Staples.nl

3.250 producten en 3.752 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Staples.nl

Review toevoegen

Algemeen

Via Tweakers op zondagavond onmiddellijk bij Staples.nl op de pagina van de gewenste Mac Mini tercht gekomen. Besteld en betaald met Paypal, maar het bedrag is niet meteen afgeschreven. De dag erna ontving ik een mail dat de Mac Mini niet op voorraad was, dus niet geleverd ging worden en dat ik binnen 10 werkdagen mijn geld terug zou krijgen. Aangezien het bedrag nog niet via Paypal was afgeschreven had ik geen probleem met deze lange terugbetalingsperiode. Dinsdag werd echter het bedrag alsnog van mijn Paypal rekening afgehaald, dus ik ging ervan uit dat ik de Mac Mini alsnog zou ontvangen. Dat bleek echter niet het geval.

Klantenservice

Ik heb in de week na de betaling van mijn bestelling op woensdag, donderdag en vrijdag steeds uit eigen beweging contact gehad met de klantenservice, waarbij iedere keer opnieuw de situatie moest worden uitgelegd, waarbij beloftes werden gedaan dat ik terug gebeld zou worden (wat nooit gebeurde). Afdelingen die over bepaalde zaken gingen waren niet bereikbaar maar zouden het de dag erop oppakken. De week erna weer 2 keer uit eigen beweging gebeld en uiteindelijk bleek 11 dagen na de oorspronkelijke order het product toch niet leverbaar te zijn en ik zou binnen 10 werkdagen mijn geld terugkrijgen.Vanzelfsprekend gebeurde dat niet, dus ik heb nogmaals een e-mail gestuurd. Uiteindelijk heb ik een maand na bestelling mijn geld terug gekregen. Mijn conclusie is dan ook dat Staples het voorraadbeheer, de klantenservice en financiële afhandeling van weborders kennelijk niet op orde heeft. Ik zal dan ook niemand aanraden hier te bestellen.

Algemeen

Bestelling geannuleerd ivm niet kunnen leveren. Na 6 weken nog steeds mijn geld nog steeds niet terug. Geen reactie op email, telefonisch afgepoeierd door klantenservice.

Nooit verzonden, ondanks levertijdindicatie op de website van 1 dag

Algemeen

Product wordt niet geleverd, klantenservice zou steeds uitzoeken en terugbellen maar laat nooit meer van zich horen.
Na 6(!!) weken wordt order automatisch geannuleerd en terugbetaald maar de verzendkosten niet(!)

Verzending

Product wordt niet geleverd, duurt weken en moet je steeds zelf achteraan (maar dat haalt door de slechte klantenservice ook niets uit)

Klantenservice

Lijken behulpzaam maar komen steeds afspraak om uit te zoeken en van zich te laten horen niet na. Lossen ook niets op.

Algemeen

De website laat de specificaties van de bestelde laptop zien. Dit is verder prima.
Het bestelproces verliep redelijk, het is alleen jammer dat ik geen password manager kan gebruiken voor de invoer van het wachtwoord. Het mailadres en wachtwoord moeten dus beide met de hand tweemaal ingevoerd worden.

De algemene beoordeling is uiteindelijk slecht, zie de onderbouwing over de verzending hieronder.

Verzending

Staples belooft de volgende dag te leveren als de bestelling voor 17:00 is geplaatst. Ik heb op donderdag om 16:15 een bestelling geplaatst en om 18:31 een bevestiging ontvangen met de informatie van GLS.

De status van de verzending kan vervolgens niet worden opgevraagd in het systeem van GLS. Na vrijdag de hele dag thuis te hebben gezetten om op het pakket te wachten heb ik gebeld met Stapples, hieruit blijkt dat het pakket gisteren niet is verzonden door een kerstfeest.. De medewerker wist mij te informeren dat het pakket de volgende werkdag (maandag) wordt bezorgd.

Vind het erg knullig dat een kerstfeest de dienstverlening op deze wijze verstoord en dat hierover niet proactief wordt gecommuniceerd naar de klant toe. Ook jammer dat er alleen op werkdagen wordt bezorgd.

Inmiddels de laptop teruggestuurd. Deze zou op vrijdag 29 november 2017 worden opgehaald volgens de medewerker.. Dat kan natuurlijk niet als het al december is..

Anyway, vrijdag 29 december is het product door GLS opgehaald. Ik zou binnen 10 werkdagen het geld terugkrijgen, het is nu 26 januari en ik heb nog steeds het geld niet terug.

Algemeen

Het proces t/m de betaling ging prima. De prijs voor de hdd die ik wilde was goed, betaling met creditcard zonder extra kosten.

Verzending

Op de website stond, "Voor 17:00 uur besteld: Levering volgende werkdag". Ik bestelde rond 17:45 maandagavond, dus verwacht ik de levering pas op woensdag. Maandagavond keurig een bevestiging ontvangen.

Woensdagochtend nog *geen* verzendbevestiging ontvangen, dus belde ik naar hun helpdesk, want ik wil weten of ik thuis moet blijven. Netjes te woord gestaan, maar werd verteld, "disk wordt direct door een van onze leveranciers geleverd, helaas krijgen we van hen geen verzendinformatie, ook niet met welke pakketdienst het wordt verstuurd. Maar u mag er vanuit gaan dat het vandaag geleverd wordt. Anders belt u morgen en kunnen we contact met de leverancier opnemen". En verder, "Ja, we krijgen heel klachten hierover, al sinds ik hier werk, dus ik neem aan dat ze hier aan werken." Niet dus.

Woensdag niets ontvangen, donderdagochtend weer gebeld, de eerstelijnssupport kan de verzendinfo niet direct opvragen, er wordt een ticket aangemaakt en de tweedelijnssupport belt met de leverancier... "Hopelijk hoort u vandaag het antwoord." Hopelijk... tja, daar heb ik niks aan.

De 'echte' winkels vind ik prima, maar hun online winkel is echt HOPELOOS achterhaald. Hoe moeilijk is het om mijn contactinfo aan die leverancier door te geven zodat die mij de verzendinfo kan verstrekken? Webwinkels als Bol en Amazon doen het al jaren. Ik kreeg betere communicatie van Hot Orange in 2002 dan wat ik 15 jaar later van Staples krijg.

Heb je haast? Dan moet je absoluut niet via hun website bestellen.

Klantenservice

Netjes te woord gestaan, maar eerstelijnssupport kan mij de verzendinfo niet geven, en ze kunnen ook niet direct met de leverancier bellen. Ze maken een ticket aan voor tweedelijnssupport. Ze kunnen geen indicatie geven van hoe lang het duurt, of dat ze überhaupt de verzendinfo kunnen geven... "Hopelijk hoort u vandaag het antwoord." Ik heb echt medelijden met helpdeskpersoneel die zo klem wordt gezet door hun organisatie. Als helpdeskmedewerker wil je je klant helpen, maar Staples maakt het onmogelijk.

Rond 13u45 werd ik door Staples tweedelijnssupport teruggebeld: De HDD werd *niet* van een externe leverancier maar gewoon uit hun eigen magazijn verstuurd - het verhaal van eerstelijnssupport over een externe leverancier noemt hij dan "merkwaardig". De HDD is vanwege het slechte weer een dag later dan gepland verstuurd. Hij kan volgens eigen zeggen zien dat het pakket vandaag door DHL wordt geleverd en komt met een vaag verhaal over een bulk-DHL-verzending waarvoor ze geen individuele track-en-tracenummers hebben maar wel handtekeningen voor ontvangst terugkrijgen... maakt geen integere indruk bij mij.

Algemeen

Mijn oude Mac mini (late 2009) was aan vervanging toe. Omdat nog steeds niet duidelijk is of en wanneer Apple met een nieuwe versie komt heb ik alsnog toegehapt toen Staples met een aantrekkelijke aanbieding op het huidige model voorbij kwam (magazijnrestant met 30% korting). Via de Tweakers pricewatch was de aanbieding makkelijk te vinden, maar rechtstreeks op de Staples website was hij goed verstopt. Bestellen ging verder eenvoudig (geen account nodig) en je kunt zonder extra kosten met creditcard betalen. Bevestiging van de bestelling via de mail kwam pas na een half uurtje.

Verzending

Staples verzendt met GLS. Niet mijn favoriete vervoerder, omdat de bezorgtijden in mijn buurt nogal onregelmatig zijn en de verzendinformatie op de website niet altijd klopt of beschikbaar is. Desalniettemin ging het deze keer goed. Op vrijdag besteld en op dinsdag bezorgd, binnen twee werkdagen zoals door Staples aangegeven. Het was alleen erg slecht verpakt: de buitenste doos was gescheurd en half open. Verpakkingsmateriaal zat er niet in. Gelukkig zat de computer nog in een tweede vervoersdoos (de originele bruine van Apple), die verder niet beschadigd was.

Algemeen

Op 30 november een Playseat Evolution besteld en betaald. Aangegeven Levertijd: 2 werkdagen. Mail met bestelbevestiging gekregen en daarna geen updates meer.
Op 4-12 maar eens gebeld (op mail wordt niet gereageerd). Medewerker kon niet zeggen waar mijn bestelling was. "Dit kan pas nadat de beloofde levertijd is verstreken".

Verzending

Beloofde levertijd niet gehaald, klantenservice heeft geen info over de status van de bestelling.

Klantenservice

Netjes te woord gestaan. Geen bruikbare informatie gekregen. Wachttijd aan de telefoon erg lang. Reageert niet op mail.

Teruggebeld door de klantenservice op 5-12: product is niet op voorraad bij de leverancier, levering 8 of 11 december. Verschuilen achter de leverancier, de aangegeven levertijd was 2 dagen.

Op 4 december 's ochtends al gebeld wat de status van de bestelling is, dit mag de klantenservice pas uitzoeken als de beloofde levertijd verstreken is (diezelfde dag na 17:00u).

Na 17:00 wederom gebeld: "ik zet een ticket door naar de 2e lijn". Dan weet je dus nog niks behalve dat het sinterklaaskado niet op tijd geleverd gaat worden.

Dit is bizar slecht Staples.

Bestelling geannuleerd en bij PlatteTv.nl besteld.

UPDATE: op 19-12 nog steed mijn geld niet terug. Op email wordt niet gereageerd.

UPDATE: op 19-12 gebeld, ticket aangemaakt, zou terug gebeld worden. Op 21-12 nog niet terug gebeld, nog steeds geen geld terug.

UPDATE: nogmaals gebeld want geld nog steeds niet terug. Wederom wordt er een ticket aangemaakt met de belofte dat er nu toch echt terug gebeld gaat worden.

Op email wordt nog steeds niet gereageerd. Ook op deze review waarvan het ordernummer is ingevuld wordt niet gereageerd. Het lijkt Staples allemaal niks te interesseren.

Op 4-1-2018 nog steeds geen geld terug. Op 2-1 wel een factuur gekregen ter hoogte van het kortingsbedrag (!!??).

Op email wordt structureel niet gereageerd, "klantenservice" verschuilt zich structureel achter "andere afdeling", "tickets", "2e lijn" etc etc

Klantenservice medewerker zegt zelf "ik mag het eigenlijk niet zeggen maar het is een puinhoop bij Staples"

Algemeen

Op donderdag 5-10-2017 om 22.00 een Asus Laptop VivoBook X556UQ besteld.
op de website staat "voor 17:00 uur besteld: Levering volgende werkdag geleverd" ik denk mooi dan heb ik de laptop maandag.
bestellen op de website ging heel goed en daar is dan ook niet veel op aan te merken.

Verzending

de verzending is nooit van de grond gekomen ondanks toezeggingen

Klantenservice

nadat ik drie werkdagen na aankoop nog niets vernomen had begon ik me zorgen te gaan maken. ik heb dan ook met de klantenservice gebeld. na 5 min in de wachtrij nam een vriendelijke mr. op. Op de vraag waar mijn bestelling toch bleef ging hij aan de slag om dat uit te zoeken. Na weer 5 min kwam hij terug bij mij en vertelde mij dat de laptop de komende vrijdag bij mij zou aankomen. Toe hij vriendelijk vroeg of ik nog verdere vragen of opmerkingen had zei ik dat ik het niet erg vond dat er iets mis kon gaan met de bestelling maar dat ik graag wel op de hoogte zou willen worden gehouden. Dat zou hij doorgeven. De dagen verstreken en na vrijdag nog niks. Zelfs geen mail.
Ik heb toen de hoop opgegeven in deze mensen.
op maandag 16 okt maar een mail gestuurd via hun website waarin ze beweren binnen 24 uur reactie te geven. Ik gaf aan teleurgesteld te zijn en mijn bestelling te willen annuleren. Zoals verwacht gebeurde dat niet, niet eens een bevestiging dat ze ermee aan de slag gingen. Woensdag ochtend werd ik door een vriendelijke mevr. gebeld over mijn klacht en annulering. ze vertelde mij dat mijn bestelling tijdelijk niet meer leverbaar was. Mijn gedachte was gelijk dat ik me afvroeg waarom ze dan niet eerder contact met mij hadden opgezocht.
Dat is dan ook gelijk mijn grootste irritatie bij deze leverancier. iets wat ik bij bijvoorbeeld bij coolblue of bol.com nog nooit ben tegengekomen.
Deze mevr handelde voor de rest de annulering redelijk af en ik kreeg ook binnen afzienbare tijd nu mailbevestiging van de annulering. nu nog hopen dat ik het geld binnen de tien werkdagen die ze me beloofd heeft terug krijg.

Al met al ben ik echt zwaar ontevreden en teleurgesteld over de communicatie van Staples.nl. Pas als je zelf actie onderneemt willen ze je te woord staan. Ze blijven gelukkig vriendelijk maar dat is dan ook het enige positieve.

Algemeen

De bestelde externe ssd was makkelijk te vinden en zelfs 3 op voorraad in de winkel, helaas bleek bij de winkel aangekomen dat er niets op voorraad was. Dus besteld en betaald via de website die beloofd het de volgende dag te leveren. Helaas geen levering, navraag bi jee klantenservice leert dat de ssd in het geheel niet leverbaar is en dat ik mijn aankoopbedrag binnen 10 dagen terug mag verwachten.

Klantenservice

Eerste contact met klantenservice ging vlot en ik werd dezelfde dag nog teruggebeld dat het product toch niet leverbaar was. (5 sterren waard) Vervolgens werd mij te kennen gegeven dat ik binnen 10 werkdagen (2 weken op de kalender dus) mijn reeds betaalde aankoopbedrag terug zou ontvangen. W.m.b. is dat niet acceptabel, direct vooruit betalen en dan 10 werkdagen wachten op terugbetaling voor iets wat niet eens besteld had moeten kunnen worden? (0 sterren).
Ik ben veel beter gewend van Staples.

Algemeen

Bestelling kon gewoon besteld worden in de webshop. Proces verloopt zoals je verwacht van een professionele webshop.

Verzending

De levering door GLS is slecht. Je krijgt In de Track & Trace geen tijdsblok waarbinnen geleverd wordt. Daarnaast staat de status op 'afgeleverd' terwijl dat niet zo was. De chaffeur kan de omleidingsroute niet vinden en sloeg de levering dus maar over, zonder overleg.

Klantenservice

Via de chat goed bereikbaar. Tel nr moet je betalen

Algemeen

Volkomen onbetrouwbaar bedrijf adverteren met item tegen een scherpe prijs met een leverdatum maar leveren niet en je kan lang op je geld terug wachten.Koop hier nooit iets !!!!
Als je betaald hebt krijg je niets en mag je weken op je geld terug wachten.

Verzending

Adverteren met een scherpe prijsJe hoor niets ondanks de vermelding levering binnen 10 werkdagen en als je dan na 10 vraag waar het blijft krijg je te horen dat het 10 werkdagen duurt voor je antwoord krijg op je vraag,

Klantenservice

Een artikel besteld en betaald niet geleverd en dan een paar weken wachten op je geld terug .Totaal een maand .

Algemeen

Ik had een setje toners nodig voor mijn printer en staples leek mij betrouwbaarder dan 123inkt, dus had ik besloten om dan maar hier te gaan bestellen. Doorverwijzing via Tweakers verliep zoals het hoorde en geen gebreken bij de webiste, enkele minuten na de bestelling direct te bevestiging en de track and trace waarna het zoals beloofd is aangekomen. Kortom, alles zoals het hoort.

Verzending

De toners kwamen zoals beloofd volgende werkdag binnen zonder beschadigingen ofzoiets dergelijks. Doosje was best groot (?) voor het artikel dat er in zat en helaas geen opvulling maar dat maakt niet al te veel uit als het heel aan is gekomen toch?

bluh Karma 2,74K
Klantenservice:

Het voorraadbeheer en de communicatie van Staples stammen nog uit de vorige eeuw. Ik heb 2 laptops besteld en betaald met levertijd van twee dagen. Na een week geen enkel bericht heb ik een mail gestuurd naar info@officecentre.nl (de bestelling werd bevestigd vanuit officecentre.nl). Daar komt direct een bounce op. Toen maar een vraag gesteld via het contactformulier op de website. Twee dagen later nog geen reactie. Vraag gesteld via de chat en zowaar direct antwoord! Levertijd blijkt na nabellen 13 dagen te zijn. Als ik dat van tevoren geweten had had ik ergens anders besteld, maar vooral door het gebrek aan communicatie hierover bestel ik voortaan wel gewoon weer bij een moderne webwinkel. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Algemeen

Bestel proces zit goed in elkaar. Fijn ook dat je met AMEX kan betalen. Gegarandeerde 24 uurs levering en AMEX betaling zijn voor mij reden om bij Staples te bestellen.

Verzending

Staples stond nog op mijn lijstje van Webwinkels die wel binnen 24 uur levert als ze dat toezeggen, maar helaas lukt het nu pas binnen 3 dagen. Uit de bevestiging van de bestelling: Voor 17:00 uur besteld: Levering volgende werkdag, betekent dus levering op de 3de werkdag na dag van bestellen. Gangbaar artikel.

Klantenservice

Chat werkt prima, maar sorry of duidelijke reden niet gekregen.

Algemeen

Product besteld maar nooit geleverd. Heb een computer besteld voor mijn project, 2 tot 5 werkdagen. Naar 7 dagen hoor ik "Hebben we niet"

Verzending

Was nooit geleverd. 2 tot 5 werkdagen op de bestelling.

Klantenservice

Gebeld met klanten service alleen om te horen "Dat heb we nooit beloofd"

Algemeen

Product besteld waarbij stond dat deze de volgende dag geleverd zou worden omdat deze snel nodig was. De volgende dag gebeld omdat er nog geen bezorg bevestiging gestuurd was en toen werd er verteld dat het pas 3 dagen later zou worden. Na drie dagen was er nog steeds geen bezorging, dus weer gebeld en zou het dus nog 3 dagen kunnen uren. Dus de bestelling geannuleerd.

Verzending

Product is tot twee maal toe niet geleverd binnen de aangegeven levertijd.

Algemeen

Staples weigerde mijn defecte scherm aan te nemen voor reparatie, en wees mij door naar LG, zodat zij dit probleem voor hun konden oplossen.

Verzending

Met de verzending had ik geen problemen.

Klantenservice

Ik heb bij Staples een LG scherm gekocht, na een defect in het scherm heb ik gevraagd aan staples of ik deze kon terugsturen, hun antwoord daarop was nee.
Van Staples moest ik het scherm naar LG zelf sturen, nadat ik contact had opgenomen met LG (die mij prima hielpen), kwam ik er achter dat het aan Staples de taak is om mijn (in LG's opinie) defecte monitor te laten repareren.
Nu heeft LG mij alle informatie en hulp gegeven die ik nodig had om mijn scherm bij LG's reparatie-service te laten repareren, terwijl Staples weigerde om moeite te doen voor een klant.

Klantenservice:

Ik wist al wat ik wou hebben en kon het via de zoekfunctie in één keer vinden. Bestellen ging makkelijk en ik had de spullen op tijd binnen.

Algemeen

Woon vlakbij de buurt bij Staples. Dus belde of je ook als particulier kon kopen. Dat was mogelijk en ben langs gegaan. Alles zonder problemen.

Klantenservice

Vriendelijk geholpen toen ik binnenkwam, kreeg na het vinden van het product netjes hulp om een Staples pasje te krijgen. Bij opmerking dat ik een product goedkoper had gezien op de site deden ze niet moeilijk om de prijs aan de kassa aan te passen. Dus voor de particulier even opletten wat de prijs is. Meestal is de prijs wat goedkoper als je via de Pricewatch doorklikt dan direct op de site. Scheelde mij 10 euro op een niet al te duur product.

Klantenservice:

Snelle service, erg fijn! Was op tijd geleverd zo voor de feestdagen. Mijn dank hiervoor!

Scorekaart voor Staples.nl

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 2
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie