Door Jurian Ubachs

Redacteur

Gamescom Preview: Postal III

21-08-2010 • 13:00

66

Multipage-opmaak

Slechte game

Op de Gamescom loop je als gameredacteur van Tweakers.net over het algemeen heen en weer tussen de bekende uitgevers uit de game-industrie, die stuk voor stuk een flinke publieke booth hebben en vaak ook een groot gedeelte waar zakelijke ontmoetingen en presentaties plaatsvinden. Er is echter ook een hal waarin kleinere partijen proberen hun producten te slijten aan de grote of wat minder grote uitgevers en retailers, en die hopen op een beetje aandacht van de media. Vorig jaar vonden we daar het inmiddels door Konami opgepakte Def Jam Rapstar, en dit jaar kwamen we tot ons groot genoegen een wel erg bekende naam tegen: Postal III.

Gezien op: Xbox 360
Verschijnt ook voor: pc

Postal III

Iedereen die Postal of Postal 2 ooit heeft gespeeld, begrijpt dat we Postal III niet konden laten liggen. Nee, het gaat hier niet om een game die aanspraak maakt op de titel 'Game van de show' of die zelfs maar een voldoende zou scoren volgens de moderne maatstaven. Postal III ziet er namelijk hopeloos gedateerd uit en het is in feite meer een nieuw hoofdstuk van Postal 2 dan een volledig nieuwe game. De Russische uitgever annex ontwikkelaar Akella voorziet ontwikkelstudio Running With Scissors dan wel van geld, maar blijkbaar is dat niet genoeg om een degelijke engine te bouwen. Het mooie van Postal III is echter dat dat helemaal niets uitmaakt. Dit spel draait niet om graphics, het geluid of een verhaal. Het gaat erom dat je lol trapt, en dan wel zo bruut mogelijk.

*Gary Coleman

Voor wie niet bekend is met Postal houdt hier de preview op, want uitleggen waar de serie om draait heeft geen enkele zin. Je begrijpt de lol van Postal pas als je zelf regenachtige zondagmiddagen hebt doorgebracht met een kat als geluiddemper op je gun, terwijl je her en der toevallige passanten in brand stak en, wel zo sociaal, dat brandje vervolgens zelf uit hebt gepist. En ja, iedereen die Postal 2 heeft gespeeld, heeft een enigszins aparte band met de inmiddels overleden Gary Coleman, die om welke reden dan ook een van je aartsvijanden was in Postal 2.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Postal III trekt de lijn van deel twee moeiteloos door, en het verhaal in deel drie is al even sterk als in het vorige spel, waarvan we het verhaal niet eens meer weten. Het nieuwe 'verhaal' gaat als volgt: de naamloze hoofdrolspeler - die doorgaans Postal Dude wordt genoemd - verlaat Paradise, waar Postal 2 zich afspeelde, maar zijn auto gaat stuk en hij komt terecht in het plaatsje Catharsis. Postal III draait om de avonturen die hij beleeft terwijl hij op zoek is naar geld om zijn auto te repareren. Kijk, een kind kan de was doen, als het om een verhaallijn gaat...

Pornowinkel en hockeymoeders

Om zijn auto te kunnen repareren moet Postal Dude dus geld hebben, en dat kan hij verdienen door allerlei rare baantjes te accepteren. In het eerste level dat we te zien krijgen is hij het hulpje van Ron Jeremy in een pornowinkel. Het level heet dan ook 'Pornworld' en zijn eerste taak is om allerlei dubieuze doekjes op te ruimen die de klanten van de winkel op de grond hebben achtergelaten. Om dit te doen krijgt onze dude een soort megastofzuiger die de doekjes opzuigt. Gemakkelijk genoeg, maar er dreigt onheil. Plotseling staan de 'Squad Moms' voor de deur, de plaatselijke hockeymoeders die Pornworld aanvallen. Ze zijn tegen alles waar Postal Dude voor staat, zoals geweld, drank en porno, dus dat botst. We hebben te maken met "vrouwelijke Jack Thompsons," aldus de ontwikkelaar.

Postal III

Geen nood: onze hoofdrolspeler blijkt zijn stofzuiger ook op 'blazen' te kunnen zetten, en jaagt de moeders weg door ze te beschieten met de zojuist opgezogen vieze doekjes, die een wit spoor achterlaten op de getroffen Squad Moms. Uiteindelijk slaan we de aanval af en is de winkel van Ron Jeremy gered. De extremistische moederbeweging duikt echter opnieuw op, als Postal Dude Jennifer Walcott beveiligt in een winkelcentrum. Jennifer is de ster van de filmserie 'Postal Babes Gone Wild', en daar zitten de Squad Moms niet op te wachten. Een nieuw gevecht volgt, maar nu met een ander tintje. Onze Dude heeft dit keer namelijk echte wapens en hij mag zelf kiezen of hij ze wel of niet inzet. Een dode Squad Mom levert een oorlogje met de politie op.

*Osama Bin Laden

Oorlogje spelen is populair in Postal III. Zo komt Dude even later weer andere vijanden tegen. Terwijl hij rustig appeltjes aan het plukken is voor de Ecozealots, een extremistische variant op Greenpeace, vallen er ineens terroristen binnen onder leiding van Osama Bin Laden, die uiteraard niet kan ontbreken in een Postal-game. Hoewel het vanaf dan je missie is om de terroristen te verslaan, kun je er ook voor kiezen om niet alleen de terroristen, maar ook de Zealots aan te vallen. Wat meer tegenstanders, maar dan heb je dus ook meer om op te schieten!

Postal III

Een soortgelijke keuze moet je maken in de laatste missie die we te zien krijgen, genaamd 'Cash Mart'. In deze missie gaat de Dude naar de bank om zijn zuurverdiende centjes te claimen, maar dan blijkt dat de bank wordt overvallen door de Zealots, die in een vuurgevecht zijn verwikkeld met de politie. Postal Dude kiest de kant van de Zealots en opent het vuur op de politie, die dat op zijn zachtst gezegd niet kan waarderen. Al snel wordt een SWAT-team naar binnen gestuurd, en zouden we nog iets langer doorspelen, dan zou de missie eindigen met een boss-battle tegen een helikopter.

Gestoorde katten

Dat klinkt allemaal best heftig, en dus is het maar goed dat onze Dude zich kan wapenen tegen deze vijandige types. Allereerst kan hij een reeks standaardwapens verzamelen, zoals een shotgun en een machinegeweer. De uitwerking van deze guns is vrij heftig: met een semi-automatisch machinegeweer schiet Postal Dude terroristen bijvoorbeeld letterlijk door midden, en een headshot leidt dan al snel tot een uit elkaar geblazen hoofd. Toch zijn het niet deze wapens die Postal tot de game maken die hij is. Daarvoor moeten we bij de speciale voorwerpen zijn.

Postal III

Een zeer belangrijk 'voorwerp' is de kat. Postal Dude dient deze te vangen door 'catnip' op de grond te gooien. Wanneer de katten eenmaal groggy zijn, pakt hij ze op en kan hij ze op verschillende manieren gebruiken. Natuurlijk kunnen de katten nog steeds op de loop van een geweer worden geschroefd, om als demper te dienen. Anders dan bij het vorige deel gaat het arme beestje hier niet direct bij dood. Na een paar schoten springt de kat van je wapen af, om vervolgens 'berserk' te gaan. De kat verandert in een wervelwind van klauwen, die alles in hun pad aanvallen en vernietingen. Datzelfde effect treedt op als je een granaat in het achterste van zo'n beest duwt. Ook dan begint de kat als een gek rond te rennen, tot hij uiteindelijk ontploft. Postal Dude kan verder bijenkorven als proximity mines gebruiken, en een grote das inzetten als levende cirkelzaag.

*M for Mature

Hoewel een en ander natuurlijk wat is aangepast, biedt het allemaal weinig nieuws onder de zon. Toch is er een opvallend verschil met de vorige games. Postal III moet niet alleen op de pc, maar ook op de Xbox 360 verschijnen, en voor consoles zijn de regeltjes heel wat strenger dan voor pc-games. Akella heeft daarom een voormalig lid van het ESRB-board ingehuurd, die ervoor moet zorgen dat Postal III binnen de lijnen van 'M' voor 'Mature' blijft. Dat leidt tot een paar bizarre zaken. Een kat op een gun zetten en hem als geluiddemper gebruiken is geen punt bijvoorbeeld. Maar wil je de dildo's, die in de schappen van de pornowinkel van Ron Jeremy staan, gebruiken als wapens, dan kan dat niet. Een geslachtsdeel of een daar op lijkend object gebruiken als wapen is namelijk 'Adults Only'-content voor de ESRB, en dan ben je je M-rating kwijt. Dat geldt ook als je naakte mensen in beeld brengt, maar een kat een been van een toevallige passant af laten bijten mag dan weer wel. Last but not least: over - al dan niet om het leven gebrachte - passanten urineren zal om dezelfde reden waarschijnlijk niet in de game worden opgenomen.

Voorlopige conclusie

Hoewel Postal III trouw blijft aan zijn roots en de dubieuze glorie van Postal II best weet te benaderen, vinden we het ergens wel jammer dat de makers zo graag willen dat hun game op de consoles verschijnt. Dit maakt namelijk dat het spel op sommige fronten eigenlijk te netjes blijft. Postal is een franchise die groot is geworden door elke regel en elke grens te doorbreken. Het doet afbreuk aan het spel, dat de makers naar de pijpen van de ESRB willen dansen. Bovendien wordt de game er baggerslecht door. Hij ziet eruit alsof hij vijf jaar geleden uit is gekomen, wat op zich misschien ook weer niet zo heel vreemd is, want Postal III werd ooit aangekondigd voor Q4 2008. De animaties slaan nergens op: het stelt allemaal zo weinig voor, dat we niet geloven dat Akella er zoveel meer uit gaat halen met een consoleversie erbij. Maak die game lekker 'Adults Only', gooi al die regeltjes het raam uit en bereik de oude Postal-fan gewoon via de pc. Deze game is niet bepaald van het soort dat het onderste uit je videokaart zal trekken, dus ook op een relatief oude bak zul je Postal III best kunnen spelen. Dan heb je de Xbox 360, en mogelijk later de PlayStation 3, helemaal niet nodig. Net als die M-rating, en als die achterwege blijft zijn de fans ook weer blij!

Deze voorlopige conclusie kun je ook als definitieve conclusie zien: wij betwijfelen of er een partij is die Postal III in Europa uit wil geven, en sluiten niet uit dat we nooit meer iets van Postal III zullen vernemen. Helaas.

Titel Postal III
Postal III
Platform PC, Xbox 360
Ontwikkelaar Running With Scissors
Uitgever Akella
Releasedatum 2011

Postal IIIPostal IIIPostal IIIPostal IIIPostal IIIPostal IIIPostal IIIPostal IIIPostal III

Reacties (66)

66
63
38
4
0
5
Wijzig sortering
Uit de preview:
Last but not least: over - al dan niet om het leven gebrachte - passanten urineren zal om dezelfde reden waarschijnlijk niet in de game worden opgenomen.
WAT!? Wat is nou een Postal zonder dat je iemand in de fik kan zetten, wachten totdat die half verbrand op de vloer ligt te creperen, om vervolgens het slachtoffer te onthoofden met een schep (hij/zij kreunt toch 'please... make it stop') en daarna de restanten uit te pissen, om vervolgens met het eerder afgeslagen hoofd een potje te gaan voetballen? :(

Buiten de grappen/gruwelijkheden daargelaten: Postal zet mensen wel aan het praten. Waarom mag bijvoorbeeld een onschuldige voorbijganger wel in de fik gestoken worden, maar mag je niet tegen hem aan pissen?

Als je in Postal 2 ook wat moeite deed, kon je het gehele spel ook spelen zonder ook maar over de grens te gaan (dus: niemand vermoorden, geen gruwelijkheden, etc.). In het spel zaten namelijk ook gewone alledaagse irritante situaties (getreuzel bij de kassa, bijvoorbeeld) waar je 'gewoon' op kon reageren (wachten tot je beurt, bijvoorbeeld). Dit kan overigens niet met de uitbreiding. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 24 juli 2024 13:37]

De uitbreiding waarbij je met een moker hoofden van zombiekoeien af moet meppen :P ?
Een kat op een gun zetten en hem als geluiddemper gebruiken is geen punt bijvoorbeeld. Maar wil je de dildo's, die in de schappen van de pornowinkel van Ron Jeremy staan, gebruiken als wapens, dan kan dat niet. Een geslachtsdeel of een daar op lijkend object gebruiken als wapen is namelijk 'Adults Only'-content voor de ESRB, en dan ben je je M-rating kwijt. Dat geldt ook als je naakte mensen in beeld brengt, maar een kat een been van een toevallige passant af laten bijten mag dan weer wel. Last but not least: over - al dan niet om het leven gebrachte - passanten urineren zal om dezelfde reden waarschijnlijk niet in de game worden opgenomen
Als er zo veel uit gehaald is voor op console uit te komen dan hoef ik het niet meer. De leuke dingen zijn er uit gesloopt. Mensen in brand steken en uitplassen, mensen doodmeppen met dildo's zou fijn zijn, hopelijk is er nog steeds napalm en kan je mensen nog steeds onthoofden met een spade, maar ik denk dat deze game niet meer gaat zijn wat het geweest is :(

Waarom mag naakt trouwens niet op console? Bij gta is er toch ook naakt te zien? En bij the saboteur was het gratis dlc om het naakt te unlocken. Dus naakt wil niet zeggen adult only.
Hoewel Postal III trouw blijft aan zijn roots en de dubieuze glorie van Postal II best weet te benaderen, vinden we het ergens wel jammer dat de makers zo graag willen dat hun game op de consoles verschijnt.
Sorry maar dat slaat op geen bal. Waarschijnlijk uit pure frustraties tegen consoles dat het als de oorzaak wordt bestempeld maar er is geen m- rating limitatie op console. Een condemned bvb heeft alleszins geen M-rating. En ik heb nog zo "Adults Only" games in mijn kast staan.

Dat ze klaarblijkelijk een gekuiste versie willen uitgeven lijkt mij eerder om een groter doelgroep (meer $$$ weet je wel) te kunnen cateren in die landen waar winkeliers zich wel aan die ratings houden. Maar dat staat los van op welk platform iets is...

Of denk je dat ze opeens dat bepaalde groepen geen kritiek zouden hebben omdat het op de pc verschijnt ?

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 24 juli 2024 13:37]

Ik snap je gedachtegang, maar die klopt niet. Er is wel degelijk een M rating, alleen niet in Europa. PEGI plakt er een stempel op, M for Mature of AO, Adults Only. Dat vertaalt zich naar 17+ en 21+.

Wij hebben geen 17+ of 21+, want bij ons is dat anders geregeld. Een M for Mature game wordt bij ons in de regel 18+. Om die reden denk jij dus dat je 'Adults Only' games in huis haalt, want 18 is bij ons 'volwassen', maar dat zijn voor Amerikaanse/PEGI begrippen dus geen Adults Only games.

Microsoft en PlayStation willen geen 'AO'/21+ games op hun consoles toestaan. Daarom zou een game die wel AO/21+ is dus altijd alleen op de pc uit kunnen komen.
Microsoft en PlayStation willen geen 'AO'/21+ games op hun consoles toestaan. Daarom zou een game die wel AO/21+ is dus altijd alleen op de pc uit kunnen komen.
Klopt niet hoor

ESRB Rating: Adults Only PS3

http://www.amazon.com/s?i...e-bin%3A2055864011&page=1

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 24 juli 2024 13:37]

Dat lijkt me een Japanse beoordeling, gezien ook het feit dat het om 7x Japanse Import gaat...
Het klopt inderdaad dat de gekuiste versie er komt om een grotere doelgroep te bereiken. Dat is wel enkel omdat de regels voor games op console strenger zijn dan die voor pc en je dus sneller Adults Only krijgt. Daarom is het inderdaad jammer dat het op console uitkomt. Moest de console versie geen uitgeklede versie zijn zou ik ze trouwens op console kopen, om het relaxed in de zetel te kunnen spelen.

Met een M-rated versie in de winkel zou ik ook tevreden zijn als je de Adults Only content gratis kan downloaden. Op die manier kijkt de Xbox Live server of je leeftijd voldoende is en is het probleem ook opgelost
Nu begrijp ik ineens Hirsch-Ballin met zijn verbod op geweldadige games. Dit is precies het soort spel dat aanzet tot geweld uit verveling (Beverwijk) of erger (kleuter moord in Engeland). Las na oud&nieuw een bericht over een kat die dood was gemaakt doordat iemand het leuk vond vuurwerk in de kont van het arme dier te stoppen. Iedereen die deze game en/of voorgangersgaat spelen mag van mij part hetzelfde overkomen maar dan met een lawinepijl. Veel bang voor je buck toegewenst.

Jaja geen leuke reactie om te lezen als je dit soort games geweldig vindt. Want neeeh jij staat natuurlijk boven wat er in de content zich afspeelt. Tot je weer op school komt en de eerste de beste brugmuppet pootje haakt en hem languit ziet vallen met z'n beker melk en boekentas samen met je matties luid lachend.

Respect begint bij jou zelf voordat je het van een ander ontvangt.

[Reactie gewijzigd door Banath op 24 juli 2024 13:37]

Anoniem: 96523 @Banath21 augustus 2010 18:45
Ik begrijp je reactie volledig, maar vraag jezelf eens af waar de oorzaak ligt van de problemen die jij beschrijft.

De problemen worden niet veroorzaakt door geweld op TV of in games, al zijn er vele onderzoeken naar geweest die zowel aangeven dat het wel zo is, als aangeven dat het niet zo is. De oorzaak van de problemen heeft te grotendeels te maken met opvoeding. Wanneer ouders hun kind van 12 dit soort games laten spelen en gewelddadige films laten kijken zonder te vertellen/laten merken dat het niet echt is dan KAN het fout gaan.

Zelf speel ik graag gewelddadige games en vind de Portal serie geniaal. Niet omdat er geweld in zit die ik in het echt ook wil doen, maar omdat ik dan op de computer dingen kan doen die ik in het echt nooit zou willen/kunnen/mogen doen. Zolang men de scheiding tussen echt en virtueel (of gespeeld) kan houden heb ik geen problemen met dit soort games.

Dus als jij wilt dat je kinderen niet gewelddadig worden, laat ze dit dan niet spelen voordat ze er oud genoeg voor zijn en geef ze een opvoeding van normen en waarden. Ze zullen dan zelf goed genoeg kunnen beslissen wat goed of fout en echt of virtueel is.
Totaal met je eens..

Juist omdat dit de dingen zijn die ik nooit zou willen doen of zou kunnen doen, zijn dit soort spellen geweldig.

Ik zie mijzelf niet over straat rennen en mensen onderplassen, maar ik vind het zeker wel grappig dat je dat kon doen in Postal 2.
Het moet inderdaad wel een duidelijk onderscheid zijn tussen de virtuele en reële werelden. Maar met games als Postal word die scheidingslijn veel duidelijker. Je moet de game ook niet zien als een hoop geweld, maar meer een knipoog naar absurdisme. Het spel is namelijk zo ongelovelijk over-the-top, dat je eigenlijk alleen maar moet lachen om de manier waarop het geportretteerd is.

Als je dan toch graag gal wil spugen over gewelddadige games, dan moet je dat doen over games als Killzone of GTA4, waar die scheidingslijn tussen reeel en virtueel een stuk moeilijker te zien is. Puur omdat die games het geweld een stuk serieuzer in hun gameplay hebben zitten als games als Postal.
Jij zegt dat mensen die dit spel spelen denken dat ze "boven wat er in de content zich afspeelt" staan, maar ik heb nogal het gevoel dat jij denkt dat je boven de mensen die dit spel spelen staat. Hoe kun jij weten dat andere mensen gewelddadig worden van het spel? Hoe kun je het spelen van het spel veroordelen aan de hand van het pootje haken van iemand, terwijl deze twee acties absoluut niets met elkaar te maken hebben?

Het pootje haken/uitlachen wat je beschrijft is natuurlijk een vreselijk lage actie en zal vast door elke weldenkende persoon veroordeeld worden. Het spelen van een spel is dat echter niet, hoe afgrijselijk jij dat spel dan ook mag vinden. Zolang iemand het spel speelt en niemand anders ermee lastig valt doet diegene ook niemand kwaad en heeft diegene dus het volste recht om het spel te spelen. Smaken verschillen en andere mensen vinden dit soort fictie misschien leuk. Iemand gaat de fout in op het moment dat diegene de grens van fictie naar werkelijkheid over gaat en dit soort dingen in de praktijk gaat brengen, tot daar is er absoluut niets mis mee.

Wat je wel zou kunnen beargumenteren is dat het onverantwoord is zo'n soort spel uit te brengen, omdat je zou kunnen verwachten dat er altijd mensen zijn die al agressief aangelegd zijn en zich gaan gedragen naar het spel. Die vlieger gaat naar mijn mening echter ook niet op, aangezien deze mensen een probleem hebben en zonder het spel hun bron van geweld wel ergens anders vandaan zouden halen.

Als je een behoefte aan geweld hebt is het logisch dat je fictief geweld op gaat zoeken en later bij een nog grotere behoefte aan geweld ook het geweld uit het spel na gaat spelen. Dan was je zonder het spel echter ook gewelddadig geworden, maar had je je inspiratie ergens anders vandaan gehaald. Het is veel minder logisch dat een rustige persoon opeens gewelddadig zou worden door een spel. Het is tenslotte alleen dat: een spelletje. Het zijn beelden die je manipuleert door een controller en volgens de wetenschap is het niet zo dat dit je hersenen (en dus persoonlijkheid) daadwerkelijk verandert en je dus zou aanzetten tot acties die je anders niet had willen doen. Het is dus ook niet onethisch, onverantwoord of zelfs maar af te raden zo'n spel te spelen. Laat staan dat je andere mensen op zo'n denigrerende manier kunt veroordelen ervoor, of zelfs verwondingen toewensen. Jij zegt dat respect bij jezelf begint, dat ben ik helemaal met je eens. Je mag zelf daarom ook wel eens wat meer respect tonen voor mensen die een andere smaak hebben op het gebied van spellen dan jij.

[Reactie gewijzigd door XplodingForce op 24 juli 2024 13:37]

Ach stel je aan, mensen die deze game zo serieus nemen als jij snappen er niks van.
Het is maatschappelijke satire, dit spel dient als een spiegel voor de amerikaanse maatschappij.
Iedereen die deze game en/of voorgangers gaat spelen mag van mij part hetzelfde overkomen maar dan met een lawinepijl.


Dus iedereen die virtueel in een spel een gruwelijke (maar geheel virtuele) actie heeft ondernemen mag van jouw hetzelfde overkomen, maar dan in het echt?

Tsja, mijn excuses, maar dat vind ik pas echt ziek.
Troll

(typt dit voor de duizendste keer) Ik heb mij erg vermaakt met Postal 1, postal 2, Mortal Kombat, Doom, Duke 3D, Prototype en noem maar op.

Tegelijkertijd heb ik nog nooit: iemand geslagen, iemand neergestoken, iemand in brand gestoken, op iemand gepist, achter een doos melk gegaan en noem maar op.

En zo zijn er nog duizenden. Als respect bij jezelf begint, respecteer dan eens het wetenschappelijk onderzoek (feiten) dat ze er naar gedaan hebben i.p.v. uw eigen mening als almachtig te verklaren.

In die tweede alinea krijg ik het gevoel dat iemand op school gepest werd en daar de schuld nu op alles en iedereen steekt.

Voor de mensen die postal 2 nog is gaan spelen: speel 2 en Apocalypse Weekend met deze mod die het beste van de twee combineert (AW wapens in de gewone versie).

[Reactie gewijzigd door pieterdebie op 24 juli 2024 13:37]

Ik zie het probleem met de graphics ook niet zo. Ze zijn niet hoogstaand, maar dat zijn de graphics in games als left 4 dead (2) ook niet, toch voldoen ze prima.

En aangezien het source-based is, zou een mac-versie goed mogelijk kunnen zijn. Het lijkt mij persoonlijk wel geinig, de missies die in het begin beschreven worden klinken gewoon hilarisch :D
Ik denk dat dat te maken heeft met de overstap naar consoles, het is waarschijnlijk goedkoper om one-size-fits-all graphics te maken ipv een een uitgeklede versie voor de consoles en een normale voor de pc.
Sorry maar er zijn zat open world games op consoles die er beter uitzien dan postal 3. Dat heeft met onkunde eerder te maken. Bij mijn weten was postal 2 ook geen technisch pareltje.

Zelf een oud voorbijgestreefd game zoals yakuza 3 ziet er mooier uit dan deze screenshots http://gamerlimit.com/files/2010/03/yakuza3.jpg

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 24 juli 2024 13:37]

had wel gehoopt op iets betere graphics, dit is minder als gta4 lijkt eerder op gta3. is uiteraard niet het belangrijkste in postal maar toch, het ook wil ook wat.
Lijkt eerder op gta3 ? hmm niet zo leuke reactie als je het over de source-engine hebt waarop Postal 3 is gebouwd. Prima graphics naar mijn mening.

GTA3 graphics: http://www.gtaunderground...20Featured%20Shot%202.jpg

[Reactie gewijzigd door Blowthebullet op 24 juli 2024 13:37]

Serieus op DE Source engine dacht al dat de kwaliteit op die van HL2 trok :D

Toch wel lekker GT graphics gaan echt wel niet op hier dat is FLAT
Ik heb een paar maanden geleden contact gehad met Mike Jared, iemand van RWS.
Die vertelde dat de PS3 ontwikkeling één van de redenen is voor de vertraging.
Als het goed is komt er ook een Mac versie maar die zal wel later komen, hopelijk word die gewoon ongecensureerd.
Het mag officieel nog niet aangekondigd worden, maar het is wel duidelijk dat er ook een PS3-versie komt ja. Alleen die zal wss later pas komen, ze richten zich eerst op de pc en 360-versie.
Als er bepaalde dingen ontbreken (mensen kapot slaan met dildo's of over mensen heen urineren) in het spel komt er vast binnen no time een mod waarmee je het wel kan lijkt me. Postal 2 zijn ook een hele hoop mods voor gemaakt en als de mensen die die gemaakt hebben ook met Postal 3 aan de gang gaan lijkt me dat een logisch gevolg.
Plus het is Source, de engine waar zo verschrikkelijk veel mods voor zijn. :)
(En dus ook veel modders.)

[Reactie gewijzigd door L702 op 24 juli 2024 13:37]

Anoniem: 364975 21 augustus 2010 14:51
*Hoopt dat je nog steeds katten als silencer kan gebruiken* :+

Uit het artikel:
Natuurlijk kunnen de katten nog steeds op de loop van een geweer worden geschroefd, om als demper te dienen

Jeeh:D

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 364975 op 24 juli 2024 13:37]

*hoopt dat je korte termijnsgeheugen nog steeds werkt en gewoon niet de preview hebt gelezen*
daar staat namelijk in dat dat kan...
Had hem nog niet gelezen, heb me post al aangepast:p
Anoniem: 324441 21 augustus 2010 13:06
Postal2 was echt te gek, zou jammer zijn als deze niet uitkomt.
Een beetje controverse zo nu en dan ben ik niet vies van.
ik hoop dat deze een beetje speelbaar is. ik heb dit jaar nog voor het eerst (ja, ik heb onder en steen geleefd) postal 2 geprobeerd maar het bestuurd, mikt en speelt echt zo klote dat ik het maar weer weggegooid heb.

ik lees hier onder van de source engine, dat moet wel goed komen met deze versie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.