×

Help Tweakers weer winnen!

Freezing Hardware

265 producten en 310 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Freezing Hardware

Review toevoegen
Algemeen

Zou het kunnen dat deze winkel failliet is? Ik heb 2,5 week geleden een bestelling gedaan van een artikel dat nu nog steeds aangeboden wordt met een verwachte levertijd van 1 tot 5 werkdagen (https://www.freezinghardw...---120-x-120-x-25-mm.html). Ik heb 24 uur geleden gevraagd wanneer ze verwachten mij het artikel te kunnen leveren maar heb nog helemaal niets van ze gehoord.

Klantenservice

Ok, drie dagen na mijn vraag toch nog antwoord gekregen:

"Uw bestelling zal vandaag bij u aangeboden worden. Onze excuses voor de lange levertijd!

Met vriendelijke groet,

Niels Kijl
Freezing Hardware"

Algemeen

Super qualiteit, goede prijzen, en snel contact. Let op je spam filter van gmail, het kan zijn dat de bestelling / verzend info daar ligt, kijk daar voordat je gaat zeiken.

Verzending

Producten waren snel en kosteloos verzonden, ik was heel blij mee!

Algemeen

Duidelijke site met een uitgebreid aanbod. Bij ieder artikel staat voorraadinformatie, dus je weet waar je aan toe bent.

Verzending

Het door mij bestelde product was niet op voorraad. Dit was duidelijk aangegeven op de site. Helaas bleek het product ook niet (meer) leverbaar te zijn binnen de aangegeven levertijd.

De zending was uitstekend verpakt. Levering per GLS heeft niet mijn voorkeur, maar is ook geen showstopper.

Klantenservice

Het door mij bestelde product bleek niet meer (goed) leverbaar te zijn. Freezing Hardware loste dit na één mailtje voortreffelijk op door een volwaardig alternatief te leveren tegen een buitengewoon gunstige prijs.

Algemeen

Mijn ervaring met Freezing Hardware is positief: de website is overzichtelijk, het betalen ging gemakkelijk en de bestelling werd dezelfde dag verzonden. Ze reageerden snel op mijn e-mail: ik had per ongeluk een verkeerd artikel besteld (de productnamen leken nogal op elkaar), maar nog geen kwartier nadat ik een e-mail had gestuurd kreeg ik een antwoord en was de bestelling aangepast.

Verzending

Mijn bestelling was prima verpakt in een klein doosje waarin de tussenruimte was opgevuld met luchtzakjes. Zowel de casefan die ik had besteld als het doosje waren helemaal onbeschadigd. Ik geef wel een puntje aftrek omdat de track & trace code niet werkte. Ondanks dat dat probleem door de vervoerder wordt veroorzaakt, vind ik dat een webwinkel ook hiervoor een stukje verantwoordelijkheid heeft.

Algemeen

Freezing Hardware lijkt geen eigen voorraad aan te houden, waardoor bestelde waar schijnbaar eerst bij hun leverancier weg moet komen. Wanneer in deze keten vertraging optreed loopt de levertijd snel uit.

Verzending

Levertijd bedroeg uiteindelijk ruim twee weken. Verder lijkt de mogelijkheid om dit type fan als brievenbuspost te laten versturen niet zo handig; hij is te groot voor de brievenbus.

Klantenservice

Pas na anderhalve week kwam er een mailtje van de klantenservice over de vertraging. Verder wel net dat Freezing Hardware een mailtje stuurde.

Algemeen

De producten waren gemakkelijk te vinden. Ook klopte de plaatjes die bij het bestelde product stonden, dit is bij sommige andere webshops niet het geval. De website is overzichtelijk en alles sprak voor zich.

Verzending

Na de bestelling bleven de mailtjes weg, maar na afwachten werd mijn bestelling netjes de volgende dag geleverd door de GLS. Achteraf bleek dat er wel degelijk mails waren verzonden, maar dat deze in mijn spambox waren beland. Ik heb geen idee in hoeverre het markeren als spam door Freezing Hardware op te lossen is, dus ik tevreden.

Algemeen

Zeer goede afhandeling van de bestelling
Goed contact met de verkoper zowel telefonisch als mail zeer tevreden

Verzending

Ervaringen zijn goed met deze bezogbedrijf.

Klantenservice

Had verkeerde bestelling geplaatst zonder problemen opgelost.

Algemeen

Duidelijke site met en goed aanbod, ze hebben ook vrij veel zelf op voorraad liggen.

Klantenservice

het was geen probleem om de bestelling op te splitsen om zo het grootste deel nog voor het weekend binnen the krijgen, niet een extra verzendkosten hoeven te betalen.

Ik heb 2 Be quiet! Silent wings 2 120 mm gekocht en ben er tot nu toe erg blij mee.

Algemeen

De site is fijn om naar te kijken. Op mobiel schalen sommige dingen niet helemaal goed mee, zoals de footer. Ook een punt van aandacht is het gebruik van hoofdletters. Dat is net misschien dat extra stukje kwaliteit. De site is daarentegen goed te doorzoeken. Wat ik persoonlijk fijn vind is het sorteren op merknaam in zoekresultaten. Afrekenen en order bijhouden ging goed, alleen de track en trace via gls werkte niet (15 cijferige code nodig, ik had een 6 cijferig nummer).

De prijzen bij deze webwinkel zijn vaak erg scherp, vandaar dat ik ook in plaats van de gebruikelijke webwinkel ik nu Freezing Hardware een keer wou uitproberen, en het valt me absoluut mee. Ik zal vaker gebruik maken van het uitgebreide assortiment en de scherpe prijzen.

Verzending

Verzending was niet zoals aangegeven één dag later bezorgd, maar in plaats daarvan twee dagen later. Ik had hier weinig moeite mee, maar misschien is het handig om de klant beter aan te geven dat het pakket een dag later word verstuurd.

Het pakket was stevig verpakt, geen hergebruikte dozen (zie je vaak, zijn vaak in slechte staat) dus was perfect.

Algemeen

Zeer goede Klantenservice, wel jammer dat ik maar 5 in de eerste instantie kreeg.
Foutje kan gebeuren

Dit was verder prima

Klantenservice

Na het bestellen van 6 case fans kreeg ik er maar 5 thuis in de doos.
Meteen had ik gebeld om hierover te vragen foutje kan natuurlijk gebeuren, na uitgelegd te hebben dat er 6 besteld waren en de bestelling bekeken te hebben werd er zonder enige moeite direct geregeld dat ik de volgende dag nog de 6de in huis zou hebben.

Goede service!

Algemeen

Was goed en niet te duur en de levertijd was sneller dan verwacht dus goed

Verzending

was goed verpakt en vriendelijk

Klantenservice

ik vond de aflevering wel goed het was niet te laat mooi op tijd das best wel fijn

Algemeen

Snelle en goede levering, tegen een hele goede prijs. Ik ben zeer tevreden over deze webshop.

---

Hoefde hier geen contact mee op te nemen.

Verzending

Snelle en goede levering.

Algemeen

's Altijd weer effe afwachten als je met 'n nieuwe webshop in zee gaat. Moest 'n paar fan's van Scythe hebben, en 't liefs gewoon de volgende dag....Als je eenmaal aan 't tweaken bent wil je gewoon door...;-P. Normaal ga 'k dan naar Azerty, maar die had ze niet op voorraad. FH is ook nog eens iets goedkoper, hoewel 't maar om stuivertjes gaat.
Allemaal vlot geregeld, hoewel even een mail dat je account is aangemaakt of bestelling is geplaatsd geen overbodige luxe was geweest. Maar op hun site kun je je bestel status makkelijk inzien.

Verzending

Verzending was in dit geval uitstekend+ . Had gekozen en betaald voor enveloppe verzending. Toch kreeg ik het pakketje de volgende dag via GLS, waarschijnlijk omdat enveloppe in dit geval minder gunstig bleek. Goed verpakt zonder meerprijs. Heel netjes.

Algemeen

Na het gebruik van Tweakers pricewatch kwam Freezing Hardware als goedkoopste uit de bus die al mijn benodigdheden binnen 24 uur kon leveren. Bestelling en levering ging als verwacht, prima webshop.

Verzending

Producten zijn netjes verpakt met voldoende beschermend materiaal.

Algemeen

Op de website is alles makkelijk te vinden, en geen problemen ermee.
Ik had een hdmi kabel besteld van 5 meter.
Order was snel geplaatst en verder geen problemen mee.

Tja, de verzending.
Ik had het pakketje vlak voor kerst besteld, maar op de website was niks te vinden over vertragingen met de feestdagen.
Het werd pas op de 30e geleverd.
Maar toen.
Ik kreeg een hdmi naar dvi kabel, in plaats van de bestelde hdmi kabel!

Klantenservice

Na de verkeerd geleverde kabel heb ik 2 dagen later een rma aanvraag gedaan (zoals op de site beschreven).
Daar heb ik nooit reactie op gehad helaas.
Na een paar dagen heb ik contact opgenomen via een mail, waar ik de zelfde avond nog reactie op kreeg dat de goede kabel kosteloos zou worden opgestuurd, en ik de oude kabel mag houden.

Snelle en beleefde klantenservice.

Ondanks dit gedoe, zal ik toch bij freezing hardware blijven bestellen indien ik wat nodig heb

Klantenservice:

Kabel nodig en bij Freezing Hardware besteld, mede omdat deze hier werd aangeboden voor een erg lage prijs.

Uitstekend verpakt en prima product. Aanrader.

Algemeen

Heb hier 2 fans en koelpasta besteld. Werd 2 dagen later netjes geleverd, goed ingepakt en incl factuur. Gewoon prima!

Verzending

Hen gekozen voor verzenden met GLS. Het pakketje werd 2 dagen na verzenden pas aangeboden, en er stond rare informatie op de trackingpagina. Dat is echter niet de schuld van FH, daarom ook gewoon 5 sterren.

Algemeen

Bitfenix psu extensions besteld, snel afgehandeld en makkelijk te vinden op de website.
Het was er goedkoper dan bij andere winkels, en ik dacht:
Freezing hardware, nog redelijk klein aangezien de ratings op tweakers, die ga ik eens proberen

Verzending

De extensions kwamen snel aan en waren prima verpakt.
Zou er zo nog iets bestellen !
Bedankt !

Algemeen

Prima winkel, goede prijzen, website ziet er goed uit, hoewel de account sectie wel iets beter kan. De informatie over orderstatus is beperkt en in mijn geval ook gewoon verkeerd. ("Reeds verzonden" terwijl order is geannuleerd).

Klantenservice

Bestelling zou volgens de winkel volgende dag in huis zijn, echter was een product dat ik bestelde toch niet op voorraad en duurde het langer. HIerover kreeg ik geen bericht, pas als ik zelf een email stuur krijg ik netjes antwoord.
Het product is vertraagd en ik kan kiezen de overige producten alvast kosteloos te versturen, dat vond ik dan weer wel goede service.
Ik koos ervoor gewoon te wachten omdat ik zonder het missende product niet veel heb aan de rest.
Uiteindelijk blijkt het product helemaal niet meer leverbaar en wordt mij een alternatief aangeboden. Dit alternatief is echter niet voor mij geschikt dus ik kies er voor mijn geld terug te krijgen.
Ik krijg antwoord dat mijn geld binnen enkele dagen teruggestort zal worden, echter 7 dagen na dit bericht was mijn geld nog niet binnen, dus heb ik weer moeten mailen om er wat vaart achter te krijgen.
De service is prima, maar ik moet er wel zelf achteraan zitten, wat toch niet zo fijn is.

Scorekaart voor Freezing Hardware

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie