Tones.be

1.546 producten en 1.780 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Tones.be

Review toevoegen

Algemeen

Sinds 18 september vorig jaar wacht ik op mijn Rtx 3080. Heb van verschiellende mensen gehoord dat ze exact zelfde model hebben aangeschaft bij hun zonder preorder, maar wel voor huidige prijzen. Jullie zijn oplichters en scalpers. Het is de laatste keer dat ik bij jullie iets koop.

Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Recent een videokaart besteld (zag er vier op de website staan in voorraad) aangezien hier ook in voorraad waren dacht dat moet goed zitten. De prijs ja is veel hoger dan je zou willen betalen, maar goedkoper dan hier kopen. Maar goed heb het toch gedaan omdat ik in verleden ookwel Wifi Mesh accespoint besteld had (dus ik had ervaring met ze).
Ik kreeg een doos opgestuurd waarvan de seal gebroken was en er ontbraken de kabels (tenminste dat vogel je uit nadat je gaat googlen en unboxing video gaat bekijken.
Nadat ik er melding van maakte wist men het wel (werd bevestigd over telefoon) . Ze hadden aangeboden dat ik het retour stuur en retour melding maak en me geld terug krijg. Schappelijk toch, echter ik sta daar heel sceptisch over je leest achteraf genoeg slechte ervaringen dat je afvraagt waar doe je als persoon goed aan.
Voorgesteld ik breng eigenhandig terug, zie je het al voor je in corona tijdperk ga je honderd km rijden, maar verwacht hand contant me geld terug.
nou het antwoordt was of je houdt het zoals het is of je stuurt terug en krijgt via bank terug gestort.

Nou andere oplossingen doen ze niet aan. Dus heb ik ze nu gevraagd om dan de ontbrekende kabels aangezien het compleet en nieuw en niet gebruikt zou zijn te leveren.
Moraal mensen als je hoofdpijn wilt en zoals iemand anders zei het is de aliexpress van België (nu snap ik hem) (klanten service = 0 aangezien ze betaald zijn, b) je denkt dat je nieuw koopt, wellicht heb je geluk, wellicht ook weer niet.
Ik ga ervanuit dat Tones nul inspanningsverplichting neemt, een dure grap maar jah. ik ga dus echt niet iets inleveren bij een Aliexpress Belgische chinees en dan op hoop van zegen, hopen dat je geld gestort wordt. Ook ik heb genoeg aliexpress ervaring om te weten dat je dan maar moet accepteren dat dit je grootste fout was.

Mijn advies, en notabene het is mijn advies vermijdt de zaak tenzij je accepteert dat dit de risico's zijn.

Update 5/6/2021:
Afgelopen vrijdag een e-mail ontvangen (blij verrast ermee) de ontbrekende kabels worden opgestuurd. Ook is er excuses aangeboden en aangegeven dat zoals de bestelling is verlopen niet oke was (geopend en dan ook ontbrekende delen). Er is voor mij een aannemelijke uitleg gegeven nl. Dat de videokaart afkomstig is uit een Tones gebouwde systeem en zodoende dat de ontbrekende delen er niet meer waren.
Alhoewel het niet een gesealde doos was geeft dit bericht me wel meer vertrouwen dat ik geen defect product heb ontvangen en met het opsturen van de kabels is het voor mij dan ook goed afgesloten
Verder is er gemeld dat in het pakket de ontbrekende kabels er nog wat andere verrassingen in zitten." Wat dit exact is zal ik nog moeten ontdekken (pakket nog niet ontvangen).

Zodoende pas ik beoordeling aan van 1 ster naar 3 ster ; Tones heeft tegen mijn betere weten wel een inspanning geleverd om dit tot een goed eind te brengen iets wat ik niet verwacht had.

Verzending

Een videokaart a 849 euro (3060 Zotac AMP) bestellen op de website waarbij je uitgaat dat het nieuw is (het staat er absoluut niet bij) .
Krijg je een doos waarbij de seal gebroken is en ook de kabels (ik denk 2xPCI express 6 pin naar 8 pin) in een zakje (probeer maar eens unboxing film te kijken en af te vragen wat zal dat zijn geweest). Ze konden me ook bellen of e-mailen en zeggen goh we hebben dit en dit voordat ze me in deze drama storten. Dat zou ik beter waarderen. Om deze reden geef ik ze 1 ster. (als nul mogelijk was (maar dat is geen mening) was het 0 sterren

Update 5-6-2021:
Zie bovenstaand. De verzending is niet goed gegaan. Een al geopende doos krijgen met ontbrekende spullen is niet oké (dat onderstreepte men ook en gaven ze ook aan).
Met het opsturen van de ontbrekende kabels en de verklaring waar de videokaart vandaan kwam is het voor mij afgesloten en acceptabel.

Ik pas de beoordeling aan van 1 ster naar 2 ster. Niet 3 ster dit omdat de verzending nooit in eerste instantie zo had moeten verlopen.

Klantenservice

De eerste man aan de telefoon was vriendelijk en correct hij zei oei dat is niet goed. Toen had hij overleg met collega kwam terug en zei ja dat klopt is gebruikt een klant heeft terug gebracht. je kan of houden of retour sturen, toen ik melde en waar zijn de ontbrekende delen (tenminste je ziet een lege vak en denkt... wat zal daar hebben gezeten....)
Nou toen wist hij het ook niet meer afgezien van nee hoor is compleet anders nemen we het niet terug..man oowh man...

ik heb gister mijn laatste onderdeel gekregen dus heb de kaart kunnen testen, tenminste ik zag beeld (of het defecten heeft ofzo dat weet je gewoon niet.) maar in de tussen tijd als je met de klanten service email de antwoorden die je krijgt denk je dan nou klanten service....
mijn laatste email stuurde ik maar de foto van de het lege vakje met de vraag stuur dan de ontbrekende kabels... Heerlijke e-mail antwoordt zojuist:

"Ik heb nagevraagd wat er mist en hoe het komt.
Deze kaart is ter controle naar de fabrikant op gestuurd en goedgekeurd teruggekomen.
Nu hetgeen wat niet teruggekomen is, is de sleutelhanger.
Deze zit normaal in die gleuf en wij geraken hier helaas niet apart aan.
Er ontbreken dus geen belangrijke items zoals kabels etc."

Tja deze un-boxing film zie je toch echt wel kabels "https://www.youtube.com/watch?v=sM5ucW6Li4c" maar goed

Ik heb dit verhaal al afgeschreven voor mij geen Tones.

Update 5/6/2021:
Met de e-mail uitleg en het nasturen van de kabels kan ik niet anders stellen dat Tones wel een inspanning levert om de order compleet te maken. Alhoewel het een vervellende ervaring was, sluit ik dit verhaal voor mij naar tevredenheid af.
Omdat ik het niet had verwacht en de moeite die men genomen heeft verander ik mijn beoordeling van 1 ster naar 3 ster.
Alhoewel het niet een gesealde doos was die ik ontving, ik heb wel wat meer vertrouwen met de uitleg dat ik geen defect of misbruikt product gekregen heb en zodoende ok zal zijn.

Nu nog afwachten op de kabels (hopelijk begin komende week).

Algemeen

RTX3070 besteld. 21 uur later had ik de kaart binnen, vanuit België naar Nederland. Wel wat aan de prijs en tegen alle verwachtingen in. Heel goed!

Verzending

voor 2200 besteld, volgende dag in huis. Zelfs in Nederland.

Klantenservice

Had nog even gebeld vooraf over de voorraad en werd prima geholpen. Medewerker sprak de waarheid.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Goede prijzen. Het is de Aliexpress van België voor elektronica. Steun de Belgische economie, terwijl je toch de indruk krijgt dat het van China moet komen.

Verzending

Eerste 2 weken stond mijn bestelling op de status "ontvangen". Ik mailde hierover klantenservice:

"
Jammer genoeg kan ik U geen concreet levertermijn geven. Wij hebben geen zicht op wanneer wij onze volgende levering mogen ontvangen.
Status “ontvangen” wilt zeggen dat wij de betaling en bestelling hebben ontvangen.
"

Een halve maand verder is recentelijk de status van mijn bestelling veranderd naar "In verwerking". Er is nooit duidelijk gemaakt geweest dat mijn item niet in stock was. Ik vermoed dat de standaard workflow als volgt gaat: eerst wachten op bestelling van klant, vervolgens zelf bestellen en dan doorsturen wanneer het bij hen toekomt.

update: een maand later, nog steeds "in verwerking", nog niets opgestuurd...

Klantenservice

Omdat de status van mijn bestelling niet duidelijk was, stuurde ik een mail. Hier kreeg ik binnen 1 dag antwoord op mijn vraag.

update 1.5 maand later: Nog steeds in verwerking. Levering naar hen to zat misschien vast in het Suez kanaal ofzo. Ik begin me bedrogen te voelen, ik dacht dat ze de cpu in stock hadden.

Update2: 2 maand en 10 dagen later nog steeds niks.

Update 3:

Beste,
Op 14/02/21 bestelde ik bij Tones.be de processor AMD Athlon 3000G voor € 56,58.
Op 4/05/2021, 79 dagen na mijn bestelling krijg ik volgend bericht via mail:
"
Wij hebben vernomen dat uw bestelling van de 3000G helaas niet meer gaat binnenkomen.
Als u wilt upgraden kan ik u de 3400g aanbieden, die verwachten wij spoedig.
Anders kan ik helaas enkel voorstellen om de cpu/order te annuleren.
"
Omwille van meerdere redenen voel ik mij misleid en bedrogen:
1) Ik heb de eerste 2 weken nooit geweten dat deze processor niet in stock was: Eenmaal je op hun website op de productpagina komt stond er geen " artikel niet op voorraad" / "wordt verwacht". Er stond enkel "houd me op de hoogte:". Dit is extreem misleidend en doet vermoeden dat dit enkel over prijsontwikkelingen gaat. Het is wel te zien bij gebruik van de zoekfunctie en een overzicht van producten. Bij rechtstreeks gaan naar de productpagina door opgeslagen pagina of externe link (mijn geval), wordt deze informatie dus niet correct aan een klant overgebracht.
2) Als extra misleiding kwam de status van mijn bestelling op/voor 21/02 op "Ontvangen". Ik stuurde hiervoor een mail naar de klantenservice . Antwoord: "“ontvangen” wilt zeggen dat wij de betaling en bestelling hebben ontvangen". In deze mail kreeg ik ook voor de eerste keer te horen dat de processor eerst nog aan hen geleverd moest worden.
3) Na een maand en een half te wachten, stuurde ik weer een mail naar klantenservice:
"
Deze CPU is sinds 14/12/2020 al niet meer op voorraad, 2 maanden voor uw order.
Helaas maakt het niet veel uit van waar de CPU komt, zolang AMD geen CPU’s aan onze leveranciers kan leveren, zullen zij er helaas ook geen aan ons kunnen leveren.
"
Dit toont aan dat dit product dus 5tal maanden op hun website te koop stond zonder dat ze dit ooit verkocht hebben, waarne ze gewoonweg een mailtje sturen dat het niet gaat lukken...
4) De prijs van de processor is momenteel € 109,81 bij Max ICT. Dus de kans bestaat ook dat Tones niet alleen 5 maand zaken verkoopt die ze nooit zullen hebben, maar gewoonweg mensen misleidt en orders cancelt vanaf deze zaken in waarde stijgen.
5) Ik kocht deze processor om mijn eigen pc samen te stellen. Het was mijn bedoeling om met deze pc een centje bij te verdienen. Resultaat: Ik heb iets minder dan 500 euro uitgegeven voor onderdelen samen, maar heb tot op heden deze computer nog niet kunnen samenstellen door het missen van deze processor van Tones. Ik kon geen centje bijverdienen, de onderdelen die wel toekwamen zijn 3 maand verouderd zonder te kunnen gebruiken en mijn € 56,58 is gewoonweg 3 maand gebruikt geweest door Tones.be als een renteloze lening...
6) Als laatste heb ik relatief veel tijd, energie & emoties in deze bestelling gestoken: wekelijks de status van mijn bestelling bekijken, 2 mails opstellen, 3 mails lezen, review schrijven op Tweakers.net en nu de correspondentie met testaankoop.
Aangezien jullie mijn grootvader (een abonnee) reeds eens zeer goed geholpen hebben, hoopte ik of jullie mij advies kunnen geven over mogelijks te ondernemen stappen, aangezien ik met een bitter gevoel zit over dit hele gebeuren.
Met vriendelijke groeten,
Robin Boone

Algemeen

Er werd geen informatie verschaft over de stock van het product of dat het om een pre-order zou gaan. De site insinueerde dat het product in stock is.

Verzending

ASUS GeForce RTX 3080 TUF 10G GAMING 10GB besteld op 24/09/2020. Nooit nog iets van gehoord. Op de website stond niet vermeld dat de kaart niet in stock was of dat het om een pre-order zou gaan. Gewoon, een knop "buy".

Klantenservice

In December dan maar zelf gevraagd hoe het er mee zit: "Deze bestelling werd ondertussen meer dan 2 maanden geleden geplaatst en ik heb nog niets mogen ontvangen. Op zen minst kan u laten weten dat er serieuze vertragingen zijn."

Als antwoord: "Zoals U en iedereen weet, zijn er serieuze problemen i.v.m. de voorraad van de RTX 30... reeks. Dit was van het begin al geweten.
Het is onmogelijk voor ons om iedereen iets te laten weten. Wij krijgen dagelijks +100 mails met die vraag."

Na nog wat aandringen krijg ik te horen dat de "OC" versie wel af en toe in stock komt. De OC versie is eigenlijk dezelfde hardware die ze voor 10 euro meer verkopen. Ik zeg dat ze me die mogen opsturen en dat ik de meerprijs van 10 euro zal betalen. Hun reactie, je moet je vorige bestelling annuleren en de OC versie opnieuw bestellen. Klein detail, de prijs is sinds september met 200 euro gestegen (nu in januari al met 500 euro). Daarna geen antwoorden meer ontvangen.

Algemeen

Simpele vraag ingestuurd over een besteld product, geen antwoord gekregen. Zeer teleurstellend! Het kost volgens mij toch niet veel moeite om even op een mailtje te antwoorden, maar bij Tones blijkbaar wel.

Algemeen

Via bol.com printer gekocht. Werkte niet naar behoren (soortgelijke reviews op bol.com van andere klanten). Netjes in doos retour gezonden en 1) zonder verder in te gaan op mijn klacht, wordt de retourzending niet geaccepteerd en krijg ik printer retour gezonden

Verzending

Zie bovenstaand. Klacht over artikel daarom retour gezonden en i.p.v. passende oplossing stuurt Tones printer retour.

Klantenservice

Zoeken geen passende oplossing. Gaan niet in op mijn klacht en sturen retourzending weer terug

Verzending: Score: 4

Algemeen

Printer gekocht. Transport duurde lang, maar dat ligt aan de drukke kerstdagen. Maar de uiteindelijk geleverde printer is helemaal naar wens en toch nog vlot geleverd. Een vraagje over het product werd vlot en naar wens beantwoord.

Klantenservice

Ik had een kleine klacht over het product, maar daar is zeer snel en adequaat op gereageerd.

Algemeen

Eerlijke prijs in vergelijking met andere webshops die met de huidige tekorten er gemakkelijk 20% durven bijtellen. Een webshop die je toelaat om van stock op de hoogte gehouden te worden in plaats van onmiddellijk te moeten preorderen.

Klantenservice

Had een CPU koeler nodig om te testen voor waterkoeling. In plaats van mij de gevraagde luchtkoeler te verkopen, gratis stock coolertje meegekregen dat voldoende was voor mijn use case.

Algemeen

Nog steeds aan het wachten! Een 5900x besteld op 6 november, 24 november heb ik zelf een mail gestuurd wanneer de processor er zou zijn, waarop als antwoord letterlijk "Van de 5900 heb ik nog geen info, enkel een levering van 56950x wordt deze week verwacht."
Nu is het 14 december en nog steeds geen nieuws gehad over de levering wanneer wanneer wanneer?

Algemeen

Onlangs heb ik enkele aankopen gedaan bij Tones, de verkopers geven je uitgebreide informatie en het correcte advies en helpen je correct verder. Gewoonweg een top winkel

Klantenservice

De klantenservice reageert is altijd zeer goed bereikbaar via alle contact kanalen en geeft uitgebreid advies of hulp

Algemeen

Snelle levering (1 dag vanuit BE naar NL). Zowel een 3080 als een 5900x snel binnen gekregen na korte tijd op een wachtlijst te hebben gestaan. Communicatie was goed en de afhandeling vlotjes.

Verzending

Processor duurde 1 dag, de videokaart 2 dagen van BE naar NL.

Klantenservice

Goede communicatie en prima afgehandeld.

Algemeen

Ryzen cpu op launch besteld, klantenservice liet me weten dat de levertijd 1 tot 2 weken ging zijn. Na een maand zit ik nog steeds te wachten.

Verzending

Nog steeds niet verzonden na een maand wachten terwijl de verwachte levertijd veel korter was.

Klantenservice

Houden me al weken aan het lijntje. Eerst zeggen ze twee weken, dan 4 weken, dan sta ik op plaats 50 in de wachtrij, dan op plaats 52??

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Er ging iets mis met de bestelling waardoor deze niet op de dag van bestelling verzonden was. Maar uiteindelijk met 1 werkdag vertraging alles goed opgelost.

Goed en snel geleverd.

Klantenservice

Klantenservice gesproken en bevestigde dat er iets was misgegaan. Maar hierna wel nogmaals moeten bellen aangezien ik na de eerste bel alsnog geen enige confirmatie had ontvangen per mail. Bij de 2e keer ging alles goed. Maar bij beide keren gewoon goed contact en goed geholpen door klantenservice.

Algemeen

Komen de levertijd voor de 5600X absoluut niet na. Zit al een maand te wachten.

Verzending

Je mag van geluk spreken als het product binnen een maand wordt verstuurd, ookal staat op hun site binnenkort verwacht

Klantenservice

Klanten service reageert wel maar erg traag. Wacht al 4 dagen op bevestiging van terug storten geld

Algemeen

Een Ryzen 5600x besteld bij Tones op launch-day.
Gezien de extreem grote vraag naar deze nieuwe processoren (overal "out of stock" of aan belachelijk hoge prijzen) had ik een leveringstermijn van minstens 1 maand verwacht.
Groot was m'n verbazing wanneer ik, exact 2 weken later, het pakje thuis bezorgt kreeg! :-)

Klantenservice

Al 20 jaar bestel ik hardware in binnen- en buitenland.
Tones heeft misschien niet het uitgebreide gamma producten zoals de grote internationale shops, maar daartegenover staan:
- Pefecte service
- Kwaliteitsproducten
- Kennis van zaken

Algemeen

Een breed aanbod en goede kennis van zaken. Ik heb meermaals gebruik gemaakt van de laagste prijs garantie zonder problemen, en ze installeerden zonder meerprijs de CPU en koeler op het moederbord toen ik een volledige computer in onderdelen aankocht. Een van de winkels waarop ik altijd kan vertrouwen.

Klantenservice

Bij een defecte zelfbouw computer binnen de garantieperiode werd dit heel vlot opgelost. Het moederbord en de CPU hadden het begeven. De CPU werd vervangen, het moederbord was niet meer leverbaar. Hierop kreeg ik de keus uit 2 gelijkaardige, recentere moederborden, waarbij Tones de meerprijs van het nieuwe moederbord op zich nam.

Bij een schijf die defect geleverd werd (onmogenlijk om Windows op te installeren, werd deze probleemloos omgeruild nadat de winkelier snel even zelf de SMART status had gechecked.

Algemeen

2 tal weken geleden heb ik de Ryzen 9 5900X gekocht, deze was op dit moment nog in stock. Achter 3 dagen niets te horen van Tones heb ik een berichtje gestuurd. Met als antwoord: "Sorry" de Ryzen 9 5900X is niet in stock, uw Hij zal waarschijnlijk pas binnen 2-4 weken terug in stock zijn.

Ik raad Tones ten strengste af, puur voor hun oneerlijkheid.

Klantenservice

Geen transparantie over uw bestelling, mails worden maar kort door de bocht beantwoord.

Algemeen

Wat Tones echt bijzonder maakt is de persoonlijke en keurige klantenservice. Geen automatische berichtjes, maar persoonlijke berichten, die heel vriendelijk en beleefd van toon zijn.

Verzending

De verwerking van de bestelling is snel, evenals de verzending. Tot mijn verrassing was een verzending vanuit BE de volgende dag al bij mij in NL.

Klantenservice

Het is tegenwoordig zeldzaam om zulke prettige klantenservice te krijgen. Ik had het nodig, het ging om een RTX 3080 die overal moeilijk te krijgen was, Tones had er een aantal, na een telefonisch gesprek is er één voor mj gereserveerd, en de rest van de bestelling inclusief overschrijving zonder account bij Tones werd echt keu-rig begeleid. Zonder meer exceptioneel.

Algemeen

Ik heb een AMD Ryzen 9 5950X besteld op de dag van release, op de site stond dat ie voorradig was, dus daar ging ik ook vanuit. 2 dagen later, nadat ik zelf naar de klantenservice had gemaild vertelde een medewerker dat de cpu niet voorradig was en pas over 2 weken geleverd zou worden, 2 weken later heb nog steeds geen status van levering. Waarom zou je als winkel een product online zetten en voorradig opgeven als ze geen voorraad hebben? Nu heb ik dus (omdat ik vertrouwen had) het product niet bij een andere shop besteld, >>>> domme fout.

Verzending

Product is nooit verzonden, 2 dagen na bestelling kreeg ik een mail terug dat het product niet voorradig was, terwijl ik de bestelling heb geplaatst toen het product nog op voorraad stond, het vreemde hiervan is, 5 minuten nadat ik de cpu heb besteld ben ik nog op de productpagina geweest, daar stond ie nog steeds "op voorraad".

Klantenservice

Oordeel zelf maar, dit kreeg ik terug van de klantenservice:
Beste,

Het artikel dat u hebt besteld is helaas niet meer op voorraad, wij voorzien een levertermijn van +2 weken.

Met vriendelijke groeten,

Scorekaart voor Tones.be

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie