverd. Dit keer een Lexar 128GB SDXC 2000X professional UHS-II 300MB/s gekocht. Kreeg netjes bericht dat de levering iets later zou worden, vandaag goed verpakt op aangegeven datum ontvangen.
Aanrader, ben een zéér tevreden klant!

Topproduct, supersnel.

Klantenservice

Netjes ingelicht, met uitleg waaom, over latere levering.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Al enkele jaren bestelde ik mijn producten bij DataIO omdat ze goedkoop zijn en snel leveren. Product (micro SD kaart) besteld welke weer snel werd geleverd. Helaas was dat ook het einde van mijn jarenlange positieve ervaring.

Product bleek niet te werken in meerder toestellen (telefoons/laptop), terwijl ik dat zelfde model al eens eerder had besteld. Daarom contact opgenomen.

Eerst werd me een adres gegeven waar ik het product naar zou kunnen sturen. Dit was echter geen antwoordnummer dus ze erop gewezen dat de klant nooit op moet draaien voor garantie-kosten. Hierop alsnog een antwoordnummer gekregen.

Vervolgens alles opgestuurd (geopende verpakking, kaartje) waarna ik bericht kreeg dat er een defect was geconstateerd. Echter zou deze mechanische schade door mij zijn veroorzaakt, want ik had de instructies niet gevolgd. Hoe men dit zo stellig durft te beweren ben ik nooit achter gekomen. De verpakking met doorgeknipte kartelrand was ook in hun bezit. Want als je doorvraagt reageert men gewoon niet meer.
Belachelijke gang van zaken.

Mocht je hier toch iets willen bestellen. Betaal dan wel met creditcard, want het is me nu wel duidelijk waarom ze zo goedkoop zijn. Service is ver te zoeken, kosten proberen neer te leggen bij de consument.

Helaas, maar ik zal mijn ouders/kennissen nu zeker dit bedrijf afraden.

Verzending

Pakket was niet in goede staat afgeleverd. In eerste instantie oogt de verpakking prima, maar aangezien het een kwetsbaar kaartje betreft (kwetsbaar voor buigen) zou je een stevigere verpakking verwachten. Ook aangegeven bij DataIO, waarom niet erop vermelden dat die breekbaar is dan weet de postbode dit ook voordat die hem door de brievenbus probeert te "wroeten". Als je direct meldt dat het product beschadigd is krijg je ipv een excuus te horen dat jij zelf de schade hebt aangericht.

Klantenservice

Communicatie ging vreemd. "wellicht is bij het openmaken de schade ontstaan"?
Hierop aangegeven dat het wellicht ook een andere oorzaak kan hebben.

"Wanneer de verpakking op een andere manier geopend wordt is de kans groot dat de micro SD beschadigd wordt, eventueel zelfs zonder dat het kaartje zelf geraakt wordt met bv een schaar (doordat er onnodig kracht op het blister met daarin kaartje wordt gezet)."
Zoals aangegeven kan deze kracht ook net zo goed door iemand anders uitgeoefend worden op de blister. Deze is immers niet beschermd tegen externe krachten. Bewijslast ligt bij de leverancier, maar helaas denken sommige bedrijven hier nog mee weg te kunnen komen.

Externe schade valt buiten de garantie van Samsung wordt aangegeven. Echter is dit niet relevant voor de consument of DataIO die kosten nu wel of niet kan verhalen. Dat is hun bedrijfsrisico.

Algemeen

Goede prijs voor een CF-Express kaart van Sandisk en prima communicatie over de levertijd en de verzending.

Algemeen

Mijn go-to winkel geheugenkaarten en/of memory sticks te halen. Na altijd eerst via de Pricewatch te zien wat de beste prijs is staat DataIO negen v.d. tien keer bovenaan. Vriendelijke service, ook via telefoon bereikbaar wat ik een prettige manier van communiceren vind.

Verzending

snelle verzending via post, en optie gratis te verzenden als het door de brievenbus pas.

Klantenservice

Aanleiding van deze review is dat ik zonder problemen gemakkelijk iets heb kunnen retouneren wat ik toch niet nodig had. Soepel RMA kunnen aanvragen.

Algemeen

Defect Kingston USB stick werd tegen kleine meerprijs omgeruild voor een snellere versie van SanDisk. Het omruilen duurde wel langer dan 2 weken, maar dat zal waarschijnlijk aan de drukte bij Postnl gelegen hebben. Contact met Wouter gehad. Erg goed!

Klantenservice

Probleem is opgelost! Ik kan weer aan de slag.

Algemeen

Bestelling volgende dag in huis in een sterke envelop. Reden dat ik bij DataIO heb besteld; goedkoopste van Nederland. Verder heb ik vaker bij DataIO besteld en nooit een slechte ervaring gehad.

Verzending

Verzending in goede orde ontvangen. Geen opmerkingen

Klantenservice

Erg nette klantenservice met duidelijke communicatie via de mail.

1 2 3 ... 22

Scorekaart voor DataIO

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie