×

Tweakers Awards 18/19

Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? De Tweakers Awards stembussen zijn nog drie dagen open. Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Bovendien maak je kans op een Sony PlayStation 4 Pro 1TB, GoPro Hero 7 of Sonos One.

Stemmen

Centralpoint | zakelijk

72.876 producten en 83.345 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Centralpoint | zakelijk

Review toevoegen
Verzending: Score: 4

Algemeen

In één order twee producten besteld en de producten werden heel snel bezorgd. Prima service. Enige nadeel: er werden twee losse pakketjes bezorgd, terwijl het één order was. Had prima bij elkaar in het doosje gekund.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Central Point blijkt een dozenschuiven, zolang er niets stuk gaat en de informatie op de site klopt gaat alles vrij goed, zodra het ingewikkeld wordt geven ze geen thuis. Wij zijn (zakelijk) ondertussen geen klant meer van Central Point vanwege deze redenen.

Klantenservice

We zijn een aantal jaar klant geweest bij Central Point; in deze jaren hebben 3 keer iets willen retourneren ivm problemen (buiten onze schuld), bij al deze keer hebben we problemen gehad met retourneren. CP houdt zich niet aan zijn woord en zoekt excuses om geen service te hoeven verlenen.

Algemeen

Had een smartphone besteld en betaald. Een dag later wordt de bestelling zonder pardon wegens 'prijsfout' geannuleerd.

Klantenservice

Geen enkele tegemoetkoming voor de moeite die ik had genomen.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Duidelijke en goed werkende website met een prima assortiment voor zakelijke IT apparatuur (en eventueel dienstverlening). Klantenpaneel werkt zoals verwacht en is afdoende. Prima ervaring.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

prima snelle service, van betaling tot verzending wordt je goed op de hoogte gehouden. groot assortiment en overzichtelijek website, scherpe prijzen. Het artikel welke ik had besteld, was hier de goedkoopste.

Verzending

snelle verzending en zorgvildig verpakt

Klantenservice

goed bereikbare klantenservice, snelle reacties

Algemeen

Ik heb hier een product online besteld dat volgens Central point een foutieve prijs had en gebaseerd op een kennelijke vergissing éénzijdig door hun is geannuleerd.
Ik heb de aankoop middels creditcard gedaan.
De annulering is binnen 1 dag uitgevoerd.
De kosten zijn echter niet gereserveerd, maar direct van de creditcard afgeschreven.
8 dagen later is er nog niks teruggestort en op mail wordt zeer laat gereageerd.

Daarnaast had ik een deels afgeronde order voor hetzelfde product. Deze heb ik niet afgerond en uiteraard heeft dit geen zin, want het product is in de andere bestelling toch geannuleerd, maar ik heb inmiddels wel al twee betalingsherinneringen voor deze bestelling, die nooit volledig is afgerond, ontvangen.

Oftwel: bij verkoop kunnen ze alles direct in rekening brengen en de order binnen 1 dag annuleren. Echter, na annulering, mag jij, de klant dus, lekker op je centjes wachten en houdt centralpoint die lekker warm voor je.

Al met al, een zeer waardeloos bedrijf.

Klantenservice

Welke klantenservice?? meerdere email worden niet of zeer laat beantwoord!

Algemeen

Geen enkele communicatie over levertijden, ook niet als de levertijd opeens met 12 maanden wordt verlengd!! Is wat mij betreft überhaupt onacceptabel.

Verzending

De levertijd opeens met 12 maanden wordt verlengd!! Is wat mij betreft überhaupt onacceptabel.

Klantenservice

Geen enkele communicatie over levertijden, geen inzicht in uiteindelijke verzenddatum.

Algemeen

Het was eenvoudig de SSD's te bestellen en volgens de site waren er meer dan voldoende leverbaar. Uiteindelijk betaald en 8 SSD's besteld. Na een tijdje 2 SSD's ontvangen met de opmerking de rest wordt nageleverd. Na nog wat tijd maar eens aan de bel getrokken. Resultaat leverancier heeft ze niet meer heeft en zoek het maar uit (had geroepen "er zijn vast andere leveranciers die hetzelfde item ook verkopen"). Er komt een credit voor de overige 6 SSD's. Binnen maximaal 14 dagen heb ik het geld terug (volgens CP). Met 12 dagen komt er bericht :"geld komt met 1 tot 3 dagen terug", maar dat komt niet. Eindelijk na weer een berichtje, na weer 14 dagen het bedrag retour ontvangen.

Klantenservice

Er wordt van alles beloofd (items komen later, staan in backorder maar komen, we maken geld over, echt nu gaan we echt geld overmaken) maar na veel heen en weer mailen komt er dan eindelijk na ruim 40 dagen is het eindelijk afgehandeld. Helaas heb ik maar 2 SSD's terwijl ik er nog 6 bij moet zoeken dus.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Bestelling geplaatst, maar geen updates meer gehad over de verzending - pas nadat ik er om vroeg kreeg ik een dag later een verzendbevestiging.
Ik heb 't pakket expres naar het adres van mijn klant (Brabant) laten verzenden, maar de week erop blijkt daar niks aangekomen te zijn. Wel vind ik in Utrecht een UPS-briefje in de brievenbus waarvan ik op dat moment niet weet waar het voor is. De helpdesk reageert na enige tijd vriendelijk en correct, ook via de chat op de website.

Verzending

Zonder tegenbericht - en zonder trackinginformatie - is het pakket naar de verkeerde plaats gestuurd. De trackinginformatie moet ik om vragen, en komt nadat ik uit nieuwsgierigheid maar eens bij het UPS-punt ben langsgeweest met mijn briefje, waar dan mijn bestelling blijkt te liggen. Op de doos vind ik het oorspronkelijke leveradres waar een sticker met het factuuradres overheen is gegaan. Geen bezwaarlijke situatie omdat het pakket uiteindelijk aankomt, maar wel bezwaarlijk omdat ik er niks van weet. Ook kloppen de levertijden kennelijk niet. Als er 1 dag staat, dan is het wel prettig als ik daar vanuit kan gaan, en niet pas na navraag te horen krijg dat pakket verzonden is. Als het aan mij ligt mag er hierover meer gecommuniceerd worden. Dan is iets als een verandering van leveradres of verlate verzending geen probleem.

Klantenservice

Klantenservice reageert correct en vriendelijk. Op het factuur/leveradres-verhaal heb ik geen bevredigende respons gekregen. Zeer prettig is dat de klantenservice-medewerkers me beloofden op iets terug te komen en dat ook deden. Dat nodigt uit tot vertrouwen.

Algemeen

Retoursturen niet mogelijk b2b. Zo niet van deze tijd. Nee, ik koop hier niet weer!

13 december 2018 10:17
Beste,

Dank voor de feedback. Graag ontvangen wij uw ordernummer en/of factuurnummer per email aan verkoop@centralpoint.nl, onder vermelding van "Review Tweakers". We pakken uw case dan direct verder op.

Algemeen

Wat een waardeloze webshop. Zakelijk een laptop besteld waarvan er zgn. 44 op voorraad waren, en nog enkele andere items (dock, muis, toetsenbord) waarvan er ook ruime hoeveelheid op voorraad waren. Centralpoint adverteert met levering in 24 uur.

Vervolgens arriveert er een email met een levertijd van welgeteld één MAAND. Geen excuses, geen suggesties voor alternatieven, niets. Via inkoop is dit omhoog gegaan naar uiteindelijk de accountmanager, waarna er beloofd werd dat hij "volgende week" geleverd zou worden. Saillant detail, inmiddels waren er zogenaamd 50+ dergelijke laptops op voorraad volgens de website.

Die week erop arriveert niets. Weer contact gezocht, men "wachtte op de dock". Duidelijk gemaakt dat de laptop nodig was dus de rest gewoon geleverd moest worden. Pas de week erna is de laptop aangekomen, zonder dock dus.

Inmiddels is de originele levertijd van een maand ook drie dagen geleden verstreken. Centralpoint heeft niets laten horen, van de dock is nog altijd geen spoor te bekennen. We gaan nu dus maar weer contact opnemen.

Absoluut waardeloze service, en blijkbaar onbetrouwbare informatie op de website.

N.B. Uit de overige reviews hier en ervaringen van collega's is dit normale gang van zaken bij Centralpoint. Zéér sterke afrader dus.

Verzending

Producten die volgens de website op voorraad zijn, zijn dat niet. 24 uurs levering wordt niet nagekomen zonder communicatie, alternatieven of excuses.

Klantenservice

Communicatie vanuit Centralpoint over orderstatus was zo goed als afwezig.

Algemeen

De site is wel oke om je artikel te vinden. Levertijd staat op 1 dag, en na de bestelling natuurlijk weer een paar dagen. Misleidend.

Verzending

Mn monitor komt in de fabrieksdoos met adres stikker, dus niets als extra bescherming er om heen. Monitor geleverd met UK stekker. Na melding een EU stekker met verkeerde aansluiting, Daarna nog ene keer geklaagd en dan wel de juiste stekker. Ben je 2 weken verder.

Klantenservice

Pas na dat ik een foto stuurde van de gewenste steker wordt de juiste geleverd.
Excuse kan er niet vanaf. Dit is een zaak die dus dozen schuift.

13 december 2018 10:17

Algemeen

Bestelproces t/m de betaling ging gewoon goed. Duidelijk en eenvoudig. Betaling ook duidelijk. Maar dan gooit CentralPoint het over het hek naar de bezorgdienst en daar ging het mis. In de eerste reacties van CentralPoint werd geen follow-up hieraan gegeven en werd steeds verwezen naar de bezorgdienst: Neem maar contact op met de bezorgdienst. Hallo, ik had zaken gedaan met CentralPoint.

Verzending

Bestelproces t/m de betaling ging gewoon goed. Maar dan komt het. Vwb de bezorgdienst laat CentralPoint het uit hun handen vallen. Mijn bestelling is ergens tussen CentralPoint magazijn en mij verdwenen. Ik wacht nu nog op mijn geld retour omdat er een onderzoek loopt bij de bezorgdienst, terwijl ik helemaal niets met dit probleem te maken heb.

Klantenservice

Ondanks dat ik een buitenstaander ben in het probleem van CentralPoint met/bij de bezorgdienst, moet ik toch wachten op mijn geld retour. Na 4 dagen van het kastje naar de muur te worden gestuurd door CentralPoint én de bezorgdienst heb ik mijn bestelling bij een andere leverancier besteld, welke na een dag keurig werd bezorgd. Ik wacht nog steeds op mijn geld retour van CentralPoint. Haal mij als klant er aub tussenuit, geef mij mijn geld retour en zoek het verder uit.

Algemeen

Heel makkelijk om bestelling te plaatsen en alle stappen zijn duidelijk en overzichtelijk. Geen gedoe met betalingen doorlinken naar externe websites etc. Prijzen zijn niet de scherpste maar hier krijg je wat voor terug, denk ik.

Verzending

Snel verzonden en goed ingepakt, keer op keer.

Algemeen

Klantenservice heeft klaarblijkelijk geen zin om even contact op te nemen met hun verzender. (DHL)

Verzending

CP verzond de door mij bestelde computer met DHL.
DHL is waardeloos. (logen dat ze 2 pogingen hadden gedaan het pakket af te leveren en vertelden me vervolgens dat ik maar naar de "DHL Parcelshop" (waar?) moest gaan. "Support" via mail (black hole) of een 1 euro per gesprek telefoonnr.) Van Centralpoint kreeg ik te horen dat ze het retourpakket zouden afwachten, en het dan nog een keer zouden versturen. (wat weer een week zou duren)

Toevoeging :
Ik heb een Ring video doorbell. Iedereen die op de deurbel drukt wordt opgenomen. Ik weer dus zeker dat DHL niet is geweest. DHL heeft uiteraard ook geen briefje in de bus gegooid.

Klantenservice

Klantenservice is erg passief en onderneemt niets voor de klant om het pakket alsnog snel geleverd te krijgen.
Toevoeging :
CP zegt : We hebben u "aangegeven DHL om een ophaalactie en herzending te vragen". Ik kreeg te horen dat dit een week zou duren. Waarom kan CP niet van DHL eisen dat ze het pakket de volgende dag leveren?
Ik moet nu dus zelf vrij nemen om het pakket *40 kilometer* verderop op te halen.

Beste,

zoals ook in de chat door ons aangegeven is er volgens DHL 2 keer aangeboden en was er niemand aanwezig. Of dat een, zoals door u gesteld, "leugen" is kunnen wij natuurlijk moeilijk onderzoeken. Wel hebben we u aangegeven DHL om een ophaalactie en herzending te vragen. Dat is natuurlijk wel iets anders dan dat we "het retourpakket afwachten", zoals u aangeeft.

Dat daar dan een paar dagen overheen gaan is helaas onvermijdelijk. Uiteraard kunt u het pakket ook ophalen. Het ligt vanaf morgen voor u klaar op:

DHL ServicePoint DHL ROTTERDAM
Kiotoweg 5, 3047 BG Rotterdam

Let op: neem een geldig identiteitsbewijs mee

David Hombroek
Teammanager Online en Customer Support

Algemeen

Producten zijn goed vindbaar en het bestelproces is eenvoudig. product werd ook snel geleverd maar helaas is de klantenservice niet behulpzaam als er zaken ontbreken aan het product

Verzending

Bestelling snel is snel geleverd zonder enige vertraging

Klantenservice

Na aanleiding van een RMA aanvraag de mededeling gekregen dat het product niet retour kon worden genomen aangezien de verpakking is geopend. Dit vind ik zeer vreemd zeker omdat ik pas kan beoordelen of een product compleet is/aan de eisen voldoet als de verpakking is geopend.

Klantenservice wil helaas niet meewerken.

Wat mij betreft niet aan te raden hier ooit nog producten te bestellen.
Soortgelijke problemen helaas ook voorgekomen bij mijn huidige werkgever.

Algemeen

Een router gekocht bij bij Centralpoint. Scherpe prijs en op voorraad. Afhandeling van de bestelling verliep zonder problemen.

Verzending

Verzending was snel en product was netjes verpakt.

Algemeen

Had recentelijk een i7-9700k besteld. Voorraad stond op "direct leverbaar". Na het plaatsen van de order werd ik vriendelijk verrast door "Verwachtte levertijd: 29 maart 2019"

...😅

Richey, 12 nov 11:59
Geen dank, ik wens u een hele fijne dag verder!
cagXZ, 12 nov 11:58
Bedankt voor uw moeite!
cagXZ, 12 nov 11:57
Dan hoop ik zo spoedig mogelijk een reactie te krijgen
cagXZ, 12 nov 11:57
Prima! Doen we dat
Richey, 12 nov 11:54
Ik heb een mail gestuurd naar de leverancier. Ik weet alleen niet wanneer ik antwoord krijg, dus ik kan u ook een mail sturen zodra ik een reactie krijg.
cagXZ, 12 nov 11:47
Hartelijk bedankt! Ik kijk er naar uit!
Richey, 12 nov 11:47
Ik ben het even voor u aan het nakijken, mijn excuus dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik kom zo snel mogelijk met een antwoord!:)
cagXZ, 12 nov 11:46
Hallo?
cagXZ, 12 nov 11:41
Zelfs nu staat er op de productpagina '26 november'
cagXZ, 12 nov 11:40
In uw voorraad bleek het nog leverbaar te zijn?
cagXZ, 12 nov 11:40
21-03? Is dat niet wat lang?
Richey, 12 nov 11:39
Goedendag, wij verwachten dat wij uw product 21-03-2019 verzenden. Dit is echter geen garantie.
cagXZ, 12 nov 11:38
Status order 1947236

Precies vandaag op 15 november stopte mijn geduld en heb ik nogmaals een inquiry gevraagd omdat er nu op hun productpage het volgende stond:

C.Gul, 15 nov 13:24
Graag
Alex, 15 nov 13:24
Ik ga ons magazijn vragen de order voor u te annuleren, zodra ik een bevestiging heb stuur ik u het antwoord per e-mail.
C.Gul, 15 nov 13:23
Zou mijn order dan geannuleerd kunnen worden?
Alex, 15 nov 13:21
Nee helaas niet ik vermoed dat dat nog wel even gaat duren
C.Gul, 15 nov 13:20
Is er tenminste een duidelijke indicatie wanneer jullie het wel in voorraad krijgen? Want als ik daadwerkelijk tot maart moet gaan wachten, wil ik liever dat de order geannuleerd wordt
Alex, 15 nov 13:16
Dit staat foutief bij ons op de website ...we gaan dit zo snel mogelijk veranderen.

Het product is nu helaas niet op voorraad
Alex, 15 nov 13:13
Nee snap ik ik ga het even na voor u hoe het nu zit
cagXZ, 15 nov 13:12
Ik wacht met mijn tweakers review nadat ik geholpen ben maar ik ben er niet bepaald vrolijk over
cagXZ, 15 nov 13:11
Alsof je een beetje in de maling word genomen
Terwijl er bij mijn order staat maart 2019
levertijd: 1 werkdag
cagXZ, 15 nov 13:11
Vraag ik mij nu af, waarom staat er op de product pagina
cagXZ, 15 nov 13:10
Beste Alex, voordat ik krijg te horen dat het nog nagevraagd moet worden bij de leverancier (wat de vorige centralpoint medewerker tegen mij zei)
Alex, 15 nov 13:10
Bedankt voor het wachten. Ik ga het even voor u nakijken.
cagXZ, 15 nov 13:09
Status order 1947236

Inmiddels was ik er klaar mee, order gecancelled.
Desondanks dat het nu nog steeds in voorraad is en direct leverbaar is, wilde ik het opnieuw proberen om puur te kijken of het verstuurd zou worden omdat ik het eerst voor 470 euro wist te aanschaffen voordat het werd opgekrikt naar 570.

Dat was mijn ervaring bij centralpoint. Ik raad de lezer zeker niet aan om daar te bestellen tenzij u bereid bent om belazerd te worden.

Geachte heer Gul, Beste Caglar,

Aan de voorraadstatus en leverinformatie omtrent uw product schort inderdaad het nodige. Dit is uiteraard niet zoals het hoort. Dat de processor later weer op voorraad is gekomen tegen een hogere prijs is natuurlijk extra vervelend. Uit coulance en begrip voor het ongenoegen wil ik u aanbieden, indien u dit nog wilt, de processor tegen de oorspronkelijke prijs bij ons aan te schaffen. U kunt per email naar david@centralpoint.nl uw eventuele wensen doorgeven.

Excuses voor het ongemak,

David Hombroek
Teammanager Online & Customer Support

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

3 refurbished pc's aangeschaft HP Elite met volgens de specs een I7 processor en Windows 7 Pro. Kreeg echter pc's geleverd met I3 processoren en Windows 7 Home. Kon toen wel het geadverteerde model krijgen maar kost ca. € 75 - €100 extra per pc (prijzen verschillen per pc door verschillende staat)
Deze maar besteld - per mail akkoord gegeven maar staat nog steeds niet tussen de orders vermeld. Vraag me dus af of deze nog gaan komen.

2 dagen levertijd.

Gaat redelijk.

Algemeen

De bestelling was makkelijk geplaatst. Via de chat werd mij verzekerd dat het product, dat ik wilde hebben, op voorraad was. Betaling ging makkelijk via iDeal.
Later bleek echter dat de verstrekte informatie inzake voorraad en levertijd onjuist was.

Verzending

Product dat in eerste instantie op voorraad zou zijn blijkt niet te kunnen worden geleverd.

Klantenservice

Ik ben altijd netjes te woord gestaan. Echter blijkt de verstrekte informatie over de voorraad en levertijd niet te kloppen. Vervolgens heb ik aangegeven dat ik de order wilde annuleren. Geen probleem, dat zou in werking worden gezet. Ik wacht echter nog steeds op de annulering van mijn bestelling en het terugstorten van het geld.

EDIT 10-10-2018: inmiddels heb ik het geld retour ontvangen

1 2 3 ... 19

Scorekaart voor Centralpoint | zakelijk

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Zakelijk