×

For Honor Preview

Iets nieuws voor Ubisoft

Door , 53 reacties

Ridders, vikingen en samurai

Ook For Honor schaart zich in het lijstje games die Ubisoft als complete verrassing op de E3 heeft aangekondigd. Belangrijker dan dat: For Honor is iets compleet anders dan wat Ubisoft normaal gesproken maakt. Waar we in games als Assassin's Creed, Far Cry en andere titels vaak overeenkomende spelelementen spotten, lijkt For Honor voorlopig in niets op welke titel van de Franse uitgever dan ook. Daarmee zou het bedrijf wel eens wat broodnodige 'goodwill' kunnen terugwinnen.

Eerste gameplaybeelden van For Honor vanaf de E3.

Verschijnt voor: pc, PlayStation 4, Xbox One

For Honor is een 'hack and slash'-type game. Centraal staan drie facties, met elke drie verschillende 'helden' waar de speler mee kan spelen. Op de E3 zagen we de Warden van de Knights-factie in actie, maar de Knights hebben dus nog twee andere personages. Buiten de ridders om bevat For Honor ook nog Samurai en Vikings, die ook elk weer beschikken over drie klassen. Zo kun je op de slagvelden van For Honor dus negen verschillende helden tegenkomen, die het tegen hordes AI-soldaten en tegen elkaar opnemen. Vooral dat laatste systeem gaat dieper dan je wellicht verwacht, en daar komen we op de volgende pagina uitgebreider op terug.

We missen immers een noodzakelijke tussenstap. We hebben namelijk nog geen idee wat er precies aan de hand is. Wat drijft de verschillende helden en hun facties om zich in een oorlog te storten? Wat is het achterliggende verhaal van deze helden? Is er überhaupt sprake van een een verhaal en een campagne, of is het alleen de multiplayer-modus, zoals we die op de E3 zagen en ook zelf uit konden proberen. Want hoewel die spelervaring prima beviel, zijn we toch wel benieuwd of er meer bij de setting komt kijken dan 'vechten met ridders, vikingen en samurai en kijken wie het beste is'. Al klinkt dat op zichzelf ook niet heel vervelend, natuurlijk.

*