Medionshop.nl

173 producten en 198 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Medionshop.nl

Review toevoegen

Algemeen

Slechte, slecht, slecht, slecht, slecht, slechte, slecht, slecht, slecht, slecht slechte, slecht, slecht, slecht, slecht

Klantenservice

Dit is de slechtste webshop (Medion) van heel Nederland.
PC bijj die gasten besteld, ongeveer 1700Euro, en functioneerd niet goed. Geretourneerd om het nalaten kijken, maar toen kreeg ik van die gasten een mailtje dat zogenaamd door ons een schade tijdens verzending gebeurt is 50Euro moesten we voor die shit betalen. Natuurlijk tegeningegaan, lieten ze foto's naar mijn Emailadres komen, inderdaad schade. maar niet door ons, die gasten hebben het wel zelf gedaan, maar goed. kregen we de PC weer terug, en weer dezelfde klacht, foutmelding. Alsjeblieft niet bij de Medion bestellen, die gasten sporen niet. heb er echt spijt van.

Geachte heer\mevrouw,

Heeft u mogelijk een ordernummer of een klantnummer? Ik wil deze case graag nog eens laten bekijken om te beoordelen of er inderdaad fouten zijn gemaakt.

Met vriendelijk groet,
Het MEDIONShop team

Algemeen

Redeljk snelle levering, maar bij problemen absoluut geen hup. Steeds zelf moeten testen en nog geen oplossing. Nu al 3 maanden aan het tobben met een tablet

Geachte,

Kunt u me meer vertellen over de aard van de problemen? Wellicht kunnen wij samen alsnog tot een oplossing komen? Normaal gezien is onze klantenservice prima in staat onze klanten met veelvoorkomende vragen weer op gang te helpen.

Algemeen

Ik had een bluetooth muis besteld op Medion.nl. Ik kreeg de muis binnen 2 dagen binnen, dus snelle levering. Maar na een paar minuten zag ik dat mijn laptop geen ingebouwde bluetooth adapter had, dus ik wou de muis terug zenden. Na een belletje kreeg ik een retour voucher op me mail en kon ik heb makkelijk terug zenden en kreeg netjes mijn geld terug

Algemeen

Een email is verstuurd naar Tweakers om de oorspronkelijke review te verwijderen, gezien ik deze niet meer kon aanpassen.
----

Mijn ervaringen met MEDION, veel energie en tijd verloren, 3 defecte laptops en een kapotte tas maar een upgrade en gratis headset ervoor terug.

Afbeeldingen:
of https://ibb.co/kV64Nb

Oude review:
of https://ibb.co/cgY7aw

28-7-2017:
Gevraagd of het model dat gereview’d was op Hardware.info nog in die exacte specificaties beschikbaar was, gezien het huidige model op de webshop minderwaardig was betreft onderdelen.
(Langzamer geheugen, kleinere/langzamere SSD)

30-7-2017:
Gelokt met 15 euro korting bij bestelling voor aanmelden nieuwsbrief.
Bleek niet te kunnen i.c.m. actie.
MEDION ERAZER X7847 met muis en rugzak besteld voor ¤1.509,00

31-7-2017:
Reactie ontvangen van Medion op oorspronkelijke vraag, dit model was niet beschikbaar.

01-8-2017:
Bestelde laptop ontvangen.

02-8-2017:
Unboxing video gepubliceerd op YouTube, met pixel-defect op beeldscherm.
( https://www.youtube.com/watch?v=6bnTU-OQf14 )
Laptop retour gezonden.

03-8-2017:
Laptop ontvangen door Medion.

07-8-2017:
N.a.v. aanhoudend persoonlijk contact met klantenservice, vernomen dat het streeftermijn levering nieuwe laptop 10-8-2017 is.

08-8-2017:
Shopreview geplaatst op Tweakers.net
( Vervangen door deze, zie bijlage voor origineel. )
Link doorgestuurd aan Medion.
N.a.v. de mail met bovenstaande link een reactie, 1 uur voor levering met Track-and-Trace code ontvangen.
Vervangende laptop ontvangen.

04-9-2017:
Email gestuurd naar Medion waarin ik aangeef dat onder alle omstandigheden, zelfs bij YouTube, de geluidsproductie enorm is ondanks handmatig profiel in de software Medion Control Center.
Verzoek om advies geplaatst.

06-9-2017:
Reactie ontvangen om in het energie-beheer van Windows de maximale processor-status te limiteren naar 99% of lager zodat deze niet in de “superkoelmodus” kan komen.

8-9-2017:
Reactie ontvangen van iemand op oorspronkelijke YouTube unboxing video met verzoek game-performance te testen.

17-9-2017:
Twee videos gepubliceerd van de X7847 (World of Warcraft/Skyrim) met OSD waarin te zien is dat de laptop GPU 100+ graden bereikt.
( https://www.youtube.com/watch?v=gKm3o64zI18 )
( https://www.youtube.com/watch?v=VmF8WFtTVS8 )

18-9-2017:
Met telefoon opname gemaakt waarbij te zien is dat de laptop zichzelf uitgeschakeld.
( https://www.youtube.com/watch?v=Jb1NMuOOIao )
Link doorgestuurd naar Medion met verzoek aanmelden reperatie.

19-9-2017:
Uitgebreide product-ervaring geplaatst op Tweakers.net (link verwijderd).
Reactie op review van Medion webcare met verzoek contact op te nemen.
Contact opgenomen.
Gebeld door Medion afdeling “Escalatie”, met aanbod de X7847 te vervangen voor een X7853.

20-9-2017:
Laptop verstuurd naar Medion.

21-9-2017:
Laptop ontvangen door Medion.

22-9-2017:
Email gestuurd met verzoek ditmaal eerder een Track-and-Trace code op te sturen.

27-9-2017:
Laptop verstuurd door Medion.

28-9-2017:
Laptop ontvangen, bijzonder genoeg niet in een doos maar slechts de verpakking met de stickers er direct op.
Product-ervaring Tweakers offline gehaald en YouTube videos op ‘verborgen’ ingesteld.

15-10-2017:
Pixel-defect ontdekt op het beeldscherm.
Contact opgenomen met Medion.

17-10-2017:
Voucher ontvangen om laptop terug te sturen.
Reactie verstuurd met verzoek om ditmaal meteen een vervangend exemplaar op te sturen i.v.m. het feit dat deze is aangeschaft voor school en nodig is.

18-10-2017:
Reactie ontvangen dat dit niet mogelijk is omdat verzending plaatsvind in hoofdvestiging in Duitsland en die niet eerder versturen dan wanneer een defect model binnen is.

23-10-2017:
Laptop opgestuurd, pakket zien meegaan met PostNL bus.
Reactie verstuurd met verzoek Express zending vervangend exemplaar.

24-10-2017:
Reactie ontvangen dat dit wel mogelijk is en zal gebeuren.
De hele week storing PostNL Track-and-Trace niet in te zien, alle verzendingen verlopen wel zonder vertraging aldus PostNL klantenservice.

27-10-2017:
Nog niets gehoord van zending nieuwe laptop.
Email verstuurd aan Medion met uitleg PostNL situatie en vraag of deze onderhand al binnen is, gezien de afgelopen keren levering volgende dag al was.
Reactie ontvangen van Medion dat deze is ontvangen, toevallig net ingeboekt en zojuist het verzoek naar hoofdkantoor is verzonden voor nieuwe zending via UPS Express.

30-10-2017:
Telefonisch contact opgenomen met Medion dat ik zaterdag of minstens deze maandag de laptop verwachtte maar nog geen Track-and-Trace code heb ontvangen.
Antwoord was uitleg dat in Duitsland nu feestdagen zijn tot en met woensdag.
Email verstuurd waarin ik het gesprek uitleg en de vraag stelde of hier niet een beetje rekening mee had kunnen worden gehouden gezien de loop van dit geschil.

31-10-2017:
Reactie ontvangen met bevestiging dat er inderdaad nu feestdagen zijn in Duitsland.
Laptop zal na de feestdagen worden verstuurd.

02-11-2017:
DPD Track-and-Trace code ontvangen??

03-11-2017:
DPD code werkte nogsteeds niet, telefonisch contact opgenomen met Medion.
Van de klantenservice kreeg ik medengedeeld dat mijn pakket, dan toch via UPS is verzonden - met een geheel ander Track en Trace code

Hieruit bleek, tegen mijn verwachting, dat het pakket niet vandaag. Niet morgen. Maar pas maandag en citatie web-pagina "Voor het einde van de dag " aankomt.

Tevens werd duidelijk, dat het pakket niet per Express - maar per UPS Standaard is verzonden.
De klantenservice-medewerkster was niet in staat mij verder hier in van dienst te zijn, zou zelf ook een bericht sturen naar Medion afdeling “Escalatie” met beklaag en vermeldde dat ik waarschijnlijk van hen ook niet eerder zal horen dan maandag.

Advies gekregen om te registeren bij UPS om levermoment aan te passen, gezien ik met school en werk ik niet voor de zoveelste keer vrij kan vragen voor ontvangst.
Geprobeerd via het UPS portaal dit aan te passen maar liep vast bij foutmelding profiel gegevens.

Na contact met UPS Customer Care en UPS Technical Support, blijkt dat zelfs dat niet mogelijk is.
De oorzaak aldus UPS, is op het shipping label het volgende geprint:

hr.
AA 1234

Omdat mijn postcode niet AA 1234 (ongeldig) maar 1234 AA is - en m.b.t. verzendingen de aanhef "Hr." daar niet thuishoort, kan ik onmogelijk met deze gegevens een account registeren bij UPS.
En gezien mijn gegevens dus niet overeenkomen, nog ooit kunnen overeenkomen, kan ik dit niet aanpassen.

Advies gekregen om te wachten na eerste leverpoging en dan dus volgende week dinsdag met UPS klantenservice weer contact op te nemen.

Email verzonden naar Medion met bovenstaande en bijlage dat de tas die ik oorspronkelijk besteld had, nu al een scheur heeft bij 1 van de naden.
Tevens verzoek geplaatst de situatie met een leidinggevende te bespreken.

Later die dag:
Zojuist, reactie ontvangen van Medion.
Voor de schade aan de tas en het onstane ongemak, zal een niewe tas worden opgestuurd samen met de keuze tussen een muismat of headset.
Omdat het pakket al verzonden is, kreeg ik nogmaals het antwoord dat hier verder niets aan te doen is.

Op mijn verzoek de situatie met een leidinggevende te bespreken is niet ingegaan – of dit moet bovenstaande zijn, wat uiterst teleurstellend zou wezen.

Terwijl ik denk, stuur nu alsnog gewoon een laptop op, correct per express met zaterdag levering, dan heb ik die morgen en weiger ik de ander. Of je annuleert ‘m zelf.

Dit ook ondertussen in een reactie terug gestuurd maar ik weet onderhand het antwoord wel.
We zetten door.

06-11-2017:
2 Minuten voor vertrek naar school, nog 1 keer op balkon kijken.
Daar kwam net een UPS bus de straat in, godzijdank.
De website bleef namelijk staan op "Voor het einde van de dag".

Laptop vertoont nog geen mankementen.

08-11-2017:
DPD geprobeert vervangende tas en headset te leveren. Was niet thuis.

09-11-2017:
Opgehaald van DPD ophaal-punt.

11-11-2017:
Alles lijkt nu naar wens te werken, wel blijft het vertrouwen beschadigt.
Het heeft zo verschrikkelijk veel energie gekost om waardig behandelt te worden, dat ik als de dood ben voor enig volgend defect.
--------------

Mijn recensie op Tweakers.net van de X7847 en de video’s zijn verborgen geweest omdat met het aanbod deze te vervangen door de X7853 een waar gebaar voor mij was dat Medion deze situatie wou oplossen, koste wat ’t kost.

Hier is dus geen verzoek naar toe geweest, mocht men dat denken maar dus uit eigen motivatie.
Omdat het geschil nu zoveel verder is gekomen en het feit dat dit niet al opgelost is, komt door de stugge regelgeving vanuit het Duitse hoofdkantoor van dit bedrijf, mijn besluit alles zover mogelijk weer te openbaren.

Zeker nu de website Hardware.info ook zoveel publiceerd over de producten van Medion, is het belangrijk dat wij (consumenten) elkaar zoveel mogelijk ook delen over de daadwerkelijke dienstverlening, kwaliteit en ervaringen hierbij.

Ik applaudiseer elk bedrijf dat amper investeerd in marketing en er juist voor kiest om de producten door scherpe prijzen voor zich te laten spreken.

Maar kwaliteit en service – ook dat is van vitaal belang. Zo zie je maar weer.

Naar een probleem met geld gooien kan iedereen, oplossen is wat anders.

Algemeen

Op zich makkelijk bestellen maar dan wordt je als je al eerder een account hebt aangemaakt omgeleid naar dat account. Voor je t weet is de bestelling gedaan zonder dat je adresgegeven kan wijzigen. Ik heb gemaild (niet gebeld want dat is toch echt te duur een klantenservice van 1euro per gesprek) en gemaild dat het niet naar ons oude adres moest worden verzonden. Ik kreeg alleen berichten dat het niet kon worden gewijzigd. Toen het bezorgen op ons oude adres daadwerkelijk niet lukte belde een medewerkster op. Ik kon eindelijk de zaak uitleggen zonder een geautomatisch email-antwoord. Ze zou ervoor zorgen dat het product alsnog naar ons nieuwe adres zou worden verstuurd. Dat gesprek vond plaats op 21 september. Nu is het ondertussen 3 oktober en we hebben nog steeds niks ontvangen. Ik bestel NOOOIT meer wat bij MEDION!!!

Verzending

De bestelling is tot op heden nog niet aangekomen ondanks belofte

Klantenservice

Erg duur om te bellen, traag van reactie. Veel geautomatiseerde antwoorden terwijl hier maatwerk had moeten worden toegepast

Het mag niet zo zijn dat u uw pakket niet gaat ontvangen, en we betreuren dan ook het ongelukkige verloop van uw bestelling.

Kunt u zich met uw n.a.w. gegevens en het betreffende ordernummer aan ons bekend maken op webcare-nl@medion.com ?

We willen graag samen met u bekijken wat er nog gedaan kan worden om dit verhaal alsnog tot een goed einde te brengen.

Algemeen

Vrij goede prijs kwaliteit verhouding zolang je maar geen garantie hoeft te claimen.
Mijn data HDD is bijna niet meer te benaderen, maar Medion wil alleen een complete PC in fabriekstoestand accepteren. Ondanks dat zij screenshots van diverse HDD testen gehad hebben blijven ze bij dit ontmoedigingsbeleid.

Verzending

Producten worden goed verpakt verzonden.

Klantenservice

Medion wil een losse kapotte data 2T HDD niet in behandeling nemen, de gehele PC moet meegestuurd worden in zijn fabriekslevering. Want volgens Medions redenatie het zou een sw probleem kunnen zijn. Had Medion de klacht goed gelezen en of de factuur bestudeert dan konden zij zien dat de systeem sw W10 op de SSD staat, die nog goed functioneert. De kapotte data HDD heb ik overgezet in een andere PC met de zelfde klachten als in de oorspronkelijke PC. Diverse HDD testen heb ik uitgevoerd en screenshot aan Medion toegestuurd. Medion blijft volharden dat zij alleen een volledige PC in fabriekstoestand terug nemen en als ik de PC met geļnstalleerde sw terug zal sturen, dan zal de PC na reparatie ook weer in fabriekstoestand terugkomen. Dit levert mij enorm veel tijdverlies en dus extra schade op. Immers ik moet alle ingestelde sw verwijderen en bij terugkomst alles weer installeren. Dit terwijl op de kapotte HDD alleen data staat! Daarnaast is het voor de PC ook niet bevorderlijk om twee keer een transport te ondergaan, er zou nog meer stuk kunnen gaan. Tevens zijn de transportkosten voor een complete PC een stuk hoger,dan die voor een losse HDD. Als je daarna een klacht over deze slechte afhandeling wil indienen, kan dat ineens alleen per post en heeft Medion geen digitaal adres!

Algemeen

Eind 2015 een medion laptop gekocht bij de aldi. Ik kreeg er 3 jaar garantie bij.
Na de laptop uitgepakt te hebben merkte ik dat het rechter scharnier ietwat los zat. Maar ik dacht mocht het scharnier verder kapot gaan valt het toch onder de garantie. Na 3 maanden werd het slechte functioneren van het scharnier mij te gortig en stuurde de laptop op ter reparatie. Kreeg ik een reactie terug of ik even 50 euro kon betalen wegens onoordeelkundig gebruik. Jaar later ding weer kapot, verkleuring van het beeld. Weer opgestuurd en of ik nu maar effe 150 euries wilde betalen. Het viel niet onder garantie want ik was er ruw mee omgegaan en er was vloeistofschade??? Garantie van medion is waardeloos!
Ik heb hem maar af laten voeren was wel gratis . Inmiddels al weer 2 nieuwe laptops gekocht maar aldi/medion laat ik links liggen.

Klantenservice

Gegronde klachten in de garantieperiode worden op de klant afgewenteld onder het mom van zogenaamd ¨ onoordeelkundig of ruw gebruik¨

Algemeen

bete prijs en kwaliteit verhouding imho, snelle (gratis) levering, 3 jaar standaard garantie, nog geen ervaring met retour

Verzending

levering op tijd en online te volgen

Algemeen

Update 11-08-2017: Inderdaad dezelfde dag nog de laptop in ontvangst genomen. Werkt naar behoren en geen defecten opgemerkt, ook met DeadPixelTester getest. Niks meer vernomen van de klantenservice. Ik kan maar 1 keer in de zoveel jaar mij veroorloven om zoveel geld uit te geven aan iets - dan is het jammer dat het me allemaal zo verschrikkelijk maagzuur heeft moeten geven.

Update 09-08-2017 12:10: Gisteren om 14:43 Medion op de hoogte gesteld van mijn review via email, n.a.v. dat bericht vandaag om 11:37 een reactie gekregen met dank en dat mijn pakket inmiddels al onderweg is. Na volgen Track-n-Trace is het gisteren om 15:22 aangemeld en blijkt deze over een uur al te worden aangeboden. Goed dat ik me mail checkte dus anders was ik niet eens thuis! Fraaie handel dat binnen een uur van mijn mail de laptop was aangemeld voor verzending al is het wellicht toeval geweest. Hoe dan ook, het zou allemaal niet nodig moeten zijn..Wordt vervolgt.

----- Originele bericht ----
Defect product ontvangen, alles in mijn macht gedaan om het process te versnellen, van A naar B geschatte wachttijd: anderhalve week.
Omdat ik het nieuwe product nog steeds niet binnen heb, heb ik bij levertijd te laat ingevuld.

Zie bewijs: https://youtu.be/6bnTU-OQf14

Doos beschadigd, niet goed gevuld waardoor de laptop hoogstwaarschijnlijk redelijk heen en weer heeft kunnen schudden tijdens transport.
Doos van laptop zelf verkeerde ook niet in perfecte staat. Gedeukt en geschuurd aan de randjes/hoeken.

Klantenservice

Bestelling gedaan met PayPal voor zo snel mogelijke ontvangst, aldus aangeduidt op de website.

Ingeschreven voor de 15 euro korting bij eerste aanschaf, maar kon niet toegepast worden voor mijn bestelling.
Heb een Medion Erazer X7847 met tas en muis bundel voor 1509 euro dus voel me enigzins misleid, maarja.

Vorige week zondag 30-07-2017 bestelling geplaatst, dinsdag 01-08-2017 ontvangen, woensdag 02-08-2017 de laptop retour verzonden.
Aanleiding was een dode pixel in het midden van het scherm.

Klantenservice wachttijd is ongeveer 20 minuten.
Klantenservice was enigszins redelijk, al had ik het gesprek achteraf gezien moeten opnemen.
Eerste instantie was gezegd dat als ik diezelfde dag de laptop retour zou sturen, ik waarschijnlijk vandaag 08-08-2017 een nieuwe binnen zou hebben.
Zelfs foto's gemaakt en opgestuurd naar hun technische afdeling als bewijs met uitgebreide beschrijving. (Namelijk bevroren witte pixel i.p.v. zwart)

Gisteren gebeld omdat ik nog geen Track-n-Trace code had ontvangen, kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was.
De duitse collega's, aldus Medion NL, moeten eerst de rompenslomp aan inboeking voltooien, waarna een nieuwe laptop pas verstuurd kan worden.
Hun hebben de oude laptop donderdag 03-08-2017 al binnen gekregen.

Wanneer ik dan eindelijk mijn laptop mag ontvangen? Volgens de email waar ik uitdrukkelijk om verzocht hebt, "streven" ze er naar dat ik 10-08-2017 dan daadwerkelijk mijn laptop kan verwachten.

Waarom ik voor ruim 1500 euro zo lang mag gaan wachten? Omdat simpelweg de koop ontbinden een proces begint waarbij de tas en muis eerst ook terug moeten; waarna mijn geld nog een aantal weken gegijzeld mag worden.
En dan ben ik te laat om een nieuwe te kopen voor school he

Enorme rompenslomp voor wat niks had hoeven zijn, slechte service!

Einde verhaal: Achteraf niks meer vernomen over mijn tevredenheid of dergelijks. Ik kan maar 1 keer in de zoveel jaar mij veroorloven om zoveel geld uit te geven aan iets - dan is het jammer dat het me allemaal zo verschrikkelijk maagzuur heeft moeten geven.

Algemeen

de reparatieperiode duurt te lang.
Slecht behandeling.
.Slecht bedeling en duurte te lang om mijn apparaat terug hebben

Klantenservice

wanneer ik bel en wil spreken met een medewerker of klantenservice ongeveer een half uur moeten wachten.

Algemeen

Well they does not provide next day shipping, but otherwise everything was fine: many payment options, easy order placing and it was delivered within 2 days free of charge. Would be 5 star with nextday delivery.

Ik heb vandaag een pc van medion van MEDION AKOYA PC P5398 I
MEDION AKOYA PC P5398 I maar tot heden geen e-mail van betaling of bevestiging en wel netjes via ideal betaald en mij werd verplicht gesteld als ik druk op ok dan ik ook wettelijk direct moet betaling als ik een bestelling plaats. In de history staat er ook helemaal niks en het gaat om een bedrag van 719,- euro???

De bestelling heb ik vandaag geplaats maar geen e-mail gehad?
- Intel® Core™ i5-7400 processor
- Windows 10 Home
- 8 GB RAM, 1000 GB HDD, 120 GB SSD
- NVIDIA® GeForce® GTX1050 2GB GDDR5

opgelost!!!

Geachte williamss,

We hebben deze order inmiddels in goede orde ontvangen en je mag de nieuwe MEDION Akoya P5398i PC inclusief bijbehorende muis, toetsenbord en gratis game voucher binnen 2 werkdagen thuis verwachten.
Onze excuses voor het ongemak en we wensen je veel plezier met je aankoop.

met vriendelijke groet,
Het MEDIONshop team

Algemeen

Een Medion Akoya laptop besteld via hun webshop. Gedurende het afleveringsproces prima op de hoogte gebleven mede dankzij DPD. Afgeleverd product was goed verpakt en werkt prima. Ik was echter vergeten een tas en een muis mee te bestellen die in combinatie met de laptop zeer interessant kwa prijs waren. Via email aan Medion de situatie uitgelegd en snel een code ontvangen om alsnog van de combinatiedeal te kunnen profiteren. Dat is Service met een hoofdletter.

Verzending

Goede informatie over het verloop van de levering.

Klantenservice

Zie hiervoor. Service is uitstekend, Medion is zeer coulant.

Algemeen

after sales service is waardeloos. Dure servicedesk en geen hulp. Word niet teruggebeld. Foutieve informatie bij inname. Geen sorry, helemaal niets. Accu zelfs 2 weken zoek geweest. Of ik hierna maar even de laptop wilde opsturen?Nu al 7 weken aan het wachten op een oplossing, belachelijk gewoon. Voor mij nooit meer Medion

Algemeen

Sleeve 15.6" besteld via een ander webshop, bij levering zag ik dat Medion het heeft afgehandeld. Jammer genoeg is er bij de bezorging door DPD een enorme scheur en een enorme deuk in het doos ontstaan. Hoewel het product is onbeschadigd. Dus DPD, niet meer de doos slopen. DPD, dit is nergens voor nodig en je bereikt er niets mee.

Verzending

De bezorging was op tijd, toch wil ik iets zeggen over de doos die DPD heeft bezorgd.
De doos was beschadigd, maar het product is onbeschadigd. Maar hoe is het mogelijk dat een halflege doos van een 1 kg toch een enorme deuk heeft.
Ik hoop dat er in het doos alleen een sleeve en vullingsmateriaal (verfrommeld karton) had en verder geen ander inhoud had.
(Gelukkig zat het formulier netjes in een plastic hoesje en het hoesje op de doos geplakt)

Algemeen

Shop en levering zijn goed. De servicedesk is onetaalbaar duur 0900 nummer met volgens mij voor consumenten niet toegestane tariefsstelling. De afhandeling van garanties is echter de achilleshiel van dit bedrijf. Pas daarvoor als consument heel goed op. Of beter nog, koop om deze reden geen Medion hardware.

Verzending

Prima. Niets op aan te merken.

Klantenservice

Een klacht met het scherm van de laptop (scheur in plasmalaagl na 2 maanden gebruik wordt per email afgedaan als onoordeelkundig gebruik. De laptop is niet opgevraagd voor onderzoek maar direct garantie afgewezen in de mail. Bellen met de servicedesk van medion nederland kost een vermogen en is verplicht om voor garantie in aanmerking te komen. Uiteindelijk is mijn klacht pas na twee aangetekende brieven en 2 maanden wachten in behandeling genomen en via de mail afgewezen. Er wordt naar garantievoorwaarden verwezen. Die heb ik uiteraard doorgelezen. Maar bij navraag op welk artikel ze zich beroepen in de voorwaarden krijg je dan weer geen antwoord. Conclusie: zorg dat je minimaal een goede rechtsbijstand verzekering hebt als je iets bij Medion koopt. Voor service en garantie ga je die nodig hebben. Shop en aankoop gaan overigens prima en gemakkelijk.

Algemeen

Alles verliep prima en geheel naar wens.
Dit traject "voelde" echter net wat minder professioneel aan dan toen ik onlangs wat bestelde bij twee andere websites. De website en het bestelproces zijn bij Medion wat "stugger".

Verzending

Op donderdag besteld. Dezelfde dag een bevestiging per e-mail. Hierin de melding dat een nieuwe e-mail volgt zodra de bestelling werd verzonden.

Op de volgende dag een e-mail met bevestiging dat diezelfde dag verzending plaats zou vinden en dat de bestelling binnen 1 - 3 werkdagen bezorgd zou worden. In deze e-mail tevens de link naar DPD om de status van de verzending te volgen (dit werkte perfect).
Het grote nadeel hiervan is dat men niet direct de exacte dag van levering aan kan geven. Hierdoor ben je gebonden aan huis, tenzij je een nieuwe poging tot afleveren voor lief neemt

De maandag erop is de bestelling rond de middag in goede staat afgeleverd. Pas die ochtend kon ik bij DPD op de website zien dat men ook die dag langs zou komen.
Bij de hierboven benoemde websites weet je bij de bestelbevestiging al wanneer men komt. Bij hen tevens de mogelijkheid om een dag naar wens te kiezen.

Algemeen

Duidelijke website. Eenvoudig om een bestelling te doen. Via de site kon ik me inschrijven voor de nieuwsbrief en daarmee 15 euro extra korting krijgen.

Verzending

Woensdag avond besteld. De monitor wordt geleverd door DPD.
Er is geen mogelijkheid om te zien wanneer de monitor geleverd wordt. Maandag stonden ze om 10.00 uur aan de deur en toen was ik niet thuis. Hierna hebben ze hem naar een pickup point gebracht (Bij een kleine supermarkt en dit pas de volgende dag) die best wel een eind rijden was. Dus uiteindelijk dinsdag pas de monitor in bezit. Bijna 1 volle week dus....

Algemeen

Online betaling gedaan voor een ERAZER X7847 gaming laptop.Het saldo is van mijn rekening afgeschreven maar op de webshop is geen bestelling van mij terug te vinden! na contact met medion via hotline en mail vinden zei ook niets terug. Met de mail heb ik ook een bijlage van mijn betaling bijgevoegd dit was een bedrag van ¤ 1.599,95.
Graag zou ik dit in orde hebben vermits het over redelijk wat geld gaat!

Heel snelle levering

Klantenservice

Vriendelijk, goed en heel snel het probleem verholpen.

Geachte Putske69,
Dit is een hele vervelende situatie ! Wij gaan er nu direct proberen om de fout voor je te traceren, en het in orde te maken, begrijp ik het goed dat je de bestelling gisteren hebt gedaan ?

Goed nieuws, we hebben de order zojuist vrijgegeven. Door een kortstondige storing bij Bancontact was deze gisteren inderdaad niet op tijd zichtbaar. De door jou bestelde laptop zal vandaag worden verstuurd. Onze excuses voor het ongemak en we hopen dat je desondanks nog veel plezier van de laptop zal hebben.

Algemeen

Koop een laptop. Geen oplader! En het was DUIDELIJK een retour!

Geen quality control dus! Ik moet 2 keer bellen en meerdere keren emailen om het op te lossen. Konden ook niet gewoon een adapter opsturen. Ik moest helemaal weer langs hun klatenservice met de email om er 1 te krijgen.

Klantenservice

Ik stuurde een email en kreeg andwoord van een bot terug! Gewoon een copy van hun FAQ! En ik had er niks aan! Moest veel te veel moeite doen en uiteindelijk is hun hotline niet gratis!

Scorekaart voor Medionshop.nl

Algemeen Score: 2
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie