Door , , 49 reacties

Antec heeft met zijn nieuwste serie behuizingen een naam hoog te houden. De eerdere behuizingen van het bedrijf, zoals de P183 uit de Performance One-serie, de Sonata's en de Hundred-series zijn allemaal populaire kasten, waarbij de Performance One-serie het neusje van de zalm is.

De Dark Fleet-serie moet vooral de gamers en de overklokkers aanspreken. De kasten zijn voorzien van uitgebreide koelmogelijkheden en een venster biedt een blik op de brute hardware waar de doelgroep de voorkeur aan zal geven. De serie moet het gat tussen de stille, ingetogen Performance One-serie en extravagante behuizingen als de Skeleton opvullen. De prijzen van de Dark Fleet-serie variëren van een vrij betaalbare 70 euro tot een pittige 145 euro. Tweakers.net nam met de DF30 en de DF85 respectievelijk een middenmoter en een high-end model onder de loep.

Antec Dark Fleet DF30
Antec Dark Fleet DF85

Door Willem de Moor

- Reviewer

Willem werkt sinds 2008 bij Tweakers en heeft een voorliefde voor wetenschap en een passie voor hardware. Deze combinatie gebruikt hij bij het schrijven van zijn verhelderende achtergrondartikelen, maar komt hem ook goed van pas bij het testen van de nieuwste processors, ssd's en laptops. Zijn informatie haalt Willem het liefst uit de eerste hand bij de fabrikant, ook als dat betekent dat hij daarvoor naar Taiwan moet vliegen.