Centralpoint | zakelijk

94.965 producten en 104.257 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Centralpoint | zakelijk

Review toevoegen

Algemeen

iPhone besteld. Door Centralpoint geannuleerd omdat ze de iPhone toch niet op voorraad hadden (bij het bestellen wel). Daarna moest ik er zelf achteraan dat ik mijn geld terug krijg en dat mocht ook nog 14 dagen duren.

Voor mij geen Centralpoint meer, dit is geen zakelijke dienstverlening, maar gebrek aan dienstverlening

Klantenservice

Ze annuleren willekeurig een order waarna ik zelf achter mijn geld aan moest.

Algemeen

Ik deed een bestelling bij dit bedrijf. Alles behalve 1 product was op voorraad.
De volgende dag kreeg ik een deel van de bestelling. Volgens de site was de verzenddatum van 2 andere producten een week later.
Een product had ik verkeerd besteld en mailde hier over. GEEN REACTIE.
Ik belde en kreeg het advies het gewoon te laten bezorgen maar het dan niet aan te nemen aan de deur. Helaas nam een buurman het aan, dus moest ik een retouraanvraag doen.
De andere producten hadden ze de verzenddatum alweer van opgeschoven, ik belde dat ik het wilde annuleren, tenslotte kon ik via Tweakers minimaal 4 andere leveranciers vinden die het de volgende dag konden leveren.
Nadat ik geen schriftelijke bevestiging kreeg dat het geannuleerd was belde ik.. geen gehoor.. Mailen reageren ze ook niet op dus dan maar chatten.
Ik type mijn verhaal, kreeg geen reactie en stopte de chat. Later kreeg ik ineens een mail met mijn chat geschiedenis en een mail met annuleringsbevestiging.
Nu een week later nog steeds geen reactie op mijn retouraanvraag, dus ik belde.. geen gehoor dan maar weer chat.
ik vertelde dat er niet wordt gereageerd op mails en legde de situatie uit. De oplossing was dat k maar moest mailen.. MAILEN??

Het lijkt erop alsof dit bedrijf geleid wordt door bureaupikkies die geterroriseerd worden door hun logistiek personeel die hun werk niet wilt doen.
De overige beoordelingen hebben soort gelijke klachten dus dat zegt wel wat.

Zie nu net dat ik mijn geld ook nog niet terug heb

Verzending

levering tot 2x uitgesteld. Levering van het laatste product wacht ik nog steeds op terwijl de verwachte voorraaddatum 4 dagen geleden was.
retouraanvraag nog steeds niet in behandeling

Klantenservice

Vriendelijk aan de telefoon, maar heeft totaal geen macht om iets te doen.
TOTAAL geen service via de mail

Algemeen

Ik had een product besteld. 2 weken lang kreeg ik geen status update over mijn bestelling. Nadat ik gebeld had duurde het dagen voordat ik een mail op het verkeerde adres kreeg dat ze het product niet konden leveren.

Nu kijk ik op de site. Ze kunnen het nu wel leveren maar ze hebben de prijs met meer dan 100 euro verhoogd. En dat nadat ik 2 dagen geleden mijn geld terug heb gekregen.

Verzending

Ze hebben het product niet geleverd. Gaven geen informatie over leveringstijd. Nadat ik mijn geld heb teruggekregen kunnen ze het ineens welk leveren met een hogere prijs.

Klantenservice

Vriendelijk aan de telefoon. Ondanks goed doorgegeven toch naar verkeerde mail adres informatie doorgegeven.
Voel mij bedrogen omdat ze het product nu ineens wel kunnen leveren met een hogere prijs. Voor mij geen central point meer.

Algemeen

Heb hier geen woorden voor......, inmiddels ruim 5 weken verder en nog weet ik niet waar ik aan toe ben.....

Algemeen
Helaas voel ik mij genoodzaakt om (potentiële) klanten van Centralpoint te waarschuwen voor misleiding van Centralpoint.
Op 19-05 heb ik een webcam besteld bij Centralpoint; verwachte levertijd was 25-05 op die bewuste dag werd dit gewijzigd naar 05-06. Ik gebeld met de reden: men gaf aan dat er leverproblemen waren; ik gemeld dat ik graag tijdig op de hoogte hiervan gesteld wil worden. Ik zou hier, overigens door een zeer vriendelijke meneer, "over teruggemaild worden". Geen mail ontvangen en vandaag, op 05-06, is de verwachte datum op de site doodleuk verschoven naar 11-06! Weer gebeld; dit maal weer vriendelijk te woord gestaan door een dame; zij gaf aan dat er voor webcams al bestellingen van maart/april (!) nog steeds wachten op uitlevering ! Ik gaf daarop aan of ik wellicht een duurdere kon bestellen (gisteren al gezien dat daar 55 op voorraad van waren), hierop gaf zij aan dat die "voorraad" verdeeld werd over al gedane bestellingen en dat het dus niet betekent dat je geleverd krijgt als er voorraad staat. Wel gaf ze aan dat Centralpoint bezig is om dit aan te passen op hun website maar daar nog iet uit zijn hoe.
TIP HIERBIJ VOOR CENTRALPOINT: STOP MET HET MISLEIDEN VAN KLANTEN: WEES GEWOON EERLIJK OM OP JE SITE TE ZETTEN DAT HET HEEL GOED MOGELIJK IS DAT JE WEKEN (MAANDEN ?) MOET WACHTEN OP JE BESTELLING. NB: als je naar mij als klant nl. tijdig (dus niet steeds op de uiterste datum) aangegeven had dat je het spijtig vindt dat je niet kunt leveren en aangeven dat het nog weken kan duren en dat je vanzelfsprekend kosteloos kunt annuleren, had ik er alle begrip voor gehad, maar nu krijg ik een nare smaak van de naam Centralpoint....., jammer jammer. Olav Amsterdam

Op 5-6-20 op tweakers is deze reactie geplaatst: Beste Olav,

dank voor je review en feedback. Uiteraard vinden we het vervelend dat de door jou bestelde webcam een erg lange levertijd heeft gekregen. Vanzelfsprekend is er geen sprake van een bewuste misleiding. Door de Corona crisis en het vele thuiswerken is er een enorme run geweest op webcams. Dit heeft helaas geleid tot langere levertijden en wat onzekerheid in de voorraden.

Graag ontvang ik op david@centralpoint.nl uw ordernummer en/of klantnummer. Ik kijk dan direct of en wat voor mogelijkheden er nog liggen.

Daarna gelijk geantwoord:

Dag David,

Het siert jullie dat jullie snel reageren op hetgeen op mijn geplaatste review.

NB: ik doe dit niet voor persoonlijk gewin, maar om jullie te wijzen op de manier hoe eea beter qua communicatie kan en om frustraties te voorkomen.
Uiteraard is eea geen bewuste misleiding door jullie, maar het gaat er om dat de klant zich misleid kan voelen……
Waarom niet eerlijk zijn en dit gewoon op de homepagina van je website zetten, iedereen weet dat er leverproblemen zijn, maar je kunt je als bedrijf juist onderscheiden door de vragen van klanten voor te zijn (door proactief, eerder dan vermelde data op de website, klanten te benaderen met het eerlijke verhaal over de levertijd en aanbieden om te annuleren.

Olav

WAT DENK JE ?
INMIDDELS RUIM 20 DAGEN VERDER, NIETS MEER VERNOMEN EN DOODLEUK DE VERWACHTE LEVERDATUM (ZONDER IETS TE MELDEN) VERPLAATST NAAR 1 JULI.........

Algemeen

Net als veel anderen een Logitech camera besteld, waarbij de levering oorspronkelijk binnen een week plaats zou vinden.Deze datum werd echter elke week een week opgeschoven (nu ongeveer een maand verder). - Ik heb ze geconfronteerd hiermee, maar ze bleven vasthouden dat ze volgens hun systemen realistische leverdata aanhouden.. niet dus. Net mijn bestelling geannuleerd en wacht op het retourbdrag.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Voorheen prima partij. Bestelde er regelmatig wat (printertjes / apple spullen). Prijs / kwaliteit verhouding was over het algemeen prima.

Klantenservice

Eigenlijk zelfde verhaal als ik hier veel zie. Jarenlang klant geweest met een aantal zakelijke bestellingen per jaar. Tijdje terug een iPad besteld (Ipad met 4G) maar bleek per ongeluk de ipad mini besteld te hebben. Product is nog netjes gesealed en opgeopend. Wou deze retourneren en een nieuwe bestellen. Kon absoluut niet. Echter voor €75.- ex BTW restockkosten kon het terug. Voor ons geen Centralpoint meer

Algemeen

Voorheen een uitstekend bedrijf. Echter de laatste order werd vanaf central point geannuleerd, we zijn nu een maand verder en nog steeds geen geld terug ondanks herhaaldelijk contact via mail en telefoon. Jammer... geen aanrader meer.

Beste,

dank voor de review en feedback. Kunt u uw ordernummer en/of klantnummer per email doorgeven aan david@centralpoint.nl? We pakken het dan direct verder voor u op.

Algemeen

Bestelling geplaatst op 28 mei, geen Track & Trace beschikbaar online. Op 5 juni nog geen product ontvangen. Gebeld met Central Point en daar wordt aangegeven dat het product op 2 juni al is geleverd. Dit is echter niet het geval. Product kan niet worden geannuleerd of opnieuw worden geleverd. Het is nu 17 juni en we wachten nog steeds op levering. Inmiddels hetzelfde product maar bij de blauwe concurrent besteld, wij kunnen niet meer wachten op Central Point.

Verzending

Levering met DHL was niet te volgen via Track & Trace. DHL geeft aan bestelling te hebben geleverd. Dit is echter niet het geval.

Klantenservice

Gebeld op 11 juni. Ik zou dezelfde dag teruggebeld worden met een statusupdate. Er is helaas helemaal niet teruggebeld.

Beste,

dank voor de review en feedback. Zoals zojuist ook besproken is een manco natuurlijk erg vervelend. Een onderzoek bij de vervoerder is weliswaar standaard, maar daarvan hoeft de klant natuurlijk niet de volledige duur te wachten. Dit is helaas niet goed gecommuniceerd, waarvoor excuses. We hebben een nieuwe order geplaatst, welke normaliter morgen bij u wordt afgeleverd.

Nogmaals excuses voor het ongemak.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Vroeger (7 jaar geleden) was Centralpoint voor mij de plek als ik snel en betrouwbaar een zakelijk levering deed. Of dit nu een kabeltje was of een grote levering, ik kon altijd op ze rekenen.

Maar zo 2 jaar geleden ging de kwaliteit snel achteruit, prijzen omhoog, late leveringen, slechte reactietijden, geen vaste accountmanager meer. Toen opzoek gegaan naar een andere leverancier waar ik wel op kon rekenen.

Nu 2 jaar later dacht ik ze een nieuwe kans te geven. Helaas is er niks veranderd, ik heb een nieuwe bestelling gedaan, maar geen updates over de levering, hier moest ik zelf achteraan gaan. Uiteindelijk na 3 weken is de levering zelf door Centralpoint geannuleerd. Het product was inmiddels wel op voorraad, maar de prijs waar ik het die drie weken eerder voor had besteld, daarvoor konden ze het niet leveren.

Verzending

Bestelling nooit verzonden, order is geannuleerd door Centralpoint na 3 weken.

Klantenservice

Tussen elk reactie moment zat een werkdag, beloofde updates vanuit het magazijn nooit gekregen en moest er zelf achteraan gaan.

**Update** Klantenservice op voldoende gezet
Nog geen uur na het plaatsen van deze review gebeld door David van Centralpoint en toegegeven dat ze niet goed hadden gehandeld en hoe hun bestel proces werkt en wat hierin verkeerd is gegaan. De collega's waar ik mee contact hebben gehad krijgen te horen dat ze in een situatie in deze de order niet meer mogen annuleren.

De bestelling heb ik inmiddels ergens anders gedaan, maar vooruit over een paar jaar ga ik het weer proberen. Dan zal ik zelf zien of alles weer op orde is.

Beste Maarten,

zoals zojuist besproken is de afhandeling van je bestelling erg suf verlopen, waarvoor dan ook excuses. Meer snelheid en proactiviteit mag je zeker van ons verwachten. Een dusdanig kleine prijsverhoging mag nooit een probleem zijn. Dank voor de reactie en goede feedback, deze ervaren wij als zeer waardevol.

Algemeen: Score: 5

Algemeen

Bestellen viaa de website gaat vloeiend, voldoende informatie. Betalen via de website en in mijn geval middels CC ook geen probleem.

3 orders niet ontvangen, voor levering dus de minimale score

Klantenservice

Mijn ervaring met 3 separate orders.

-Geen melding voortgang of statuswijziging orders.
-Orders verdwenen uit account
-Geen automatische terugbetaling bij canceling orders, daar moet je zelf specifiek om verzoeken
-klantenservice kon orders niet traceren, dus moest dat via het magazijn, kon 1 dag kosten. Dat kan gebeuren maar:
-2 werkdagen later melding over 1 van de 3 gevraagde orders: gecancelled. Geen automatische retourbetaling, nieuwe actie nodig. Geen woord over andere 2 orders, ook niet na navraag.

NB als dit te lang gaat duren kan ik gelukkig de CC-mij nog aanspreken.

Beste,

dank voor de review en feedback. Kunt u uw ordernummer en/of klantnummer doorgeven per email aan david@centralpoint.nl? We pakken de case dan direct voor u op.

Algemeen

TIP HIERBIJ VOOR CENTRALPOINT: STOP MET HET MISLEIDEN VAN KLANTEN: WEES GEWOON EERLIJK OM OP JE SITE TE ZETTEN DAT HET HEEL GOED MOGELIJK IS DAT JE WEKEN (MAANDEN ?) MOET WACHTEN OP JE BESTELLING. NB: als je naar mij als klant nl. tijdig (dus niet steeds op de uiterste datum) aangegeven had dat je het spijtig vindt dat je niet kunt leveren en aangeven dat het nog weken kan duren en dat je vanzelfsprekend kosteloos kunt annuleren, had ik er alle begrip voor gehad, maar nu krijg ik een nara smaak van de naam Centralpoint....., jammer jammer. Olav Amsterdam

Beste Olav,

Algemeen

Wij bestellen veel bij Centralpoint maar de laatste tijd heb ik steeds vaker problemen dat ze de levertijden die ze adverteren op hun website bij hun artikelen bij lange na niet waar kunnen maken.

Klantenservice

De klantenservice laat te wensen over want ze zijn niet of nauwelijks bereikbaar.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Onderdelen gekocht voor een Poweredge R710. Aangezien ik niet zo'n fan ben van het bestellen via Ebay was Centralpoint een mooi medium waar ze alle onderdelen hadden die ik zocht namelijk:

2 x Cpu (x5660)
1 x Fan
1 x SAS Kabel
1 x Heatsink

Alles was de volgende dag binnen en erg, maar dan ook erg goed verpakt.

Prijzen waren erg competitief en omdat ik alles bij Centralpoint samen kon bestellen heb ik daarvoor de keuze gemaakt.

Verzending

Alle spullen waren goed verpakt en konden geen kant en konden niet beschadigd raken. Ongeacht deellevering waren allebei de leveringen de volgende dag binnen.

Enige minpuntje was dat er geen T&T te vinden was, dit terwijl de mail het hier wel over had.

Klantenservice

Wat vragen gesteld over de refurb producten aangezien ze A grade en B grade hebben hier hebben zij mij goed geholpen, de chat client op de website is alleen een beetje buggy.

Algemeen

Ik bestel weleens IT spullen zakelijk voor klanten vanuit mijn ZZP bedrijf, nu heb ik een keer prive gaming spullen besteld kennelijk gaat het volgens centralpoint dan ook onder de zakelijke voorwaarden en is retour niet mogelijk bij een geopende doos. Retour afdeling kan je telefonisch niet te spreken krijgen, er bestaat wel een nummer maar dat wordt nooit opgenomen en ze reageren ook niet op mail.

Het was gelukkig maar een monitor van 200 euro en geen grote zakelijke bestelling.

Goed idee om eerst deze reviews te lezen voordat je bij deze winkel besteld, je bent gewaarschuwd, ook als zakelijke klant.

Geachte heer Hollander,

Wij zijn inderdaad een zakelijke ICT leverancier en verkopen helaas niet aan consumenten. Een retour kan in dat opzicht soms worden afgewezen bij bijvoorbeeld een geopende verpakking. Indien het een mogelijk defect betreft zullen we dit uiteraard oplossen. Ik begrijp vanuit mijn collega's, dat er contact is geweest over de afhandeling en dat de procedure rondom het mogelijke defect in gang is gezet.

Algemeen

Wat kan er misgaan met een webshop? Veel dus... meer dan een week geleden order geplaatst en nog steeds niets binnen. Iedere keer vriendelijk antwoord van helpdesk maar ze lossen helemaal, helemaal, helemaal niks op. Nederlandse website is een schil van bestellingen die vanuit België worden verstuurd waardoor 24u niet haalbaar is.

Lees de andere reviews...gewoon niet bestellen bij deze webshop.

Verzending

Product al meer dan een week in proces van afleveren. Foutief label aangemaakt maar er wordt door Centralpoint geen enkele actie ondernomen om het probleem op te lossen. Alleen de vriendelijke opmerking We hebben de vraag uitgezet bij onze leverancier.

Klantenservice

Er wordt niet gewerkt aan het daadwerkelijk oplossen van het probleem.

Beste,

bedankt voor de feedback en je DM met je ordernummer. Zoals zojuist aangegeven zie ik in ons systeem dat er meerdere mensen met je case bezig zijn, maar dat ze daarin verzuimen je goed je op de hoogte te houden. Dat is slordig. We gaan een nieuwe levering vanuit een ander magazijn inschieten. Levertijd is +- 3 dagen. Uiteraard houden we je (nu wel) op de hoogte.

Nogmaals excuses voor het ongemak.

Met vriendelijk groet,

Algemeen

Ik zag een goede deal voor een HDD unboxed. Helemaal blij! Besteld, een dag later bleek het product niet meer leverbaar. Ik snap dat dit soort acties zelden voorkomen, maar een webshop inrichten op je daadwerkelijk voorraad is wel het minste wat je als bedrijf kan doen.

Verzending

Er is niets geleverd omdat ze de orde hebben cancelled.

Algemeen

Nooit meer, zeer onbetrouwbaar en je wordt belazerd.
- Levertijden komen ze niet na. Product zou binnen 24 uur worden geleverd, maar heeft er 5 dagen over gedaan.
- Product heb ik aan de deur geweigerd.
- Voor de terugbetaling van het aankoopbedrag (+- 360 euro!) moest ik ongeveer 4,5 maand wachten terwijl ze 1 maand beloven.
- Om het geld terug te krijgen heb ik +-5x moeten bellen en +-5x moeten chatten met een medewerker. Niemand doet iets en ze komen de afspraak niet na.
- CentralPoint komt de verkoopvoorwaarden niet na, wat een slechte ervaring!
- Thuiswinkel doet niets met je klacht dus dit helpt je niet.
- Mijn review op Trustpilot is gek genoeg niet gepubliceerd.

Let op: Koop hier niets en leer van alle andere negatieve ervaringen.

Algemeen

De prijs was iets hoger dan de minst dure concurrent maar deze winkel zou het dan ook de volgende dag leveren. De betaling via Ideal mislukte 2 keer, er was geen verbinding mogelijk met de server. Nu staat er al 24 uur dat mijn order verwerkt wordt, waardoor ik vrees dat ik deze morgen ook niet ga ontvangen en het pure geldverspilling is.

Klantenservice

De klanten service is erg traag, in de online chat moet je soms een uur wachten, met als antwoord dat ze je een mail sturen. Het in ook onduidelijk wanneer je kan mailen en wanneer je gebruik kan maken van de online chat.

Algemeen

We hebben 4 servers besteld DL20 G10 via de website voor een mooie scherpe prijs. Echter toen kwam Central Point er, na weken ons aan lijntje houden, mee dat ze wel geleverd konden worden maar we dan maar flink moesten bijbetalen!!! Lekkere manier van zaken doen, dan kun je net zo goed al je producten op 1 euro zetten en later alsnog bedenken wat je er voor wilt hebben als Central Point, oplichting lijkt dit op!

Verzending

Ons product dus niet gekregen omdat ze ineens meer geld wilden zien

Klantenservice

Constant aan lijntje gehouden of helemaal geen reactie gekregen per mail.

Algemeen

Net zoals alle verhalen hieronder. Ik heb een schermen besteld die gewoon op de site als oop voorraad stonden. Eindstand horo ik al enkele dagen niks en de status van de order staat op verwerken. Dus ik maar bellen met ze krijg ik te horen dat de schermen niet leverbaar zijn. Komen ze met een alternatief scherm die veel duurder is en nog slechtere specificaties heeft ook.

Er wordt totaal geen moeite gedaan om met je mee te denken of je tegemoet te komen. De service is ook echt gewoon waardleoos.

Klantenservice

KS denkt totaal niet met je mee. Het duurt ook lang voordat je antwoord krijgt.

1 2 3 ... 22

Scorekaart voor Centralpoint | zakelijk

Algemeen Score: 1.5
Verzending Score: 2
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Zakelijk