Intertoys

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Afgelopen vrijdag heb ik een trampoline besteld bij Intertoys voor ¤218,-. Deze trampoline wordt vervolgens binnen 4-5 werkdagen bezorgd (eigenlijk al niet meer van deze tijd, maar ok). Nu zag ik gisteren (zondag) dat Intertoys deze trampoline in de aanbieding had met 10% korting. Ik kon ze op zondag niet bereiken, dus besloot ze hierover vanochtend te bellen (maandag) om te kijken of ze nog wat voor me konden betekenen hierin. Tot mijn grote teleurstelling gaf de dame van de klantenservice aan dat ze me niet kon compenseren. Ik begrijp écht dat dit hun recht is. Maar ik heb het niet over recht, maar over klantvriendelijkheid, redelijkheid en out of the box denken. Zeker voor een keten als Intertoys die in zwaar weer verkeert en er juist alles aan zou moeten doen om bestaande klanten tevreden te houden.
Wat ik bedoel, het gaat me niet eens om het geld, lekker belangrijk.
Maar om het principe: Aangezien ik het product nog moet ontvangen kan ik de koop nog annuleren. Zelfs als dat niet kan, kan ik het product ook nog gratis retourneren. Dus als ik had geweten dat Intertoys zo moeilijk zou doen, dan had ik gisteren gewoon de trampoline nog een keer kunnen bestellen (met de korting) en de huidige koop kunnen annuleren. De dame aan de telefoon gaf aan dat dit inderdaad een optie was geweest: "Ik begrijp u, maar ik kan u niet compenseren en als u zo negatief blijft, dan verbreek ik de verbinding". Dus Intertoys: als je het gesprek aangaat en het niet eens wordt met jullie klantenservice, ben je negatief? Jammer hoor... dit is in elk geval de allerlaatste keer ooit dat ik wat bij Intertoys koop.

Klantenservice

Niet kunnen is iets anders dan niet willen. Het is makkelijk om je te verschuilen achter "ik kan dit niet doen". Maar durf ook eens te zeggen: "dit wil ik niet doen" dan krijg je tenminste een ander gesprek. Daarnaast vind ik het ronduit arrogant van een klantenservice om tegen een ontevreden klant te zeggen "als u zo negatief blijft verbreek ik de verbinding". Wanneer iemand het niet eens is met je standpunt, is hij niet negatief. Het is echt een teken van zwakte. Het "script" van de klantenservice is op, dus dan gooi je het op "u bent negatief". Nee, Intertoys interesseert het geen bal als je ontevreden bent als klant en kiest er voor om je niet te helpen..

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik had wat besteld gisteren en heb het niet eens binne en nog niet eens een trace nummer of wat dan ook wtf intertoys

Algemeen

Overzichtelijk website maar retourneren mag wel wat eenvoudiger. Wel problemen gehad met de verzending, zie hieronder.

Verzending

Ik had duidelijk aangegeven dat ik mijn bestelling op een woensdag wil ontvangen. Vervolgens krijg ik mijn bestelling op een dinsdag aangeboden. En niet alleen dat maar ook de helft ontbreekt. Ik heb maar 1 track & trace code gekregen dus geen idee of de rest morgen wordt geleverd of niet. Best wel irritant dit.

Klantenservice

Ik wilde nog iets cancelen uit mijn bestelling maar 2 dagen later nog geen reactie van de klantenservice gehad. Lekker dan.

Algemeen

Onlangs een tweede Xbox One S voor mij en mij zoon aangeschaft. Zag deze als bundel met de Minecraft game bij Intertoys Webshop en omdat mijn joch het spel graag wilde hebben heb ik besloten om voor de verandering eens niet bij de grootste online winkel van ons land te kopen. Bij het uitpakken viel mij al op dat de verzegeling van de verpakking van de Xbox al verbroken was. Na het installeren van de console bleek vervolgens dat de meegeleverde code om de Minecraft game te downloaden niet werkte(!). Of Intertoys heeft last van stelende magazijnmedewerkers of ze hebben mij gewoon een tweedehands console verkocht. Allebei even erg, maar ik ben daar als klant maar mooi wel de dupe van. Bovendien heb ik al negen dagen geleden hier een beleefd mailtje over gestuurd naar Intertoys Webshop en tot nu toe nog steeds geen enkele reactie ontvangen. Niet eens een ontvangstbevestiging! Slechtste service ooit! Bij deze winkel ga ik dus echt NOOIT meer iets bestellen en ik raad het ook iedereen ten sterkste af.

Rafal A. Kobus (45 jaar), Amsterdam.

Verzending

Volgens mij heb ik een Xbox One S van Intertoys gekregen die eerder naar ze geretourneerd is door iemand anders.

Klantenservice

Heb een net mailtje naar Intertoys Webshop geschreven MET een oplossing: graag een nieuwe code mailen die het WEL doet. Ik ben dus bereid om de Xbox wel te houden, ook al is het een retour artikel.
Geen enkele reactie hierop ontvangen. Schofterig gewoon.

Algemeen

Duidelijke en overzichtelijke website met genoeg betaal optie's.
Ik heb de game Donderdag's besteld en de volgende dag in huis..Top

Verzending

Goed en stevig verpakt,en ben prima op de hoogte gehouden ivm de verzending.

Algemeen

Product vrij makkelijk te bestellen maar retourneren en gebruik maken van het herroepingsrecht niet. !

Verzending

Levering was op tijd maar het product niet echt beschermend ingepakt, gewoon een doos in een andere losse doos.

Klantenservice

Nintendo Switch besteld en mooi op tijd geleverd. Keurig op 3-3-2017 ontvangen.

Tot zo ver ging alles goed, nu wil ik gebruik maken van het herroepingsrecht maar dit weigeren ze op basis van dat de controllers niet uitgepakt en aangesloten mogen worden. Hierbij verwijzen ze mij naar de algemene voorwaarden.

Reactie Intertoys:

Beste Patrick,

De reden hiervoor is dat hardware nooit uit de verpakking gehaald mag worden om te proberen. Hierbij wil ik graag verwijzen naar de voorwaarden zoals te lezen op onze website; 'Hardware, games, dvd's en overige software dienen in de originele gesealde verpakking te worden geretourneerd'. Jouw product is in gebruik genomen en kunnen wij hierdoor niet meer in nieuwstaat verkopen. Excuses voor dit ongemak.

Hopende hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Servicedesk Webshop/Winkel

In mijn reactie hierop heb ik ze gewezen op de volgende zaken:

Daar is ook te lezen dat ze niet eens mogen weigeren ook al zou ik bijvoorbeeld de verpakking onnodig kapot gemaakt hebben.
Als dat het geval zou zijn mogen ze een xx bedrag in rekening brengen vanwege de waardevermindering van het product.
Ook na het wijzen op deze regels blijven ze stug volhouden.

Reactie Intertoys

Beste Patrick,

Bij een koopovereenkomst ga je akkoord met onze voorwaarden, welke beschreven zijn op de website. Helaas voldoet jouw retour niet aan onze voorwaarden, en kunnen wij helaas jouw controller niet meer retour nemen.

Hopende hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Servicedesk Webshop/Winkel

De laatste reactie die ik gehad heb:

Hi Patrick,

Dit is een retourrecht voor ongeopende producten welke in verkoopbare staat zijn. Dit is bij jouw product niet het geval. Wij pakken dit intern op en geven jou een terugkoppeling.

Sophie

Hierop heb ik weer geantwoord dat hun voorwaarden nog steeds niet boven de wettelijke voorwaarden staan.
Tevergeefs, inmiddels hebben ze op Twitter/Facebook aangegeven hier nog op terug te komen via e-mail.
Helaas zit ik nog steeds te wachten en is het probleem nog niet verholpen.

Blij dat ik ervoor gekozen heb om de console retour te sturen want al het bovenstaande gedoe stelt mij niet gerust als ik ooit beroep had moeten doen op de garantie periode.

Mij zijn ze in ieder geval kwijt als klant.

Te triest voor woorden dit, volgende bericht ontvangen op (20-03-2017):

Beste Patrick,

Wij hebben jouw kwestie in behandeling genomen bij onze jurist. Zij laten het volgende weten:
Uitgangspunt in de wet is dat de klant zonder opgave van reden het product binnen de bedenktijd mag retourneren.
Daarbij geeft de wetgever aan dat een consument tijdens de bedenktijd datgene met een product mag doen dat noodzakelijk is om de aard , de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De klant mag dus onderzoeken of een product functioneert of past (uitproberen). Het is echter niet toegestaan om het product te gebruiken.

Hopende hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Mijn reactie hierop:

Dit is wat er met het product gebeurd is en dit heb ik ook al meerdere malen aangegeven.

Reactie op mijn antwoord:

Beste Patrick,

Wij kunnen niet zien of jij dit product volledig hebt gebruikt. Dit blijft een grijs gebied en kunnen wij niet controleren. Heb jij jouw product inmiddels geretourneerd?

Sophie

Aan iedereen die iets bij Intertoys wilt bestellen, doe het niet en doe je voordeel met mijn ervaring.
Bespaar jezelf een bak ellende en kom niet meer in een filiaal van Blokker Holding BV

Algemeen

Site is duidelijk, in mijn geval gebruik gemaakt van een aanbieding voor een xbox one s bundel.

Verzending

Verzending zoals verwacht goed verpakt.

Klantenservice

Voeding van Xbox One s werkte niet meer. Formulier ingevuld. Hierna automatische reactie dat er binnen 4 werkdagen een reactie zou komen (ik verwacht de procedure te horen). Echter geen reactie. Na 5 werkdagen een herinnering gestuurd. Ook geen enkele reactie op.
Vandaag na twee weken maar eens gebeld, meteen doorverwezen naar Microsoft.
Slechte service, geen inhoudelijke reactie op e-mail (formulier).

Algemeen

Bestel hier niet!! Na het retourneren van mijn bestelling GEEN enkel contact meer vanuit intertoys B.V.

Dit duurt nu meerdere weken en circa 10 email vanuit mijn kant, waarop niet gereageerd wordt!!!

Verzending

De producten bij intertoys waren 30% duurder dan andere webshops.

Klantenservice

Geen enkel contact meer na retourneren producten!

Onvriendelijk personeel.
Intertoys is niet meer wat het geweest is...

Algemeen

Ik heb afgelopen zondag GTA 5 voor de PC besteld met een mooie korting. De betaling ging zoals gewenst. Een betrouwbare winkel!

Verzending

Mijn bestelling zou eerst op dinsdag komen maar door de snelle service Intertoys kwam mij spel gisteren aan!👍

Algemeen

Ik heb na jaren geen nintendo handheld te hebben gehad gekozen om een nintendo 3ds XL limited edition te bestellen bij intertoys samen met het nieuwe pokemon spel ''sun''.dit was maandag en ik heb gekozen voor levering op woensdag. Het spel was wel geleverd op tijd maar tot mijn verdriet geen spelconsole waar ik het spel op kan spelen! Ik heb getracht contact op te nemen maar ik word na 18min in de wacht gewoon opgehangen. Dit is beslist onacceptable

Verzending

Maar de helft van mijn zending is verstuurd (zie algeme Beoordeling)

Klantenservice

Ik ben na 18 in de wacht te hebben gestaan gewoon gewoon door een medewerker op opgehangen (zie algeme Beoordeling)

Algemeen

Ik ging voor de Guitar Hero Live voor de PS4. Slechts ¤25 bij Intertoys, een nieuwe en zeer goede prijs.

Op de website hoefde ik slechts in het menu "Games", "Guitar Hero Live" te selecteren en ik kwam uit op een keuzemenu voor welke platform ik deze game wilde bestellen. Simpel en snel dus. Overzichtelijk ook.

PS4 geselecteerd waarna ik een aantal NAW-gegevens diende in te vullen. Geen zin in opnieuw een 'account' met bijbehorende wachtwoord, ik koos voor direct betalen via iDeal en leveren in de winkel. 8011 MD Zwolle, dichtbij.

Op die manier bespaarde ik bezorgkosten (¤2,50-ish) bovenop de prijs van de aanschaf.

5 minuten na aankomst, slechts een dag na bestelling, liep ik met een nieuw en tof spel de winkel uit.

Verzending

Nog geen 2 uur na betalen via iDeal kreeg ik al een Track&Trace. Volgende dag een bericht dat het pakketje de vestiging Zwolle had bereikt. Inclusief kadopapier. Uitstekend verpakt, met grote luchtzakken.

De game is in nieuwstaat ontvangen, zonder butsen of schuren in de verpakkking. Aller werkt gewoon.

Klantenservice:

Bestellen bij Intertoys op zich gaat snel. Maar als er daarna ook maar iets (door hun fout) mis gaat ben je aan de goden overgeleverd. Ze wilden een order niet annuleren en waren buitengewoon onvriendelijk. Voor mij nooit meer intertoys!

Algemeen

Bestellen en Betalen ging zoals het hoort. De site steekt enigszins in elkaar als een speelgoedboek in November, maar daar kwam ik als kind ook wel doorheen.

Verzending

De verzending verliep zoals afgesproken. Ik had gevraagd of het geheel afgeleverd kon worden bij de plaatselijke Intertoys en dit werd na 2 dagen ook gedaan (2013). Ook was de verpakking in orde. Niets op aan te merken.

Klantenservice

Nu komt het: De Klantenservice! Na 728 dagen (2 jaar minus 2 dagen) hield de BluRay-drive op met het lezen van PS3-games en BR-films. Ik bellen met Intertoys: "Nee, u moet eerst Sony Playstation bellen." Zo gevraagd zo gedaan. De telefoonnummers die ik vond via het internet waren allemaal niet werkend of verbonden door naar een computer die ophing Dus terugbellen naar Intertoys. Na een nummer te hebben gekegen belde ik met Sony, deed alles met de PS3 wat G*** (de Belg) vroeg en belde zonder oplossing weer met Intertoys. Nu werd ik geholpen door een wel heel vriendelijke dame. Zij vroeg het een en ander en gaf me een antwoordnummer waar ik de PS3 naartoe moest sturen voor reparatie. Nadat ik ophing ging ik de verpakking zoeken op zolder en deed nog wat andere klusjes en zo ging zeker een uur voorbij.
Tringtringtring (Samsung-tune)... "Hallo , met Na***** van Intertoys. Ik heb nog een paar vraagjes over de genoemde reparatiekosten van Sony." Na een paar vragen kwam ze met het voorstel om het aankoopbedrag terug te betalen. "Wil je dat?" Ik zei dat ik dat graag wilde en warempel 7 dagen later heb ik tot op de cent het aankoopbedrag geretourneerd gekregen.
CHAPEAU INTERTOYS !!!!!

Algemeen

Eerste keer een spel besteld bij Intertoys, opzich geen slechte webshop maar het kan beter.. Ik heb gekozen om Mad Max voor de PS4 te bestellen bij Intertoys omdat er een 7,50 euro kortingsactie was. Bestelling ging goed en heb gekozen voor afterpay.

Verzending

Bestelling zou de volgende dag geleverd worden als je voor 21:30 besteld maar dit was niet het geval.. Donderdag besteld en zou dus vrijdag in huis moeten zijn maar vrijdag kreeg ik pas de tracktrace code. Uiteindelijk zaterdag in huis ontvangen maar besloten het spel terug te sturen omdat ik het spel al via een andere weg heb verkregen.

Retour aanvraag moet via de mail.. en retour formulier zit in de doos die ingevuld retour moet. opzich ging dit allemaal goed maar vind het niet echt een fijn systeem.

Klantenservice:

Leuke webshop, met vaak aardige kortingen en/f acties, wel jammer dat de klantenservice bagger is.

Algemeen

Ik heb weken voor de releasedatum een pre-order geplaatst voor GTA 5 in de Intertoys webwinkel. In de bevestigingsmail werd aangegeven dat ik ongeveer een week voor de release een bestellink zou ontvangen voor de "VIP voorverkoop". Een dag voor de release had ik deze link nog steeds niet en heb ik contact opgenomen met Intertoys. Daar wordt me verteld dat er waarschijnlijk iets mis is gegaan, maar dat ze dit niet kunnen terugzien omdat het systeem onlangs is aangepast. Bovendien zijn alle exemplaren van GTA 5 inmiddels verkocht en kunnen ze me dus niet helpen. Wel kan ik mezelf op een wachtlijst laten plaatsen en dan ontvang ik het spel waarschijnlijk pas 2 à 3 weken na de release. Voor mij geen optie in ieder geval en ik heb het ergens anders gepre-orderd.

Na een fout van Intertoys ontvang ik dus geen enkele excuses en bieden ze geen oplossing of tegemoetkoming. Dit is dus in ieder geval de laatste keer dat ik een pre-order plaatst bij een bij Intertoys. Jammer want met de (fysieke) winkel heb ik wel goede ervaringen.

Klantenservice

De klantenservice blijft na het verdwijnen van mijn pre-order herhalen dat ze niets voor me kunnen doen. Ook geven ze hiermee de indruk dat ze je geen uitleg verschuldigd zijn en je beter maar kunt ophangen. Een oplossing is toch niet meer mogelijk...

Dat er iets fout kan gaan in het bestelproces, kan ik begrijpen. Dat er vervolgens geen enkele moeite wordt gedaan om het probleem te achterhalen of om enige vorm van compensatie te bieden, vind ik ronduit slecht.

*Update* Klantenservice heb ik nu gedegradeerd tot waardeloos. Het product blijkt op de dag van de release gewoon op voorraad te zijn in de webshop! De klantenservice heeft dus blijkbaar totaal geen inzicht in voorraadinformatie.

Algemeen

Een dag voor de release van Destiny annuleert Intertoys mijn "Destiny Ghost edition" bestelling.

Ik heb uiteraard direct gebeld met de klanten service om opheldering. Na mijn introductie waarin ik vertelde dat ik belde omdat ik een annulerings- e-mail had ontvangen werd ik direct onderbroken met "dat klopt inderdaad! Xbox one. zeker?". Nou uhhh neee glazen bol.

Na dat hij mijn order had opgezocht kon hij me enkel herhaaldelijk vertellen dat hij niets voor me kon doen. Ik heb een bestelling geplaatst en ik wil gewoon mijn Ghost edition van Destiny. Ik vroeg of het artikel überhaupt nog zou komen. maar helaas, niet dus.

De man van de klantenservice vraagt me vervolgens of ik mijn aankoop bedrag terug wil krijgen. Als of ik het aankoop bedrag als fooi zou willen gebruiken voor de "goede service", maar natuurlijk wil ik dat geld terug! Tjah dat kan dan wel 10 dagen duren......

mijn mond valt open van verbazing en mijn tanden worden zichtbaar van woede.

Door de annulering heb ik nu dus geen mogelijkheid meer om deze speciale editie te bemachtigen en ik kan vervolgens op mijn geld wachten. U zult begrijpen dat dit de laatste keer is geweest dat ik ooit een bestelling heb gedaan bij Intertoys en deze winkel met geen mogelijkheid meer betreed.

Klantenservice

mijn mond valt open van verbazing en mijn tanden worden zichtbaar van woede.

Klantenservice:

Op 3 november Call of Duty MW3 Elite Edition voor de PS3 gepreordered, release datum 8-11-2011. Komen ze op 7-11-2011 om 16:55 aanzetten met een mailtje dat ze hem niet kunnen leveren. Wat een naaistreek. De klantenservice gaat om 17:00 dicht dus dat kan geen toeval zijn maar pure opzet. Bovendien hadden ze dit best eerder kunnen melden, aangezien andere leden op het forum berichtten dat ze een verzendbevestiging afgelopen Zaterdag hebben ontvangen. Dus waarom komen ze er nu pas mee aanzetten, nu vrijwel alle shops de Hardened Editie niet meer kunnen leveren!?

Intertoys denkt het probleem op te kunnen lossen door gewoon de normale versie door je strot heen te duwen het verschil terug te betalen, maar zo werkt het niet. Als ik de normale versie had gewild, had ik die wel in eerste instantie gekocht!

Voor mij nooit meer Intertoys als het op pre-orders aankomt. Wat een incompetente bende faalhazen daar. Als je niet eens een stock order limit/voorraad limiet op je webshop kunt plaatsen, dan moet je je echt achter de oren krabben als winkelketen, want zelfs de meest basale webshopsoftware beschikt daarover. Je weet hoeveel producten je binnenkrijgt en dus ook hoeveel je er kunt verkopen.

Bedankt voor niks, ofja voor een grote teleurstelling!

Algemeen

Met veel moeite een Smart Trike weten te bestellen voor mijn zoontje. Op zich is de site van Intertoys goed navigeerbaar en overzichtelijk. Waarom dan toch een slechte beoordeling? Omdat ik, na het aanmaken van een account en het selecteren van de betaalmethode acceptgiro telkens de mededeling kreeg dat bij het aanmaken van de account een veld niet goed zou zijn ingevuld. Het betreffende veld werd echter niet weergegeven. Uiteindelijk zat ik in een eindeloze loop. Een andere account aangemaakt en precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk ging het bestellen wel goed na vooruitbetaling via iDeal.

Verzending

Via email werd ik op de hoogte gehouden van het verloop van mijn bestelling. Een orderbevestiging direct na het bestellen en later op de dag een verzendmelding, helaas zonder track/trace-nummer.
Intertoys biedt de service "voor 13 uur besteld, volgende dag in huis". Dat werd waargemaakt: ik bestelde op donderdag voor 13 uur, vrijdag werd het artikel door TNT bezorgd. Toen werd mij ook duidelijk wat Intertoys in haar artikelomschrijving bedoeld met de zin "Let op: dit artikel wordt in de originele verpakking uitgeleverd." Dat houdt dus in dat er geen buitendoos of pakpapier om de artikelverpakking wordt gedaan, maar slechts wat plakband op de hoeken van de doos ter versteviging.

Scorekaart voor Intertoys

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 2.5
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg