Door Bart de Water

Nieuwsposter

Ninja Gaiden II

Inleiding en verhaal

Xbox 360 game
Vier jaar geleden gaf Team Ninja een herstart aan de Ninja Gaiden-serie, met een nieuw spel voor de Xbox. Onder leiding van Tomonobu Itagaki werd een game gemaakt die beroemd en berucht zou worden door de snelle actie, de prachtige graphics en de zeer pittige gameplay. Met de remake, Ninja Gaiden Sigma voor de Playstation 3, werd de serie aangepast voor het high definition tijdperk. Een vervolg kon daarna natuurlijk niet uitblijven.

* Verhaal

In Ninja Gaiden II kruipen we wederom in de huid van Ryu Hayabusa, wiens clan afstamt van de legendarische draken die eeuwenlang hebben gestreden tegen de kwaadaardige Fiends. In deel een werd de Dark Dragon Blade, waar de Hayabusa-clan over waakte, gestolen door het Vigoor Empire en werden de dorpelingen van de clan uitgemoord. Als een wrekende engel heeft Ryu zich vervolgens door hordes soldaten en Fiends gevochten, om het duistere zwaard uiteindelijk terug te krijgen en te vernietigen. Daarmee wist hij de wereld te behoeden tegen een enorm groot kwaad.

Ninja Gaiden II

Ongeveer een jaar later heeft de rivaliserende Black Spider Clan zijn zinnen gezet op een ander kwaadaardig artefact dat de Hayabusa-clan verborgen hield, het zogenaamde Demon Statue. Oplettende lezers voelen het al aankomen: Ryu mag wederom de wereld redden en vele vijanden aan het spit rijgen, zodat het goede zal overwinnen. Rachel, de vrouwelijke Fiend-jager die in het eerste deel een centrale rol in het verder niet al te sterke verhaal speelde, lijkt met de noorderzon te zijn vertrokken.

Itagaki's voorliefde voor vrouwelijk schoon is gelukkig niet verdwenen, in Ninja Gaiden II maakt Sonia haar debuut. Deze CIA-agente is net zo blond, rondborstig en schaars gekleed als Rachel, zodat je als speler niets hoeft te missen. Aan het begin van het spel is Sonia op zoek naar Ryu, om hem te waarschuwen voor de plannen die de Black Spider Clan met het demonische standbeeld heeft.

Ninja Gaiden II

De clan is van plan om met behulp van dit standbeeld het allergrootste kwaad, een Archfiend, tot leven te wekken. Slechteriken komen nooit in hun eentje. Om het kwaad af te wenden moet Ryu het ook opnemen tegen drie Greater Fiends, die worden vergezeld door hun koningin en haar onderdanen.