Wehkamp

Gebruikers over webshop Wehkamp

Review toevoegen
Verzending: Score: 2

Algemeen

Op 11 december een bestelling geplaatst met levering voor de volgende dag in de avond. Betaald met iDeal en netjes terug geklikt naar de webshop. Bestelling was geslaagd. Maar geen order bevestiging gehad. En de order stond ook niet in mijn account. Ik ga er rustig van uit dat Wehkamp gewoon trage queues heeft. De volgende dag, de dag van levering dus, nog steeds helemaal niks. De betaling zelf staat er wel in, vreemd genoeg op 10 december ipv 11. Er gaat dus iets goed mis met hun systeem. Het contact met de klantenservice lees je hieronder.

Verzending

Verzending gaat met DHL, als je dat pakketje mist mag je altijd naar een één of ander raar 'Western Union' winkeltje. Maar goed, in mijn geval is er helemaal niks verzonden.

Klantenservice

Het ging dus niet goed, dus ik besluit via facebook contact op te nemen met de klantenservice. Ik licht mijn verhaal toe, met het volle vertrouwen dat ze dit gaan oplossen voor me. Het is notabene hun fout. Helaas denkt Wehkamp niet met de klant mee. Hun reactie plaats ik graag hieronder:

"Hi, ik zie inderdaad dat de bestelling niet is doorgekomen, deze zou je opnieuw moeten bestellen. Het geld dat je hebt overgemaakt wordt binnen 2 a 3 werkdagen aan je terug gestort. Kunnen we nog iets anders voor je doen?"

Er kunnen dus geen excuses vanaf. Je mag het zelf oplossen, en de belofte 'vòòr 23:59 uur besteld morgen in huis' wordt zo even weggewuifd. Als ik aangeef dat ik dit gewoon slecht vindt opgelost, reageren ze dat ze het niet beter hadden kunnen oplossen. Nou, dan houdt gesprek voor mij op.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Makkelijk te bestellen, snelle verzending, meestal ook correcte zending. Zie toelichting klantenservice voor mijn klacht.

Verzending

Nooit geleverd door DHL maar het pakje staat wel op afgeleverd

Klantenservice

Ik heb laatst de bestelling van een ander ontvangen. Dit snel en netjes afgehandeld. Volgende probleem diende zich vorige week aan. Pakket is verzonden en zou tussen 14:00 en 18:00 geleverd worden, hele dag thuis geweest en rond 19:00 keek ik naar de status, 16:23 afgeleverd stond er. Meteen gebeld en moest over 2 dagen terug bellen. Nog niets ontvangen en de status blijft hetzelfde. Dit is opgepakt door de financiële afdeling gezien ik mijn geld terug wil en het product is uitverkocht dus niet nageleverd kan worden. Dit laatste zou wel zomaar kunnen en geld terug betekend een heel onderzoek?! Waardeloos! Elke keer als ik bel wordt er gezegd dat dit is opgepakt en af moet wachten.

Algemeen

Duidelijke en overzichtelijke website,je ziet meteen of het artikel nog voorradig is.
En in de meeste gevallen de volgende dag in huis.

Verzending

Prima verpakt en snel geleverd.

Algemeen

Heb met black friday een gamestoel besteld.
Gekozen voor achteraf betalen omdat ik het product eerst wil zien ( dit is een dienst van Wehkamp zelf ).
Ik wacht sinds vrijdag op goedkeuring en de bestelling loopt niet door.
Gisteren en vandaag meerdere keren gebeld en niemand kan mij uitsluitsel geven, ik krijg zelfs te horen dat ik waarschijnlijk net naast de boot heb gevist.
Apart, ik plaats een bestelling en product is op voorraad en nu opeens word ik aan het lijntje gehouden met de mededeling dat ik het product waarschijnlijk niet ga krijgen.
Zwaar balen want heb op mijn verjaardag een kado voor mezelf gedaan en ik krijg er alleen maar verdriet van.
Hoe kun je nou een product aanbieden, de klant op tijd laten reageren en zelf aangeven dat ze langer nodig hebben om de klant te verifiëren waardoor het product inmiddels niet meer op voorraad is, en dit voor een bedrijf als Wehkamp.
Dit allemaal terwijl ik gisteren ben gebeld door de administratie dat ik geverifieerd ben en ze verder geen problemen zien.

Maak dus in dit soort gevallen geen gebruik van later betalen, je komt in een wachtstand en bent afhankelijk van hoe snel de administratie hierop reageert.
Snap dat black friday veel werk met zich meebrengt maar beloof dan niet de service die je aanbied in dit soort dagen, je maakt het namelijk niet waar.

Verzending

Ik wacht nu al sinds vrijdag op een status wijziging in MIJN WEHKAMP.
Ik kijk al 4 dagen naar een mededeling dat ik moet wachten op goedkeuring.
Ik ben maandag ( gisteren ) ook al gebeld en ze gaven aan dat mijn gegevens gewoon in orde zijn maar een dag verder en geen status verandering.

Klantenservice

Elke keer krijg ik te horen dat ze niets kunnen doen en dat ze afhankelijk zijn van een andere afdeling.
Ik bel geen afdeling maar een bedrijf, waarom krijg ik elke keer te horen dat ze intern het probleem naar elkaar schuiven ? Wat heeft de klant hieraan ? Hoe sterk sta je als bedrijf als je elke keer andere afdelingen oproept als vertragende factor ?
Kortom, bellen is zinloos ik kan alles zelf ook wel zien in MIJN WEHKAMP dus het heeft absoluut geen meerwaarde om te bellen en te horen dat je in MIJN WEHKAMP moet kijken.
Ik bel juist voor een stapje verder waar niets van komt.

Goedemorgen,

Wat spijtig om te horen dat dit zo gegaan is, vooral omdat het om jouw eigen verjaardagscadeau gaat. Wil jij dit verhaal mailen naar socialmedia@wehkamp.nl mailen, zodat we samen naar een passende oplossing kunnen zoeken?

Met vriendelijke groet,

Webcareteam Wehkamp

Algemeen

Plaatsen van bestelling is heel eenvoudig. Gratis bezorging en retourneren (wordt zelfs aan huis opgehaald).

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Jarenlang heb ik Wehkamp gemeden omdat ze bijvoorbeeld preorders niet op tijd leverde en het veel gedoe was om je geld terug te krijgen. Inmiddels hebben ze de service echt enorm verbeterd! Telefoon wordt snel opgepakt en meestal wordt je goed geholpen, als er zaken mis gaan dan lossen ze het op, maar soms moet je er nog wel een beetje achteraan. Er is ook fraude gepleegd met een oud account van ons, ook dat is goed opgepakt, hoewel ik het vreemd vind dat er makkelijk iets duurs besteld kan worden en naar een of ander afhaalpunt gestuurd wat totaal niet bij je huisadres in de buurt is. Er zijn dus echt nog wel wat verbeterpuntjes, maar je merkt dat ze nu tenminste hun best voor je doen en je ook een waardebon geven als er een keer iets fout gaat. Daardoor hebben ze mij toch terug als klant. Contact via de email is helaas nog steeds erg matig, duurt lang en het antwoord is vaak onbevredigend, gelukkig meerdere opties voor contact.

Algemeen

Al jaren één van mijn favorieten webshops. Ze hebben veel producten en Retourneren is gratis.

Verzending

Verzending is gratis vanaf ¤20 en als je voor 23.59 besteld is het volgende dag echt in huis.

Algemeen

Wehkamp is naast een paar andere grote Nederlandse webshops een van mijn favorieten. Ik bestel er heel veel, zowel electornica als andere producten. En ik ben altijd heel tevreden over Wehkamp, zowel over het geleverde product als de verzending en de aftersales. Ze denken goed met je mee en doen niet moeilijk over retourneren of garantie.

Verzending

Altijd in goede doos ontvangen, alle producten die ik tot nu toe heb gekocht, wasmachine, vaatwasser, PS4, games, fohns, tablets, schoenen en kleding, alles is altijd netjes en goed aangekomen. En als je boven 20 euro bestelt is is de verzending gratis, wel zo fijn.

Klantenservice

De klantenservice en met name aftersales is een grote reden waarom ik heel veel bij Wehkamp koop. Telefonisch tot vrij laat te bereiken, gratis retourneren, product wordt bij je thuis opgehaald door DHL. En de 2 keer dat ik aanspraak moest maken op garantie, is alles goed verlopen.

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

'Pakket is halverwege het proces geweigerd door geadresseerde en gaat retour afzender.' was de melding. (Een afhaalpunt was de geadresseerde)
Na contact met de klantenservice (heeft 14 min geduurd) bleek dat als ik het product toch wilde het opnieuw moest bestellen en betalen (dubbel dus)

Het eerder bestelde product was automatisch als retournering aangemerkt, en zou worden terug betaald. Erg vervelend, en je bent een paar dagen je geld kwijt voordat je het terug krijgt (¤439 in mijn geval)

Verzending

Levering was te laat met ook (tijdelijk) vervelende financiële gevolgen.

Klantenservice

De telefoon werd snel opgepakt, maar toen de mevrouw iets uit moest zoeken heb ik 9 minuten Bruno Mars moeten luisteren... Ik vraag me af of ze koffie is gaan drinken o.i.d. Totale gesprek 14 min, over een leveringsprobleem...

Goedemiddag,

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat het leveren van je bestelling niet goed is gegaan. Extra vervelend dat je daarna lang in de wacht hebt moeten staan bij de klantenservice.

Indien de klacht nog niet is verholpen dan verzoek ik je vriendelijk om je gegevens en een korte omschrijving van de klacht op te sturen naar socialmedia@wehkamp.nl, wij zullen het dan verder in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam Wehkamp

Verzending: Score: 2

Algemeen

Heb een dure game PC bij Wehkamp gekocht omdat die hier was afgeprijsd. Achteraf een hele domme beslissing geweest want de PC werkte vanaf dag 1 al erg traag en liep 3 jaar achter op updates etc.

Heb dit zelf geprobeerd op te lossen door Windows opnieuw te installeren maar alsnog werkt de PC erg traag en crashen meerdere games. Heb Wehkamp toen gebeld en hun stuurde met heen en weer tussen hun inkoper en hun servicedesk. Na 2 weken heen en weer bellen kwam het er op neer dat ik ZELF met de fabrikant contact moest opnemen.

Dit heb ik gedaan en na nog eens 2 maanden heen en weer bellen heb ik de PC eindelijk terug. NIETS is gerepareerd, alles is nog traag en nu mist er nog een 3,5TB HDD!!!

Ik heb Wehkamp duidelijk gemaakt dat ik het al belachelijk vind dat ik dit zelf heb moeten regelen en dat ik deze week nog antwoord verwacht. Nu kreeg ik te horen van ze dat ik maandag pas wat te horen krijg omdat het druk is op de afdeling. Toen ik ze duidelijk maakte dat ik hier niet mee akkoord ging en dat ik deze week nog een concrete oplossing wil hing de medewerkster van de helpdesk de telefoon op. SCHANDALIG!!!

Heb toen opnieuw gebeld en kreeg toen een andere medewerkster aan de telefoon. Ze "beloofde" me dat ik bovenaan de lijst zou komen te staan en dat het hun heel erg spijt dat de verbinding zomaar verbroken werd.

Wat een slechte service.

Verzending

Verzending ging goed. Had de PC de volgende dag binnen. Echter kwam de doos vol met deuken en scheuren aan.

Klantenservice

Klantenservice komt niet met concrete oplossingen en proberen alles maar door te schuiven naar een andere afdeling. Beloven van alles maar komen zelden hun afspraken na.

Edit 19-10-2018: Inmiddels heeft Wehkamp me opgebeld en hebben we afgesproken dat de computer wordt teruggestuurd. Krijg daarna het volledige bedrag terug. Toch nog een tevreden oplossing.

Algemeen

Al jaren één van de beste online winkels van Nederland, Kopen zonder stress.
Zeer ruime keuze (gelukkig ook in hardware) van theepot tot router het is overzichtelijk en goed omschreven. Het inzoomen van artikelen ervaar ik persoonlijk als zeer prettig.

Verzending

Er was iets mis gegaan met de verzending, ja vervelend maar dit kan soms gebeuren in de hectiek van de logistiek! Wel snel opgelost.

Klantenservice

Probleem met een verzending, na een mailtje kreeg ik binnen 4 uur al een antwoord. Dit stelt je toch gerust. Telefonische klantenservice zijn zeer empathisch en netjes.

Algemeen

Overzichtelijk webshop en redelijk veel producten die je kan kopen. Makkelijk afrekenen. Gratis retouren is altijd fijn.

Verzending

Goed verpakt. Voor 23.59 besteld volgende dag in huis.

Algemeen

Erg tevreden over deze webshop. Er zijn weinig webshops die het retouren zo makkelijk voor je maakt. Daarnaast werkt de chatfunctie in de app met een medewerker van Wehkamp erg goed.

Verzending

Gratis verzending vanaf ¤20,-. Retouren is gratis en kan zelfs thuis in de avond opgehaald worden.

Klantenservice

Erg makkelijk contact op nemen via de chatfunctie in de app.
Daarnaast kan je bellen en mailen. Probleem direct opgelost.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Iets besteld wat nooit aan kwam en door DHL terug naar Wehkamp ging met de melding dat de verpakking beschadigd was. Geen idee wat er is gebeurd maar kan gebeuren. Vervolgens duurt het ruim een week voor mijn retour is verwerkt. Wehkamp wil (ondanks dat ze het pakket al enkele dagen in huis hadden) geen nieuwe verzending sturen en ik zal een nieuwe bestelling moeten doen om alsnog de producten te ontvangen.
Echter als ik dan aangeef dat ik opnieuw moet betalen en ik mijn geld nog niet terug heb omdat het retour niet is verwerkt dan vinden ze het jammer voor me maar komen niet met een oplossing, behalve een cadeaubon van 15 euro.
Leuk gebaar maar ik wil gewoon de producten ontvangen.
Meerdere malen gebeld maar kom geen stap verder. De service is echt bijzonder slecht.
Niemand bij de klantenservice snapt dat ik inmiddels ruim een week op producten zit te wachten en nu geen geld en geen producten heb.
Ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt bij andere shops, tot nu toe komen andere shops bij bijzondere situatie's met een plan van aanpak en een stukje service. Dit is bij de Wehkamp momenteel ver te zoeken.

Verzending

Product ging beschadigd retour naar Wehkamp. Of verkeerd ingepakt of misschien een betere verzendpartij kiezen dan DHL.

Klantenservice

Denken totaal niet mee en komen niet met oplossingen, ondanks dat je betaald heb en het niet mijn probleem is dat het fout gelopen is.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Kon makkelijk vinden waar ik nar zocht en de betaling gaat ook helemaal zonder problemen

Verzending

Je krijgt bericht van verzending en de kunt je bestelling naar een afhaalpunt laten sturen hoef je niet thuis te blijven en kruigt bericht van levering. Toppie

Klantenservice

Een keer had ik klantenservice afgekraakt maar daar werd ZEER alert op gereageerd en alles kwam piekfijn in orde. Helemaal OK

Algemeen

Slechte afhandeling garantie. Ik heb een laptop van 2000 euro gekocht voor mijn studie. Die was binnen een half jaar al kapot. Opgestuurd voor reparatie. Vervolgens krijg ik hem te laat en nog defecter terug. Customer Care wil dat ik hem nog eens opstuur, ondertussen loopt mijn studie erop vast.

Verzending

De laptop kwam te laat aan, ondanks dat mij 2 keer beloofd was dat ik hem op tijd terug zou hebben.

Klantenservice

De klantenservice is nog het slechtste van het bedrijf. Op sommige emails is nooit gereageerd, andere worden maar half gelezen. Antwoord duurt erg lang. Ik zou 3 keer door ze teruggebeld worden, en dat is nooit gebeurd. Ik ben er zelf vroeg voor opgestaan.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Prima webshop, duidelijk productoverzicht, snelle levering. Alleen het wijzigen van een bestelling is waardeloos. Daarvoor moet je hun iOS of Android app installeren. Vervolgens werkt het wijzigen naar een DHL punt niet goed. Uiteindelijk blijkt het wel gewijzigd te worden maar dat is niet goed zichtbaar in de app. Daarnaast kan het alleen op de dag vd bezorging.

Zie eerste toelichting

Algemeen

Bij Wehkamp een nieuwe monitor gekocht, Wehkamp was zelfs de goedkoopste! Bestellen is een makkie en veel betaalmogelijkheden. De volgende werkdag had ik de monitor thuis. Prima de luxe

Volgende werkdag al afgeleverd

Algemeen

Al meerdere malen besteld bij Wehkamp. De verzending is altijd erg snel, en ook retourzending zijn geen probleem.

Algemeen

iedere stap van het bestelproces tot aan het tijdvak van bezorging is heel duidelijk te volgen en zeer duidelijk

conform afspraak geleverd

Klantenservice

mocht er toch onverhoopt een probleem zijn, dan is de klantenservice van Wehkamp super. zij pakken de zaak meteen op en lossen het op. lukt dit niet, dan wordt artikel omgeruild/vervangen voor een nieuw artikel

1 2 3 ... 9

Scorekaart voor Wehkamp

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg