Apple Store

306 producten en 516 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Apple Store

Review toevoegen

Algemeen

Makkelijk te bestellen, snel geleverd en geen problemen. Op de een of andere manier lukt het Apple WEL om dingen op tijd te leveren (HU uhm! Belsimpel)

Algemeen

Bestellen via de App gaat snel en geeft duidelijke informatie.

Verzending

UPS doet helaas nog steeds niet aan het geven van een bezorgingswindow. Je moet er dus de hele dag voor thuis blijven.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Tot 4x is bestellen niet gelukt 1e x betaling lukt niet had daglimit niet aangepast
2e x 15 min na daglimit order niet te hervatten dus annuleren en op nieuw, ging erg moeizaam moest bellen, tweede poging mislukt ING blokkeerde omdat er 3x in 1 uur een groot bedrag is geprobeerd te betalen ruim 1 uur en vele telefoontjes later blokkade opgeheven, weer opnieuw bestellen blokkeerde Apple voor 24 uur omdat ik de 3e MacBook wilde kopen na de eerste te hebben geannuleerd, vervolgens op een ander aangemaakt iCloud account opnieuw en nu via Rabo lukte niet omdat ik de raboreader niet bij me had, toen thuis de waarschuwing vd bank dat de naam Apple Store niet met hun rekening nummer correspondeerde pfff. Uit eindelijk gelukt via creditcard met 3e iCloud account, ik denk dat ze niet graag verkopen. Maar het ligt natuurlijk maar voor een klein gedeelte aan Apple en voor een groter gedeelte aan het telebankieren en alle regeltjes maar ja je wordt ook weer niet graag slachtoffer van fraude dus ook daar is iets van te zeggen, en als laatste zelf natuurlijk hier en daar een fout gemaakt.

Verzending

Middag besteld morgens al goed verpakt geleverd door de nette bezorgdiensten van UPS

Klantenservice

Vriendelijk maar voor mij frustrerend moeizaam alles is geautomatiseerd en dan kun je niks blijkbaar als het systeem niet werkt, en vooral die banken dat gaat moeizaam

Algemeen

Spullen zijn ok, maar de bezorging.... dat kan dus echt niet meer in deze tijd

Verzending

Bezorging is een loterij. Soms kunnen spullen wel naar een ophaalpunt, soms niet. Laatste bestelling (een USB charger) zou zaterdag worden geleverd. Na UPS als vervoerder te hebben gezien op vrijdag, voelde ik al nattigheid. Ja hoor.. levering maandag. Apple is zo handig om 1st Choice levering bij een afhaalpunt niet toe te staan en levering op je werk mag ook niet. Alleen bij de buren. Tja... sommige mensen werken. Waardeloos. Oh... en telefonische klantenservice alleen op ma - vrij ?

Klantenservice

Mailen kan niet. Chatten wel, maar dan krijg je iemand in Verweggistan. Telefonisch kan dan weer wel. Maar weekend is weekend bij Apple.

Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Ik ervaar het bestelproces in de webshop, in combinatie met de UPS bezorging als 'niet meer van deze tijd'.

Verzending

Ik heb tegelijkertijd, op een vrijdag namiddag bij verschillende webshops delen besteld van mijn nieuwe computer setup.

Bij een andere webshop zag ik bij het bekijken van mijn winkelmandje al dat het geplande levermoment zaterdag, met een tijdsslot van 1,5 uur was, inclusief de keuze dit te veranderen. Dit werd vervolgens ook prima gehaald.

Apple gaf als eerstvolgende levermoment 'de dinsdag na het weekeind' terwijl het product op voorraad was.

Zondag avond bleek UPS ineens op maandag een lever-poging te gaan doen en gaf als tijdsaanduiding 'voor het einde van de dag'. Volgens de SMS, de site e.d. stonden ze om 11:00 uur voor de deur. Dan is bij geen enkel Nederlands huishouden iemand thuis, zo ongeveer. Apple bood ook niet de mogelijkheid 'mag bij de buren afgegeven worden' zoals bij andere sites wel aangevinkt kon worden.

De PostNL (of hoe heet dat tegenwoordig) bezorger doet altijd een tweede poging zo einde middag, tegen etenstijd. Hij kent de buurt trouwens, dus heeft wel een idee hoe hij een pakketje daar bij de juiste ontvanger moet krijgen. Zo niet UPS.

De hele avond stond er onduidelijke informatie bij de status van mijn zending, en vanochtend weer 'zit in lokale vrachtwagen', 'bezorging voor einde van de dag'. Dat gaat hem dus weer niet worden vermoed ik.

Klantenservice

Bij veel webwinkels kan ik tegenwoordig zelfs bestellen zonder account aan te maken, of gaat het inloggen welhaast automatisch vanuit mijn password manager. Bij apple moet ik mijn apple-id gebruiken.

Ik begrijp dat apple het liefst het apple-id zelfs als vervanger van mijn digiD zou zien, maar dat wil ik niet. Ik gebruik het alleen om iets te kopen bij hun, en om alles van iCloud uit te kunnen zetten na een update die alles weer heeft aangezet.

Even snel iets bestellen en dan allerlei checks / adviezen over two-step authentication krijgen die alleen noodzakelijk zijn als je je appleID aan ApplePay etc.. zou koppelen ervaar ik dus als storend.

Nu met de bestelling onderweg wordt ik gespamd met sms-jes (wist niet dat mijn telefoon dat nog kon) en mail, van zowel apple als UPS. Dat mag wel wat minder, of in ieder geval optioneel.

Algemeen

Vriendelijk geholpen door een medewerker. De medewerker heeft aangeboden de inhoud van de oude telefoon over te zetten.

Oberhausen - CentrO

Ik heb al een tijdje een MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2014) naar volle tevredenheid, maar ja hoor ik zag bij de camera de eerste tekenen opdoemen van Staingate en een afspraak gemaakt bij de Genius bar van het Apple Centre in Oberhausen.

De eerste positieve ervaring was dat het parkeren daar gratis is.... Stuk beter dan in Amsterdam

En bij Apple werd er helemaal geen discussie gevoerd over het wel of niet noodzakelijk zijn van de reparatie. Testje gedaan van de hardware, macbook ingenomen en excuus dat ik er niet op kon wachten, maar dat ze garandeerden dat ie binnen 3-5 dagen klaar zou zijn, maar ze zouden sneller proberen.

En dag later kreeg ik al mail dat de Macbook opgehaald kon worden.

Als het enigszins te bereizen is voor je, ga naar het Apple Centre in Oberhausen.

Algemeen

Via de app van de Apple Stote direct het product kunnen bestellen zonder problemen. Het navigeren ging vlot en de betaling kon via mijn vooraf gekoppelde
Methode, dus was ik zo klaar.

Verzending

Verzending ging via DHL. Maar waar veel webshops je tegenwoordig de mogelijkheid bieden om het bij een afhaalpunt te laten bezorg, laat de Apple
Store dit niet toe. Jammer.

Algemeen

Op zoek geweest naar een Mini Displayport naar DVI-kabel voor m'n (nieuwe) Macbook Pro 2012.

Makkelijk gevonden en nog makkelijker besteld.. gratis levering zou binnen 5 dagen zijn en dan gratis, of sneller en extra kosten. Ik heb gekozen voor de 5-dagen levering.

De bestelling werd uiteindelijk 2 dagen eerder geleverd dan verwacht :-) al met al erg netjes dus!

Verpakking e.d. zijn uiteraard dik in orde, ook keurig via iMessage door Apple op de hoogte gehouden van het versturen van de bestelling.

Verzending

Levering prima, eerder dan verwacht!

Algemeen: Score: 4
Algemeen

In de afgelopen tijd heb ik een iMac en een Macbook Pro gekocht via de website van Apple.. De webshop van Apple is zeer overzichtelijk. Alle producten worden per hoofdcategorie aangeven (Mac, iPad, iPhone, Watch, TV en Music). Vanaf deze pagina's kan je kiezen uit de verschillende producten en accessoires die bij de hoofdcategorie horen. Tijdens het bestellen kan je, als het mogelijk is, heel gemakkelijk de configuratie veranderen door te kiezen voor een andere kleur, hoeveelheid geheugen, processor enz. Een prima webshop, maar niet de goedkoopste. Tijdens deze aankopen kreeg je een Beats Solo2 koptelefoon cadeau.

Verzending

De verzending gaat via UPS. Je krijgt per mail te horen hoe de verzending verloopt. De verzending die uit Ierland moest komen verliep volgens plan en kwam op tijd bij mij aan. Sommige producten, zoals de Beats kwam wat eerder. In zijn totaliteit was was alles op tijd aanwezig. De iMac en Macbook Pro zijn goed verpakt in kartonnen dozen en binnenin wordt de doos van de Macbook Pro nog beschermd met kartonnen beschermhoeken.

Klantenservice

Na iets meer dan een jaar zag ik bij mijn Beats Solo2 dat een van de oorkussentjes los kwam te zitten bij de naad. Aangezien ik er geen gekke dingen mee had gedaan vond ik dat wel gek na een jaar gebruik. Ik besloot om contact op te nemen met Apple. Omdat het net een jaar over de Apple-garantie was -een jaar en 41 dagen - vroeg ik mijzelf wel af hoe dit ging aflopen, ook omdat dit de eerste kennismaking was met de Support van Apple.

Ik heb via de chat op de website van Apple met een medewerker gesproken over mijn probleem met de Beats Solo2. Het was geen probleem dat dit een product betrof dat gratis werd meegegeven. Gedurende het gesprek had hij het inderdaad over de beperkte garantie van 1 jaar en dat ik daar buiten viel. Hij ging hiervoor in overleg met zijn 'Senior Advisor' of dit toch gratis gerepareerd kon worden en een uitzondering voor gemaakt kon worden. Hij zei hier meteen achteraan of ik mij wilde beroepen op het Nederlands consumenten recht? Dat wilde ik uiteraard doen.

Om het probleem in beeld te brengen voor de garantievraag met de 'Senior Advisor' moest ik een foto van het gescheurde oorkussentje maken. Na enkele minuten wachten kwam het verlossende antwoord: De Beats Solo2 werd gratis gerepareerd.

Daar was ik heel blij mee. Apple stuurt dan een doos naar je toe waar je de kapotte beats in moet doen met bijgeleverde verpakkingsmaterialen. UPS komt deze dan weer gratis ophalen. Een dag laten kreeg de Repair-dienst in Breda pakket binnen en werd de beats niet gerepareerd, maar kreeg ik een gloednieuwe toegestuurd.

Uiteindelijk een prima service van Apple en is het altijd de moeite waard om de klantenservice te raadplegen als er iets aan de hand is vlak na de beperkte 1 jaar Apple-garantie.

Algemeen

Eenvoudige en overzichtelijke shop, duidelijke interface. Helaas niet altijd de goedkoopste. Bij afrekenen is de interface wel wat rommelig, maar betaalmogelijkheden zijn er voldoende.

Verzending

Bestelling werd een dag eerder bezorgd dan aangegeven. Normaal super, maar omdat er met UPS wordt verzonden en een persoonlijke handtekening vereist is. zorgt dit voor een berg problemen. Kon door meerdere fouten op de site geen account aanmaken om mijn bestelling elders te laten bezorgen. Later wel een account kunnen maken via de app, maar toen was ik al te laat en kon ik enkel kiezen om bij buren te bezorgen, of het op de stoep neer te laten leggen en het risico te dragen. Waarom apple bezorgen jullie nog met UPS, waar "voor het einde van de dag" kennelijk als tijdsvak van 4 uur gezien wordt?

Algemeen

Aangezien je over het algemeen geen korting ontvangt op Apple producten koop ik altijd bij Apple zelf alle producten. Groot voordeel hiervan is dat je 2-jaar garantie via Apple zelf ontvangen. Mijn ervaring is dat Apple enorm makkelijk is met het repareren en eventueel zelfs vervangen van defecte producten, zolang ze direct bij Apple zijn gekocht.

Verzending

Snel via UPS. Niet de meest flexibele transport maatschappij, maar gewoon degelijk.

Klantenservice

Ga vaak direct langs de Apple Store in Amsterdam om zaken direct op de lossen. Dit werkt (na het maken van een afspraak) erg goed. Jammer dat je wel eerst een afspraak moet maken, want hun agenda zit vaak zo vol dat je pas na een dag of 4-5 terecht kan. Hier mogen ze nog wel aan werken.

Algemeen

Bij de Apple Store een iPad Mini 4 besteld met personificatie, bezorgen is snel, maar de klantenservice is om te huilen.

Verzending

Bestelen verliep soepel en was makkelijk, betalen was een eitje, bezorging was snel en goed verpakt.

Klantenservice

Bij ontvangst bleek dat de home knop scheef in de behuizing zat en dan ga je opzoek naar wat je kan doen. Via de website kreeg ik een aantal opties en ik heb gekozen voor terugsturen en vervangen, wel wilde ik de gravering ook op het vervangende product (hierdoor zou het iets langer duren).

Ik kreeg een terugstuur pakket opgestuurd van apple, met duidelijke instructies.

Op 29 november kreeg ik bericht, de iPad was bij apple binnengekomen en een product replacement was pending.

Na anderhalve week was de status nog steeds zo, hierop heb ik contact opgenomen met Apple en ze gingen escaleren, want dit was ongewoon. En op de dinsdag erop zou ik terug gebeld worden.

Ik wordt automatisch teruggebeld en ik kan alles weer van voor af aan gaan uitleggen, vervolgens een uur aan de telefoon gehangen, waarvan een groot deel in de wacht. En mijn zaak werd overgedragen aan de 2de lijn. Deze zou het uitzoeken, schatting 1 a 2 dagen en dan zou ik bericht krijgen.

Een week later op maandag, toch maar weer contact opgenomen met Apple, want ik had niets gehoord. Weer helemaal van voor af aan gaan uitleggen, senior erbij, weer naar de tweede lijn, ze zouden een compleet nieuwe opsturen. Want dat vonden ze wel netjes ... afgezien van de gravering want anders zou ik nog langer moeten wachten.

Voor bezorgen van mijn nieuwe iPad gevraagd of dit voor vrijdag was of erna, ivm het adres voor bezorging (werk of thuis). Voor vrijdag werd mij verzekerd. Maar sales zou nog contact met mij opnemen.

Bij het afsluiten van het gesprek werd wel even vermeld dat ik het anders had moeten doen, ik kreeg heel erg het gevoel alsof hij insinueerde dat ik het fout had gedaan.

Ik wacht nog op het belletje, maar ik zie het somber in. De status is nog niet veranderd.

p.s. Ze blijven wel altijd vriendelijk

Algemeen: Score: 1
Algemeen

Moest mn glas van de iPhone 6 laten vervangen. Enige mogelijkheid: leidse plein amsterdam. Hoe jedaar met je auto moet komen is een raadsel. Dit was de enige realistische oplossing. Erg teleurstellend voor zo'n steenrijk bedrijf met margerijke producten dat dit niet goed geserviced wordt.

Aan de telefoon een afspraak inplannen blijkt vervolgens praktisch onmogelijk. Alles zit vol voor de voorziene week, maar verder in de toekomst inplannen dan 6 dagen verder is niet mogelijk. Hoe verzin je het? Vooral werkbaar als je werkloos bent zo lijkt het...

Bij afleveren blijkt dat ze geen reparatie kunnen doen zonder dat vind mijn iPhone uit staat (waarom dit nodig is om glas te vervangen is me een raadsel). Wordt er geadviseerd om simpelweg de installatie te wissen. Later kan ik die met iCloud dan terugzetten.

Klantenservice

Wat blijkt, Apple's sleutelhanger werkt niet goed en alle wachtwoorden (ik heb echt moeilijk veel e-mailadressen) zijn niet teruggezet. Hadden ze even niet over nagedacht.

Naar mijn idee staat dit wel aan gezien mijn iPhone bij aankoop alles meenam in de installatie. Hiervoor de klantenservice gebeld en welgeteld 30 minuten moeten soebatten met een medewerker die niet goed getraind blijkt. Een senior 'genius' (really) zou wel antwoord kunnen geven, maar kwam ook niets concreets uit.

Al met al ook nog 3 kwartier kunnen wachten bij afleveren. Ik heb werkelijk niets dan slechte ervaringen met Apple. Deze ervaring is ook voor mij de druppel om over te stappen. Ben klaar met dit merk Leuke telefoon, maar alles er omheen is een drama. Gezien je premium betaald verwacht je meer, daarom wissel ik.

Update: Ze waren vergeten mijn bedrijfsnaam op de factuur te zetten. gebeld met de klantenservice. Het heeft 50 minuten en 3 medewerkers (nee, maar echt want moeilijk) geduurd waarbij het antwoord was, we kunnen geen bedrijfsnaam zetten op een reparatiefactuur die al is afgedrukt. Credit, aanpassing, niets is mogelijk. Klaar mee.

Algemeen: Score: 2
Algemeen

iPad stuk > dan ge ja naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Dus je komt speciaal naar de stad, maar de Apple Store stuurt je dan naar huis, want "u moet eerst een afspraak maken". Dan kan je ook nog met Apple Care bellen, waar ik correct te woord ben gestaan. Het verzenden van de iPad per koerier was nog bijna mis gegaan. Uiteindelijk na 11 dagen een nieuwe iPad gekregen, maar zonder dat Apple uitlegt wat er defect was (scherm ging op zwart, iPad werkte nog wel verder). En het uploaden van kopie naar nieuwe Ipad lukt ook niet goed. Ik zou zeggen: als je een Apple product wilt kopen, kijk dan eens bij een andere leverancier dan Apple zelf.

Verzending

Via UPS stuurt Apple je een verpakking toe, waarmee je dan bij een UPS service punt in de buurt je Ipad kunt versturen. Probleem: UPS geeft niet aan wanneer ze langs komen (dus naar je werk laten sturen wordt ook lastig), en er moet iemand thuis zijn om te tekenen. Voor de ontvangst van de replacement Ipad geldt hetzelfde. Heb je een regelmatige baan en altijd iemand thuis: geen probleem. En anders: tja, houdt Apple ook nog van zijn klanten als hun producten stuk gaan?

Algemeen

Het unieke aan de Apple store is dat ze je als klant echt het gevoel geven dat je in de watten gelegd wordt. Niet alleen bij aanschaf, maar ook als je vragen achteraf hebt. Het is wel vaak druk, dus kies een moment dat het rustiger is in de winkel als het kan.

Klantenservice

Gaan heel correct om met defecten, zolang je apparaat er maar goed verzorgd uit ziet en geen schades heeft. Bij mij vervanging van het hele display omdat de facetime camera een "halve maantje" vertoonde. Ze doen meteen checkup en calibratie van je hele iPhone, en klaar terwijl je wacht.

Algemeen

Waardeloze klantenservice doordat men het systeem vooraf stelt in plaats van zich te verdiepen in de beleving van de klant.

Klantenservice

Had in maart een Ipod gekocht. Na 3 maanden bleek het apparaat niet meer te functioneren (accu stuk). Ik naar de apple store Den Haag. Daar aangekomen blijkt het alleen maar op afspraak te functioneren (dat weet je niet vooraf). Vervolgens moet je 3 kwartier wachten voordat er een techneut naar je apparaat kan kijken. Ik vind dat niet van deze tijd. Men schermt dan met dit is het systeem. Ik zeg, verplaats je in de positie van de klant. Als die een product komt kopen is het allemaal zo geregeld, als het stuk is duurt het een eeuwigheid. Dan krijg je als klant niet echt het gevoel dat het systeem er voor jou is, maar voor het systeem.
Ik zou willen dat er een aparte balie is, waar je het product kunt afgeven en dat er vervolgens naar gekeken wordt, dan heb je in ieder geval het idee dat je als klant met een defect toestel er ook toe doet.
Overigens en dat moet dan wel weer gezegd worden, bleek toen ik eenmaal aan de beurt was, het apparaat zo, zonder problemen omgeruild te worden.

Algemeen

Rappe en duidelijke communicatie, levering duurde wat langer door Built To Order, maar dat is begrijpelijk.

Verzending

Pakket moest vanaf de andere kant van de wereld komen maar werd geleverd op de in de mail genoemde datum. Product was degelijk verpakt.

Algemeen

Gemakkelijke en duidelijke site met goede "wizard" om je product te configureren. Betaalproces prima, kortom niets op aan te merken.

Verzending

verzending duurde even (imac 5k) maar het proces werd netjes gecommuniceerd. Verzending was alleen twee dagen te vroeg (was niet erg dan vooraf aangegeven en de sms berichten op de dag zelf kwamen een beetje aan de late kant.

Klantenservice

Aftersales wisselend maar uiteindelijk door de online store heel netjes afgehandeld. Had een magic mouse maar wilde toch liever een trackpad ivm glazen tafel (wil er geen lelijke mat bij) . In de apple store kreeg ik van de (lichtelijk arrogante) medewerkster te horen dat ik maar naar de online store moest, en op mijn reactie dat ik da een beetje vreemd en jammer vond kreeg ik het antwoord: tsja.... Maar vervolgens dus de online store gebeld en een trackpad toegestuurd gekregen zonder bijkomende kosten. Heel erg netjes!

Algemeen

Bestellen gaat suppersnel en producten zijn up2date, Apple moet alleen de levertijd naar waarheid aanpassen, aangezien dit voor geen meter klopt.

Verzending

Producten zijn op voorraad, maar word door Apple later verstuurt dan is aangegeven en T&T heb je niets aan, aangezien de website van TPG ook al ruim een maand fouten bevat, welke zij verdommen om op te lossen.
Website zit tevens vol met beveiligingslekken.
Pakketten komen min. 4 dagen na verzending aan.

Scorekaart voor Apple Store

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie