DataIO

288 producten en 477 uitvoeringen

Gebruikers over webshop DataIO

Review toevoegen

Algemeen

Bestelling plaatsen is zo gepiept. Prijzen waren netjes, ook met verzenden lekker veel keus (gratis bijvoorbeeld ook, in een envelopje) en schappelijk. Goede eerste ervaring met deze shop

Verzending

Levering zoals aangegeven, netjes en praktisch verpakt, niks op aan te merken.

Algemeen

De site is overzichtelijk. De bestelprocedure is vlot. De prijzen zijn goedkoper dan op andere sites.

Verzending

De door mij bestelde QXD card en reader werd binnen een dag geleverd. De producten waren uitstekend verpakt. Je betaald ¤ 2,50 voor een brievenbuspakje. Je kunt ook voor andere manieren van leveren kiezen, bijvoorbeeld verzekerd.

Klantenservice

Ik heb hier een Lexar QXD kaartje besteld. Na het plaatsen van mijn bestelling werd ik binnen vijf minuten door het bedrijf gebeld met de mededeling dat dit kaartje niet meer in voorraad was omdat Lexar zou stoppen met deze kaart. Ze boden mijn een alternatief (sony) aan. De klantenservice was correct en vriendelijk.

Algemeen

Mooie webshop waarbij goed duidelijk is welke SD kaart je bestelt. Geen risico dat je achteraf de verkeerde hebt geselecteerd. Al meerdere malen kaartjes besteld, de prijzen behoren meestal tot de laagste.

Verzending

Snelle levering, en goed verpakt. Bovendien heb je bij een brievenbuspakje zelf de keuze of je het zo goedkoop mogelijk wil laten verzenden, of verzekerd, met track & trace. Bij meerdere kaartjes kies ik toch liever voor de laatste optie.

+product makkelijk te vinden
+bestelling snel in huis
+goed verpakt.
+papieren nota

Formulier waar je je adres in moet vullen zou iets duidelijker/eenvoudiger mogen.

Verzending

Bestelling verzonden in stevige envelop.

Klantenservice

Vriendelijk aan de telefoon. Foutje dat ik gemaakt had bij invullen van het formulier werd snel gecorrigeerd.

Algemeen

Ik heb al meerdere bestellingen bij ze geplaatst die altijd heel correct afgehandeld werden met een tijdige levering. Heel prettig bedrijf om zaken mee te doen.

Verzending

Verzending was altijd nog dezelfde dag of vroeg op de dag erna. Er zijn ook ruim voldoende verzendmogelijkheden om uit te kiezen.

Algemeen

inmiddels 5 producten (4 micro-sd kaartjes van 128gb en 1 sandisk ultrafit van 128gb) aangeschafd, laatst genoemde opgestuurd wegens garantie defect. Ik heb deze netjes verpakt en als brievenbuspakket met track & trace opgestuurd, deze is ook aangekomen maar de webshop heeft deze tot op de dag van vandaag niet ontvangen. Webshop doet ook verder geen voorstel of onderzoek terwijl ik netjes alle instructies heb opgevolgd voor het opsturen van mijn RMA. Na bijna twee weken gevraagd om een alternatieve oplossing maar hier heb tot op de dag van vandaag geen antwoord op gekregen!!

Kortom: je usbstick ben je kwijt!

Klantenservice

De klantenservices kan mij ook verder niet helpen. Zij kunnen mijn RMA ook niet behandelen omdat ze deze “niet ontvangen” hebben terwijl de PostNL app en klantenservice aangeeft dat dit pakket wel is afgeleverd. Ik krijg ook niet het gevoel dat DataIO echt onderzoek doet of er bij hun iets mis is gegaan! Volgende keer doe ik mijn aankopen maar gewoon weer ergens anders want daar gaat het altijd goed met retourneren van RMA.

Algemeen

Duidelijke webshop, mooie (goedkope) prijzen en snelle levering. Goede beoordelingen over deze webwinkel zijn volledig terecht.

Snelle levering

Klantenservice

Ik had een iXpand van Sandisk via DataIO besteld.
Totaal niet teverden over de dataoverdracht, contact gezocht met Sandisk en probleem voorgelegd.
Geen oplossing geboden vanuit Sandisk maar wel vanuit DataIO.
Ik mocht de iXpand terugsturen en met een beetje bijbetaling omruilen voor een SAMSUNG EVO PLUS 256GB MICRO SD.
TOP service.
Wouter bedankt, als ik weer opslag nodig heb ga ik naar DataIO.

Algemeen

Een 64 GB SanDisk 64GB SDXC Extreme Pro besteld en de volgende dag geleverd gekregen. Me daarna bedacht dat ik toch voor een vakantie van 3 weken misschien een 128 GB wilde. Ik stuur eigenlijk zelden wat terug maar ach, waarom zou ik geen gebruik maken van die mogelijkheid als het kan. Dus de 128 GB alsnog besteld en een retour aangevraagd voor de 64 GB. Alles verliep volgens het boekje, snel geld teruggehad. Ik zou deze webshop van harte aanbevelen.

Algemeen

Al meerdere keren bij DataIO SD kaartjes besteld, vrijwel altijd de voordeligste en daarnaast ook nog snelle levering en netjes verpakt. Webshop interface is ook heel handig om snel te vinden wat je nodig hebt.

Algemeen

Goed geprijsde USB sticks en Micro SD kaartjes.
Bestel proces was eenvoudig en ook mogelijk zonder account aan te maken.

Verzending

Geen verzendkosten als je ze gewoon in een stevige met foam beklede envelop laat opsturen.
Vandaag besteld, morgen geleverd, ondaks de disclaimer dat het 2 tot 3 dagen kon duren. Prima dus.

Algemeen

Produkt was goed te vinden op de site en het bestelproces ging ook vlekkeloos. Het is niet verplicht om een account aan te maken en binnen een uur bevestiging van tracking-code voor de volgende dag.

Verzending

Produkt was/is zelf al bijna onbreekbaar; desondanks goed verpakt in dubbele zware "envelop" van neutrale kleur. Ook nog een mooi stukje tape eromheen dat het breekbaar is en een sticker die niet echt herleidbaar naar het bedrijf leidt.

Klantenservice

Helaas nog wel even moeten schakelen met de klantenservice. Niet omdat ik een klacht over de winkel had maar puur een "administratief" dingetje. Ze waren in ieder geval goed te bereiken, nemen de opmerking erg serieus en begrepen goed wat er gevraagd werd.

Algemeen

Bestelling plaatsen en betaling gingen gesmeerd. Producten worden overzichtelijk getoond bij Tweakers, maar het verdient aanbeveling nog even op de dataoi.nl website na te kijken, want mogelijk zijn de prijzen daar nog gunstiger of is er daar juist een speciale aanbieding voor het product wat je zoekt. Prijzen zijn duidelijk aangegeven, evenals de productinformatie. ... Ook ben ik zeer tevreden met het product en de gunstige prijs.

Verzending

Contact met Dataoi (via contact formulier), service, en levering zijn supersnel en correct. Verpakking en gebruiksaanwijzing degelijk en duidelijk.

Klantenservice

Toen ik na betaling via de Tweakers website op de datio.nl website ging kijken, merkte ik op dat er daar juist een gunstigere weekend prijs aangegeven was. Ik heb Dataoi gauw even daarover geschreven in het Dataio contact formulier. Al een paar uur later kreeg ik een vriendelijk bericht dat ze de gunstigere weekend prijs in rekening zouden brengen.

Verzending

Contact met Dataoi, service, en levering zijn supersnel en correct. Ook ben ik zeer tevreden met het product en de gunstige prijs.

Klantenservice

Toen ik na betaling via de Tweakers website op de datio.nl website ging kijken, merkte ik op dat er daar juist een gunstigere weekend prijs was. Ik heb gauw even daarovergeschreven in het Dataio contact formulier. All een paar uur later kreeg ik een vriendelijk bericht dat ze de gunstigere weekend prijs in rekening zouden brengen.

Algemeen

Na zelf een supersnelle uhs2Sony card te hebben besteld bleek mijn Sony RX10m2 dit niet te ondersteunen. Deze informatie kreeg ik na één belletje met Dataio. De service hierna was ongekend. Zelfs zonder originele verpakking mocht ik retourneren. Op hun advies een ander type kaartje gekocht wat daags erna alweer in huis was.
Spijtig dat je geen 11 voor service, behulpzaamheid en vriendelijkheid kunt geven

Verzending

Laat in de middag besteld, daags erna om huis

Lees mijn review hierboven

Algemeen

Geheugenkaart van Sandisk besteld bij DataIO voor mijn nieuwe Lumix DC G9. Prijs was met afstand het laagst van alle verkooppunten. Toen bleek dat mijn oude SDXC te traag is voor mijn nieuwe camera meteen gebeld om er nog 1 bij te bestellen die met dezelfde zending mee kon. Meteen contact met wouter die me binnen 5 minuten een link stuurde om 2x de verzendkosten te vermijden. Top klantenservice!

Algemeen

Prima service, hele snelle afhandeling van order en super ondersteuning met het maken van de juiste keuze!

Algemeen

Een microSD-kaartje faalde opeens. Er kon wel vanaf gelezen worden, maar niet meer naar toe geschreven worden.

Klantenservice

De consumentengarantie was al verlopen, maar de fabrikantengarantie (10 jaar) nog niet (3 jaar oud). DataIO heeft direct, binnen 3 dagen na inzending RMA, een nieuw gelijkwaardig/beter kaartje teruggestuurd.

Algemeen

Aantrekkelijke prijzen, snelle levering, uitstekende service en website. Al meerdere keren producten bij ze besteld, nooit gedoe, precies wat je verwacht.

Algemeen

Was op zoek naar een SD kaartje, via de pricewatch makkelijk gevonden voor een nette prijs.

Verzending

Bij verzend methodes hebben ze een aantal mogelijkheden waaronder PostNL brievenbuspakje (traceerbaar), aanwezigheid op het afleveradres zou niet noodzakelijk zijn.
Op tijd een track and trace code gekregen, wat bleek een handtekening was vereist.

Laten bezorgen bij een postagentschap was helaas niet mogelijk, wel op een ander tijdstip laten bezorgen. Dus dan maar wachten op de postbode.

Pakje was verder degelijk verpakt, ook was aangegeven dat het om een breekbaar product ging.

Algemeen

Al vaak iets besteld bij DataIO. Altijd zeer tot tevredenheid. Nu weer een bestelling geplaatst. Prima product was binnen een dag geleverd.

Verzending

Gratis verzenden aangegeven duurt 2 tot 3 dagen. Het product was er al de volgende dag!!

Klantenservice

Gewoon een goed betrouwbaar bedrijf

1 2 3 ... 15

Scorekaart voor DataIO

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie