×

Far Cry 2: Multiplayer

Door , 44 reacties

Vlammende multiplayer

We hebben op Tweakers.net al de nodige aandacht besteed aan het schietspel Far Cry 2, maar op één onderdeel zijn we nog niet echt ingegaan. Een spel van dit kaliber kan haast niet zonder multiplayer, en daar is door de makers dan ook veel aandacht aan besteed. We kregen de kans om het in de Xbox 360-versie tegen de makers van het spel op te nemen, in hun studio in het Canadese Montréal. Over onze prestaties tegen de geoefende vingers van de makers zullen we het hier maar niet hebben, maar we kunnen wel uitleggen wat multiplayer in Far Cry 2 zoal te bieden heeft.

Far Cry 2 Multiplay

Om meteen met de deur in huis te vallen: multiplayer heeft eigenlijk alles in huis wat Far Cry 2 in singleplayer zo bijzonder maakt. Ook in multiplayer is het mogelijk om flinke delen van de spelwereld in de fik te steken en ja, de vlammenwerper behoort ook in multiplayer tot de wapenuitrusting. Net als in de singeplayerwereld zijn de maps van het multiplayergedeelte gesitueerd in Afrika. Er staan dus veel bomen en er is een kurkdroge savanne die brandt als de spreekwoordelijke hel. Het kan waaien in het spel, dus wie de wind in de rug heeft en de vijand voor zich, kan een droog stuk gras in brand steken, waarna het vuur zich in de richting van de tegenstander zal verspreiden. Het weer en de windrichting kunnen echter veranderen tijdens het spel, ook in multiplayer.

Far Cry 2 Multiplay

Tijdens potjes multiplayer verstrijkt de tijd, de stand van de zon - en daarmee de kleur van het licht - zal gaandeweg veranderen. Wie geen vlammenwerper heeft kan nog steeds pyromaan spelen, want zo hier en daar staan olievaten en met wat kogels of een granaat willen die ook wel in de fik vliegen. Daarnaast zijn er nog de munitievoorraden. Wie daar een kogel in weet te jagen kan beter op afstand blijven. Vuurwerk genoeg dus, ook in multiplayer. Vaten en munitie opblazen is erg leuk en je kunt er een tegenstander flink mee verrassen. De vlammenwerper is echter vooral een tactisch wapen, waarmee delen van een map goed kunnen worden afgesloten. Vooral bruggen kun je met een goed gepositioneerde vlammenwerper goed afdekken.

*