Foto Booms

1.285 producten en 1.758 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Foto Booms

Review toevoegen

Algemeen

Ik heb gebruik gemaakt van de laagste prijs garantie van Foto Booms. Ik stuurde een mailtje met een link naar een website waar een lens goedkoper was en kreeg binnen een uur een mailtje met de mededeling dat ik ook bij hen deze prijs zou krijgen. Bestelling gedaan en dezelfde dag in huis. Niets anders dan lof!

Zeer goed verpakt.

Klantenservice

Mails worden snel en correct beantwoord.

Algemeen

Na een lange tijd opzoek te zijn geweest naar een goede systeemcamera, ben ik toch naar de winkel in Amsterdam gereden. Hier werd uitgebreid de tijd voor me genomen en kon ik in alle rust de toestellen uit proberen. De aardige medewerker kon me echt alles vertellen over de verschillende merken. Heb daardoor zelf een wel overwogen keuze kunnen maken. Foto Booms: Bedankt!

Algemeen

Statief, microfoon en hoes voor de camera gekocht. Groot aanbod tegen een prima prijs. Ze maken gebruik van een pakket dienst die ik nog niet kende, redjepakketje, ook hier zeer tevreden over. Levering in de avonduren en tot op het half uur nauwkeurig wanneer de levering plaats vindt. Zeer tevreden!

Algemeen

Easy to find product and add extra items. No need of registration. No delivery cost. Easy payment. Everything very smooth and simple.

Verzending

Item shipped early in the morning. Arrived just the day after the order. Easy to track delivery. I was given a range of two hours for the delivery at home, then I received an SMS a little in advance of the actual delivery. Item was well packed and protected. Super!

Algemeen

Goede info op de website. Scherpenprijs. Supersnelle levering en goede tracking en bezorginfo die zij automatisch sturen ipv dat je zelf moet inloggen etc.

Verzending

Prima bezorginfo op hun initiatief iov zelf erachter aan moeten.
Supersnelle levering.

Algemeen

Website werkt erg goed en gemakkelijk: ze hebben mooie combinatie aanbiedingen voor bepaalde artikelen & de site stelt automatisch de accessoires voor artikelen voor. Erg handig & gelijk meebesteld dus.

Verzending

Foto Booms maakt gebruik van een koeriersdienst, erg snel & zeer netjes: een heel scherp mooi aflevertijdvak wordt er ruim van te voren gemaild & vervolgens ook nog eens per SMS een bevestiging van het aflevertijdvak.
Bezorger kon het adres niet vinden & belde vervolgens waar hij moest wezen, bleek voor de deur te staan. Zeer tevreden hierover, wordt zelden gebeld door een koeriers/pakketdienst. Goede keus van Foto Booms.

Klantenservice:

Ik had bij Foto Booms een studioset gekocht van StudioKing (400w) maar bij het openen van de doos bleek het een gerepareerde set te zijn. Toen ik contact met hun opnam kreeg ik direct een antwoord met daarin de verzekering dat zij alleen nieuwe sets verkochten en dat mijn set kosteloos bij mij opgehaald zou worden. Ook werd mij op het hart gedrukt dat ik gerust in de tussentijd met de set kon experimenteren. Nu bleek dat dezelfde set niet meer leverbaar was en hebben zij mij op eigen kosten een vervangende set van ¤100,- meer aangeboden! Ik was in het begin bang voor een hoop gezeur maar dat ze het zo zouden oplossen had ik nooit verwacht. Correct in het oppakken, het terugbellen en de afhandeling.

Daarom geef ik Foto Booms een warme douche! hahaha

Algemeen

Voordat ik overging tot de aankoop van de Sony 7RII heb ik in een email verschillende vragen gesteld, die per ommegaande op deskundige wijze werden beantwoord. Zo adviseerde men de LEA3 adapter i.p.v. de veel duurdere LEA4, omdat die ook geheel voldoet voor mijn wensen. Wat mij ook beviel was de bundelkorting, waarbij je op de aankoop van 4 accessoires 20% korting kreeg. Tenslotte kwam de bestelling (die als voorreservering werd gedaan) de volgende dag per koerier over, waarbij de track&trace super was!

Verzending

Mijn bestelling (Sony 7RII + accessoires) werd afgehandeld per koerier met een geavanceerde track&trace, waarbij je het traject per Google Maps kunt volgen totaan je huisdeur.

Klantenservice

Een email met verschilende vragen werd stipt en deskundig beantwoord; klantvriendelijkheid staat hoog in het vaandel!

Algemeen

Foto booms geselecteerd via de Tweakers pricewatch (EOS 70D). Ze waren niet de goedkoopste, maar aangezien ze al lang meegaan en een zaak hebben in Amsterdam, toch voor deze zaak gekozen. En ook 3 jaar geleden een lens bij ze aangeschaft. Dat verliep zeer soepel.

Verzending

Netjes verpakt ontvangen en op de voorspelde datum geleverd. De verzending verdient echt een 10. Misschien zelfs overkill. Meerdere mails. Op de dag van aflevering zelf 's morgens al een mail met een schatting van de tijd. En 45 minuten voor aankomst een SMS. Je kan ze zelfs op Google maps volgen. Alleen het apparaatje waarop je voor ontvangst moest tekenen werkte niet. Maar dat is hun probleem ;-)

Klantenservice

Ik had per ongeluk mijn huisnummer ook achter mijn adres gezet, waardoor ik op nummer 6565 leek te wonen. Mailtje gestuurd en binnen 5 minuten antwoord.

Algemeen

Simpel stappenplan en correcte voorraadstatus. Goed werkende website en veel betaalopties. Bestelling te volgen per SMS en zelfs via een kaart. Veel producten in het assortiment met duidelijke omschrijving (zónder copypasta).

Verzending

De levering was buitengewoon snel verstuurd via Dynalogic - een professionele koeriersdienst die het pakket laat volgen van winkel tot aan je voordeur per sms en per kaart.
Dus niet alleen de voorraadstatus, maar ook de claim qua verzending maakt FotoBooms meer dan waar.

Klantenservice

Mijn Fuji X100T had een fabricagefout waardoor deze teruggestuurd moest worden. Feitelijk kan FotoBooms hier niets aan doen, maar desondanks hebben ze me toch gecompenseerd voor het ongemak dat ik ervan had.
Zo heb ik een hekel aan beschermfolie plaatsen - het gaat vaak mis met luchtbellen door stof etc.
FotoBooms heeft mijn speciale wens in vervulling gedaan door de folie op hun kosten vooraf te plaatsen!
Ik heb daar weinig woorden voor, want ik ben sprakeloos door deze warmhartige service.
Mijn aftersales ervaring ging hierdoor over rozen

Algemeen

Na aanleiding van de reviews op onder andere Tweakers de Canon 700D bij Foto Booms besteld. Laagste in de pricewatch, keurig geleverd zoals afgesproken.

---

Bij de aankoop is meteen het serienummer van de camera op de bon vermeld, handig voor de Canon Cashback actie.

Verzending

De Canon doos zat in een andere doos met airbags, keurig op tijd geleverd zoals aangegeven via de email.

Algemeen

Ik kwam bij foto booms uit vanwege de nieuwe Panasonic 14-140 lens die zij met 100 euro korting als bulk leveren. Zoals ook op de website stond aangegeven ontbreekt enkel de doos, bestelling verliep vlekkeloos en ik ben blij met deze lens.

Verzending

De verzending was gratis en werd uitgevoerd door een koerier, normaal ben ik daar wat huiverig voor maar deze was tot op de minuut nauwkeurig te volgen en keurig afgeleverd. De lens zat netjes en degelijk verpakt.

Algemeen

Zondag avond laat een Sony NEX 7 besteld. Had de NEX al elders besteld aangezien, maar hier ging het om een geopende doos waar de kitlens uit gehaald was. Deze is dan ook retour gegaan. En een bestelling geplaatst bij Foto Booms. Deze was tevens nog eens 110 euro goedkoper.

Vandaag pakket ontvangen van Foto Booms. Netjes een verzegelde doos.

Verzending

Verzending heel erg netjes. Kreeg netjes een track en tracé en de vervoerde had de optie dat je via Google maps kon zien waar de bezorger was. Tevens kreeg ik half uur voor de bezorging een SMS met de tijd dat de bezorger langs kwam. En bijna stipt op tijd. Scheelde paar minuten.

Mijn complimenten voor deze goede service.

Algemeen

De winkel en het assortiment is goed. Het voordeel is dat je een hele nette webwinkel hebt, maar ook een fysieke winkel. Al jarenlang met plezier en vertrouwen camera's gekocht voor mezelf en familie. Helaas is de aftersales zo teleurstellend, dat ik alleen maar een beoordeling 'waardeloos' kan geven.

Klantenservice

Al jarenlang trouwe klant van Foto Booms, maar nu erg teleurgesteld. Na een verkeerd advies van verkoopster wilde ik de camera retourneren. Alles was nog netjes in plastic en in de doos. Volgens de winkel ontbreekt er een een plastic zakje om de camera. Ik weet zeker dat die er niet omheen zat. De winkel wilde alleen de camera terugnemen of inruilen na aftrek van 15% van de nieuwprijs. De camera zou nu alleen nog maar als demo model te verkopen zijn. Dit heeft me EUR 48 gekost. Ik voel me opgelicht.

Algemeen

Shoppen, bestellen en afleveren zoals dat hoort.
De site biedt voldoende informatie over het product en laat duidelijk zien wat je besteld.
Het bestel traject is verder zoals het hoort.

Verzending

Je ontvangt een e-mail met de nodige informatie over de bezorging. Daarbij een link om de bezorging te kunnen tracken.
Een SMS met tijdstip van verwachte aankomst van de koerier. Ook op een e-mail naar de koerier wordt vlot gereageerd.
Via tracking is ook het formulier te zien waarom de ontvanger getekend heeft.
Alles is heel duidelijk.

Algemeen

Nieuwe cameralens is nog nergens verkrijgbaar. Foto Booms kan me de lens leveren in originele verpakking.

Verzending

Tijdstip van afleveren wordt goed aangegeven en de bestelauto is te volgen. Goed verpakt.

Algemeen

Ter vervanging van mijn 8 jaar oude canon zocht ik een nieuwe prijsgunstige scanner van hetzelfde merk.
Foto Booms stond boven aan in de pricewatch met de Canon Lide 210 en de reviews waren prima dus daar besteld op zondagmiddag.
Keurige afhandeling verder van bestellen, betalen en informatieverstrekking.

Verzending

In het bestelproces kun je aanvullende aanwijzingen geven voor Foto Booms of de bezorgende partij. Geen gebruik van gemaakt maar het lijkt er op dat verzender en vervoerder goed samenwerken.

Dynalogic heb ik nog niet eerder aan de deur gehad maar ik zou willen dat ze de bezorging van al mijn internetaankopen op zich namen.
Een email op de dag voor bezorging, een email op de dag van bezorging en een sms zo'n drie kwartier voor bezorging waarmee men op een paar minuten nauwkeurig aangeeft wanneer de koerier ter plaatse is.
Het volgen van de bezorgauto via google is ook een leuke feature.

De scannerdoos was slechts ingepakt in pakpapier hetgeen mij even deed fronsen. Bij nader inzien hadden ze ook dat papier wel weg kunnen laten want en zat geen krasje, schrammetje of deukje in het pakket.

Maximale score derhalve voor de verzending

Algemeen

Omdat ik een goede, goedkope scanner nodig had, ben ik in de pricewatch gaan zoeken en viel mijn oog al snel op de Canon Canoscan LiDE 210. Foto Booms kwam als goedkoopste uit de bus en krijgt goede beoordelingen, dus ik besloot hier te bestellen.

De bestelprocedure vanuit de pricewatch ging vlekkeloos en de gratis verzending was zeer welkom. Ik heb betaald via iDeal, dit was ook gratis.

Ik ben keurig op de hoogte gehouden over de statuswijzigingen en ik heb netjes een orderbevestiging en een factuur in pdf ontvangen.

Positief punt vond ik dat je tijdens de bestelprocedure ook aan kon geven dat het pakket bij de buren afgegeven mocht worden.

Foto Booms heeft de scanner verzonden met de koerier Dynalogic.

Verzending

Mijn verwachting was dat de scanner op maandag aan zou komen, aangezien ik op een zaterdag (rond 15:00u) besteld heb. Zaterdag is volgens de website van Foto Booms een werkdag, maar toch heb ik een dag langer moeten wachten op de scanner. Hij arriveerde op dinsdag, wel keurig op de vooraf gecommuniceerde tijd.

De manier van inpakken vond ik opvallend, omdat er enkel een stuk papier om de doos heen zat. Er waren verder geen beschermingsmaterialen aanwezig. Aangezien alle bewegende onderdelen gelockt dan wel vastgezet waren, voldeed dit wel.

Ik verwacht geen ervaring met aftersales op te doen.

Edit:
Ik zie dat er op de website wordt vermeld dat een bestelling enkel de volgende dag in huis is als er voor 22:00u op ma - vr besteld wordt. Zelf niet goed gekeken, dus score verhoogd van voldoende naar goed.

Het zou wel handig zijn dit te vermelden op de Overzicht-pagina hier op tweakers.net (nu blanco). Dan had ik het niet gemist.

Algemeen

Ik was afgelopen vrijdag voor afgelopen zondag op zoek naar een acculader voor de contour sport/videocamera accu's. Na een lange zoektocht gevonden o.a. bij Foto Booms.

Verzending

Volgens de website zou het product mits besteld op ma t/m vrij voor 22.00 uur de volgende dag in huis zijn. Vrijdag om 19:39 de bestelling geplaatst dus zou je mogen verwachten dat het op zaterdag geleverd zou worden.
Zaterdagmorgen een mailtje ontvangen dat er iets mis was gegaan en dat het product dinsdag pas zou komen.

Nou gisteren kwam het product dan, wat meer dan de volgende dag in huis dus. Niet eens op maandag dan bezorgen nee pas op dinsdag. En daar betaal je dan nog ¤4,50 aan verzendkosten voor om het niet te krijgen op het moment wanneer men zegt dat men het gaat leveren. Beetje jammer...

Algemeen

Webshop van Foto Booms werkt uitstekend. Producten zijn makkelijk te vinden en ook de online chat werkt goed als je vragen hebt. Via de chat een paar vragen gesteld en 100% klantgericht opgelost. 100 punten.

Verzending

Fototoestel was goed verpakt en is goed aangekomen. Wederom 100 punten.

Scorekaart voor Foto Booms

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie