Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 69 reacties

Lang geleden, zo rond 1100, ontstonden de eerste ridderorden. Denk aan de Orde van de Tempeliers, die is opgericht om deel te nemen aan de kruistochten van destijds. Ook de meeste andere ridderorden stammen uit die tijd en gek genoeg bestaan ze allemaal nog steeds. Zo vreemd is het dus niet dat ontwikkelaar Ready at Dawn ridders als uitgangspunt heeft gekozen voor The Order: 1886. Net als nu was ook in 1886 al duidelijk dat een ridderorde iets uit het verleden is, al kunnen ze nog wel degelijk actief zijn, zoals je hier zult merken.

Ook de orde uit The Order: 1886 gaat ver terug en leidt een enigszins verborgen bestaan. Hij is gevestigd in het Londen van 1886, al hebben we het hier niet om een historisch verantwoorde weergave van de Engelse hoofdstad. De game neemt je mee naar een alternatieve werkelijkheid. Het is Londen en veel is herkenbaar, maar er zijn duidelijk futuristische trekjes. De game doet daarin denken aan Dishonored. Ook dat speelde zich af in een alternatieve werkelijkheid, met het Londen van rond 1900 als basis.

Preview The Order: 1886

Net als in Dishonored zie je de tijdgeest terug in de gebouwen, de voorwerpen en de aankleding van de mensen die je tegenkomt. In het bijzonder de leden van The Order zien er daarbij prachtig uit, in keurige en vooral statige uniformen. Het soort uniformen die eerder geschikt zijn voor een bal dan voor een potje matten, hoewel dat laatste eerder zal plaatsvinden dan het eerste, want wat dat betreft is er in The Order: 1886 weinig nieuws onder de zon; de ridders van The Order knokken wat af.

Iets met monsters

Ze hebben in de game diverse vijanden. Zo speelt er op de achtergrond iets met monsters. Dat was zelfs ooit de aanleiding om de ridderorde op te richten. De wereld in The Order: 1886 leed ooit onder de aanvallen van een half menselijk, half beestachtig ras. Denk aan weerwolven, al lijkt die benaming in de game niet gebruikt te worden. De mensheid heeft eeuwenlang flink geleden onder de aanvallen van de fysiek sterke monsters, maar de industriële revolutie heeft daarin verandering gebracht. Sinds de mensheid over betere technologie beschikt, lukt het om de beesten in bedwang te houden, al is de dreiging niet helemaal verdwenen.

In het deel van de game dat we voor deze preview mochten spelen waren ze echter geheel afwezig en ook in eerdere speelsessies was geen monster te bekennen. Alleen uit de tot nu toe vrijgegeven trailers weten we dat ze in de game voorkomen.

Sony toont verschillende wapens uit The Order: 1886


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True