Komplett.nl

780 producten en 1.040 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Komplett.nl

Review toevoegen
Algemeen

Bestellen gaat gemakkelijk via de site, ook de voorraad wordt aangegeven. Winkelmand is overzichtelijk en ook het betalen gaat makkelijk zoals je dat bij de meeste online winkels gewend bent.

Verzending

Het product maandag avond besteld en er werd aangegeven dat deze ruim voldoende op voorraad was. De levertijd zou 1 werkdag bedragen maar woensdag werd deze pas verstuurd en zou dus donderdag binnen komen.

Klantenservice

Via de chatsupport op de site aan Remco gevraagd of het product woensdag zou binnenkomen. Hij gaf aan dat het donderdag bezorgd zou worden, hierop gevraagd of de bestelling geannuleerd kon worden. Remco gaf aan dat hij het magazijn op de hoogte zou stellen en vertelde dat het al betaalde bedrag voor het weekend terug geboekt zou worden. Op het moment wacht ik de e-mail af maar ben netjes door Remco geholpen.

Algemeen

Een bestelling plaatsen gaat gemakkelijk, verzending is snel en geleverd binnen de afgesproken tijd. Is er echter een probleem dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. De klantenservice verloopt via Paradigit, wat kennelijk éénzelfde bedrijf is. Ook daar zéér slechte ervaringen met de klantenservice.

Verzending

Het product is snel verzonden en redelijk goed verpakt. Retourzendingen aanmelden verloopt ook prima, geld terug is echter een ander probleem.

Klantenservice

Veelvuldig contact gehad met de klantenservice over een bestelling via Komplett alsook een foute bestelling via Paradigit. Het betreft een bestelling van 5 Augustus (bijna een maand terug!) waarvoor het bedrag ten tijde van schrijven (1 september) nog altijd niet is teruggestort.

Ik heb per ongeluk het verkeerde product besteld (bulk uitvoering zonder SATA kabel) en kreeg toen een link met de goede versie (via Paradigit). Deze aldaar besteld en dit werd met de verkeerde kleur geleverd. Afijn, ik heb via Komplett het verkeerde product teruggestuurd en op 9 Augustus bevesteging gehad dat alles ontvangen was. 16 Augustus zou er een credit gemaakt zijn, dit is nog altijd NIET gebeurd. Na contact met de klantenservice zeggen ze dat ze kunnen zien dat er een fout is gemaakt en het gaan oplossen. Sindsdien is het stil. Onderhand heb ik via PayPal een claim lopen om mijn geld terug te krijgen, want dit schiet natuurlijk niet op zo.

Algemeen

Verzending ok. Maar omdat het een outlet product betrof zou het een opengemaakte doos kunnen zijn. Was niet van toepassing maar had wel consequenties voor garantie.

Verzending

Verzending was dus gewoon nieuw in doos (ook al had de klantenservice daar een andere mening over. Gaat nog steeds over garantie.

Klantenservice

Ronduit onbeschoft. Voelde zicht niet aansprakelijk voor een nieuwe monitor Philips 27" LED IPS Brillianc 278G4DHSD die een half jaar na de garantie (2,5 jaar oud dus) opeens verticale strepen gaf. Wettelijk gezien mag een product toch langer meegaan dan 2.5 jaar. Ze verscholen zich eerst achter een outlet product, vervolgens achter een zakelijke aankoop om als laatste lacherig het niet met me eens te zijn. Nooit meer: niet zakelijk, niet privë en ook mijn klanten niet.

Klantenservice:

Komplett komt hun beloftes na. Ik las 'Direct leverbaar' en ik had nog om 21:00u mijn 'CM Storm Quickfire Ultimate' besteld en kreeg het de volgende dag om rond 3u bij mijn thuis nog geleverd.
Ik ben zeer tevreden over hun verzending, heb de klantenservice niet eens moeten contacteren dus daar heb ik geen beoordeling op. De bestelling komt nog eens goed verpakt binnen, geen schade.

Algemeen

Overzichtelijk site, bestelling snel en makkelijk kunnen afronden. Goede status updates en voortgang via mail.

Verzending

Snelle verzending, volgende dag bezorgd met tracking.

Algemeen

Website ziet er netjes en verzorgt uit waardoor mijn eerste indruk goed was. Helaas vergeten om op Tweakers de reviews van dit bedrijf te checken..

Verzending

Twee producten besteld die beide OP VOORAAD waren volgens de website, 1 product kwam de volgende dag binnen. Mijn 2de, een QNAP NAS, zat er niet bij ? Online gecheckt waar het fout zat en mijn NAS stond niet als niet geleverd, niet als niet op voorraad of een andere status waaruit bleek dat deze niet leverbaar was. Dus maar gebeld om pols hoogte te nemen.

Klantenservice

Met bellen kom je bij de klanten service uit. Niet die van Komplett maar van Paradiget ? Mijn verhaal gedaan en de medewerker kon ook zo 123 zien waar de fout zat. Nou als ze die service al niet kunnen leveren ? Later op de dag een mail ontvangen dat hij de volgende dag door de leverancier verstuurd zou gaan worden. Niets gezien natuurlijk en inmiddels een week verder en nog steeds niets. Wel een mailwisseling gehad met een Paradiget medewerken maar die mails blonken uit in cryptische omschrijvingen en zeer weinig informatie.
Ik ga er nog maar een mail achter aan sturen en maar hopen dat ze nu wel tot actie over gaan. Komplett en Paradiget >>> VOOR MIJ NIET MEER !!!

Algemeen

De website is duidelijk met voldoende informatie over de producten. Het doen van een bestelling is gemakkelijk en er ook de betaling verloopt voorspoedig.

Verzending

Zoals vermeld op de website, werd het bestelde product de volgende dag bezorgd.

Klantenservice

Van de bestelde laptop (Lenovo IdeaPad Y50-70) bleek de D toets niet goed te werken, hetgeen voor een gaming laptop niet handig is. Na telefonisch overleg met klantenservice is de laptop direct geretourneerd. Zowel bij de RMA-aanvraag als in de retourzending zat het verzoek om terugstorting van aankoopbedrag, omdat ik niet de 10 dagen kon wachten tot levering van een nieuwe laptop. Opnieuw bestellen was sneller (levering volgende dag). Alleen was de betreffende laptop die dag 45 euro duurder geworden, waarvoor ik geen compensatie kreeg van Komplett.
Tot mijn stomme verbazing ontving ik na twee weken niet het aankoopbedrag retour, maar werd door Komplett een laptop opgestuurd. Deze laptop geweigerd aan de deur en dus per omgaande retour gestuurd. Hierna volgde heel veel telefonsich contact van mijn kant met de klantenservice. Diverse medewerkers blijken fouten hebben gemaakt; ontvangst van de laptop niet verwerkt in hun stysteem, interne verzoeken om retour aankoopbedrag naar de verkeerde afdeling verstuurd en de medewerker hiervan geen terugkoppeling gegeven, toezeggingen van telefonisch contact niet nagekomen enz.
Van de toezegging dat ik binnen 3-5 werkdagen het aankoopbedrag op mijn rekening zou hebben, is niets terecht gekomen. Precies een maand na RMA aanvraag ontving ik eindelijk het aankoopbedrag retour op de bankrekening. Net op het moment dat ik de rechtsbijstandsverzekering zou inschakelen. Met na een maand eindelijk excuses van een medewerker. En ter compensatie 10 euro korting op een volgende bestelling bij Komplett of een USB stick.
Hier eindigt het verhaal nog niet, want ruim een week na ontvangst van het aankoopbedrag, ontving ik opnieuw een mail van Komplett: dat de laptop waarvoor de RMA was aangevraagd, nog niet door hen was ontvangen....
Gelukkig heb ik gekozen voor de USB ter compensatie, want dit was mijn laatste bestelling bij Komplett en die 10 euro korting, daar heb ik niets aan.
Ik heb veel plezier van mijn nieuwe laptop, die ik overigens niet bij Komplett heb besteld gezien de prijsstijging.
Komplett maakt onderdeel uit van Paradigit en ook Computerland valt hieronder. De klantenservice is bij Paradigit ondergebracht. En die zijn kennelijk heel druk, want als je de eerstvolgende in de wachtrij bent, duurt het ongeveer 10 minuten voordat je iemand aan de lijn hebt.

Algemeen

De website is overzichtelijk. Product is snel gevonden, makkelijk bestellen en betalen. Factuur volgt later in een mailtje.

Verzending

Zelfde dag als bestelling nog verzonden, statusmailtjes worden verstuurd met Track and Trace. Volgende dag in huis. Daar is niks mis mee.

Klantenservice

Helaas begon het product na ongeveer 2 weken gebruik kuren te vertonen. Hierop heb ik een retouraanvraag ingediend. Dit wordt snel geregeld en kan via Kiala kostenloos worden verstuurd. Middels een trace systeem kan je de voortgang van de reparatie volgen.

Het ging daarna mis. Op 17-9 aangemeld, op 25-9 bij Komplett ontvangen, op 29-9 ontvangen door externe reparatiecentrum en op 1-10 afgerond en retour naar Komplett.
Het is nu 22-10. Dus 3 weken geen product of update.

Ik heb op maandag 19-10 contact opgenomen met de klantenservice. Die is verder vriendelijk, daar is niks mis mee. Alleen beloofde de medewerker mij dat hij een ander team op onderzoek zou sturen en dat ik nog die middag werd teruggebeld. Dat is niet gebeurd, dus ik bel 's avonds weer. Mij werd toen toegezegd dat het team zou gaan uitzoeken wat er gebeurd is en dat ik einde van de week op de hoogte gehouden werd.
Vanmiddag, ongeduldig als ik ben, weer gebeld. De medewerker zocht de informatie op en....er was nog geen trace-onderzoek gestart.
Dán zakt mijn broek even af. Want nu zijn meerdere toezeggingen niet nagekomen en dan voel ik me gewoon belachelijk gemaakt.

Update 1: Op 22-10 in de avond krijg ik een bericht dat de controller kwijt is en dat er vanuit Microsoft een nieuwe wordt gestuurd. Op 28-10 krijg ik een verzendbevestiging van Komplett en op 29-10 komt het binnen.
Maar....dat is een WIRELESS controller, zonder verpakking. Terwijl ik een Wired controller met verpakking had gestuurd. Mind is blown. Review van Slecht naar Waardeloos gedegradeerd.

Gebeld, voorstel was dat ik het terugstuurde en zij de juiste controller stuurde. Heb het omgedraaid, zij sturen eerst. Moeilijk moeilijk maar kan uiteindelijk. Ben benieuwd.

Beste Komplett,

Ik ben echt teleurgesteld in jullie omgang met een nieuwe klant.

Ik heb op 18-09-2015 een ultrabook van Asus besteld die jullie in een "outlet" aktie aanboden. Voor dergelijke aankopen gebruiken wij een zakelijk Paypal account maar deze accepteren jullie enkel tot ¤ 250.00. Vandaar dat we het bedrag van te voren hebben overgemaakt onder vermelding van jullie ordernummer.

Aangezien we het ultrabook aanstaande maandag willen gebruiken voor een presentatie heb ik twee keer gemaild over de status. De eerste mail werd netjes beantwoord door Claudia Peters maar op mijn tweede mail over de levering ontving ik geen reactie. Ik vertrouwde het niet en heb daarom gebeld met de klantenservice.

Dat de procedure bij vooraf overmaken iets langer duurt voordat bij jullie binnendienst de betaling bekend is geen enkel probleem, echter het feit dat dan het bestelde artikel niet wordt gereserveerd en wordt uitverkocht aan een andere klant kan ik niet begrijpen..

Het bestelde artikel was niet meer leverbaar en ik mocht zoeken naar een alternatief voor dezelfde prijs met een marge van 20 euro. Maar ja, het was niet voor niets een uitverkoop en een vergelijkbare ultrabook met dezelfde specificaties kost minsten 1000 Euro en hiervoor was totaal geen begrip en maar heel normaal dat we dit verschil moesten bijbetalen. Er werd ook weinig moeite gedaan want dit waren de regels.

Spijt me zeer maar Komplett heeft een grote onprofessionele vergissing begaan en mag zich dan ook wat coulanter opstellen vinden wij. Ik kan het niet genoeg benadrukken dat een bedrijf die zo bekend is met automatisering het niet voor elkaar krijgt een product te reserveren nadat deze is besteld en betaald.

Resultaat is nu dat we wederom 3-5 dagen mogen wachten op de terugbetaling en ik nooit meer iets bij Komplett, Paradigit etc zal aankopen. Hopelijk doen jullie nu wel iets met deze terugkoppeling om de aankopen van andere nieuwe klanten te verbeteren want ons bent u definitief kwijt. jammer dat het zo is verlopen.

Gr,
Maarten Nooijen

Verzending

Niet geleverd omdat het artikel niet werd gereserveerd en aan een andere klant is verkocht...

Klantenservice

Geen reactie op tweede e-mail ivm levertijd en vervolgens geen constructieve oplossing geboden.

Algemeen

Website is duidelijk en werkt prima. Je kunt zonder extra kosten met Paypal betalen Gisteren besteld, vandaag binnen.

Verzending

Ik had een 2tb schijf besteld.
In het algemeen als ik schijven binnen van andere leverancies krijg op mijn werk, zijn ze keurig en goed verpakt.

Nu zat deze in een doosje die net iets groter was dan de schijf. De schijf zelf had alleen Anti-Statisch zakje er omheen en er was een papier om heen gevouwen. Echter de zijkanten waren vrij van bescherming en lagen gewoon tegen de rand van het doosje aan. Hopelijk werk de schijf nog als hij vanavond in de pc gaat.

Klantenservice:

Had een USB DAC van Creative besteld, en de volgende dag kwam hij netjes aan.

Algemeen

Mooie simpele website. Je kan netjes zien wat er op voorraad is. Laat besteld bij ze (22:00) en kreeg netjes email dat ie verstuurd was.

Verzending

Op vrijdagavond laat besteld en netjes op zaterdag bij mij thuis bezorgd. Track en trace code gekregen die prima werkte.

Klantenservice

Ik had 2 ventilatoren gekocht omdat ik dacht dat deze de herrie veroorzaakte bij mijn pcs. Bleek echter de voeding te zijn. Ik heb de ventilatoren via RMA aangeboden en kreeg netjes code om ze via Kiala punt aan te bieden. Ook gedaan op maandag en 2 weken later heb ik mijn geld alweer terug.

Algemeen

Saaie maar redelijk werkende site. Alle pagina;s schreeuwen 'next day delevery'. Inmiddels door Paradigit overgenomen en back-end systemen lijken niet op elkaar aan te sluiten.

Verzending

Geen orderbevestiging per mail. Men zegt toe 'next day delivery' en dat een track and trace code zal worden verzonden; Geen van dit is waar. Magazijn draai alleen op maandag dus op zaterdagmorgen bestellen is blijkbaar pas woensdag afleveren.
Uiteindelijk na veel mailen een T&T code gekregen terwijl de website nog steed vermeld 'in behandeling in magazijn'. Veel te laat geleverd uiteindelijk.

Klantenservice

Botte reply van slecht Nederlands spellende medewerker. Case meteen 'closed' na (incomplete) suggestive vanuit Komplett. Halve oplossingen en al helemaal geen uitleg laat staan excuses. Waardeloos en geen aanrader.

Algemeen

Een nieuwe laptop besteld via de webwinkel. Het ging om een Samsung Galaxy Tab 4. De volgende dag uitstekend ontvangen in een keurige verpakking.

Verzending

Geen negatieve ervaring. Afgeleverd op de juiste dag.

Klantenservice

Klantenservice was via de website bereikbaar, daar zijn mijn vragen beantwoord.

Algemeen

In 2013 een Logitech G710+ mechanisch toetsenbord aangeschaft bij Komplett. Na verloop van tijd kwamen er bubbels onder de coating van de keycaps, heb hem toen dus retour gestuurd. Dat bleek het begin van een lange procedure bij een bedrijf dat de zaakjes absoluut niet op orde blijkt te hebben.

Klantenservice

Meest waardeloze klantenservice die ik ooit heb meegemaakt. Heb het product in september 2014 retour gestuurd. Komplett bleek direct met het minimale weg te willen komen. Ze wilden geen vervangend exemplaar regelen, alleen het geld terugboeken (88 euro terwijl het product immers 149 kostte, kon ik dus nooit meer hetzelfde toetsenbord voor terug kopen) of een alternatief product leveren die op alle fronten véél maar dan ook véél minder waren dan het product dat ik retour stuurde. Het ging om toetsenborden met replica switches, zonder achtergrondverlichting en/of macrotoetsen, laat staan mediatoetsen en een polssteun. Belachelijk voorstel dus.

Uiteindelijk claimt Komplett dat het geld in oktober 2014 (een jaar na aankoop dus!) is overgemaakt naar dezelfde rekening als waarmee de aankoop destijds is gedaan. In een jaar tijd kan er een hoop veranderen en de gezamenlijke rekening waarmee ik het toetsenbord kocht is wegens het beëindigen van een relatie niet langer in mijn beheer, als hij überhaupt nog bestaat. Komplett had simpelweg kunnen vragen waar het geld naar geretourneerd moest worden maar hebben dit nagelaten. Tot overmaat van ramp verwachten ze ook nog dat ik er nu bij de bank achteraan ga, terwijl ZIJ hier overduidelijk de fout in gaan.

Inmiddels is het januari en duurt de procedure dus al vier maanden, ik overweeg inmiddels dan ook serieus om aangifte te doen wegens oplichting.

Klantenservice:

Al vaker bij Komplett besteld, bestel proces verloopt duidelijk. Nette voortgangsmailtjes. Aanschaf netjes en degelijk verpakt

Algemeen

Koop hier geen waardevolle elektronica! ( bij een defect is de service belabberd).

Na vele aankopen bij Komplett en tevreden te zijn, aardig opgelicht qua service bij een laptop. Kabels/kleine onderdelen zijn ze optijd en goed. Wanneer je ook maar eenmalig om garantie vraagt, wordt je als hinderlijk ervaren en zit ik nu met een laptop welke niet 100% functioneert.

Verzending

Verzending van producten is snel, goed verpakt en in orde.

Klantenservice

Na meerdere malen bij Komplett te hebben besteld (mooie up-to-date site, goede prijzen en goed assortiment), heb ik dus een Lenovo Yoga 2 laptop bij hun besteld. En hier gaat het fout, product heeft al binnen enkele weken een usb poort welke defect raakt. Bedrijf zegt niets te kunnen doen aangezien het niet voldoende prioriteit heeft voor retour. (ik ben niet de moeilijkste, maar dit apparaat heeft maar 2 usb poorten, waarvan 1 defect nu).

Ik zeg: Opassen!! Kabels enz. prima shop. Voor garantie op grotere producten zijn het gladde dozenschuivers zonder enig service besef!

Algemeen

Voor mijn vakantie een Kobo e-Reader besteld, was een van de goedkoopste op dat moment.

Verzending

Was netjes de volgende dag in huis, 's avonds nog een mail gehad met de T&T code.

Klantenservice

Achteraf nog wat vragen gesteld via de chat en werd netjes geholpen.

Algemeen

Positief over deze shop. Verzending gaat goed en snel. Ook fijn dat bestellingen bij Kiala-punten kunnen worden afgehaald. After-sales ook positief.

Verzending

Product was goed verpakt en is goed en snel geleverd. Ook Kiala is fijn, zoals net al aangegeven.

Klantenservice

Aftersales waren goed. Na een halfjaar ging product defect, product was niet meer op voorraad. Het duurde even voordat alternatieven geboden worden (iets meer dan een weekje). Eenmaal geboden, is het vervangend product geleverd. Deze bleek echter ook defect, of werkte niet goed, ook toen werd niet moeilijk gedaan en werd weer een nieuwe (dit keer een ander merk router) verstuurd. Op e-mail wordt snel geantwoord.

Algemeen

De verkoop van onze laptop verliep goed, levering niet handig maar prijs was goed. Bij aankomst was de laptop defect daar gaat het mis. Komplett legt dat risico volledig bij de klant. Eerst moet de laptop via een kiala punt (alleen open tijdens kantoortijden) retour en daarna heeft komplett minimaal 5 dagen nodig voor de beoordeling van een overduidelijk defect. Zeer klantonvriendelijk.

Verzending

verzending onhandig. er wordt geen leverafspraak gemaakt. bij ons kwamen ze op dinsdag wij waren er niet. briefje in de brievenbus we komen woensdag of maak een afspraak met ons. hoe laat ze kwamen weet je niet dus ik maak een afspraak. donderdag was het hemelvaart, bezorging op vrijdag ging niet gebeuren. gelukkig kon ik mijn laptop die woensdag na 1600 wel afhalen op het postkantoor.

Klantenservice

zoals aangegeven bij algemeen. het toppunt was de reactie van de medewerker op mijn vraag waarom ik zo lang moest wachten op mijn nieuwe laptop. u had de laptop eerder moeten retourneren! kialapunten hanteren geen lange openingstijden en als je een baan hebt dan kan je niet gelijk de volgende dag met je grote doos bij een kialapunt staan. ik vind het schandelijk dat komplett het leveren van een defect product bij de klant neerlegt. Geen excuses wat vervelend helemaal niets!

Scorekaart voor Komplett.nl

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 2
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg