goed en slecht in inFamous 2

Ze doen niet moeilijk

Het leuke van ontwikkelaar Sucker Punch is dat de studio niet moeilijk doet over de veranderingen die in zijn game worden doorgevoerd. Toen we inFamous 2 voor het laatst te zien kregen, tijdens de GamesCom van 2010, gaven de studioleden ruiterlijk toe dat ze flink hadden gesleuteld aan het uiterlijk van Cole McGrath, de hoofdrolspeler uit zowel inFamous als inFamous 2. Na kritiek van fans tijdens de E3 van 2010 was de studio aan de slag gegaan om het uiterlijk van de held aan te passen aan de wensen van het publiek. Ook nu, ruim een half jaar na de GamesCom, heeft Sucker Punch weer het nodige aangepast aan de opzet van het spel.

Je bent nog steeds Cole McGrath en je loopt nog steeds rond in een open spelwereld rond de Amerikaanse stad New Marais, die overduidelijk is geïnspireerd op New Orleans. McGrath start het spel met de mogelijkheden die hij had aan het einde van de vorige game. Dat is echter niet genoeg om het inleidende gevecht met The Beast te winnen. McGrath weet gelukkig wel te ontkomen, al houdt hij een litteken op zijn wang aan de confrontatie over. En een reden om in New Marais te blijven, want hij zint uiteraard op wraak. Bovendien is het wat vervreemdende New Marais de plaats waar McGrath de nieuwe opties aan zijn arsenaal kan toevoegen, die hij nodig heeft om het monster te verslaan.

* Electriciteit

Tijdens de GamesCom vertelden de heren van Sucker Punch nog dat de krachten van McGrath volledig zouden zijn gebaseerd op elektriciteit. Daar zijn ze inmiddels van teruggekomen. Er scharen zich gedurende het spel twee dames aan je zijde, die beide nieuwe opties geven. De zwarte Nix is gespecialiseerd in vuur, terwijl de Aziatische Kuo juist van ijs houdt. De twee chicks gaan met je mee tijdens de missies van het spel, waarbij ze je ondersteunen met hun superpowers. Er komt echter een punt waarop je moet kiezen tussen de twee, en daarbij kun je ook wat van hun superpowers overnemen.