DataIO

288 producten en 476 uitvoeringen

Gebruikers over webshop DataIO

Review toevoegen

Algemeen

Bestelling plaatsen en betaling gingen gesmeerd. Producten worden overzichtelijk getoond bij Tweakers, maar het verdient aanbeveling nog even op de dataoi.nl website na te kijken, want mogelijk zijn de prijzen daar nog gunstiger of is er daar juist een speciale aanbieding voor het product wat je zoekt. Prijzen zijn duidelijk aangegeven, evenals de productinformatie. ... Ook ben ik zeer tevreden met het product en de gunstige prijs.

Verzending

Contact met Dataoi (via contact formulier), service, en levering zijn supersnel en correct. Verpakking en gebruiksaanwijzing degelijk en duidelijk.

Klantenservice

Toen ik na betaling via de Tweakers website op de datio.nl website ging kijken, merkte ik op dat er daar juist een gunstigere weekend prijs aangegeven was. Ik heb Dataoi gauw even daarover geschreven in het Dataio contact formulier. Al een paar uur later kreeg ik een vriendelijk bericht dat ze de gunstigere weekend prijs in rekening zouden brengen.

Verzending

Contact met Dataoi, service, en levering zijn supersnel en correct. Ook ben ik zeer tevreden met het product en de gunstige prijs.

Klantenservice

Toen ik na betaling via de Tweakers website op de datio.nl website ging kijken, merkte ik op dat er daar juist een gunstigere weekend prijs was. Ik heb gauw even daarovergeschreven in het Dataio contact formulier. All een paar uur later kreeg ik een vriendelijk bericht dat ze de gunstigere weekend prijs in rekening zouden brengen.

Algemeen

Na zelf een supersnelle uhs2Sony card te hebben besteld bleek mijn Sony RX10m2 dit niet te ondersteunen. Deze informatie kreeg ik na n belletje met Dataio. De service hierna was ongekend. Zelfs zonder originele verpakking mocht ik retourneren. Op hun advies een ander type kaartje gekocht wat daags erna alweer in huis was.
Spijtig dat je geen 11 voor service, behulpzaamheid en vriendelijkheid kunt geven

Verzending

Laat in de middag besteld, daags erna om huis

Lees mijn review hierboven

Algemeen

Geheugenkaart van Sandisk besteld bij DataIO voor mijn nieuwe Lumix DC G9. Prijs was met afstand het laagst van alle verkooppunten. Toen bleek dat mijn oude SDXC te traag is voor mijn nieuwe camera meteen gebeld om er nog 1 bij te bestellen die met dezelfde zending mee kon. Meteen contact met wouter die me binnen 5 minuten een link stuurde om 2x de verzendkosten te vermijden. Top klantenservice!

Algemeen

Prima service, hele snelle afhandeling van order en super ondersteuning met het maken van de juiste keuze!

Algemeen

Een microSD-kaartje faalde opeens. Er kon wel vanaf gelezen worden, maar niet meer naar toe geschreven worden.

Klantenservice

De consumentengarantie was al verlopen, maar de fabrikantengarantie (10 jaar) nog niet (3 jaar oud). DataIO heeft direct, binnen 3 dagen na inzending RMA, een nieuw gelijkwaardig/beter kaartje teruggestuurd.

Algemeen

Aantrekkelijke prijzen, snelle levering, uitstekende service en website. Al meerdere keren producten bij ze besteld, nooit gedoe, precies wat je verwacht.

Algemeen

Was op zoek naar een SD kaartje, via de pricewatch makkelijk gevonden voor een nette prijs.

Verzending

Bij verzend methodes hebben ze een aantal mogelijkheden waaronder PostNL brievenbuspakje (traceerbaar), aanwezigheid op het afleveradres zou niet noodzakelijk zijn.
Op tijd een track and trace code gekregen, wat bleek een handtekening was vereist.

Laten bezorgen bij een postagentschap was helaas niet mogelijk, wel op een ander tijdstip laten bezorgen. Dus dan maar wachten op de postbode.

Pakje was verder degelijk verpakt, ook was aangegeven dat het om een breekbaar product ging.

Algemeen

Al vaak iets besteld bij DataIO. Altijd zeer tot tevredenheid. Nu weer een bestelling geplaatst. Prima product was binnen een dag geleverd.

Verzending

Gratis verzenden aangegeven duurt 2 tot 3 dagen. Het product was er al de volgende dag!!

Klantenservice

Gewoon een goed betrouwbaar bedrijf

Algemeen

Geheugen kaart besteld maar dom van mij, de verkeerde. Was op zaterdag avond laat besteld en op dinsdag met de gewone post al binnen. Pakket zelfde dag retour gestuurd en 1 dag later al een bevestiging dat het geld 100% terug gestort is! Wel gelijk de juiste kaart besteld en ook deze de volgende dag binnen. Super snel en goede service dus.

Verzending

Pakket ontvangen gaat net zo snel als de retourzendingen.
Prima verpakking en snelle levering van mijn producten. (brievenbus post)

Algemeen

Erg prettige website! Door een goede indeling vind je snel wat je zoekt. Het bestellen is ook simpel.

Verzending

De verpakking van de SD kaart zat in een stevige envelop met schuim aan de binnenkant. Prima zo

Algemeen

Keurige winkel, ik heb mijn bestelling makkelijk af kunnen ronden en de producten waren snel geleverd.

Klantenservice

En van mijn USB stickjes was kapot gegaan. RMA geopend, een dag later kreeg ik de bevestiging dat ik het stickje mocht gaan opsturen. Na een vertraging van mijn kant (uitstelgedrag ) was hij op de post gegaan, waarna ik na 2 dagen een nieuwe op de deurmat heb gevonden.

Algemeen

Voordelig geheugenkaartje gekocht, heldere site, snel verstuurd en je wordt op de hoogte gehouden. Gewoon goed.

Verzending

Brievenbuspost, risico voor verzender maar daardoor scherper qua prijs. Alleen maar voordelen voor de koper zo ver ik kan zien.

Algemeen

Snelle service, voor een goede prijs! Al eerder bij DataIO geheugenkaarten besteld en telkens een prima ervaring.
Deze keer weer een geheugenkaart besteld, aangegeven dat het met normale briefpost verstuurd kan worden. Zoals aangegeven door DataIO duurt dit 2-3 dagen. Een dag na de bestelling werd ik gebeld dat het product niet op voorraad was en dat het een dag langer zou duren. De bestelling kon dan eventueel geannuleerd worden.
Uiteindelijk was de bestelling alsnog met 3 dagen in huis!

Algemeen

De geheugenkaarten die DataIO verkoopt zijn meestal zeer scherp geprijst. Heb er al meerdere gekocht en deze worden snel verzonden. Echter schrijf ik deze review vanwege de ervaringen met de klantenservice, want daarover niets dan lof!

Verzending

Ondanks dat ze zelf adviseren om niet voor reguliere briefpost te kiezen (omdat dit niet traceerbaar is en langer kan duren) heb ik daar altijd wel voor gekozen en nooit problemen mee gehad. Iedere keer keurig op tijd geleverd.

Klantenservice

Ervaring 1: twee geheugenkaarten besteld, maar deze waren niet direct leverbaar. Dat stond misschien verkeerd op de website, of had ik overheen gekeken, maar daar was ik me hoe dan ook niet van bewust. De volgende dag belde DataIO met de mededeling dat de kaarten niet direct leverbaar waren en of ik misschien twee vergelijkbare kaarten van een ander merk wilde die hetzelfde geprijsd waren. Daar ben ik toen akkoord mee gegaan en de volgende dag had ik de kaarten in huis.
Ervaring 2: onlangs ging een geheugenkaart die ik een jaar en negen maanden geleden gekocht had defect. Kon er geen data meer naar schrijven en formatteren ging ook niet meer, maar data lezen kon wel nog. Via RMA aangegeven dat ik niet zeker wist of dit onder de garantie viel en had bovendien de verpakking niet meer. De volgende dag reactie met een aantal criteria om vast te kunnen stellen of de kaart echt stuk was en als dat zo was dat ik 'm goed verpakt op mocht sturen. Uit de criteria bleek de kaart inderdaad stuk, dus opgestuurd in een SD-kaart doosje dat ik zelf nog had liggen (zat er oorspronkelijk niet bij). Twee dagen later een (nieuwe) vervangende geheugenkaart in de bus, ondanks dat de prijzen voor SD-kaarten intussen bijna 2x zo hoog zijn dan twee jaar geleden. n tegen alle verwachtingen in ook mijn SD-kaart doosje retour!

Algemeen

Micro SD kaartje besteld. DataIO kon deze netjes per briefpost de volgende dag bij mij bezorgen.

Algemeen

Website is overzichtelijk en duidelijk. Op een gemakkelijke manier mijn bestelling kunnen doen. Verzending via de post is prima geregeld. Op een vrijdag besteld dag erna product binnen. Klanten service is uitstekend.

Verzending

Product verzonden via de post, verpakt zoals verwacht mag worden.

Klantenservice

Klantenservice uitstekend, contact gehad om adreswijziging in mijn bestelling door te geven. Vriendelijk gehollpen en personeel denkt met je mee. Op tijd de aanpassing gedaan zodat bestelling op juiste adres terecht kwam. Top!

Algemeen

Fantastische service: snel, duidelijk en goedkoop.
Omdat een van de bestelde producten (combi-product) niet op voorraad was, werd ik een paar minuten na het (online) plaatsen gebeld met de vraag of het goed was dat ze de bestelling aanpasten en dat het geld van het ontbrekende product terug werd gestort. Snel en duidelijk, met zelfs nog advies waar ik het product nog wl kon krijgen.

Verzending

Getraceerd brievenbuspakketje. Binnen 24 uur in de bus en goed verpakt.

Klantenservice

Ik werd dus gebeld zodat we konden overleggen over het product dat niet meer op voorraad was. Dat overleggen doet niet elk bedrijf!

Algemeen

Producten eenvoudig gevonden via de Tweakers pricewatch en toegevoegd in mijn mandje bij DataIO. Artikelen zijn daarna zoals beloofd de volgende dag geleverd

Algemeen

Ik had een geheugenkaart besteld die niet compatibele bleek te zijn met het apparaat waar hij in moest. Omdat de kaart nog niet verstuurd was, werd door Dataio de order aangepast en kreeg ik toch nog op tijd de goede geheugenkaart. Kortom een top service die gewaardeerd mag worden.
Bewerk

Verzending

Keurig verpakt en volgens afspraak geleverd. ruime verzendmogelijkheden.

Met 1 telefoontje een probleem opgelost dat mijn schuld was. Prima service

1 2 3 ... 15

Scorekaart voor DataIO

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie