Bluelink

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Zeer prettige webshop, snelle bevestiging en bezorging.
Handig dat er uitbredingen mogelijk zijn in de aanschaf van laptops (extra werkgeheugen) maar hier persoonlijk geen gebruik van gemaakt.
Groot assortiment.
Absoluut een aanrader.

Verzending

Nette afhandeling, prettige communicatie.

Algemeen

Hier een laptop besteld vanwege de lage prijs. Uiterst tevreden, werd via email goed op hoogte gehouden van status van bestelling. Enige nadeel was dat ik een account moest aanmaken voor mijn bestelling, daarom 4 sterren.

Verzending

Had de laptop voor 18.00 besteld en de volgende dag in huis. Product goed en stevig verpakt.

Klantenservice:

Een winkel die zonder poespas haar klanten bedient. De communicatie met Reinder is altijd snel en duidelijk, en vragen over productinformatie of levertijden worden naar tevredenheid beantwoord.

Klantenservice:

Laptop besteld om op te halen bij het kantoor in Amsterdam. Keurig per mail op de hoogte gehouden, duidelijk en snel.
Alles kunnen ophalen, prima verpakt en later per mail de factuur.

Klantenservice:

Bestellen ging vlot, ombouw van het toetsenbord naar Azerty voor mijn Lenovo Thinkpad T550 was geen probleem, mails worden snel beantwoord, zeer goede prijzen, verzending was snel, betaling verliep vlot, geen enkele negatieve commentaar

Algemeen

Na het aanmaken van een account was de bestelling snel gemaakt. Handig dat er relevante uitbreidingen bij staan. Betaling verliep goed met iDeal. Kreeg daarna snel een email met een bevestiging en de verwachte levertijd die ook gehaald is. Prima.

Verzending

Levering ging via UPS. Goed afgeleverd.

Algemeen

in eerste instantie was ik een beetje huiverig voor deze winkel, goedkoopste in de pricewatch en een website die minimaal 10 jaar oud oogt. Maar, na aanleiding van de reacties hier toch aangedurfd te bestellen (een Lenovo onelink pro docking station). Besteld op tweede paasdag, de website gaf overigens al wel netjes aan dat de bestelling pas de volgende dag in behandeling genomen zou worden. En dat was ook precies wat er gebeurde.

Maandag besteld. dinsdag verzonden, woensdag binnen. helemaal top!

Verzending

Product was netjes verpakt met luchtzakjes in de doos. verzending verliep via UPS, dus ook niets op aan te merken.

Algemeen

Website is keurig en navigatie is eenvoudig, waarbij de voorraad status ook een correcte indicatie geeft. Wegens de zoektocht naar een Lenovo product, kwam ik al vrij snel uit bij Bluelink (IBM / Lenovo Business Partner). Product omschrijvingen zijn prima met daarbij selecteerbare optionele onderdelen. Prijzen/aanbiedingen zijn goed/scherp.

Het bestelproces verliep volgens verwachting. Netjes per mail de juiste informatie en de geplaatste bestellingen zijn in te zien middels een persoonlijk account.
Overall een solide en goede indruk

Verzending

Na een orderbevestiging, werd mijn order netjes voorzien van een track&trace code. Verzenden verliep via UPS (altijd goed, persoonlijke ervaring) en werd de bestelling de volgende werkdag geleverd.

Klantenservice

Alvorens het plaatsen van mijn order contact gehad over Lenovo garantie. Na het afronden van mijn order nog enkele vragen gesteld via de mail. Ik werd beide keren zeer correct en vriendelijk te woord gestaan - niets op aan te merken.

Algemeen

Functionele, simpele website. Duidelijk aangegeven welk product je koopt, hoe je betaald, wanneer het geleverd word, etc. Levering is gratis vanaf 500 euro en in mijn geval keurig op tijd.

Verzending

De verzending vond op zaterdag plaats, ik heb het product op de eerstvolgende dinsdag ontvangen.

Klantenservice

Het product dat ze mij gestuurd hadden had een kapot beeldscherm, dus ik heb de klantenservice gebeld. Een vriendelijke stem heeft mij alle info gegeven die ik nodig had en zelfs het telefoonnummer van de Lenovo DOA aanvraag gegeven(want zoals we allemaal weten willen ze dat soort contactinformatie vaak in donkere hoekjes wegstoppen). Na wat gekloot met Lenovo en haar niet-zo-uitstekende klantenservice heb ik een DOA formulier ontvangen. Dit formulier hoefde ik alleen maar op te sturen naar Bluelink en er werd mij een nieuw product toegestuurd. De oude machine mocht worden opgestuurd wanneer de nieuwe ontvangen was.

Klantenservice:

Dit bedrijf komt dermate klungelig en onprofessioneel over dat het me verbaast dat ze uberhaupt nog bestaan. Dingen op de site kloppen niet, de medewerkers staan je onprofessioneel te woord als je een vraag hebt, er worden te pas en te onpas mailtjes gestuurd om je aan te sporen tot betalen terwijl je nog niet aan betalen toe bent en ook als je een betaling geannuleerd hebt, en als je ze vervolgens vraagt om een goede reden om bij ze te kopen gaan ze daar niet eens op in. Verkopers van een uitstervend type. Bij zo'n houding naar de klant ga je toch wel aanvoelen dat dit bedrijf helemaal niet in orde is. Ten zeerste af te raden dus.

Algemeen

Hij was het goedkoopste en meest betrouwbare.Ik kreeg binnen 2 uur een mail dat hij wordt verzonden.

Verzending

De verzending was top. Volgende werkdag in huis om 10:30! De trackersite gaf aan dat ik tot 18:00 kon wachten, een aangename verrassing.

Algemeen

Nog nooit meegemaakt dat goederen zo snel geleverd werden. Binnen 15 minuten na bestellen had ik het UPS Track&Trace nummer in mijn inbox

Verzending

De bestelde artikelen werden meteen de volgende werkdag geleverd. Top!

Algemeen

De telefoon werd direct opgenomen en ik werd perfect te woord gestaan. Ook het wijzigen van mijn order en het mailen van de nieuwe order was binnen minuten afgehandeld.

Verzending

Binnen een kwartier na het plaatsen van de bestelling was het pakket al bij de koerier aangeboden. De laptop was de volgende dag in huis. Prima!

Klantenservice:

Een tijdje zitten twijfelen over een nieuwe laptop, de oude was bijna 6 jaar oud en eigenlijk niet meer vooruit te branden... Uiteindelijk gekozen voor de Lenovo Thinkpad Edge E540, laagste prijs bij Bluelink, een voor mij onbekende winkel. Ook op de pricewatch niet heel veel over vermeld, laatste reviews van ruim een jaar geleden.
Per email een vraag gesteld over de laptop, deze werd zeer snel en kundig beantwoord (binnen 15 minuten). Uiteindelijk om 15u de laptop besteld en gekozen voor afhalen, de verzending is gratis (vanaf 500 euro) maar aangezien ik overdag bijna nooit thuis ben leek ophalen mij een betere keus. Iets meer dan een uur later ontving ik het afhaalbericht, laptop lag in Amsterdam klaar om af te halen, top geregeld!

Klantenservice:

Alle complimenten voor Bluelink! Maandagavond gebeld en gezegd dat ik de volgende dag mn nieuwe laptop al nodig had, maar hem wel op maat geconfigureerd wilde hebben. Erg vriendelijke medewerker, en t was allemaal geen probleem,

Volgende dag was hij binnen een paar uur klaar en heb ik hem opgehaald. Niet verwacht dat je anno 2012 nog zo'n nette service kan krijgen. Aanrader!

Gr, Bas

Nog nooit meegemaakt.

Vandaag om 13.32 uur een Lenovo ideaPad A1-07 bij Bluelink besteld, betaald en de voorkeur ingevuld om hem bij hun op te halen.

Om 13.35 mail ontvangen dat het magazijn bezig was het product in te pakken.

Om 13.39 een mail dat ik het product kon komen afhalen.

Om 14.00 uur had ik hem in mijn bezit.

Nu had ik het geluk in de buurt te wonen, maar zo'n snelle reactie en afhandeling heb ik nog nooit meegemaakt.

Broeno

Klantenservice

Met bluelink contact gehad over de versie van Android en gevraagd of er een mogelijkheid is om die in het Nederlands te krijgen. Rob van Bluelink zegde mij toe de mogelijkheden uit te zoeken en mij vandaag uiterlijk morgen hierover te mailen. Enkele uren later belde Rob mij toen ik niet thuis was en heeft vervolgens een mail gestuurd dat het niet mogelijk is om op deze ideapad een versie met Nederlanse taal te zetten.

Wederom een snelle en adequate reactie.
Prettige manier waarop Buelink de zaken naar klanten toe aanpakt.

Broeno

Algemeen

Ik wilde een Thinkpad in de Duitse/Franse/Britse Lenovo shop bestellen, omdat je dan je laptop helemaal kunt customizen. Helaas kwam ik er bij de checkout achter dat je dat enkel kunt als in een van voorgenoemde landen woont.

Daarna heb ik alle Lenovo resellers in BelgiŽ en Nederland gecontacteerd met de vraag of ze mij dezelfde custom build konden leveren. Dat bleek onmogelijk: Lenovo levert slechts 3 standaardconfiguraties. Je kan hier wel het keyboard, geheugen en de harde schijf in laten veranderen, maar bijvoorbeeld het scherm en de videokaart niet.

Bluelink stelde me de hoogste configuratie voor die Lenovo leverde. Deze beschikte over het juiste scherm en videokaart, wat voor mij het belangrijkst was. Geheugen en harde schijf is makkelijk zelf te upgraden.

De communicatie was heel vlot. Op enkele dagen tijd werden een stuk of 10 mails uitgewisseld en een aantal offertes opgemaakt. Rob van Bluelink heeft ook telkens mijn vragen rond het model snel beantwoord: omdat het om een nieuwe reeks ging, was er nog maar weinig info over te vinden.

De prijs was voor mij ook in orde: als ik dezelfde configuratie online samenstelde kwam ik duurder uit. Ondertussen is de laptop alweer bijna § 40 (excl BTW) in prijs gezakt, dat is jammer voor mij, maar dat is de markt.

Op 15 juni heb ik de uiteindelijke bestelling geplaatst door via mail een offerte te bevestigen. Ik heb het bedrag vervolgens via overschrijving overgemaakt. Helaas is dat de enige manier voor buitenlandse klanten om te betalen. Ik vreesde dat het geld pas op 20 juni zou arriveren. Maar dat was niet het geval: op 18 juni kreeg ik om 12u al een mail om te vertellen dat het pakket was opgestuurd!

Verzending

De verzending is gratis via UPS Standaard gebeurd. In de mail met het bericht van verzending stond een trackingnummer. 's Avonds kon ik zien dat het pakket al in Keulen lag.

Een dag later, op 19 juni zat het al in de afleverroute! Zo snel had ik nooit durven hopen mijn laptop te hebben. Rond 17u is het pakket netjes op het afleveradres aangekomen in een stevige doos, samen met de opties die ik had besteld. De lege ruimte was opgevuld met luchtkussens.

Aangezien Bluelink op voorhand had aangegeven dat de bestelling 3 dagen na ontvangst verzonden zou worden, was ik natuurlijk heel tevreden de laptop na 3 werkdagen al te hebben!

Klantenservice

Bluelink heeft de prijsdaling die ik in "algemeen" vermeldde doorgerekend! Zes dagen na mijn aankoop heb ik § 39,00 teruggestort gekregen. Ik weet niet of het naar aanleiding van deze review was, maar het blijft een mooi gebaar. Ik heb zelf namelijk niks gevraagd. Ik ga ze maar gauw bedanken!

Algemeen

Bluelink had (en heeft op dit moment nog steeds) een Lenovo X60s laptop (UK037UK) in de aanbieding voor een prijs die ik niet kon weerstaan: zelfs bij toevoegen van pixelgarantie, 3-jaar on-site service, 512MB extra DDR2 RAM en 120GB HDD (ipv standaard 40GB) nog steeds goedkoper dan de vergelijkbare laptop (UK15ENH) bij een concurrent, maar dan wel met 8-cell i.p.v. 4-cell accu. Voor de bestelling van een laptop eerst nog om extra details gevraagd m.b.t. de prijs voor aanvullende on-site en pixel garantie. De eerstvolgende werkdag (maandag) al meteen reactie. Daarop de bestelling gedaan, na een paar uur 1e bevestiging incl. betalingsinformatie via e-mail ontvangen. Vervolgens via internetbankieren het aankoopbedrag overgemaakt. De dinsdag bevestiging van ontvangst hiervan ontvangen incl. mededeling dat de laptop diezelfde dag verstuurd zou worden voor levering de dag daarna. Daadwerkelijke levering op de woensdag rond 12u.

Verzending

Verzending was gratis (bij aankopen >500 euro), levering zoals afgesproken (dag na verzending). Laptop was goed verpakt en in orde na uitpakken.

Klantenservice

Bevestigingen m.b.t. (registratie) on-site service kort na levering ontvangen. DOA en RMA (nog) niet van toepassing.

Klantenservice:

De website is aardig overzichtelijk en compleet. De voorraad wordt correct weergegeven (er is veel op voorraad). Producten zijn simpel te vinden dmv de zoek functie of dmv catogorieen. Alleen als je specificaties wil gaan vergelijken word het wat onoverzichtelijker. Deze webshop is IBM specialist een heeft dus voldoende kennis in huis. Direct na bestellen krijg een complete orderbevestiging in pdf.
Ik had een toetsenbord besteld via de telefoon en werd daarmee prima geholpen. Prijzen zijn vrij laag. Mijn toetsenbord was ca 50% goedkoper dan bij IBM zelf. Al met al goede service en snelle afhandeling.

Algemeen

Bluelink is een IBM specialist. Goed telefonisch contact gehad toen ik iets wilde vragen over de laptop/software die ik wilde bestellen (zeer vriendelijk, meedenkend en service gericht). Toen ik de order ophaalde (de volgende dag) had men het extra bestelde geheugen al bijgeplaatst en werd ik vriendelijk geholpen. Ik kon aan de balie pinnen. De zaak ziet er verder net en degelijk uit. Hier zou ik zeker nog een keer iets bestellen, mocht het nodig zijn.
Ze hebben (zoals al eerder vermeld) op bepaalde (iets oudere modellen) leuke kortingen.

Nvt - zelf opgehaald.

Nvt

Scorekaart voor Bluelink

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie