DataIO

300 producten en 497 uitvoeringen

Gebruikers over webshop DataIO

Review toevoegen

Algemeen

400 Gb MicroSD kaartje voor mijn telefoon besteld. Ik ontving hem netjes de volgende dag via pakketpost met track&trace, terwijl ik zelf voor briefpost met Track&trace had gekozen.
Het was netjes verpakt en voldeed aan de productomschrijving.

Algemeen

Wacht nu al een geruime tijd op mijn bestelling, nog geen bevestiging e-mail gekregen en geen antwoord op mijn vragen terwijl wel al betaald is en ze aangeven dat het verzending een werkdag is bij de bestelde artikelen. Nooit meer voor mij deze website, dan betaal ik liever iets meer voor wel wat sneller antwoord.

Algemeen

Site is overzichtelijk en bestellen is simpel. Betaling gaat snel en goed via een extern bedrijf, wat niet ongewoon is. Het grote nadeel is dat de voorraadstatus van artikelen niet te vertrouwen is. Meer hierover bij de Klantenservice review.

Klantenservice

De voorraadstatussen bij de artikelen zijn niet betrouwbaar. Ik had 2 verschillende Lexar kaarten besteld (32GB 2000x SDHC en een 64GB XQD), beide volgens de site op voorraad en beide niet leverbaar. Ik zag net hier nog een review over een bestelling van een XQD Lexar kaart van 12 augustus en die was toen ook al niet leverbaar. Kan niet zeggen of het hier dezelfde kaart betreft, maar wel indicatie. In meerdere reviews zie je dat er vaak gebeld wordt om een alternatief aan te bieden omdat jouw besteld product "toevallig" net niet meer op voorraad is.

Ik ben gebeld om alternatieven te kiezen, maar ik kies mijn kaarten zorgvuldig uit en de alternatieven waren niet acceptabel voor mij. De slogan alles uit eigen voorraad is dus een lokkertje, vooral in combinatie met een niet actuele voorraadstatus bij het product. Ook na het telefoontje staan beide kaarten gewoonweg nog op de status op Voorraad. Dit is in mijn ogen gewoonweg pure misleiding om de order maar binnen te krijgen en daarna met een belletje de klant te bewegen naar een alternatief die wel op voorraad is. Dat is een zeer kwalijke zaak. Ik heb de order dan ook geannuleerd.

Als je als bedrijf je voorraadstatus bij een artikel niet realtime up to date kan houden, moet je het niet op je site vermelden. Nu kan ik eerst wachten tot het geld weer op mijn rekening staat, alvorens ik weer kan gaan zoeken naar een leverancier die wel voorraad heeft. Bedrijven met dergelijke "strategieŽn" kunnen mij als klant wel vergeten.

Algemeen

Ik was op zoek naar een usb stick en kwam uit bij Dataio,omdat zei het goedkoopst waren.
De site is duidelijk en overzichtelijk.
De volgende keer als ik weer wat extra opslag nodig ben,kom ik graag weer bij jullie terug.

Verzending

Uitstekend verpakt ik een bubbelenvelop.

Algemeen

Twee MicroSD kaartjes besteld, omdat ze hier beide het goedkoopst waren.
MB-MC64GA/EU en MB-MC32DA/EU besteld,
MB-MC64GA/EU en MB-MC32GA/EU ontvangen. Het verschil is minimaal en in het voordeel van het geleverde kaartje, dus wat mij betreft prima.

De kaartjes zijn allebei geslaagd voor een 100% test met h2testw en werken goed in onder andere een Raspberry Pi 3b.

Verzending

Woensdag om 17:07 besteld als PostNL Briefpost (gratis, zonder Track & Trace).
Donderdagochtend een mailtje ontvangen dat de bestelling verzonden was.
Vrijdagochtend ontvangen in een stevige envelop.

Algemeen

Voor een simpel SD kaartje lijkt DAtaIO een prima winkel. Gekozen voor brievenbuspost waarbij aangegeven dat de verwachte levertijd 2-3 werkdagen zou zijn. Na twee dagen lag het inderdaad in de bus, niks mis mee.

Algemeen

Zoals zo vaak is DataIO de goedkoopste in NL voor micro SD kaartjes. Bij het bestellen (zonder account) had ik een fout gemaakt met de postcode. De post weigert dan het pakketje en ik vroeg mij af waar hij bleef. Ik werd door DataIO gebeld en zo kwam alles toch nog op zijn pootjes terecht

Verzending

Ook al kies je de gratis optie, het wordt netjes en snel afgehandeld, ook maak je zelf een fout. :-) Bij levertijd heb ik dus voor "op tijd" gekozen, want het was mijn eigen fout.

Klantenservice

DataIO laat zien dat de laagste prijs wel degelijk samen kan gaan met goede service. Ze kwamen zelf in actie, terwijl ik zelf de fout had gemaakt.

Algemeen

Heldere website, makkelijke bestel procedure, strakke prijs, vlotte levering. Kort om: niks mis mee en aanbevelenswaardig.

zie eerdere toelichting

Algemeen

Bestelling plaatsen is zo gepiept. Prijzen waren netjes, ook met verzenden lekker veel keus (gratis bijvoorbeeld ook, in een envelopje) en schappelijk. Goede eerste ervaring met deze shop

Verzending

Levering zoals aangegeven, netjes en praktisch verpakt, niks op aan te merken.

Algemeen

De site is overzichtelijk. De bestelprocedure is vlot. De prijzen zijn goedkoper dan op andere sites.

Verzending

De door mij bestelde QXD card en reader werd binnen een dag geleverd. De producten waren uitstekend verpakt. Je betaald § 2,50 voor een brievenbuspakje. Je kunt ook voor andere manieren van leveren kiezen, bijvoorbeeld verzekerd.

Klantenservice

Ik heb hier een Lexar QXD kaartje besteld. Na het plaatsen van mijn bestelling werd ik binnen vijf minuten door het bedrijf gebeld met de mededeling dat dit kaartje niet meer in voorraad was omdat Lexar zou stoppen met deze kaart. Ze boden mijn een alternatief (sony) aan. De klantenservice was correct en vriendelijk.

Algemeen

Mooie webshop waarbij goed duidelijk is welke SD kaart je bestelt. Geen risico dat je achteraf de verkeerde hebt geselecteerd. Al meerdere malen kaartjes besteld, de prijzen behoren meestal tot de laagste.

Verzending

Snelle levering, en goed verpakt. Bovendien heb je bij een brievenbuspakje zelf de keuze of je het zo goedkoop mogelijk wil laten verzenden, of verzekerd, met track & trace. Bij meerdere kaartjes kies ik toch liever voor de laatste optie.

+product makkelijk te vinden
+bestelling snel in huis
+goed verpakt.
+papieren nota

Formulier waar je je adres in moet vullen zou iets duidelijker/eenvoudiger mogen.

Verzending

Bestelling verzonden in stevige envelop.

Klantenservice

Vriendelijk aan de telefoon. Foutje dat ik gemaakt had bij invullen van het formulier werd snel gecorrigeerd.

Algemeen

Ik heb al meerdere bestellingen bij ze geplaatst die altijd heel correct afgehandeld werden met een tijdige levering. Heel prettig bedrijf om zaken mee te doen.

Verzending

Verzending was altijd nog dezelfde dag of vroeg op de dag erna. Er zijn ook ruim voldoende verzendmogelijkheden om uit te kiezen.

Algemeen

inmiddels 5 producten (4 micro-sd kaartjes van 128gb en 1 sandisk ultrafit van 128gb) aangeschafd, laatst genoemde opgestuurd wegens garantie defect. Ik heb deze netjes verpakt en als brievenbuspakket met track & trace opgestuurd, deze is ook aangekomen maar de webshop heeft deze tot op de dag van vandaag niet ontvangen. Webshop doet ook verder geen voorstel of onderzoek terwijl ik netjes alle instructies heb opgevolgd voor het opsturen van mijn RMA. Na bijna twee weken gevraagd om een alternatieve oplossing maar hier heb tot op de dag van vandaag geen antwoord op gekregen!!

Kortom: je usbstick ben je kwijt!

Klantenservice

De klantenservices kan mij ook verder niet helpen. Zij kunnen mijn RMA ook niet behandelen omdat ze deze “niet ontvangen” hebben terwijl de PostNL app en klantenservice aangeeft dat dit pakket wel is afgeleverd. Ik krijg ook niet het gevoel dat DataIO echt onderzoek doet of er bij hun iets mis is gegaan! Volgende keer doe ik mijn aankopen maar gewoon weer ergens anders want daar gaat het altijd goed met retourneren van RMA.

Algemeen

Duidelijke webshop, mooie (goedkope) prijzen en snelle levering. Goede beoordelingen over deze webwinkel zijn volledig terecht.

Snelle levering

Klantenservice

Ik had een iXpand van Sandisk via DataIO besteld.
Totaal niet teverden over de dataoverdracht, contact gezocht met Sandisk en probleem voorgelegd.
Geen oplossing geboden vanuit Sandisk maar wel vanuit DataIO.
Ik mocht de iXpand terugsturen en met een beetje bijbetaling omruilen voor een SAMSUNG EVO PLUS 256GB MICRO SD.
TOP service.
Wouter bedankt, als ik weer opslag nodig heb ga ik naar DataIO.

smvs Karma 59,2K

Algemeen

Een 64 GB SanDisk 64GB SDXC Extreme Pro besteld en de volgende dag geleverd gekregen. Me daarna bedacht dat ik toch voor een vakantie van 3 weken misschien een 128 GB wilde. Ik stuur eigenlijk zelden wat terug maar ach, waarom zou ik geen gebruik maken van die mogelijkheid als het kan. Dus de 128 GB alsnog besteld en een retour aangevraagd voor de 64 GB. Alles verliep volgens het boekje, snel geld teruggehad. Ik zou deze webshop van harte aanbevelen.

guysp Karma 6,89K

Algemeen

Al meerdere keren bij DataIO SD kaartjes besteld, vrijwel altijd de voordeligste en daarnaast ook nog snelle levering en netjes verpakt. Webshop interface is ook heel handig om snel te vinden wat je nodig hebt.

Algemeen

Goed geprijsde USB sticks en Micro SD kaartjes.
Bestel proces was eenvoudig en ook mogelijk zonder account aan te maken.

Verzending

Geen verzendkosten als je ze gewoon in een stevige met foam beklede envelop laat opsturen.
Vandaag besteld, morgen geleverd, ondaks de disclaimer dat het 2 tot 3 dagen kon duren. Prima dus.

Algemeen

Produkt was goed te vinden op de site en het bestelproces ging ook vlekkeloos. Het is niet verplicht om een account aan te maken en binnen een uur bevestiging van tracking-code voor de volgende dag.

Verzending

Produkt was/is zelf al bijna onbreekbaar; desondanks goed verpakt in dubbele zware "envelop" van neutrale kleur. Ook nog een mooi stukje tape eromheen dat het breekbaar is en een sticker die niet echt herleidbaar naar het bedrijf leidt.

Klantenservice

Helaas nog wel even moeten schakelen met de klantenservice. Niet omdat ik een klacht over de winkel had maar puur een "administratief" dingetje. Ze waren in ieder geval goed te bereiken, nemen de opmerking erg serieus en begrepen goed wat er gevraagd werd.

Algemeen

Bestelling plaatsen en betaling gingen gesmeerd. Producten worden overzichtelijk getoond bij Tweakers, maar het verdient aanbeveling nog even op de dataoi.nl website na te kijken, want mogelijk zijn de prijzen daar nog gunstiger of is er daar juist een speciale aanbieding voor het product wat je zoekt. Prijzen zijn duidelijk aangegeven, evenals de productinformatie. ... Ook ben ik zeer tevreden met het product en de gunstige prijs.

Verzending

Contact met Dataoi (via contact formulier), service, en levering zijn supersnel en correct. Verpakking en gebruiksaanwijzing degelijk en duidelijk.

Klantenservice

Toen ik na betaling via de Tweakers website op de datio.nl website ging kijken, merkte ik op dat er daar juist een gunstigere weekend prijs aangegeven was. Ik heb Dataoi gauw even daarover geschreven in het Dataio contact formulier. Al een paar uur later kreeg ik een vriendelijk bericht dat ze de gunstigere weekend prijs in rekening zouden brengen.

1 2 3 ... 15

Scorekaart voor DataIO

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie