×

LittleBigPlanet 3 Preview

Sony biedt handenvol nieuwe tools

Door , 24 reacties

Sony durft

Sony is te prijzen om zijn avontuurlijke instelling. De consolebouwer probeert al jaren om aparte games naar zijn console te halen en is zelfs bereid om ontwikkelaars financieel te steunen om games te maken voor Sony-apparaten. Bovendien steekt Sony ook zelf de nek uit, door van tijd tot tijd originele games op de markt te brengen. Zoals LittleBigPlanet, dat een simpele sidescroller lijkt, maar in werkelijkheid zoveel meer is. In LBP is het niet alleen de bedoeling om levels te spelen, Sony nodigt iedere speler uit om vooral ook levels te maken.

Dat is niet anders in LittleBigPlanet 3, dat later dit jaar verschijnt voor de PlayStation 3 en PlayStation 4. LBP3 is daarbij zowel heel vertrouwd als sterk vernieuwd. Het is nog steeds een sidescroller - en zoveel meer. Er zijn nog steeds de vertrouwde levels waarin je de uitgang moet zien te vinden door obstakels te omzeilen en puzzels op te lossen. Er is nog steeds een campagne en je kunt nog steeds solo spelen en in coöp.

Toch heeft de campagne een flinke verrassing in petto, want Sackboy, de vaste hoofdpersoon van de serie, krijgt gezelschap. Hij krijgt drie vriendjes mee, die alle drie te besturen zijn en uiteraard ook alle drie zo hun eigenaardigheden hebben. Zo heeft Swoop de vorm van een klein vogeltje, wat direct verklaart wat hij kan; vliegen. Met Swoop wordt het opeens makkelijk om bepaalde hindernissen te nemen. Al is het natuurlijk niet zo eenvoudig als het nu klinkt. Daar heeft ontwikkelaar Sumo Digital wel voor gezorgd.

*