Door , , 30 reacties

Asus heeft de Rampage III-serie uitgebreid met het Gene-bord, een matx-moederbord uit de Republic of Gamers-serie. Het high-end bord combineert geavanceerde features met een klein formaat.

Het Rampage III Gene-moederbord vormt het kleinste bord uit de Rampage III-serie. Het meest high-end bord is de Rampage III Extreme, dat net als de iets eenvoudiger Rampage III Formula een regulier atx-formaat kreeg. De Gene lijkt wat features betreft het meest op dit laatste moederbord.

De RoG-serie mag altijd rekenen op extra's voor de enthousiaste overklokker en gamer. Zo heeft het Extreme-bord een bluetooth-module om draadloos, bijvoorbeeld met behulp van een mobieltje, te kunnen overklokken. De Formula en Extreme kunnen eveneens via een externe bron worden overgeklokt, maar hiervoor is een laptop nodig die door middel van een speciale usb-kabel met het moederbord wordt verbonden. Ook het bios van de RoG-borden is gericht op overklokken en er zijn diverse hulpmiddelen, waaronder spanningsmeetpunten, voorhanden om het overklokken gemakkelijker, leuker en beter te maken.

Asus Rampage III Gene

Tweakers.net nam het Gene-bord onder handen en vergeleek de benchresultaten met de eerder geteste moederborden.

Door Willem de Moor

- Reviewer

Willem werkt sinds 2008 bij Tweakers en heeft een voorliefde voor wetenschap en een passie voor hardware. Deze combinatie gebruikt hij bij het schrijven van zijn verhelderende achtergrondartikelen, maar komt hem ook goed van pas bij het testen van de nieuwste processors, ssd's en laptops. Zijn informatie haalt Willem het liefst uit de eerste hand bij de fabrikant, ook als dat betekent dat hij daarvoor naar Taiwan moet vliegen.